Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

13 uur geleden zei sjako:

De uitverkorenen zijn de 144.000. Je zou de mensen de kost moeten geven dat ze denken niet 'gegrepen' zijn. De meeste zijn niet 'gegrepen' omdat enkel op de uitverkorenen slaat.

De uitspraak over de geroepenen vindt je, zoals je ongetwijfeld wel weet, in Matteüs 22. Daarin spreekt Jezus over een bruiloftsmaal, waarbij de genodigden echter niet willen komen. Daarom laat de gastheer iedereen die de dienaren maar tegenkomen binnenkomen, goeden of slechten. Eén van de genodigden heeft echter geen bruiloftskleed aan en wordt daarom eruit gezet. Want velen zijn geroepen... etc.
Hier wordt dus helemaal niet gesproken over twee klassen gelovigen. Er is één bruiloftsfeest, waarvoor íédereen uitgenodigd is. Er is tijdens het feest geen sprake van twee groepen feestvierders, die elkaar niet te zien krijgen. Zelfs het aantal feestvierders wordt niet genoemd. Wel is er sprake van iemand die niet gepast gekleed is, maar hij wordt vervolgens niet teruggeplaatst bij een andere groep feestvierders, maar in het geheel de deur gewezen.

Matteüs 22 gaat dus over Christus die iedereen, niemand uitgezonderd, uitnodigd om het bruiloftsfeest met Hem te vieren. Dit doen wij in de Kerk in het bijzonder tijdens de eucharistie, als wij met Hem verenigd worden, maar uiteindelijk ten volle in de hemel en na de wederkomst op de nieuwe hemel en aarde.
Je wordt dan wel gevraagd om je te bekleden met zijn liefde, om Hem werkelijk na te volgen en je leven zo in Hem te vernieuwen, want anders kun je alsnog de toegang worden geweigerd. Maar er is heel duidelijk sprake van één uitnodiging, één feest, één groep van feestvierders, één oproep tot bekering en één Gastheer. Iedereen wordt dus uitgenodigd, niemand uitgezonderd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

14 uur geleden zei Mullog:

De vraag is "herstel van wat?" en dan is de volgende vraag "Wanneer is het herstelt?"

Interessante vragen die mi op verschillende manieren kunnen benaderd worden:

  • in religieus/individueel opzicht kan herstel verwijzen naar de her-verbinding met ons ware zelf (eerder zeldzaam)
  • in maatschappelijk opzicht kan herstel verwijzen naar meer gelijkheid en/of een sociaal duurzame samenleving (geldgedreven => mensgedreven)

De vraag 'wanneer' is een andere kwestie, sterk afhankelijk van het draagvlak en de bereidheid om aan dit herstel mee te werken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Robert Frans:

De uitspraak over de geroepenen vindt je, zoals je ongetwijfeld wel weet, in Matteüs 22. Daarin spreekt Jezus over een bruiloftsmaal, waarbij de genodigden echter niet willen komen. Daarom laat de gastheer iedereen die de dienaren maar tegenkomen binnenkomen, goeden of slechten. Eén van de genodigden heeft echter geen bruiloftskleed aan en wordt daarom eruit gezet. Want velen zijn geroepen... etc. Hier wordt dus helemaal niet gesproken over twee klassen gelovigen. Er is één bruiloftsfeest, waarvoor íédereen uitgenodigd is.

In andere woorden, er wordt niemand uitgesloten om tot zichzelf te komen. Wat tweedeling betreft, waarom is een 'bruiloftskleed' als voorwaarde gesteld?

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei TTC:

Interessante vragen die mi op verschillende manieren kunnen benaderd worden:

  • in religieus/individueel opzicht kan herstel verwijzen naar de her-verbinding met ons ware zelf (eerder zeldzaam)
  • in maatschappelijk opzicht kan herstel verwijzen naar meer gelijkheid en/of een sociaal duurzame samenleving (geldgedreven => mensgedreven)

De vraag 'wanneer' is een andere kwestie, sterk afhankelijk van het draagvlak en de bereidheid om aan dit herstel mee te werken.

Je doet een soort plot switch. Je geeft aan dat het er op lijkt dat de wereld vernietigd gaat worden en nu heb je het opeens over psycho sociale ontwikkelingen. Vernietigen lijk mij iets heel materieels en met mijn vraag bedoelde ik, gaan we terug naar het pleistoceen of het tertiar of een andere mooie era. Of gaan we als mens terug naar 6.000 geleden toen klaarblijkelijk de wereld geschapen is. En al die doden die terugkomen komen die terug in de staat waarin ze overleden zijn of op de leeftijd waarin ze zich het pretiigste voelde (wat weer een lastige vraag is voor kleine kinderen die nog niet weten wat de pubertijd met ze kan doen). Ik denk dat die 144.000 het druk gaan krijgen;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Mullog:

Je doet een soort plot switch. Je geeft aan dat het er op lijkt dat de wereld vernietigd gaat worden en nu heb je het opeens over psycho sociale ontwikkelingen. Vernietigen lijk mij iets heel materieels en met mijn vraag bedoelde ik, gaan we terug naar het pleistoceen of het tertiar of een andere mooie era. Of gaan we als mens terug naar 6.000 geleden toen klaarblijkelijk de wereld geschapen is. En al die doden die terugkomen komen die terug in de staat waarin ze overleden zijn of op de leeftijd waarin ze zich het pretiigste voelde (wat weer een lastige vraag is voor kleine kinderen die nog niet weten wat de pubertijd met ze kan doen). Ik denk dat die 144.000 het druk gaan krijgen;)

Je vergeet de meest belangrijke vraag, typisch weer voor een atheïst....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Welke kleren dragen de opgewekte doden? Wat ze aan hadden toen ze stierven? Met wormgaten? Of als ze helemaal vergaan zijn? Of als ze naakt stierven? En wat als je die dag net ern lelijke combinatie aanhad? Of allemaal een wit gewaad?

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Mullog:

Je doet een soort plot switch. Je geeft aan dat het er op lijkt dat de wereld vernietigd gaat worden en nu heb je het opeens over psycho sociale ontwikkelingen. Vernietigen lijk mij iets heel materieels en met mijn vraag bedoelde ik, gaan we terug naar het pleistoceen of het tertiar of een andere mooie era. Of gaan we als mens terug naar 6.000 geleden toen klaarblijkelijk de wereld geschapen is. 

Een plot-switch? Bij 'vernietiging' denk ik aan de transformatie van een culturele conditionering die ons tot vandaag heeft gebracht. Net omwille van de evolutie is er geen precedent, vandaag kennen we immers elke uithoek van de wereld waardoor we ook wereldcentrisch kunnen gaan denken. Dit is niet hetzelfde als ego- en etnocentrisch denken wat leidt tot bepaalde overtuigingen en handelswijzen, het transformeren daarvan geeft de perceptie dat een wereldbeeld 'vernietigd' wordt, een proces waardoor een ander wereldbeeld zich kan doorzetten/ontvouwen. 

38 minuten geleden zei Mullog:

En al die doden die terugkomen komen die terug in de staat waarin ze overleden zijn of op de leeftijd waarin ze zich het pretiigste voelde (wat weer een lastige vraag is voor kleine kinderen die nog niet weten wat de pubertijd met ze kan doen).

Dat begrip 'doden' kan mi op verschillende manieren geïnterpreteerd worden, het betekent ook 'wakker worden' voor de talloze misleidingen binnen het hedendaagse tijdsgewricht. Zie hiervoor vooral het economische debat, alsof mensen robotten zouden zijn worden mensen gedwongen een systeem te dienen dat al lang achterhaald is. 

38 minuten geleden zei Mullog:

Ik denk dat die 144.000 het druk gaan krijgen

Een kleine minderheid neemt het voortouw in dit evolutionaire transformatieproces, die hebben het inderdaad heel druk maar dat kan snel veranderen naarmate een kritische massa zich aansluit bij dit proces. Ja, in zekere zin kan je dit een 'plot-switch' noemen, alsof we betrokken zijn in een verhaal dat nu een heel andere wending neemt. Met andere woorden, het leven als een psychodrama met protagonisten en antagonisten, en veel toeschouwers die niets doen tenzij commentaar leveren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Je vergeet de meest belangrijke vraag, typisch weer voor een atheïst....

Welke kleren dragen de opgewekte doden? Wat ze aan hadden toen ze stierven? Met wormgaten? Of als ze helemaal vergaan zijn? Of als ze naakt stierven? En wat als je die dag net ern lelijke combinatie aanhad? Of allemaal een wit gewaad?

Ah, maar dan weet ik er nog wel een paar. Weduwe en weduwnaars die hertrouwd zijn, hoe gaan we daar mee om. Wordt polygamie een toegestane samenlevingsvorm? En hoe zit het met de huisvesting? Communicatie kan ook nog wel eens een issue worden met die 144.000 in de hemel (tenzij god natuurlijk alle natuurwetten op zijn kop zet, maar dat kan weer tot andere problemen leiden). En volgens mij is allah feitelijk dezelfde de christelijke god en de Joodse god, gaat dat nog problemen opleveren? En ik denk dus dat de geloofsbelevenis door de tijden heen nogal aan verandering onderhevig is geweest en dat de ware christen van het jaar 100 iets anders geloofde dan de ware christen van nu en dan hebben we het nog niet over aldigene die gestorven zijn voordat Jezus langskwam.

Hoe langer ik erover nadenk hoe minder aantrekkelijk dat werk van die 144.000 wordt. :*

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei MysticNetherlands:

@Mullogeven puur uit interesse.... schrijf jij nou expres God en Allah zonder hoofdletter? 

Correct. Ik ga geen hoofdletters hanteren voor niet bestaande entiteiten. Jezus zal ik altijd met hoofdletter schrijven (en niet alleen omdat deze zin ermee begint). Ik heb altijd problemen met christen en Jood. Ik weet niet of christen wel/niet met hoofdletter moet en van Jood weet ik om bijna dezelfde reden niet of dat nu wel of niet zou moeten.

Overigens is het volgens mij erg tijd gebonden. Er staat mij bij dat in de eerste statenbijbel ook geen hoofdletters werden gebruikt omdat dat toen helemaal nog niet gebruikelijk was. Wat ikzelf ook weer vreselijk vind aan de nieuwe bijbelvertaling is dat Heere daaruit verdwenen is. Als ex-RK ben ik daar natuurlijk niet zo van maar ik vind dat zo mooi archaisch dat ze dat wat mij betreft wel hadden mogen handhaven.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Mullog:

Correct. Ik ga geen hoofdletters hanteren voor niet bestaande entiteiten. Jezus zal ik altijd met hoofdletter schrijven (en niet alleen omdat deze zin ermee begint). Ik heb altijd problemen met christen en Jood. Ik weet niet of christen wel/niet met hoofdletter moet en van Jood weet ik om bijna dezelfde reden niet of dat nu wel of niet zou moeten.

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want behorende tot het christelijk geloof, en Nederlander met hoofdletter, want behorende tot het Nederlandse volk.
God en Allah worden in het Nederlands gewoon met hoofdletter geschreven, omdat het eigennamen zijn. Alleen "een god" of "de god" schrijf je met kleine letter, omdat het dan zelfstandige naamwoorden zijn. Net zoals je Satan ook met hoofdletter schrijft, maar de of een satan met kleine letter. Alleen wanneer men bij "de god" refereert aan God zoals beleden in monotheïstische religies, schrijft men "de God," doch meestal in combinatie met "de God van..." Dit als één van de vele uitzonderingen die het Nederlands kent.
Het maakt in het Nederlands daarbij niet uit of het wel of geen verzonnen entiteiten (zouden) zijn. Namen van sprookjesfiguren schrijven we immers ook met hoofdletter, net zoals namen uit folklorische gebruiken, zoals Sinterklaas, ook met hoofdletter geschreven worden. Een naam schrijf je dus altijd met hoofdletter in het Nederlands.

Tot zover dit kleine lesje grammatica. Waar we op het forum hier dus ook aan houden, niemand uitgezonderd, aangezien hier Nederlands de voertaal is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2017-6-5 om 14:10 zei Mullog:

waarom zou hij een nieuwe scheppen als hij verder gaat met de oude. Zit daar geen contradictie in? 

http://preterisme.nl/de-hemel-en-de-aarde/ en bron bijbel

met hemel en aarde wordt denk ik verschillende dingen mee bedoeld bij bovenstaande link veel uitleg..

Het hele concept, is misschien voor ons Nederlanders moeilijk te begrijpen, het koninkrijk der Nederlanden

toch kun je in dit model, (wat natuurlijk wel mank gaat) wel een paar concepten vinden, die te vergelijken zijn, zoals zijn plan A in het paradijs een mens die regeert.

Genesish1v26 God sprak: `Nu gaan Wij de mens maken, als beeld van Ons, op Ons gelijkend; hij zal heersen over de vissen van de zee, over de vogels van de lucht, over de tamme dieren, over alle wilde beesten en over al het gedierte dat over de grond kruipt.' 27En God schiep de mens als zijn beeld; als het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij hen.* 28God zegende hen, en God sprak tot hen: `Wees vruchtbaar en word talrijk; bevolk de aarde en onderwerp haar; heers over de vissen van de zee, over de vogels van de lucht, en over al het gedierte dat over de grond kruipt.' 29En God sprak: `Hierbij geef Ik alle zaadvormende gewassen op de hele aardbodem aan u, en alle bomen met zaaddragende vruchten; zij zullen u tot voedsel dienen. 30Maar aan alle wilde beesten, aan alle vogels van de lucht en aan alles wat over de grond kruipt, aan al wat dierlijk leven heeft, geef Ik al het groene gewas als voedsel. Zo gebeurde het. 31God bezag alles wat Hij gemaakt had, en Hij zag dat het heel goed was.

waarom zou dit plan hebben laten varen...

ik denk dat er geen plan B is 

plan A wordt, al is hij vertraagd uitgevoerd..

We hebben reeds gezien hoe Daniël 2 profeteerde over Jezus komst op de aarde als een steen die het Romeinse Rijk verbrijzelde en dat het Koninkrijk van Jezus begon te groeien en nog steeds groeit tot op vandaag. Dit leidt natuurlijk tot de vraag: wanneer arriveerde het Koninkrijk van Jezus? was het bij zijn geboorte? Was het toen Hij op dertigjarige leeftijd aan zijn bediening begon? Was het toen Hij stierf aan het kruis? Was het bij de verwoesting van Jeruzalem 70 na Christus?

We hebben gezien dat Keizer Ceasar Augustus (27 VC – 14 NC) het Romeinse Rijk verdeelde in tien provincies, in Daniël 2 voorgesteld door de tien tenen van het beeld. Daniël 2:44 zegt:

“Maar in die dagen van die koningen zal de God des hemels een koninkrijk oprichten, dat in eeuwigheid niet te gronde zal gaan, en waarvan de heerschappij op geen ander volk zal overgaan: het zal al die koninkrijken verbrijzelen en daaraan een einde maken, maar zelf zal het bestaan in eeuwigheid.”

Dus we weten dat de steen, die Jezus en Zijn koninkrijk voorstelt, arriveerde gedurende de regeringsperiode van Augustus 3 jaar voor Christus (de kalender geboorte van Jezus).

Jezus de koning kwam bij zijn geboorte in Bethlehem en Hij bracht zijn Koninkrijk met zich mee. En dan 30 jaar later begon Johannes de Doper te proclameren dat Jezus zeer binnenkort geopenbaard zou worden: “Bekeer je, want het Koninkrijk van God is nabij gekomen” (Mattheus 3:2).

Tijdens de 3½ bediening van Jezus was zijn aanhoudende thema het onderwijs en het demonstreren van hoe het in Zijn Koninkrijk zal zijn. Tijdens het laatste avondmaal stond Jezus op en zei: “Want dit is mijn bloed van het verbond, dat voor velen vergoten wordt tot vergeving van zonden.” Dit was een bevestiging dat Zijn koninkrijk zou worden overgedragen aan zijn volgelingen wanneer zij werden overgeplaatst vanuit het oude verbond in het nieuwe verbond (Mattheus 26:28).

Tijdens zijn sterven aan het kruis verklaarde Hij, “Het is volbracht” (Johannes 19:30). En dat was in de ogen van God het einde van de Mozaïsche eeuw en de inwijding van het Koninkrijk van Jezus door het verwijderen van de noodzaak tot dierenoffers onder het oude verbond. Ofschoon de Joden doorgingen met het uitoefenen van de tempelpraktijken, had het in de ogen van God totaal geen waarde meer, het was eerder een afgodendienst geworden.

Zelfs na Zijn opstanding nam Jezus volop de tijd om zijn discipelen te vertellen over het Koninkrijk dat zijn zojuist hadden geërfd,

“aan wie Hij Zich ook na zijn lijden met vele kentekenen levend heeft vertoond, veertig dagen hun verschijnende en tot hen sprekende over al wat het koninkrijk Gods betreft.” (Handelingen 1:3)

De geboorte van Jezus, Zijn bediening, het laatste avondmaal, Zijn dood, Zijn opstanding en Zijn hemelvaart was allemaal gecentreerd rond het oude verbond en de inwijding van het nieuwe verbond. Jezus is de steen uit Daniël 2 en heeft Zijn koninkrijk gevestigd op aarde. Dit koninkrijk is gegrondvest op het nieuwe verbond van vergeving (Mattheus 26:28; Hebreeën 8:8-12), veelmeer dan het oude verbond met zijn zegen en vloek (Deuteronomium 28).

Jezus verklaarde dat Zijn Koninkrijk was gekomen en zou zijn als het kleinste zaadje en zou uitgroeien tot de grootste boom in de tuin, en dat kwam als een maat zuurdesem dat heel het meel zou doortrekken (Mattheus 13:31-33). Er zijn sommigen die hebben onderwezen dat het Koninkrijk van Jezus ergens in de toekomst zal arriveren en opeens gevestigd zal worden in een complete overheersing, maar Jezus leerde dat Zijn Koninkrijk geleidelijk aan zou worden gevestigd.

logisch toch..

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Mullog:

Correct. Ik ga geen hoofdletters hanteren voor niet bestaande entiteiten. Jezus zal ik altijd met hoofdletter schrijven (en niet alleen omdat deze zin ermee begint). Ik heb altijd problemen met christen en Jood. Ik weet niet of christen wel/niet met hoofdletter moet en van Jood weet ik om bijna dezelfde reden niet of dat nu wel of niet zou moeten.

Christen wordt doorgaans met een kleine letter geschreven, dit in tegenstelling tot Christus of Christen als meisjesnaam. Althans, zo lees ik het toch:

http://www.encyclo.nl/begrip/christen

1 uur geleden zei vredestichter:

Genesish1v26 God sprak: `Nu gaan Wij de mens maken, als beeld van Ons, op Ons gelijkend

Wie is 'wij' binnen deze context?

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei vredestichter:

er is geloof ik een topic over de Drie eenheid, hier dus duidelijk De Vader De zoon en de Heilige Geest,  maar wat voor mij relevanter is, wat vond je van de rest..

Zoals eerder al eens gezegd, het blijft allemaal te vaag voor mensen en die ellenlange lappen tekst doen daar geen goed aan. Mensen hebben graag concrete plannen waar ze iets aan hebben, ook dat start met vage schetsen die naargelang integratie steeds helderder worden. Zie maar: 

59Dqf0x.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Mensen hebben graag concrete plannen waar ze iets aan hebben,

plan A voor jou TTC handleiding voor een betere wereld..

Jezus Christus is de redder van de mensheid. In dit stukje lees je hoe je door Jezus Christus gered kunt worden en hoe je een kind van God kunt worden.

Jezus Christus is niet gekomen om een religie op onze schouders te leggen, maar om ons vrij te maken van het kwaad in ons eigen hart. Hij wil de liefde van God als de mooiste realiteit in ons leven brengen. Hij is gekomen om ons te veranderen van oneerlijke, egoïstische mensen tot kinderen van God die elkaar van harte liefhebben en die zich inzetten voor hun naaste.

Dat gaat echter niet zomaar vanzelf. Want we hebben allemaal last van egoïsme en oneerlijke neigingen. We liegen allemaal wel eens voor ons eigen voordeel en we geven niet zoveel om anderen, als we zouden moeten. Hoe kan dat veranderen? Niet door een religie of een systeem van wetten en plichten. Dat kan ons uiterlijk gedrag enigszins aanpassen, maar ons hart verandert er niet door.

Jezus Christus geeft je de kans om een nieuw mens te worden, een echt kind van God. Dan leef je niet vanuit religie, maar vanuit de liefde van God.

Om dat te ervaren, moeten we eerst en vooral erkennen dat we niet volmaakt zijn in liefde en dat we door God gered moeten worden van het kwaad in ons hart. Als we menen dat we zelf wel goed genoeg zijn of dat we door eigen spirituele inspanningen tot het volmaakte niveau van God kunnen opklimmen, dan bedriegen we onszelf. Iemand die niet erkent dat hij redding nodig heeft, kan nooit gered worden. Alleen die mensen die eerlijk toegeven dat ze fouten hebben en vergeving nodig hebben, kunnen bevrijd worden.

Daarom is Jezus Christus gekomen: om ons te verlossen van de greep van het kwaad.

lees verder op https://ontdekgod.nl/jezus-christus-redder/

mocht je deze handleiding gelezen en toegepast hebben, zal het je allemaal een stuk duidelijker worden..

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei MysticNetherlands:

Kijken wat wint, @Mullog zijn fascinatie met religie en het hier posten met bijbehorende spellings- en huisegels, of zijn frustratie met religie en t blijkbaar bijbehorende weigeren deze regels na te volgen.

 

:)

 

Quid pro quo.

Was het oprechte belangstelling of een vooropgezette valstrik? In dat laatste geval, chapeau!_:)_

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Gaitema:

Maar zoals zo vaak, moet het eerst slechter worden, voordat het beter wordt.

De huidige aarde is vergankelijk en Gods toekomstige rijk niet. Daarom zal er een onvergankelijke nieuwe aarde moeten komen, dat ook invloed zal hebben op de hemel, kennelijk. 

Gaitema: het onze vader is je vast bekend, de vraag van Jezus aan zijn vader, U wil geschiedde gelijk (of zoals) het in de hemel is ook op aarde toch..

Jezus wil het, de vader wil het, de Heilige Geest is gekomen, en kijk dan eens naar 2000 jaar geschiedenis , wereldwijd of alleen in nederland..

zijn koninkrijk waar Jezus koning is, betekend nog niet dat iedereen in zijn rijk onderdanig is aan hem, vandaar nog veel ellende, maar vergeleken met 2000 jaar geleden..    "' hoe bedoel je slechter gaan''

wil jij naar een punt in de afgelopen 2000 jaar terug.. en bedenk dan aan hele normale dingen, onderwijs, gezondheid, overheid, economie, wetenschap, maar ook de openbaringen in de kerk, vertalingen, aantallen, aanbidding, tongentaal, genezingen, bevrijdingen, dromen, visioenen, wonderen, woorden van kennis en ga zo maar door, de jeugd die nu in grote aantallen tot geloof komen, zich laat dopen en in tongen spreekt .. ( okay niet de kerken van de oude stempel) maar heb jij een flauw idee wat er op dit moment zich afspeelt in nieuwe bewegingen, kerken, gemeenschappen, huiskerken, centra's 

"wist jij dat de gemiddelde leeftijd 2000 jaar geleden 25 was in de middeleeuwen nog geen 40... waar zijn we nu dan joehoe..."

ze komen samen in aula's sportcentrums, scholen, industrie terreinen, grote gebouwen zoals de midden Nederland hallen zijn initiatieven vanuit niet geregistreerde kerken,,, bijv (doorbrekers Barneveld)  overal komen ze bij elkaar zelfs de heineken music hal in adam ( zelf geweest) waren 5000 man (jongeren) om God (Jezus) te aanbidden, overal in Nederland komen grote aantallen met jezus volgelingen bij elkaar, die bidden voor opwekking in Nederland, 

Het aantal groeit explosief, met een generatie die gelooft in een koninklijke familie op aarde " het onze Vader'' , om hier de boel eens flink te veranderen..

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei vredestichter:

mocht je deze handleiding gelezen en toegepast hebben, zal het je allemaal een stuk duidelijker worden.

Vergeet het klimmende en dalende pad niet, veel mensen staan al een stuk verder dan je denkt. Misschien ontgaat dat je in al je enthousiasme?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Vergeet het klimmende en dalende pad niet

klopt helemaal TTC:  maar dit is een andere handleiding " sterven"  het kruis bedoeld voor maar een ding,  "Dood" 

Jezus zegt het zo mooi "indien een graankorrel niet sterft" de rest had je vast al wel eens gehoord, maar nog niet begrepen ?

"klimmende en dalende pad'' nee TTC: we moeten sterven... 

zo staat het in een brief die paulus schreef aan de Galaten h 2 v 20

om te leven voor God. Met Christus ben ik gekruisigd. 20 Ikzelf leef niet meer, Christus is het die leeft in mij. Voor zover ik nu leef in het vlees, leef ik in het geloof in de Zoon van God, die mij heeft liefgehad en zichzelf heeft overgeleverd voor mij.

 we horen het wel, als je het begrepen hebt... ik wil graag bij je begrafenis zijn (doop) maar ook bij je opstanding in je nieuwe leven 

laat maar horen waar en wanneer...

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mullog:

Quid pro quo.

Was het oprechte belangstelling of een vooropgezette valstrik? In dat laatste geval, chapeau!_:)_

Was het een oprechte vraag of had je je antwoord zelf er al bjj?

 

Man, man, wat hebben sommigen van jullie lange tenen. Een valstrik... pffff.... meen je dat nou?

 

En ja t was oprechte belangstelling, omdat ik het onmiddellijk herkende. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Was het een oprechte vraag of had je je antwoord zelf er al bjj?

 

Man, man, wat hebben sommigen van jullie lange tenen. Een valstrik... pffff.... meen je dat nou?

 

En ja t was oprechte belangstelling, omdat ik het onmiddellijk herkende. 

Niks lange tenen. Ik vind het lollig. en gezien je "fascinatie" met modereren op Nicea zou ik het werkelijk briljant gevonden hebben. Je hebt daar een kans gemist :) Ik hoop dat je daar de humor ook van in kunt zien. Je bent de laatste tijd een stuk beter te pruimen dan een tijdje geleden.  

Met oprechte groeten, Mullog

P.S. Ik had dit als PB willen sturen maar blijkbaar kan dat niet naar jou en ik hou er nu mee op voordat de moderatoren alles als off-topic afkappen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

https://ontdekgod.nl/eindtijd-wederkomst/)

''Hoop voor de toekomst!"

''Leven wij in de eindtijd? Wordt de toekomst steeds donkerder? Wat zegt de Bijbel hier echt over? Ontdek de bevrijdende bijbelse waarheid over wat de eindtijd werkelijk is en waarom wij niet in de eindtijd leven, maar juist een toekomst vol hoop hebben! ''

Ik vraag me al een paar weken het volgende af, ik kan begrijpen dat mensen die zonder Jezus leven, Hem niet kennen, redelijk hopeloos redeneren, volstrekt logisch.

maar waar zijn de geest vervulde christenen, op dit Forum ??

en ik begrijp dat hier nicea ook invloed heeft, ik heb werkelijk geen flauw idee, wat voor invloed nicea op de volgelingen van Jezus heeft voor vandaag  (deze "eindtijd'' tijd) ??

wordt vervolgt..

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid