Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

21 minuten geleden zei sjako:

@Hitchens Misschien is deze brochure een beetje op jou niveau

https://www.jw.org/finder?wtlocale=O&pub=lf&srcid=share

Deze brochure benadert de schepping op een wetenschappelijke manier.

Jammer dat je niet doorhebt dat die vragen in die brochure wel enorm naar een punt toegespitst zijn. Eerst vragen over leven, en dan de laatste vraag "is het redelijk om in de bijbel te geloven". Alsof mensne hier in trappen.

 

20 minuten geleden zei sjako:

Omdat wij en de natuur het doel hebben gemist. Wij zouden als enige schepping op aarde eeuwig leven krijgen en de dieren en planten zouden ten dienste van ons staan. Die kans heeft de mensheid verspeelt. Alleen Christus kon ons redden. Maar ik ben benieuwd hoe @vredestichter dit gaat uitleggen. Hoe kon Jezus de mensheid redden?

Wie zegt dat? De Bijbel zeker? Ik ben op zoek naar filosofische antwoorden, niet naar "de Bijbel zegt het". De bijbel is antropocentrisch, oftewel, de mens als middelpunt van het heelal. Dat is niet meer van deze tijd.

 

43 minuten geleden zei vredestichter:

Dit is nou net waar het om draait, foppe , wat jij denkt wie jij bent zo zul jij je ook gaan gedragen, en dat zal een effekt hebben op de mensen om je heen, ik vind persoonlijk een gemiste kans, maar liefde is vrijheid dus die keuze hebben we allemaal,

Liever dat ik mij nuchter gedraag omdat ik zo denk, dan dat ik denk dat ik een uitverkoren zoon van God (de Enige nota bene) ben. Ik hoop ook dat ze mij zo gaan herdenken als iemand die nuchter was. Die dacht in het hier en nu, en niet in het toen en straks. Die wel kon lachen om de rituelen van de mens maar er niet zelf in meeging. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei sjako:

Profeteren is een boodschap die je direct van God hebt gekregen doorgeven aan de ontvangers. 

Claimt de getrouwe en beleidvolle slaaf niet het directe communicatiekanaal met God te zijn?

Zij zijn het die de Getuigen van 'geestelijk voedsel' voorzien. Met andere woorden: al die verkeerde profetieën komen van hen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Foppe1986:

Jammer dat je niet doorhebt dat die vragen in die brochure wel enorm naar een punt toegespitst zijn. Eerst vragen over leven, en dan de laatste vraag "is het redelijk om in de bijbel te geloven". Alsof mensne hier in trappen.

 

Je wilt toch niet zeggen dat je die hele brochure al bestudeerd hebt zeker?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Je wilt toch niet zeggen dat je die hele brochure al bestudeerd hebt zeker?

Ik heb het over de hoofdstukken, niet over de rest. 

Ik stop overigens met dit forum. Mij een beetje te veel gezweef en te weinig gebaseerd op logica, rationaliteit. En te veel geëvangeliseer. Maar als je dan simpele dingen vraagt als "is het niet te antropocentrisch?", is het niet te Geocentrisch dan krijg je daar geen antwoord op. Heb het wel gehad hier...

Ook omdat ik van een moderator eens de opmerking kreeg "hoogmoed komt voor de val" omdat ik mijn mening "als waarheid" verkondigde. Terwijl de evangeliseerders dat hier continue doen. Maar die zijn christelijk, dan mag het... 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Foppe1986:

"is het niet te antropocentrisch?", is het niet te Geocentrisch dan krijg je daar geen antwoord op. Heb het wel gehad hier...

Antropocentrisme is het exceptionalistische idee dat de mens het middelpunt van het bestaan is. De mens is in het antropocentrisme de norm. De waarde van al het andere - de levende en de niet-levende natuur - wordt afgemeten aan het nut dat het de mens dient of de verhouding waarin het tot de mens staat.

Jammer foppe ik vond je een leuker gesprek partner

foppe dit staat er in genisis  26 En God zei: "Laten We mensen maken, mensen die op Ons lijken. Ze zullen heel erg op Ons lijken. Ze moeten zorgen voor de vissen in de zee, de vogels in de lucht, het vee, de kruipende dieren en voor de hele aarde." 27 En God maakte de mens. Hij maakte hem zó, dat hij heel veel op Hem leek. De mens leek heel erg op Hem. Hij maakte een man en een vrouw. 28 God zegende hen en zei tegen hen: "Krijg veel kinderen, zodat er heel veel mensen komen. Ga over de hele aarde wonen en heers over de aarde. Zorg voor de vissen in de zee, de vogels in de lucht en de kruipende dieren. 29 Jullie mogen eten van alle planten, bomen en vruchten. 30 Maar alle grote dieren, alle vogels en alle kruipende dieren mogen van het gras eten." Dat gebeurde. 31 En God keek naar alles wat Hij gemaakt had en het was heel goed.

de bedoeling van God was en ( en is) dat wij heel goed voor deze aarde en alles er op zouden zorgen, Het woord heersen, betekend hier zoiets als besturen,

om te dienen om het als heel kostbaar te beschouwen en goed te verzorgen, 

is dit Antropocentrisme ??

ik hoop dat je blijft (F) 

 

 

2 uur geleden zei Foppe1986:

evangeliseerders

betekent (letterlijk) mensen die goed nieuws brengen, geen Armageddon of doom en gloom, en ik heb ook al commentaar gehad, dus ha ha 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei vredestichter:

Weet je violist dit is geen topic of God bestaat wel of niet

Mee eens, daarom vroeg ik je een nieuwe topic te beginnen. Dit naar aanleiding van jouw opmerking aan Foppe dat jij hem bij een ontmoeting kon uitleggen en laten zien dat God bestaat. Maar mijn nieuwsgierigheid is alweer verdwenen. Je start namelijk geen eigen topic maar plaatst een internetstuk van David Source  over God. Ga jij dit stuk ook aan Foppe voorlezen als hij bij jou op bezoek zou komen? Ik had wat anders van je verwacht. Toch 2 opmerkingen over jouw copiewerk van David Sorensen wat ik vluchtig doorgescrolled heb. Ik hou niet zo van die lange citaten. Er is je al meerdere malen op gewezen jouw mening in eigen woorden weer te geven met pas aan het eind een verwijzing naar de bron. Dit blijft moeilijk te begrijpen voor je. Nu ter zake. Het bovennattuurlijke bewijs zou zijn dat er wonderlijke genezingen en zo zijn. Dat zegt mij niets, David S kan dat wel beweren en jij kan dat wel beweren maar als jullie iets willen bewijzen zal je met officieel bewijsmateriaal moeten komen, slechts beweren dat dat er is is geen bewijs.. Daarnaast zegt een eventuele onbegrijpelijke genezing niets over het bestaan van een God, het stelt ons alleen voor de vraag hoe zoiets kan. Het natuurlijke bewijs is nog makkelijker te weerleggen. Jij begrijpt niet hoe de manderijneend aan zijn mooie kleuren komt. Ik begrijp dat ook niet maar de tijd dat we onverklaarbare natuurverschijnselen aan een God toeschreven is toch echt voorbij en heeft niets met een bewijs te maken.

Als jouw godsbewijs dus niet verder gaat dan op te merken dat er veel zaken niet verklaard kunnen worden dan laat de nieuwe topic maar zitten, verdiep je eerst maar eens  in het verschil tussen bewijs en veronderstelling. Mocht je daarna nog denken het bestaan van een God te kunnen uitleggen dan wel te laten zien dan zie ik het wel in je eigen topic in je eigen bewoordingen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

40 minuten geleden zei violist:

Ga jij dit stuk aan Foppe voorlezen in jouw persoonlijke uitleg? Als dat jouw bewijs moet voorstellen weet ik genoeg.

Hallo Violist een fijne avond gehad ?  

je had waarschijnlijk deze reactie van mij gemist aan sjako,,

""de aanwezigheid kenmerkt zich inderdaad door blijdschap, en vrede, en rechtstaan voor God Door Jezus

De Heilige geest heeft heel veel  effect op mensen (weet je nog dat vb van die thermostaat) blijdschap, vreugde is een van die kenmerken van Hem

weet je hoe hard we dit nodig hebben, simpel blij zijn,(ondanks omstandigheden) heb je enig idee hoeveel mensen hierna verlangen, maar de manifestatie kan van alles zijn dat had ik je graag willen laten zien en voelen, en soms ook horen ""

40 minuten geleden zei violist:

Er is je al meerdere malen op gewezen jouw mening in eigen woorden weer te geven met pas aan het eind een verwijzing naar de bron.

bedankt voor je oplettendheid ik weet inderdaad nog niet precies hoe het  werkt

40 minuten geleden zei violist:

Nu ter zake. Het bovennattuurlijke bewijs zou zijn dat er wonderlijke genezingen en zo zijn. Dat zegt mij niets, David S kan dat wel beweren en jij kan dat wel beweren maar als jullie iets willen bewijzen zal je met officieel bewijsmateriaal moeten komen. Daarnaast zegt een eventuele onbegrijpelijke genezing niets over het bestaan van een God, het stelt ons alleen voor de vraag hoe zoiets kan. Het natuurlijke bewijs is nog makkelijker te weerleggen. Jij begrijpt niet hoe de manderijneend aan zijn mooie kleuren komt. Ik begrijp dat ook niet maar de tijd dat we onverklaarbare natuurverschijnselen aan een God toeschreven is toch echt voorbij en heeft niets met een bewijs te maken.

dus als ik je nu goed begrijp zeg je het volgende, al zou ik een ""bewijzen zal je met officieel bewijsmateriaal moeten komen"" al zou ik doen dan maakt het nog niet uit want later zeg je, Daarna"" zegt een eventuele onbegrijpelijke genezing niets over het bestaan van een God, het stelt ons alleen voor de vraag hoe zoiets kan""

dus resumé , als een volgeling van Jezus bid voor een persoon met bijv een bewezen hernia, die  stond vlak voor een operatie, deze geneest volledig , een arts op een officieel document verklaart dat dit een wonderbaarlijke genezing is. 

dan zegt zegt het jou nog steeds niets, want je zegt ""de tijd dat we onverklaarbare natuurverschijnselen aan een God toeschreven is toch echt voorbij en heeft niets met een bewijs te maken.""

begrijp ik je zo goed?

 

3 uur geleden zei sjako:

Maar ik ben benieuwd hoe @vredestichter dit gaat uitleggen. Hoe kon Jezus de mensheid redden?

Jezus Christus                          bron, ook hier (ontdekgod.nl) sjakko zul je het grote verschil zien tussen JG en volgelingen van Jezus (100%GOD)

Jezus Christus is God Zelf die mens werd, om ons zijn liefde te laten zien. Jezus stierf vrijwillig aan een kruis, en offerde Zich zodoende op om de schuld van onze zonden te betalen. Daardoor kan Hij ons volkomen vergeven en ons een nieuw leven geven, als kind van God. Na drie dagen stond Jezus op uit de dood en verscheen aan honderden verschillende mensen. Hij steeg op naar de hemel, maar kwam kort daarna terug als eeuwige Koning, om het koninkrijk van God te vestigen op aarde. Sindsdien woont Jezus bij iedereen die in Hem gelooft en breidt Hij zijn heerschappij van liefde en waarheid uit over de hele aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei violist:

klopt, als je met een wonderlijke genezing wilt bewijzen dat God bestaat zijn er 2 dingen nodig:

1 - de wonderlijke genezing moet bewezen zijn

2 - zo ja, dan moet bewezen worden dat er een God achter zit.

stel dat ik jou kan laten zien, dat ik na een na onderzoek bewezen hernia had, hier al heel lang mee liep dit steeds erger werd (onhoudbaar) ik geopereerd zou worden twee weken later ( kon niet eens meer lopen en slikte 4 soorten pijnstillers) ik toen voor het eerst hoorde dat, God mensen genas, dus ik dacht baat het niet schaadt het niet, er twee mensen bij mijn bed stonden, deze uitspraak deden"" hernia verdwijn in Jezus naam "" ik op dat moment totaal geschokt was want de pijn was direct weg

ik de volgende dag in het kantoor stond van de arts, die zij "" wat doe jij hier"" ik hem had uitgelegd had wat er gebeurt was, en er op een officieel  document een verklaring heeft over afgelegd , dit zijn ze letterlijke woorden ""wonderbaarlijke genezing""

en het grappige hieraan is dat ik nu al meer dan 15 jaar nooit meer last van mij rug heb gehad

dus om op jou punten terug te komen 1 is bewezen maar,    nr 2 ja okay het werd wel gedaan door volgelingen door Jezus, het was ook wel in Jezus naam , maar zat God hier achter ??

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei vredestichter:

stel dat ik jou kan laten zien........................maar zat God hier achter?

Of God daar achter zat mag jij bewijzen want jij bent degene die beweert een godsbestaan door het bovennatuurlijke te kunnen aantonen. Toon mij dus aan dat jouw God achter de betreffende genezing zat. Hoe jij dat gaat doen is jouw probleem.

Overigens kan ik met de bekende voorbeelden van pijnbestrijding niets. In jouw voorbeeld is er bewijsmateriaal nodig van de oorzaak van de pijn en van de afwezigheid van de oorzaak. Van een beschadigde en de herstelde wervel. Een ziek orgaan en een gezond orgaan. Een geamputeerd been en een aangegroeid been. Voor een God is niets onmogelijk zegt men, dus waarom zou Hij zich beperken tot wegneming van een bepaalde pijn?

Maar nogmaals, deze topic gaat niet over wonderlijke genezingen maar over de eindtijd, ik haakte slechts in op jouw opmerking wat jij Foppe kan aantonen dat er een God bestaat, doe dat dan in een nieuwe topic maar kom dan wel met betere argumenten dan een voorbeeld over een wonderlijke genezing waarin je niet verder gaat dan dat je hebt gehoord dat de rugpijn van iemand na gebed ineens weg was. Maar wanneer dat voor jou wel een bewijs is dat er een God bestaat zijn we nu al uitgepraat.

Ps. Op onderstaande site staan een paar foto's die bij een bewijs van een wonderlijke genezing horen. Wanneer jullie door gebed dit meerdere keren achter elkaar kunnen bewerkstelligen ga ik beginnen met me achter het oor te krabben.  http://www.oorcheck.nl/gehoorschade/hoe-ontstaat-schade/ 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei sjako:

@Hitchens Misschien is deze brochure een beetje op jou niveau

https://www.jw.org/finder?wtlocale=O&pub=lf&srcid=share

Deze brochure benadert de schepping op een wetenschappelijke manier.

Los dat die brochure vol staat van (gesuggereerde) drogredenen en foute beweringen, wil ik naar iets veel belangrijkers.

Je zei eerder:

11 uur geleden zei sjako:

Omdat die 6000 jaar voor mij vaststaat. Niks kan me daar vanaf brengen.

Dus ook al zouden we scheepstankers vol met botten, skeletten, fossielen hebben die wetenschappelijk bewijs leveren voor de evolutie van de mens (en daarmee aangetoond dat de mensheid ouder is dan 6000 jaar), dan nog zou je dat niet accepteren. 1 tand was eerder niet genoeg. Tientallen schedels en botten zijn niet genoeg. Niks zal genoeg zijn.

Met andere woorden, wetenschap doet er niet toe. Waarom dan verwijzen naar wetenschap om je geloof te 'bewijzen'? Je doet alsof je wetenschap waardeert, maar je accepteert niet alle conclusies (en daarmee consequenties). Dat is een oneerlijke, niet integere manier van argumenteren. Dat is alsof je tennis speelt tegen iemand en elke keer als de bal aan jouw kant is, verdwijnt het net.

Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat wetenschap op geen enkele manier invloed heeft op jouw geloof. Dat is dwaas en irrationeel, maar in ieder geval ben je dan eerlijk. Daar kan ik dan nog een beetje respect voor opbrengen. Maar verwijzen naar brochures, wetenschappelijk bewijs, wetenschappelijke studies, wetenschappers e.d. terwijl dit geen enkele invloed heeft op jouw geloof, is niet integer. En dat is niet oprecht op zoek zijn naar de waarheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei vredestichter:

Jezus Christus                          bron, ook hier (ontdekgod.nl) sjakko zul je het grote verschil zien tussen JG en volgelingen van Jezus (100%GOD)

Jezus Christus is God Zelf die mens werd, om ons zijn liefde te laten zien. Jezus stierf vrijwillig aan een kruis, en offerde Zich zodoende op om de schuld van onze zonden te betalen. Daardoor kan Hij ons volkomen vergeven en ons een nieuw leven geven, als kind van God. Na drie dagen stond Jezus op uit de dood en verscheen aan honderden verschillende mensen. Hij steeg op naar de hemel, maar kwam kort daarna terug als eeuwige Koning, om het koninkrijk van God te vestigen op aarde. Sindsdien woont Jezus bij iedereen die in Hem gelooft en breidt Hij zijn heerschappij van liefde en waarheid uit over de hele aarde.

Ja, daar ben ik nu wel achter dat er grote verschillen zijn. Daarom ben ik ook een Getuige van Jehovah geworden.

Die drieëenheid 'bewijzen' heb ik allemaal weerlegd.  Heb ik nog geen antwoord op gekregen. Ik heb me hier (dit onderwerp) heel erg in verdiept en weet hier veel over. Ook over de oorsprong van deze gedachte. Dus ben erg benieuwd of jij mij op andere gedachte kan brengen.

Hoe kon Jezus dan onze zonden betalen? Waarom moest Jezus (volgens jou God) sterven en hoe kan God sterven? Habakuk 1:12 zegt bijv het volgende: Zijt gij niet van oudsher, o Jehovah? O mijn God, mijn Heilige, gij sterft niet. O Jehovah, tot een oordeel hebt gij haar gesteld; en, o Rots, tot een terechtwijzing hebt gij haar gegrondvest.

Dat bovenste wordt niet over Jezus gezegd. In Romeinen 6:9 staat het volgende

Want wij weten dat Christus, nu hij uit de doden is opgewekt, niet meer sterft; de dood is geen meester meer over hem.

Blijkbaar was de dood dus meester over hem geweest. Maar nu Hij zijn offer heeft gebracht is Hij beloond met eeuwig leven. De Bijbel zegt dat God hem uit de doden heeft opgewekt.

Als Hij al duizenden jaren geleden al is wedergekeerd, waar is het paradijs zoals bijv Jesaja of Johannes heeft beschreven? Hebben meer mensen gevraagd, maar geen antwoord op gekregen. Wij als JG zijn in nu in een geestelijk paradijs. Je zou eens een Koninkrijkszaal moeten bezoeken. Er stond recent een leuk stukje in ik dacht in een Utrechts dagblad. Ze waren onder de indruk van de gemoedelijke sfeer. Dat  mensen tijdens het gebed elkaar omhelzen, dat we echt van elkaar houden in een sfeer van echte interesse en liefde. Een oase van rust en waardigheid. Maar ook met zo nu en dan een beetje humor.

We zijn dan ook niet bang voor Armageddon. Dat gaat allemaal goed komen. Maar is wel noodzakelijk om alle onrecht van deze wereld te verwijderen.

http://utrechtnoord.hu.nl/de-dinsdagavond-van-een-jehovah/

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei violist:

dus waarom zou Hij zich beperken tot wegneming van een bepaalde pijn?helemaal

klopt helemaal, toen ze dus geconstateerd hadden dat, (in mijn familie kwam dit vaker voor) dat ik gewoon een zwakke rug had, verkeerde houding, een aantal wervels hernia hadden opgelopen, dit nooit spontaan zou kunnen genezen (was versleten) daar door uitval had in mijn rechter been, ik in het verleden al vaker, plat op bed gelegen had, en door rust het iets beter ging, zou ik nu geopereerd worden,(vast zetten van een paar wervels wat in die tijd gebruikelijk was) 

dus violist niet alleen  de pijn verdween maar mijn hele rug is, beter geworden dan hij ooit was, en nu al 15 jaar ,maar we dwalen inderdaad af 

aan de andere kant zullen er steeds meer wonderen teken en genezingen gaan plaatsvinden, dat zelfs de meest verstokte mensen gaan geloven dat, er op een bovennatuurlijke manier in gegrepen kan worden door een God die Jezus heet , in deze tijd ( eindtijd topic had ik ook niet bedacht) 

ook de topic ""bestaat God""  wel of niet zou ook interessant kunnen zijn, maar dat is hier helemaal niet zo interessant, maar daar zijn de meeste mensen wereld wijd wel achter, maar wat is God van plan met deze wereld, wat voor plannen heeft hij voor jou, voor jou gezin, straat, stad, ons land daar ging deze topic over 

 de discussie is denk ik bedoeld niet of er wel of geen God bestaat, ( waar jij dus nog niet uit bent)  maar wat denkt iedereen te begrijpen wat Hij, en wij gaan doen wat is het plan 

en dat is heel interessant ;) 

 

 

42 minuten geleden zei sjako:

Ja, daar ben ik nu wel achter dat er grote verschillen zijn. Daarom ben ik ook een Getuige van Jehovah geworden.

nou en dat is helemaal prima  ik ben er ook heel blij mee dat je zelf zegt dat JG er heel anders over denken dan de volgelingen van Jezus , je kunt me geen groter compliment geven, we het daar dus over eens!!!

ha ha hebben we daar geen discussie meer over okay , alleen nogmaals sjako deze topic gaat over ""eindtijd"" 

en dan die met jullie interpretatie, De JG invulling, en die van de volgelingen van Jezus, dat is denk ik wel zinvol, misschien komt er nog een boedist bij of een islamiet

en dan kan iedereen zelf zijn conclusie trekken, 

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei sjako:

Die drieëenheid 'bewijzen' heb ik allemaal weerlegd.  Heb ik nog geen antwoord op gekregen. Ik heb me hier (dit onderwerp) heel erg in verdiept en weet hier veel over. Ook over de oorsprong van deze gedachte. Dus ben erg benieuwd of jij mij op andere gedachte kan brengen.

Daar weet ik het antwoord al op; en dat antwoord is nee. Geen enkel bewijs of argument zou jou kunnen overtuigen, omdat je niet openstaat voor andere ideeën.

Dat er geen drie-eenheid is, is een dogma die niet betwist mag worden in jouw geloof. Dus het heeft geen enkele zin om voor vredestichter hierop in te gaan. Maar dat zal vermoed ik ook voor vredestichter gelden. Jullie zijn beiden overtuigd van jullie gelijk, en niks kan jullie daarvan afbrengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Appie B:

Daar weet ik het antwoord al op; en dat antwoord is nee. Geen enkel bewijs of argument zou jou kunnen overtuigen, omdat je niet openstaat voor andere ideeën.

Dat er geen drie-eenheid is, is een dogma die niet betwist mag worden in jouw geloof. Dus het heeft geen enkele zin om voor vredestichter hierop in te gaan. Maar dat zal vermoed ik ook voor vredestichter gelden. Jullie zijn beiden overtuigd van jullie gelijk, en niks kan jullie daarvan afbrengen.

er zijn heel veel JG die tot bekering komen, en de Heilige Geest ontvangen, kijk eens op oa  you tube waar er zo veel getuigenissen zijn van ex JG die doom en gloom los laten en nu een hele andere boodschap verkondigen, Het evangelie van hoop geloof en liefde..

 juist door oa deze topics ""eindtijd"" die zo anders gezien wordt door de JG, als door de volgelingen van Jezus, gaan mensen nadenken, vragen stellen en dingen uitzoeken..

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei vredestichter:

de discussie is denk ik bedoeld niet of er wel of geen God bestaat, ( waar jij dus nog niet uit bent)

Je wilt het niet begrijpen he. Voor mij staat vast dat er geen God bestaat. Voor de 3de en laatste keer, jij beweert dat je zijn bestaan kunt aantonen, waarom maak je daar geen topic voor aan? Ik ben dus slechts benieuwd naar jouw bewijzen omdat dat nog nooit iemand gelukt is. Niets meer en niets minder. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Appie B:

Daar weet ik het antwoord al op; en dat antwoord is nee. Geen enkel bewijs of argument zou jou kunnen overtuigen, omdat je niet openstaat voor andere ideeën.

Ik was ooit Protestant. Was ook overtuigd dat ik gelijk had. Maar de Waarheid kon je niet ontkennen als je oprecht en eerlijk bent. Bovendien gaat de Heilige Geest je helpen als  je met de waarheid bezig bent. Dus ik ga idd niet zwart tegen wit zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Thorgrem:

 

Ik snap dat mensen ontzettend benieuwd zijn naar die bewijzen (ikzelf ook overigens) maar dat is voer voor een ander topic.

Dan kunnen we het hier weer verder hebben over de eindtijd.

 

lees nu net iets te laat jou reactie, want daar zeg ik amen op ha ha 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei vredestichter:

er zijn heel veel JG die tot bekering komen, en de Heilige Geest ontvangen, kijk eens op oa  you tube waar er zo veel getuigenissen zijn van ex JG die doom en gloom los laten en nu een hele andere boodschap verkondigen, Het evangelie van hoop geloof en liefde..

Als je de Waarheid werkelijk zou kennen zou je weten dat het daar precies over gaat. De Waarheid maakt je vrij!

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei vredestichter:

lees nu net iets te laat jou reactie, want daar zeg ik amen op ha ha 

Ik heb je reactie verborgen. Indien je de tekst terug wil om een nieuw topic te openen laat het dan even weten.

 

Elkaar proberen te bekeren tot een andere sub-stroming binnen het christendom lijkt me overigens ook weinig zinvol.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Ik was ooit Protestant. Was ook overtuigd dat ik gelijk had. Maar de Waarheid kon je niet ontkennen als je oprecht en eerlijk bent. Bovendien gaat de Heilige Geest je helpen als  je met de waarheid bezig bent. Dus ik ga idd niet zwart tegen wit zeggen.

ik ben blij met al jou reactie's  sjako en dat meen ik uit de grond van mijn hart, maar het woord protestant (protest) zegt mij helemaal niets of iemand  dat een volgeling van Jezus is en Geest vervult is

en niet alleen voor jou achtergrond, dit geldt hetzelfde voor  dat je zou zeggen ,hervormd, katholiek, gereformeerd, baptist, en noem ze maar op, wel of niet overtuigd van hun gelijk, daar gaat het het hier niet om 

naar een kerk gaan, daar opgevoed zijn, als baby besprenkeld, communie, belijdenis, besneden zegt me niets, zelfs al zou je zeggen ik heb mn hele leven daar trouw me aan alle voorschiften gehouden en nooit een samenkomst gemist (of in jullie zaal) zegt me niets 

klinkt voor mij net alsof iemand zou zeggen, ik woon, ik leef al jaren in een Mercedes garage en denkt dan dat hij een Mercedes  is 

nee Sjako, wat interessant in deze topic is wat zegt jullie JG handboek over de tijd waarin we leven en onze toekomst, en daar wil ik graag op reageren

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Thorgrem:

Ik heb je reactie verborgen. Indien je de tekst terug wil om een nieuw topic te openen laat het dan even weten.

 

Elkaar proberen te bekeren tot een andere sub-stroming binnen het christendom lijkt me overigens ook weinig zinvol.

Thorgrem dit was een reactie aan violist die zegt helemaal niet in God te geloven, dus jou stelling klopt niet ""tot een andere sub-stroming binnen het christendom""

ik zou hem toch graag geplaatst willen zien, want zoals je ook gelezen heb, sluit ik juist af dat als de violist dit verder zou willen uitzoeken we dit in in een andere  topic zouden moeten doen

dus hoop dat je op je besluit terug komt 

afwachtende op jou reactie,

met vriendelijk Groet,

De Vredestichter.

 

Mijn opmerking ging over de toon van de discussie tussen jou en Sjako.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alleen komt met een grote spirituele ommezwaai. Wetenschap, zoals veel scientisten zonder blikken of blozen (en zonder nadenken!) naar voren schuiven, gaat ons niet redden. De mens is te gierig en te dom, en zuigt elkaar en deze planeer helemaal leeg. Dus ja, een grotr geestelijke ommezwaai is nodig.  

Als God bestaat in de vorm dat Hij of Zij actief ingrijpt, of i.i.g een Plan laat voltrekken, is imho de enige redding voor de mensheid. Ik ben geen pessimist (ik vecht voor n betere wereld)  maar wel realist. Kijk om je heen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid