Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo lieve mensen,

Ik was tot voorheen geen lid van dit forum, maar ik hoop dat jullie mij willen ontvangen. Ik heb namelijk een verzoek met betrekking tot mijn afstuderen, ik heb het er erg lastig mee en ik ben naarstig op zoek naar respondenten om mijn afstudeerenquête in te vullen. Ik weet niet zeker of dit hier mag, maar ik hoop enorm dat het wordt geaccepteerd. Zijn hier mensen die mij willen helpen? Ik zal enorm dankbaar zijn! 

Het duurt slechts 2 minuten en er is ook kans op een cadeaubon, maar allerbelangrijkst ben ik u enórm dankbaar als u mijn enquête wilt invullen!

https://survey.fss.uu.nl/index.php/survey/index/sid/881893/newtest/Y/lang/nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom.

 

Heb wel wat vragen/opmerkingen;

 

Moslimimmigranten hebben evenveel recht op een AOW-pensioenuitkering* als autochtone Nederlanders.  

Dat hangt er vanaf of deze migranten arbeid hebben verricht in Nederland en de hoogte vind ik afhangen van hoe lang ze dat hebben gedaan.

 

Immigranten uit moslimlanden hebben evenveel recht op een nabestaandenuitkering* als autochtone Nederlanders. 

Dat hangt van je verzekeringen af (of van die van je werkgever). Als ik kom te overlijden dan vervalt 60% van de hypotheek en zal mijn werkgever maandelijks geld uitkeren aan mijn partner. Maar dat heb ik wel zelf (of via werkgever) geregeld en daar betaal ik ook voor.

 

Islamitische immigranten hebben evenveel recht op een langdurige zorguitkering* als autochtone Nederlanders.  

Ook hier (net zoals bij Nederlanders) hangt dat af van het arbeidsverleden in Nederland.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

Ik heb die enquête niet ingevuld. Maar zoals ik uit het bericht van @Thorgrem heb begrepen gaat het over de immigranten uit de Islamitische landen en wat moeten de autochtone Nederlanders met hen doen. Het probleem is dat Nederland geen christelijke staat meer is. Het calvinisme is niet meer de officiële ideologie van de  Nederlandse Staat. Het is ook niet helemaal zo dat Nederland een christelijke land is. Het christendom heeft een  fundamentele en positieve invloed uitgeoefend op de ontwikkeling van de cultuur in Nederland, alsook op de moralistische normen en waarden, de zeden, temperament... Maar de meeste mensen beschouwen zichzelf niet meer als gelovige christenen. En bij de christenen die er zijn blijft de stereotype om te denken dat Nederland nog steeds een christelijke land is (en dat geldt ook voor alle andere volken in landen met een christelijk verleden). Maar de realiteit is nu anders dan 3-4 eeuwen geleden. We kunnen ons meer vergelijken met christenen in de heidense Romeinse Rijk van de eerste eeuwen na Christus. 

En wat moslims betreft... Ik hoorde een Arabische ex-moslim zeggen "er zijn wel vreedzame moslims, maar er is geen vreedzame Islam". Als je als burger van Nederland vindt dat er is geen plaats voor Islam in je land, dan het beste wat je kan doen is op meneer Wilders stemmen. Maar het kan zijn dat ook andere allochtonen dan in problemen komen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid