Spring naar bijdragen

Hoe denkt Jezus over... onrecht?


Aanbevolen berichten

(Samengevoegd met vorig bericht)

11 minuten geleden zei Thinkfree:

Een engel is geen god, wat er mee aangeduid word is dat als men in het recht wandeld met God niemand je iets kan aandoen in der eeuwigheid. Je bent een god in deze zin omdat je  dan God aan je kant hebt.

Nee Thinkfree. Engelen zijn goden. Zoals Jezus ook sprak. Allen zonen van de Allerhoogste. Een kind van een hond is een hond. Een kind van een koe is een koe. Een kind van een vogel een vogel. Een kind van een mens is een mens. En een kind van God is een God. Precies zoals Jezus sprak. Gij zijt goden, nochtans zult gij sterven als mensen.  Dat is de straf cq het leermoment. En levend in het sterfelijke lichaam kun je alles ondergaan wat de kerkleer aan de hel toeschrijft.   Zodra je dit kunt inzien en aanvaarden ben je rijp voor jouw persoonlijke Alverzoening met God.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 127
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Neen. Ezechiël 18: 20 De ziel die zondigt, die zal sterven. Een zoon zal niet mede de ongerechtigheid van de vader dragen, en een vader zal niet mede de ongerechtigheid van de zoon dragen. D

Jezus vertelde een gelijkenis waaruit blijkt dat het moeilijk is om je recht te verkrijgen. Zie Lukas 18:1-8. Uit de Evangeliën blijkt ook dat Jezus met de mensen die slachtoffer zijn van onrecht, beg

En Ezechiël 18 dan? Of je had alleen 1 hoofdstuk deuteronomium gelezen en dan gooi je het weg en zegt dat je heel het OT hebt gelezen ? 

Posted Images

Zojuist zei Plume:

Engelen die niet gevallen zijn kunnen naar believen een mensengedaante aannemen

Klopt, echter doen zij de wil van God en zullen het niet naar eigen believen doen, enkel in opdracht van God.

1 minuut geleden zei Plume:

en net zo tastbaar zijn als de gevallen engelen

Gevallen engelen kunnen dit niet

2 minuten geleden zei Plume:

die wij mensen zijn met een sterfelijk lichaam.

Nee wij zijn mensen

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei nikie90:

Als het kind van David in deze leeft, betekent dat het in de Thora toegestaan is voor een individueel de afweging te maken een man dood te slaan om zijn vrouw af te pakken en kinderen met haar te nemen.

Die conclusie snap ik nog steeds niet.

2 minuten geleden zei nikie90:

Dit is dus wel een kwestie waar de zonde van de vader op het kind wordt toegerekend. Het is wat dat te gaat ook onrechtvaardig voor het kind, maar wel een rechtvaardig oordeel tenzij je (of dbi) een beter oordeel hebt wil ik het graag horen 

Beter weet ik niet maar wat in mijn eigen beleving eerlijker was geweest: kind blijft leven, Uria ook, David en Batseba krijgen op hun donder. Niet tot bloedens toe maar wel dat ze het snappen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Plume:

En een kind van God is een God

Ja, enkel Jezus is de zoon van God wij zijn geschapen.

Ik ben een mens mijn zoon is ook een mens en mijn bloed, echter heb ik ook een koffie pot geschapen/gecreërd dat is niet een mens begrijp je?

We kunnen geadopteerd worden in zijn zoon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Bastiaan73:

Die conclusie snap ik nog steeds niet.

[.......] een man dood te slaan om zijn vrouw af te pakken en kinderen met haar te nemen. Want het kind blijft leven* 

Het betekent dan dat je als individu wettelijk deze afweging kunt maken omdat er geen consequenties zijn voor je nazaad in deze situatie. Iaw dat de schepper het toelaat op zo'n manier kinderen te verwekken. 

Dbi zegt iaw dus de schepper is onrechtvaardig omdat de schepper het niet toelaat op zo'n manier kinderen te hebben. 

Ben ik zo duidelijk of snap je me nog steeds niet?@Dat beloof ik, @Bastiaan73

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Thinkfree:

Ja, enkel Jezus is de zoon van God wij zijn geschapen.

Nee, jij bent ook de zoon van God en iedereen op aarde is dat. Niemand heeft leven uit zichzelf.  Maar wij op aarde zijn allemaal de eerste gevallen Engel, Satan, achterna gelopen. 

Citaat

Ik ben een mens mijn zoon is ook een mens en mijn bloed, echter heb ik ook een koffie pot geschapen/gecreërd dat is niet een mens begrijp je?



Ken Uzelve Thinkfree. Jij bent de zoon van God die niet meer weet wie hij is.  Jij bent geen koffiepot.

Citaat

We kunnen geadopteerd worden in zijn zoon.



Nee. Niks geadopteerd worden.  Jij kunt dankzij Christus gewoon terugkeren naar je eigen Vader, je échte Vader en dat is niet je biologische vader en ook niet de eerste gevallen Engel die Satan of Lucifer heet, maar je Enige Echte Eigen Vader vanaf den beginne, die jou leven heeft gegeven. Jij bent niemand minder dan een broer van Jezus, zij het tijdelijk nog gevangen in een sterfelijk lichaam. Dat kan hersteld worden. Je kunt hersteld worden.  Je bent geen bijwoner meer, geen adoptiekind, maar zoon.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Thinkfree:

Lees anders hebreën 2:16 maar

16 Want waarlijk, Hij neemt de engelen niet aan, maar Hij neemt het zaad Abrahams aan.

Dan heb jij een groot probleem

Nee jij hebt een probleem.  Het zaad van Abraham zijn gevallen engelen die een sterfelijk lichaam hebben gekregen opdat God hen de verlosser kon sturen. Je kunt het nog niet aanvaarden.  Ken Uzelve, dan zult gij de goden leren kennen, d.i. de Gemeente Gods die met Christus in de hoogste Hemel leeft.   De straf cq het leermoment was je nederwerping op de aarde, waar je alle folteringen en kwellingen onderging waae het leven in de duisternis van de sterfelijkheid je aan heeft onderworpen.  Pas als je aanvaarden kunt dat jij zelf die gevallen engel bént, je overkleed moet worden met het glorieuze lichaam van Christus dat je al had voordat je werd,  ben je rijp voor je persoonlijke Alverzoening met God.  Tot die tijd blijf je wijzen naar iets of iemand buiten jezelf. En tot die tijd blijft men steggelen over de koning van Tyrus zus en de Satan zo.

Hel is op aarde.  Ten laatste ontdekt men dat in de laatste minuten van deze eon.

 

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Plume:

Nee jij hebt een probleem.  Het zaad van Abraham zijn gevallen engelen die een sterfelijk lichaam hebben gekregen opdat God hen de verlosser kon sturen. Je kunt het nog niet aanvaarden.  Ken Uzelve, dan zult gij de goden leren kennen, d.i. de Gemeente Gods die met Christus in de hoogste Hemel leeft.   De straf cq het leermoment was je nederwerping op de aarde, waar je alle folteringen en kwellingen onderging waae het leven in de duisternis van de sterfelijkheid je aan heeft onderworpen.  Pas als je aanvaarden kunt dat jij zelf die gevallen engel bént, je overkleed moet worden met het glorieuze lichaam van Christus dat je al had voordat je werd,  ben je rijp voor je persoonlijke Alverzoening met God.  Tot die tijd blijf je wijzen naar iets of iemand buiten jezelf. En tot die tijd blijft men steggelen over de koning van Tyrus zus en de Satan zo.

Hel is op aarde.  Ten laatste ontdekt men dat in de laatste minuten van deze eon.

Als je een tekst zo duidelijk als dat, niet wilt vatten dan hou ik ermee op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Thinkfree:

Als je een tekst zo duidelijk als dat, niet wilt vatten dan hou ik ermee op.

Verstandig. Zonder zelfkennis heb je helemaal niks aan de bijbel. Je kunt alle teksten uit de bijbel plukken en die tegen elkaar opzetten, en tegen elkaar wegstrepen, steggelen over letters, woorden, komma’s en punten, het is een boek door mensen geschreven, bestaande uit verhalen van diverse genres waaruit dat wat van eeuwigheidswaarde is ontstijgt. Het helpt je niks als je de weg naar binnen niet gaat. 
 

Thomas: 2

Jezus zei: Laat hij die zoekt niet ophouden te zoeken totdat hij vindt. En als hij vindt, zal hij verward zijn en als hij verward is, zal hij zich verwonderen. En als hij zich verwonderd heeft, zal hij overal boven staan en tot rust komen.

 3 Jezus zei: Als zij, die u trachten mee te slepen, tot u zeggen: ‘Zie, het Koninkrijk is boven de aarde', dan zullen de vogels u vóór zijn. Als ze tot u zeggen: ‘Het is onder de aarde', dan zullen de vissen in de zee u voorgaan.
Maar het Koninkrijk is binnen in u en het is in uw zien. Wie zichzelf kennen, zullen het vinden; wie zichzelf kennen, zullen weten dat zij zonen zijn van de Levende Vader. Maar als u zichzelf niet zult kennen, dan leeft u in armoede en bent u die armoede.

113 Zijn leerlingen zeiden tot hem: Wanneer komt het Koninkrijk?
Het zal niet komen door erop te wachten. Men zal niet zeggen: ‘Kijk, daar is het' of ‘Kijk, dat is het'. Maar het Koninkrijk van de Vader is verspreid over de aarde en de mensen zien het niet.


Johannes 16,12-15

12Ik heb jullie nog veel meer te zeggen, maar jullie kunnen het nog niet verdragen. 13De Geest van de waarheid zal jullie, wanneer hij komt, de weg wijzen naar de volle waarheid.

 

Psalm 82

God staat op in de hemelse raad,

hij spreekt recht in de kring van de goden:

2‘Hoe lang nog oordeelt u onrechtvaardig

en kiest u partij voor wie kwaad doen? sela

3Doe recht aan weerlozen en wezen,

kom op voor verdrukten en zwakken,

4bevrijd wie weerloos zijn en arm,

red hen uit de greep van wie kwaad wil.

5U toont geen inzicht, geen begrip,

en doolt in duisternis rond,

de aarde wankelt op haar grondvesten.

6Ooit heb ik gezegd: “U bent goden,

zonen van de Allerhoogste, allemaal.”

7Toch zult u sterven als mensen,

ten val komen als aardse vorsten.’

8Verhef u, God, spreek recht op aarde,

alle volken behoren u toe.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei nikie90:

Dat kan je niet overal op toepassen lijkt me, bijvoorbeeld een valse getuigenis over iemand geven die onschuldig is 

Geloof je mij als ik vertel dat ik mensen ken die daar geen enkel probleem mee hebben en dat motiveren door te zeggen dat er dan recht wordt gedaan?

 

7 uur geleden zei Robert Frans:

Dat maakt het oordelen over anderen ook zo lastig hè? Laat staan over God zelf.

Dat is een ander topic. Dit gaat over wat Jezus van onrecht vindt. Oordelen over iemand is wat anders dan bepalen wat recht danwel onrecht is en hoe Jezus daar over denkt.

Verder is God niet relevant in deze, want over iets wat niet bestaan heeft het geen zin te oordelen :-) 

Fijne kerst.

modbrek Trajecto: Ben je nu hier in het subforum Bijbelstudie aan het verkondigen dat God "niet bestaan heeft"? Dat is geen goed idee als je hier bij het forum wilt blijven meedoen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Mullog:

Geloof je mij als ik vertel dat ik mensen ken die daar geen enkel probleem mee hebben en dat motiveren door te zeggen dat er dan recht wordt gedaan?

 

modbrek Trajecto: Ben je nu hier in het subforum Bijbelstudie aan het verkondigen dat God "niet bestaan heeft"? Dat is geen goed idee als je hier bij het forum wilt blijven meedoen.

Oké dus je punt is kwaad/goed bestaat niet omdat jij mensen kent die daar geen problemen mee hebben? 

Dus als ik de mensen die geen problemen hebben met goed/kwaad tot slaaf maak (of vul zelf iets onrechtvaardig in met betrekking op deze mensen) is dat dan ook niet kwaad in hun ogen? Er bestaat immers niet zoiets als goed/kwaad. Of is het dan opeens wel kwaad/onrechtvaardig? 

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Thinkfree:

Klopt, echter doen zij de wil van God en zullen het niet naar eigen believen doen, enkel in opdracht van God.

Zijn believen IS hun believen. Naar hun believen dus. Er is geen verschil in de Wil van de Vader en Zijn Zonen, want zij zijn niet in dualiteit gevallen zoals wij. Daarom staat ook geschreven: Zalig de enkelvoudigen van geest,
want hunner is het Koninkrijk der Hemelen. (Mat.5,3)

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Bastiaan73:

Ik vermoed dat 'bezoeken' niet hetzelfde is als 'bestraffen' maar dat het neerkomt op 'controleren'. Wat denk jij?

Waarom het onschuldige kind van de huisvrouw van Uria en David door de HEERE werd geslagen is mij ook een groot raadsel. In elk geval was het een keiharde les voor David.

Hoe de ene tekst zich verhoudt tot de andere (wél of niet de kinderen straffen voor misdaden van hun ouders): als tegenstrijdig/inconsequent. Het pleit dus niet vóór de bijbel.

Wij weten alletwee wel dat 'bezoeken' hier niet neerkomt op controleren.

Voor de rest ben je er achter dat het dus gaat om onrecht. Heel goed!

16 uur geleden zei nikie90:
16 uur geleden zei Bastiaan73:

Het was natuurlijk een klotestreek van David om Batseba, de vrouw van Uria te begeren en zwanger te maken en óók nog eens een klotestreek om Uria in de frontlinie te laten plaatsen waardoor hij stierf. Maar dat waren dus klotestreken van David. Het kind dat uit dit overspel werd geboren had daar ook niet om gevraagd maar dit kind werd dus door God ziek gemaakt en stierf uiteindelijk. Dat is dus menselijk gezien behoorlijk onrechtvaardig ten opzichte van dat kind.

Als het dan onrechtvaardig is waar is dan het recht voor Uria? Hoe zal jij of dbi dan rechten in deze? 

Er was in deze in het geheel geen recht voor Uria. Je tweede vraag begrijp ik niet.

15 uur geleden zei Bastiaan73:
15 uur geleden zei nikie90:

Kijk als je bijvoorbeeld zegt alleen David moet straf opgelegd worden in deze zaak dan zeg je feitelijk dat in de wetgeving(thora) je iemand mag doodslaan om kinderen te nemen met zijn vrouw alleen ten koste voor (vul zelf een straf in) een straf. Dus je nazaad blijft ongedeerd. 

Dus dan moet dat de wetgeving zijn? Je mag doodslaan voor nazaad maar betaalt daarvoor wel een (vul zelf in) straf

Sorry maar ik snap deze tekst niet.

Dat is ook een kromme tekst.
Als je zo redeneert, moet er staan: Je mag niet iemand doodslaan. de straf die daarop staat is (vul zelf in).
Zoals @nikie90 het stelt (iets is toegestaan, maar als je het doet krijg je straf) is onrechtvaardig.
 

15 uur geleden zei nikie90:

Dbi zegt iaw dus de schepper is onrechtvaardig omdat de schepper het niet toelaat op zo'n manier kinderen te hebben. 

Ben ik zo duidelijk of snap je me nog steeds niet?@Dat beloof ik, @Bastiaan73

Ja, maar k zou het zelf anders verwoorden en in plaats van de schepper zeggen: 'het beeld dat christenen van hun God hebben'.

 

14 uur geleden zei Thinkfree:

Als je een tekst zo duidelijk als dat, niet wilt vatten dan hou ik ermee op.

Of je gaat je even concentreren op het onderwerp van deze discussie. Want jij en @Plume hebben het nu over iets dat niet bij dat onderwerp past.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Plume:

Ken Uzelve, dan zult gij de goden leren kennen.  Wie zijn de goden, dat zijn de engelen.  Meer specifiek de engelen die op de aarde geworpen zijn, de mensen.  Zoals Christus sprak “gij zijt goden, zonen van de Allerhoogste nochtans zult gij sterven als mensen!” (Joh.10,34 en Psalm 82)

Deze ‘goden’ waren geen engelen maar menselijke rechters, hooggeplaatste mensen. Dat mensen dus gevallen engelen zouden zijn is onzin.

Volgens de context waren degenen die Jehovah in deze psalm „goden” en „zonen van de Allerhoogste” noemde, Israëlitische rechters die onrechtvaardig rechtspraken, zodat het noodzakelijk werd dat Jehovah zelf ’te midden van deze goden rechtsprak’ (Ps 82:1-6, 8). Aangezien Jehovah deze uitdrukkingen op zulke mannen toepaste, maakte Jezus zich beslist niet aan lastering schuldig toen hij zei: „Ik ben Gods Zoon.” Terwijl de werken van deze als „goden” aangeduide rechters de aanspraak die zij erop maakten „zonen van de Allerhoogste” te zijn, logenstraften, bewezen Jezus’ werken voortdurend dat hij in eendracht, in volledige overeenstemming en harmonie met zijn Vader was. — Jo 10:34-38. Bron: Inzicht in de Schrift

16 uur geleden zei Plume:

ieder mens heeft het oerverlangen naar huis, weet ten diepste dat dat de hemel is, en daar leven engelen die niet gevallen zijn

Ook al gnostische onzin. De mens is gevormd uit het stof der aarde en de levensadem werd in de neusgaten geblazen. Zo werd de mens een levende ziel. De mens is zo aards als wat. Alleen was het de bedoeling dat de mens eeuwig zou leven in een aards Paradijs. Er gaat een beperkte groep naar de hemel. De mens is gemaakt voor de aarde en die wordt hersteld in de herschepping, inclusief de mens van goede wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:
18 uur geleden zei Plume:

ieder mens heeft het oerverlangen naar huis, weet ten diepste dat dat de hemel is, en daar leven engelen die niet gevallen zijn

Ook al gnostische onzin. De mens is gevormd uit het stof der aarde en de levensadem werd in de neusgaten geblazen. Zo werd de mens een levende ziel. De mens is zo aards als wat. Alleen was het de bedoeling dat de mens eeuwig zou leven in een aards Paradijs. Er gaat een beperkte groep naar de hemel. De mens is gemaakt voor de aarde en die wordt hersteld in de herschepping, inclusief de mens van goede wil.

1 Korintiërs 15:

44 Er wordt een zielslichaam gezaaid, er wordt een geestelijk lichaam gewekt. Indien er een zielslichaam is, dan is er ook een geestelijk lichaam.

Commentaar van A.E. Knoch:

Onze huidige lichamen reageren op de ziel, of zintuigen. Zij zoeken naar lichamelijk comfort en bevrediging en plezier. Ze reageren niet op geestelijke zaken. De ziel is niet een apart wezen, het is het gevolg van de combinatie van lichaam en geest. Adam werd uit de grond gemaakt. Toen de levensadem in hem werd geblazen, werd hij een levende ziel. Hij kon voelen, zien, horen, ruiken. Hij werd zich bewust van zaken om zich heen. Dat is het lichaam dat we nu hebben. We worden gedomineerd door onze zintuigen. In de opstanding zullen onze lichamen reageren op onze geest. Lichamelijke gevoelens zullen plaats maken voor geestelijke waarnemingen.

Bron: http://www.schriftwoord.nl/bijbel/NT/1Korinte/1korinte15.htm

Efeziërs 1 (NCV):

22 En Hij onderschikt alles onder Zijn voeten en Hij geeft Hem, als Hoofd over allen, aan de ekklesia, [Psalm 8:6] - [Kol. 1:18]
23 die Zijn lichaam is, de volheid van Die het al in allen vervult. [Rom. 12:5] - [Efe. 4:10]

Commentaar van A.E. Knoch op vers 23: 

HET LICHAAM - IN CHRISTUS
DE LEDEN

De soevereiniteit over de aarde is gegeven aan de natie Israël, geheel volgens de profeten. De soevereiniteit over de ophemelsen is het deel van de ekklesia, die Zijn Lichaam is. Tussen de twee wordt het gehele universum onder het beheer van Christus gebracht, Zo is Zijn Lichaam de pleroma, of completering, die het tekort opvult dat de aardse verlossing nog steeds zou achter laten in de hemelse gebieden. De taak er van is Gods doelstelling voor het hele universum te vervullen, waarvan Hij maar een deel kan bereiken door Zijn volk Israël.

Bron: http://www.schriftwoord.nl/bijbel/NT/Efeze/Efeze1.htm#

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Plume:

Ken Uzelve Thinkfree. Jij bent de zoon van God die niet meer weet wie hij is.

Wel heel merkwaardig dat jij blijkbaar ook niet meer weet wie je bent als je een ander Plume noemt! Kunnen we dit als een Freudiaanse verspreking beschouwen?

18 uur geleden zei Plume:

Nee Plume. Mensen zijn gevallen engelen. Ze zijn goden, zonen van de Allerhoogste, zoal Jezus zei, maar gevangen in een menselijk, dus sterfelijk lichaam.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:

De mens is aards, maar in potentie het voertuig voor de Hemel, maar moet dan weggaan om voor Hem plaats te maken.

Was het de bedoeling dat Adam en Eva naar de hemel gingen? Of was het de bedoeling dat ze de aarde gingen onderwerpen en gingen onderhouden? Het is nooit de bedoeling geweest dat de mens naar de hemel zou gaan. Jezus kwam naar de aarde of de wereld te herstellen om het werk van satan ongedaan te maken. Het voornemen is dat de mens eeuwig op aarde zou leven en dat is het voornemen van God nog steeds. Jesaja bijv geeft een kijkje in die nieuwe wereld.

42 minuten geleden zei Bastiaan73:

Er wordt een zielslichaam gezaaid, er wordt een geestelijk lichaam gewekt. Indien er een zielslichaam is, dan is er ook een geestelijk lichaam.

Hier staat toch duidelijk dat er een geestelijk lichaam wordt gewekt. Je hebt geen geestelijk lichaam, je krijgt een geestelijk lichaam. Een geestelijk lichaam is niet perse onstoffelijk of zo, dat staat er niet. Als je tekst goed onderzoekt zie je dat er verschillende geestelijke ‘lichamen’ zijn. Als je een hemelse opstanding krijgt krijg je een lichaam dat past in een hemelse omgeving. Als je een aardse opstanding krijgt krijg je een lichaam dat past bij deze aarde, ook onvergankelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Bastiaan73:

Wel heel merkwaardig dat jij blijkbaar ook niet meer weet wie je bent als je een ander Plume noemt! Kunnen we dit als een Freudiaanse verspreking beschouwen?

Wat “we” allemaal menen te “kunnen” weet ik niet, maar wat ik onbedoeld schreef was een kosmische grap om de egotransverwarring van “Thinkfree” en andere christenen weer te geven, die de rol van Israël willen overnemen en de Alverzoening afwijzen. 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei sjako:
2 uur geleden zei thom:

De mens is aards, maar in potentie het voertuig voor de Hemel, maar moet dan weggaan om voor Hem plaats te maken.

Was het de bedoeling dat Adam en Eva naar de hemel gingen? Of was het de bedoeling dat ze de aarde gingen onderwerpen en gingen onderhouden? Het is nooit de bedoeling geweest dat de mens naar de hemel zou gaan. Jezus kwam naar de aarde of de wereld te herstellen om het werk van satan ongedaan te maken. Het voornemen is dat de mens eeuwig op aarde zou leven en dat is het voornemen van God nog steeds. Jesaja bijv geeft een kijkje in die nieuwe wereld.

1 uur geleden zei Bastiaan73:

Er wordt een zielslichaam gezaaid, er wordt een geestelijk lichaam gewekt. Indien er een zielslichaam is, dan is er ook een geestelijk lichaam.

Hier staat toch duidelijk dat er een geestelijk lichaam wordt gewekt. Je hebt geen geestelijk lichaam, je krijgt een geestelijk lichaam. Een geestelijk lichaam is niet perse onstoffelijk of zo, dat staat er niet. Als je tekst goed onderzoekt zie je dat er verschillende geestelijke ‘lichamen’ zijn. Als je een hemelse opstanding krijgt krijg je een lichaam dat past in een hemelse omgeving. Als je een aardse opstanding krijgt krijg je een lichaam dat past bij deze aarde, ook onvergankelijk.

"De olijfboom, gevoed door de wortel, staat voor Israël. Al dan niet bekeerd of gelovend. Maar wel geldt voor Israël:

Het is een Aards volk (Gen. 12:2 e.v.)
Begint bij Abraham (Gen. 12:2 e.v.)
Etnisch nageslacht van Abraham, Izaäk en Jakob (Gen.)
Jezus als Koning (Jes. 33:22, Jer. 22:5)
Gevoed door de wet (Deut. 27 en 28)
Geopenbaard in het OT (Ex. 19:6)
Bruid van Christus (Jer. 31, Hos. 2:18)
Aardse toekomst (Micha 4:1-4)

Dit in tegenstelling tot de gemeente:

Hemels volk (Fil. 3:20)
Begint na de val van Israël (Rom. 11:11, Hand .28:23-28)
Joden en heidenen (Efe. 2:11-22)
Christus als Hoofd (Efe. 1:22)
Vrijgemaakt van de wet (Efe. 2:15)
Een geheimenis in het OT (Ef. 3:5)
Lichaam van Christus (Efe. 1:15-23, 1 Cor. 12:13)
Hemelse toekomst (Filipp. 3:20)"


Bron: https://www.amen.nl/artikel/1067/olijfboom-en-lichaam-van-christus-deel-2-slot?highlight=hemelse+toekomst

Filippenzen 3:

20 Want van ons is het burgerschap in de hemelen, vanuit waar wij ook de Redder afwachten, de Heer, Jezus Christus, [Efe. 2:6,19]
21 Die het lichaam van onze vernedering een ander aanzien zal geven, gelijkvormig aan het lichaam van Zijn heerlijkheid, overeenkomstig de inwerking van Die Hem die alles aan Zichzelf kan onderschikken. [Rom. 8:29] - [1Kor. 15:28]

Concordant Commentaar op vers 20 door A.E. Knoch:

Ons burgerschap, of vrijlating, in tegenstelling tot dat van Israël, is in de hemelen. Wij hebben geen politieke voorrechten waar de soevereiniteit van onze Heer werd verworpen. Maar we hebben zeer veel hoop, zowel politiek als lichamelijk. We zullen heersen met Christus in de hemelse gebieden, en dit lichaam van vernedering zal omgevormd worden om overeen te komen met Zijn heerlijke lichaam. Hij komt als Redder!

Concordant Commentaar op vers 21 door A.E. Knoch:

Hier hebben we de vaste verzekering van Zijn vermogen om heel het universum te onderschikken. Dit zal pas bij de voleinding bereikt worden (1Kor. 15:24-28).

Bron: http://www.schriftwoord.nl/bijbel/NT/Filippensen/Filippensen3.htm

17 minuten geleden zei thom:
24 minuten geleden zei sjako:
1 uur geleden zei Bastiaan73:

Er wordt een zielslichaam gezaaid, er wordt een geestelijk lichaam gewekt. Indien er een zielslichaam is, dan is er ook een geestelijk lichaam.

Hier staat toch duidelijk dat er een geestelijk lichaam wordt gewekt. Je hebt geen geestelijk lichaam, je krijgt een geestelijk lichaam. Een geestelijk lichaam is niet perse onstoffelijk of zo, dat staat er niet. Als je tekst goed onderzoekt zie je dat er verschillende geestelijke ‘lichamen’ zijn.

Precies.

Gewekt is nog geen opstanding.

En als ik nou het geestelijke lichaam vergelijk met een slapend mens? Als die wakker wordt gemaakt (=gewekt) is het tijd om op te staan.

7 minuten geleden zei Plume:
26 minuten geleden zei Bastiaan73:

Wel heel merkwaardig dat jij blijkbaar ook niet meer weet wie je bent als je een ander Plume noemt! Kunnen we dit als een Freudiaanse verspreking beschouwen?

Wat “we” allemaal menen te “kunnen” weet ik niet, maar wat ik onbedoeld schreef was een kosmische grap om de egotransverwarring van “Thinkfree” en andere christenen weer te geven, die de rol van Israël willen overnemen en de Alverzoening afwijzen. 

Kosmisch of komisch?

Als je onbedoeld iemand anders aanspreekt met je 'eigen' nickname, bij wie is er dan sprake van 'egotransverwarring'?

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Bastiaan73:

"De olijfboom, gevoed door de wortel, staat voor Israël. Al dan niet bekeerd of gelovend. Maar wel geldt voor Israël:

Het is een Aards volk (Gen. 12:2 e.v.)
Begint bij Abraham (Gen. 12:2 e.v.)
Etnisch nageslacht van Abraham, Izaäk en Jakob (Gen.)
Jezus als Koning (Jes. 33:22, Jer. 22:5)
Gevoed door de wet (Deut. 27 en 28)
Geopenbaard in het OT (Ex. 19:6)
Bruid van Christus (Jer. 31, Hos. 2:18)
Aardse toekomst (Micha 4:1-4)

Dit in tegenstelling tot de gemeente:

Hemels volk (Fil. 3:20)
Begint na de val van Israël (Rom. 11:11, Hand .28:23-28)
Joden en heidenen (Efe. 2:11-22)
Christus als Hoofd (Efe. 1:22)
Vrijgemaakt van de wet (Efe. 2:15)
Een geheimenis in het OT (Ef. 3:5)
Lichaam van Christus (Efe. 1:15-23, 1 Cor. 12:13)
Hemelse toekomst (Filipp. 3:20)"


Bron: https://www.amen.nl/artikel/1067/olijfboom-en-lichaam-van-christus-deel-2-slot?highlight=hemelse+toekomst

Filippenzen 3:

20 Want van ons is het burgerschap in de hemelen, vanuit waar wij ook de Redder afwachten, de Heer, Jezus Christus, [Efe. 2:6,19]
21 Die het lichaam van onze vernedering een ander aanzien zal geven, gelijkvormig aan het lichaam van Zijn heerlijkheid, overeenkomstig de inwerking van Die Hem die alles aan Zichzelf kan onderschikken. [Rom. 8:29] - [1Kor. 15:28]

Concordant Commentaar op vers 20 door A.E. Knoch:

Ons burgerschap, of vrijlating, in tegenstelling tot dat van Israël, is in de hemelen. Wij hebben geen politieke voorrechten waar de soevereiniteit van onze Heer werd verworpen. Maar we hebben zeer veel hoop, zowel politiek als lichamelijk. We zullen heersen met Christus in de hemelse gebieden, en dit lichaam van vernedering zal omgevormd worden om overeen te komen met Zijn heerlijke lichaam. Hij komt als Redder!

Concordant Commentaar op vers 21 door A.E. Knoch:

Hier hebben we de vaste verzekering van Zijn vermogen om heel het universum te onderschikken. Dit zal pas bij de voleinding bereikt worden (1Kor. 15:24-28).

Bron: http://www.schriftwoord.nl/bijbel/NT/Filippensen/Filippensen3.htm

En als ik nou het geestelijke lichaam vergelijk met een slapend mens? Als die wakker wordt gemaakt (=gewekt) is het tijd om op te staan.

Kosmisch of komisch?

Als je onbedoeld iemand anders aanspreekt met je 'eigen' nickname, bij wie is er dan sprake van 'egotransverwarring'?

Bij de door mij genoemden, maar jij moet dat nog ontdekken. Waar geen leidend ego meer is kan ook geen egotransverwarring zijn. Wat er wel is is Hij in mij die ook in Thinkfree is.  Ik verwarde mij niet maar spiegelde. (en dat is niet het spiegelen wat ego’s vaak graag zo noemen). Jouw ego grijpt het aan om er zijn eigen strijd mee te voederen. Dat ben jij niet ofschoon je dat misschien wel denkt. Anders gezegd heet dat aanzien in Christus. En heb uw naaste lief als uzelf.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei thom:

Dat was het gevolg van een oorzakelijke keus.

Nee hoor, de mens is er voor gemaakt.

Genesis 2:15 Jehovah God plaatste de mens dus in de tuin van Eden om die te bewerken en ervoor te zorgen.

Jesaja 45:18

Want dit zegt Jehovah,de Schepper van de hemel, de ware God,degene die de aarde heeft gevormd, haar Maker die haar stevig heeft gefundeerd,die haar niet voor niets heeft geschapen, maar haar gemaakt heeft om bewoond te worden: ‘Ik ben Jehovah, en er is niemand anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid