Welcome to Credible

Welkom op Credible! Leuk dat je langs komt! Kijk gerust eerst even rond op het forum en als je ergens op wilt reageren maak dan een account aan! We hopen dat je het naar je zin hebt en mocht je vragen hebben neem dan contact op met ons!

Magere Hein

Verkiezingen 2017

261 berichten in deze discussie

En dan die reclames. Wie lost een probleem eerder op, een optimist of een pessimist of een man die zich niet laat zien als er een probleem is.

En een christen die zich realist noemt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Je kan het ook zo zien: als er niets "tegen" staat, zijn ze ook niet tegen.

Ongelooflijk dat we op dit niveau 'argumenten' aandragen. Er staat ook niet dat ze tegen een aanval op Noord-Korea zijn.... Serieus Gaitema. Er staat gewoon niets concreets over in, dus vinden ze er concreets niets van (behalve dan dat de jacht oké is). De rest is invulling van jou kant, giswerk. Kan inderdaad heel positief uitpakken en ze gaan keihard voor dierernwelzijn knokken (ondanks dat er geen woord over gerepot wordt op hun site), maar wat denk je nu zelf dat waarschijnlijker is? Er niet over reppen en er niets mee doen, of er niets over reppen en er opeens heel veel mee doen?

1 uur geleden zei Thorgrem:

arnaast moet je datgene wat in de partijprogramma's staat maar met een korreltje zout nemen, het meeste sneuvelt in de onderhandelingen tijdens de kabinetsformatie.

Das heel wat anders. Maar helaas bij veel partijen wel zo. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Gelukkig maar, anders komt er nooit een regering. Het wordt alleen vervelend als de ene partij het spel anders speelt als de andere.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Ongelooflijk dat we op dit niveau 'argumenten' aandragen. Er staat ook niet dat ze tegen een aanval op Noord-Korea zijn.... Serieus Gaitema. Er staat gewoon niets concreets over in, dus vinden ze er concreets niets van (behalve dan dat de jacht oké is). De rest is invulling van jou kant, giswerk. Kan inderdaad heel positief uitpakken en ze gaan keihard voor dierernwelzijn knokken (ondanks dat er geen woord over gerepot wordt op hun site), maar wat denk je nu zelf dat waarschijnlijker is? Er niet over reppen en er niets mee doen, of er niets over reppen en er opeens heel veel mee doen?

Ik denk dat je ook inderdaad radicaler er in bent dan de CU. Ik ben eerlijk gezegd ook niet zo heel radicaal in. Ik vind dierenleed erg en ben voor aanpak ervan . Ik denk dat veel christenen dat zijn, zonder er net als ik er echt mee bezig te houden

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat niet om mij. We hadden ook een ander willkeurig onderwerp kunnen kiezen, eentje waar ik persoonlijk niet geinteresseerd in ben, en dat ook niet op hun programma voorkomt.

Het is heel ssimpel: het staat er niet, dus interesseert het ze niet. Ik snap niet hoe je anders zou kunnen redeneren.

Dat gezegd hebbende, een politieke partij bestaat niet bij de gratie van "we vinden iets ergs maar we houden ons er niet mee bezig". Een politieke partij gaat om standpunten en de daaruit vloeiende acties.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Het gaat niet om mij. We hadden ook een ander willkeurig onderwerp kunnen kiezen, eentje waar ik persoonlijk niet geinteresseerd in ben, en dat ook niet op hun programma voorkomt.

Het is heel ssimpel: het staat er niet, dus interesseert het ze niet. Ik snap niet hoe je anders zou kunnen redeneren.

Dat gezegd hebbende, een politieke partij bestaat niet bij de gratie van "we vinden iets ergs maar we houden ons er niet mee bezig". Een politieke partij gaat om standpunten en de daaruit vloeiende acties.

Dan heb ik een mooie partij voor je. De Partij voor de Dieren :)

Ik denk dat je wel een punt hebt. Misschien een blinde vlek bij de partij?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk het. En helaas bij de meeste zo niet alle christelijke partijen. Wat mij betreft een theologische blunder. Maar ik zie deze blunder bijna in het hele christendom. Tot zelfs het extreme aan toe waarbij dieren echt voor alles misbruikt mogen worden omdat we over ze heersen/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei MysticNetherlands:

Ongelooflijk dat we op dit niveau 'argumenten' aandragen. Er staat ook niet dat ze tegen een aanval op Noord-Korea zijn.... Serieus Gaitema. Er staat gewoon niets concreets over in, dus vinden ze er concreets niets van.

Dat ligt eraan. Als in hun verdere programma ze veel nadruk leggen op vrijheid en democratie, ook hebben staan dat ze die vrijheden ook belangrijk vinden in andere landen en dat bij dictatuur militair ingrijpen waar mogelijk gewenst kan zijn, dan kun je daar prima uit halen dat zij een aanval op Noord-Korea dan waarschijnlijk ook zal steunen. Afhankelijk van de omstandigheden en de te bepalen strategie natuurlijk. Maar als in haar programma staat dat zij uitsluitend op vreedzame, diplomatieke wijze dictaturen willen bewegen zich wat democratischer te gedragen, dan zal ze ook tegen een militaire aanval op Noord-Korea zijn.

Daarbij moet je ook kijken naar het stemgedrag van een partij, want dat concretiseert immers het meest duidelijk hoe zij haar eigen programma en beginselen interpreteert. Als een partij dierenwelzijn niet in haar programma noemt, maar wel veel voorstellen ter verbetering van dierenwelzijn ondersteunt, dan houdt de partij zich dus alsnog wel degelijk bezig met dierenwelzijn. In het programma vind je dan als het goed is wel de beginselen terug waarop dat stemgedrag is gebaseerd, zoals in het geval van CU het rentmeesterschap over de schepping en dus een respectvolle omgang met het mileu.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Robert Frans:

ook hebben staan dat ze die vrijheden ook belangrijk vinden in andere landen en dat bij dictatuur militair ingrijpen waar mogelijk gewenst kan zijn, dan kun je daar prima uit halen dat zij een aanval op Noord-Korea dan waarschijnlijk ook zal steunen.

Klopt, maar dan noem je expliciet de basis. Net zoals je niet per se 'varkens en kippen' hoeft te noemen. Robert., het staat er niet. Dieren worden niet genoemd. Daar het inmiddels gangbaar is bij de meeste partijen die WEL te noemen denk ik dat de conlusie dat t geen prio heeft bij ze veilig is.

Je punt over stemgedrag is meer valide. Ik heb geen idee wat CU's stemgedrag is inzake dierenwelzijn. Jij wel? En ook niet over hun moties.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn persoonlijke redenen om de CU te stemmen is uiteindelijk toch het vertrouwen in God die veel kamerleden van de CU hebben.

Niet dat ze volmaakt zijn. Echter ik zie bij de CU christelijke levensbeschouwing beter verdedigd, dan bij het CDA. Neem nu de omgang met asielzoekers.

Het CDA verschuift gemakkelijk met de tijdtrend mee richting een hardere opstelling ten aanzien van de instroom van asielzoekers. De CU zal meer de christelijke houding ten aanzien van mensen in nood te helpen hebben. Zo lijkt het te zijn. Dat geld natuurlijk niet voor elk individu, maar dat beeld krijg ik er wel een beetje van. Het CDA is erg breed en de CU minder. Het is meer orthodox christelijk. Ook in de discussie rondom Euthanasie zien we dat in de media het vooral de CU is die daar stelling tegen die van D66 neemt, waar je van het CDA enkel van hoort dat ze net als de CU en de SGP gruwelen van de gedachte, maar niet er stelling tegen nemen. Samen met de CU zouden ze daarin dan wel weer een bepaalde voorkeur geven, vermoed ik. Hoe dan ook, naast een wat linksere insteek kwa sociale besluitvormingen, komt de CU overtuigder christelijk op mij over dan het CDA. De linkse partijen steunen de ethische christelijke principes niet. Wat dacht je bijvoorbeeld van de discussie over het "aborteren van embryo's met een beperking", zoals op TV door de EO met "De laatste Downies" terecht werd toebelicht. Willen we zo'n situatie als in Denemarken waarin meer dan 95 procent van "de Downies" geaborteerd worden? Dan staan de linkse partijen te trappelen om dat door te voeren. De christelijke politiek van de CU zie ik dat wel tegen houden.

Daarom ben ik blij met de uitslag van de verkiezingen. Waarscheinlijk gaat de CU hier ook een rol in krijgen. Ik ben dan toch blij met mijn stem op de CU geweest.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden