Spring naar bijdragen

Waarom steeds opnieuw inloggen?


Aanbevolen berichten

33 minuten geleden zei Quest:

Mensen die zich aanmelden voor moderator die horen niks, duidelijk geestelijk gestoorden met dubbele accounts worden niet geweert, waarschijnlijk omdat het niet 'christelijk' aanvoelt en vanwege 'zielig', maar ondertussen ondermijnen ze het forum. Tuurlijk hoeft er niet te streng opgetreden te worden maar enige realiteitszins lijkt me op zijn plaats.

Ondermijnen het forum of houden e.e.a scherp? Wat is er mis met anders (kritisch) denkenden die de zaak eens van een heel andere kant bekijken? Wil je allemaal met gelijkgestemden ja-en-amen blijven zeggen op alle onderwerpen? Is 'confirmation bias' jouw ding". Je altijd maar onder mensen begeven die het met je eens zijn? Wat is er mooier dan de dialoog met diverse ideeën en overtuigingen/geloven aangaan? Mijn grote wens is nl. dat moslims ooit in gesprek gaan met christenen, hindoes en ....atheïsten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 64
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jij. Als je geen verschil ziet tussen het geloof van RF en IS is je hier veel ontgaan. Verder blijf ik bij min standpunt, accepteer het christelijk geloof van gelovigen op een christelijk forum of ga

Blijkbaar niet Hein, accepteer dat of ga met je vragen naar een psycholoog.

Ik zie de zekerheden van het geloof die wij beiden bij gelovigen op dit forum op grond van de bijbel constateren gelukkig niet als een probleem waar de wereld mee opgescheept zit. Maar wat er ook van 

1 minuut geleden zei Dwarrel:

Jammer dat je die indruk hebt, je hebt kennelijk geen idee van alles wat er wel achter de schermen gebeurde de afgelopen tijd :)

Buiten het aanbod via het forum van FG hebben we geen aanmeldingen gehad voor moderatie, op welke "mensen" doel je :)

Dubbele accounts worden zeker wel geweerd, ook dat zal je niet zien als het achter de schermen gebeurd :) Jammer dat er veel ingevulde vooroordelen in je stukje tekst zitten...

 

Bij deze is dit ook even mijn laatste reactie wat betreft moderatie/crew. Ik hoop komende week een update te kunnen geven.

 

Nee, weet ik ook niet wat er achter de schermen gebeurt maar het klinkt allemaal heel vermoeiend en geheimzinnig. Misschien gewoon wat meer openheid, en aan de schandpaal met dreigmails, gewoon openlijk op het forum zetten, wat mij betreft inclusief NAW gegevens.  Dubbele accounts zijn heel makkelijk te verbergen door te posten van twee verschillende adressen en/of een vpn verbinding. En Ineke poste van twee verschillende accounts. Maar goed, ik wil je niet aanvallen en ik zal verder ook geen aanstoot nemen aan het feit dat je schijnbaar denkt dat ik onnozel ben en vol vooroordelen, je voedt eventuele vooroordelen zelf door niet open te zijn.

 

9 minuten geleden zei Magere Hein:

Ondermijnen het forum of houden e.e.a scherp? Wat is er mis met anders (kritisch) denkenden die de zaak eens van een heel andere kant bekijken? Wil je allemaal met gelijkgestemden ja-en-amen blijven zeggen op alle onderwerpen? Is 'confirmation bias' jouw ding". Je altijd maar onder mensen begeven die het met je eens zijn? Wat is er mooier dan de dialoog met diverse ideeën en overtuigingen/geloven aangaan? Mijn grote wens is nl. dat moslims ooit in gesprek gaan met christenen, hindoes en ....atheïsten.

huh, waar heb jij het over?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Quest:

Nee, weet ik ook niet wat er achter de schermen gebeurt maar het klinkt allemaal heel vermoeiend en geheimzinnig. Misschien gewoon wat meer openheid, en aan de schandpaal met dreigmails, gewoon openlijk op het forum zetten, wat mij betreft inclusief NAW gegevens.  Dubbele accounts zijn heel makkelijk te verbergen door te posten van twee verschillende adressen en/of een vpn verbinding. En Ineke poste van twee verschillende accounts. Maar goed, ik wil je niet aanvallen en ik zal verder ook geen aanstoot nemen aan het feit dat je schijnbaar denkt dat ik onnozel ben en vol vooroordelen, je voedt eventuele vooroordelen zelf door niet open te zijn.

 

huh, waar heb jij het over?

Dacht dat je de kritische noot hier graag wilde weren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Magere Hein:

Ondermijnen het forum of houden e.e.a scherp? Wat is er mis met anders (kritisch) denkenden die de zaak eens van een heel andere kant bekijken? Wil je allemaal met gelijkgestemden ja-en-amen blijven zeggen op alle onderwerpen? Is 'confirmation bias' jouw ding". Je altijd maar onder mensen begeven die het met je eens zijn? Wat is er mooier dan de dialoog met diverse ideeën en overtuigingen/geloven aangaan? Mijn grote wens is nl. dat moslims ooit in gesprek gaan met christenen, hindoes en ....atheïsten.

En zo gaan we dat ook. In Levensbeschouwing. Steeds maar weer je zelfde simpleton vragen. En door te gebrek aan moderatie helaas ook buiten Levensbeschouwing. En dat laatste komt niet alleen door t gebrek aan mods, maar vooral door jouw gebrek aan fatsoen. De mods zouden alleen maar de huisregels hoeven te handhaven

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als MH zijn wijsheid dat 1+1  twee is  niet na elke reactie van een gelovige maar alleen in "levensbeschouwing" zou verkondigen zou dit forum voor gelovigen ook zonder moderatie weer een stuk aangenamer worden. Maar ondanks dat hij velen, gelovigen en ongelovigen, irriteert blijft hij maar doorgaan en is hij ook niet van plan is te stoppen voordat gelovigen hem gelijk hebben gegeven zodat ik verwacht dat het forum Credible steeds minder bezocht zal worden. En daar moet ik dan voor éen keer I-K gelijk in geven al zijn haar argumenten niet geheel de mijne. Ikzelf ben  mijn retour ook aan het voorbereiden, het nodige opgestoken over het geloof van Gaitema, Willempie, I-K, RF en Sjako maar heb het hier nu wel een beetje gezien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

1+1 is waar het om draait. Inderdaad! Wil niet iedereen weten of datgene dat hij of zij gelooft, ook waar is? Stel dat ik (of jij) een hele nare infectie krijg en iemand vertelt mij (jou):
"Gebruik...dit-en-dat homeopathische middel" Die iemand is dan lid van de Nederlandse homopathie-vereniging. Nou weten wij beiden dat er controverse is m.b.t homeopathie en dus zouden
wij beiden willen weten of deze middelen werken. Hoe gaan we dat bepalen? Door geloof te hebben? Door steeds meer vertrouwen op te wekken in deze middelen?
Jij noemt in 1 naam: Gaitema, Willempie, I-K, RF en Sjako, maar alle 4 zitten ze mijlenver uit elkaar qua gedachten. Wil jij dan niet weten wat waar is?  Ik wil jou en de rest dan ook uitnodigen
op dit aangemaakte topic, zodat van topicvervuiling elders geen sprake meer is. Hier kunnen we bediscussiëren of 1+1 wel of niet 2 is. Voorlopig zie ik de ene na de andere persoonlijke aanval voorbij komen. Liever heb ik inhoudelijke reacties op hetgeen IK voorsta. Het kennen van de waarheid. Mythen en sagen zijn mooi, maar IK wil weten of Adam en Eva echt bestaan hebben en ik dus belastg ben met een erfzonde (om er maar 1 topic bij te halen).

https://credible.nl/topic/27878-betrouwbare-kenmethoden/#comment-1137959

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei violist:

Blijkbaar niet Hein, accepteer dat of ga met je vragen naar een psycholoog.

Dat is exact wat IS jou vertelt. Zij WETEN dat wij allen infidels zijn en dat DE enige echte manier is: moslim worden. Willen ze andere geluiden horen? Blijkbaar niet Violist. En wie moet er dan
naar de psycholoog?

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Magere Hein:

Dat is exact wat IS jou vertelt. Zij WETEN dat wij allen infidels zijn en dat DE enige echte manier is: moslim worden. Willen ze andere geluiden horen? Blijkbaar niet Violist. En wie moet er dan naar de psycholoog?

Jij. Als je geen verschil ziet tussen het geloof van RF en IS is je hier veel ontgaan. Verder blijf ik bij min standpunt, accepteer het christelijk geloof van gelovigen op een christelijk forum of ga naar een psycholoog. De antwoorden die jij van hen wilt horen zal je hier nooit krijgen.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei ineke-kitty:

@Quest

"En Ineke poste van twee verschillende accounts".

Een pertinente LEUGEN.  Schandalig dit.  Ik heb maar EEN account hier .  Je bent een lasteraar van de bovenste plank.  En als ik er hier niet genoeg van had, zou ik er werk van maken.

Ow was je er nog :) Dat je al meerdere keren beloofd hebt van het forum te verdwijnen is zeker ook een PERTINENTE!!! Schandalige... Leugen. Kom je zo terug met je andere account? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei violist:

Als je geen verschil ziet tussen het geloof van RF en IS is je hier veel ontgaan. Verder blijf ik bij min standpunt, accepteer het christelijk geloof van gelovigen op een christelijk forum of ga naar een psycholoog. De antwoorden die jij van hen wilt horen zal je hier nooit krijgen.  

Volgens mij begreep jij best wat ik zei. Er wordt niet geluisterd en faith wordt boven feiten gesteld. Jij weet wat RF en IS met elkaar gemeen hebben. Niet of ze wel of niet in een 3-eenheid geloven, maar wel de manier waarop ze (menen) betrouwbare kennis te vergaren. Beiden denken dit te kunnen doen aan de hand van heilige boeken en geloof. 2 Zeer onbetrouwbare methoden. En DIE vecht ik aan. Is dat echt zo onterecht en voer voor een psycholoog? Ik zou zeggen: Kijk om je heen!
Vind jij het verstandig dat iemand blijft volharden in zijn/haar gelijk omdat dit in 'heilige' boeken staat? Adam en Eva zijn maar kleine voorbeelden, maar wereldwijd zitten we mooi met deze zekerheden opgescheept.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

12 uur geleden zei Magere Hein:

Vind jij het verstandig dat iemand blijft volharden in zijn/haar gelijk omdat dit in 'heilige' boeken staat? Adam en Eva zijn maar kleine voorbeelden, maar wereldwijd zitten we mooi met deze zekerheden opgescheept.

Ik zie de zekerheden van het geloof die wij beiden bij gelovigen op dit forum op grond van de bijbel constateren gelukkig niet als een probleem waar de wereld mee opgescheept zit. Maar wat er ook van gezegd zal worden, reacties op jouw vragen zullen je nooit bevredigen. Je zegt dag in dag uit dat je "het" wil weten maar dat is een leugen, je bent er van overtuigd dat er geen God bestaat. Wat jij wil is dat gelovigen hun geloof hier afzweren omdat het wetenschappelijk niet te bewijzen is. Als er wat over het geloof uitgelegd wordt lees je er over heen en herhaal je tot vervelens toe dezelfde vragen al is de verpakking soms wat anders. Geloof me Hein, het gaat je niet lukken, je maakt het jezelf onnodig moeilijk. Maar probeer het eens bij Abu Bakr al-Baghdadi, dat is nuttiger lijkt mij en daar laat ik het bij.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Magere Hein:

Volgens mij begreep jij best wat ik zei. Er wordt niet geluisterd en faith wordt boven feiten gesteld. Jij weet wat RF en IS met elkaar gemeen hebben. Niet of ze wel of niet in een 3-eenheid geloven, maar wel de manier waarop ze (menen) betrouwbare kennis te vergaren. Beiden denken dit te kunnen doen aan de hand van heilige boeken en geloof. 2 Zeer onbetrouwbare methoden. En DIE vecht ik aan. Is dat echt zo onterecht en voer voor een psycholoog? Ik zou zeggen: Kijk om je heen!
Vind jij het verstandig dat iemand blijft volharden in zijn/haar gelijk omdat dit in 'heilige' boeken staat? Adam en Eva zijn maar kleine voorbeelden, maar wereldwijd zitten we mooi met deze zekerheden opgescheept.

 Jouw obsessie met het christendom vind ik inderdaad voer voor psychologen.  Het getuigt naar mijn mening van weinig realiteitszin. Misschien probeer je je angst voor IS met een christendom-obsessie onder controle te houden. Immers: op een islamitisch forum op deze wijze blijven doorgaan zou je waarschijnlijk net iets minder lang en zeker op minder plezierige wijze volhouden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Magere Hein:

Volgens mij begreep jij best wat ik zei. Er wordt niet geluisterd en faith wordt boven feiten gesteld. Jij weet wat RF en IS met elkaar gemeen hebben. Niet of ze wel of niet in een 3-eenheid geloven, maar wel de manier waarop ze (menen) betrouwbare kennis te vergaren. Beiden denken dit te kunnen doen aan de hand van heilige boeken en geloof. 2 Zeer onbetrouwbare methoden. En DIE vecht ik aan. Is dat echt zo onterecht en voer voor een psycholoog? Ik zou zeggen: Kijk om je heen!
Vind jij het verstandig dat iemand blijft volharden in zijn/haar gelijk omdat dit in 'heilige' boeken staat? Adam en Eva zijn maar kleine voorbeelden, maar wereldwijd zitten we mooi met deze zekerheden opgescheept.

Het christelijk geloof is de zekerheid......en die heeft een gelovige niet omdat het in de Bijbel staat, maar omdat een gelovige doordat hij of zij de Heilige Geest heeft ontvangen, de Bijbel verstaat.   Een zekerheid die jij met jouw mentaliteit waarschijnlijk niet zult ontdekken, tot die voor iedereen manifest is (of die mentaliteit is veranderd en de zekerheid ontvangen kan worden voordat die manifest wordt). 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Morph;

Hoe is het met je?

4 uur geleden zei violist:

Als MH zijn wijsheid dat 1+1  twee is  niet na elke reactie van een gelovige maar alleen in "levensbeschouwing" zou verkondigen zou dit forum voor gelovigen ook zonder moderatie weer een stuk aangenamer worden. Maar ondanks dat hij velen, gelovigen en ongelovigen, irriteert blijft hij maar doorgaan en is hij ook niet van plan is te stoppen voordat gelovigen hem gelijk hebben gegeven zodat ik verwacht dat het forum Credible steeds minder bezocht zal worden. En daar moet ik dan voor éen keer I-K gelijk in geven al zijn haar argumenten niet geheel de mijne. Ikzelf ben  mijn retour ook aan het voorbereiden, het nodige opgestoken over het geloof van Gaitema, Willempie, I-K, RF en Sjako maar heb het hier nu wel een beetje gezien.

@violist, jij ook bedankt .

Gelovigen,agnosten, atheïsten vaak gaf dat in het verleden mooie gesprekken. Bij jou heb ik dat ook zo ervaren; het kan. Herkenning tussen gelovigen en niet gelovigen.  Voor mij was dat RF en voor jou ook. Zonder hem op een voetstuk te zetten was hij mij vaak tot voorbeeld. Misschien zien we elkaar weer op een ander forum, dat zou fijn zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei violist:

 

Ik zie de zekerheden van het geloof die wij beiden bij gelovigen op dit forum op grond van de bijbel constateren gelukkig niet als een probleem waar de wereld mee opgescheept zit. Maar wat er ook van gezegd zal worden, reacties op jouw vragen zullen je nooit bevredigen. Je zegt dag in dag uit dat je "het" wil weten maar dat is een leugen, je bent er van overtuigd dat er geen God bestaat. Wat jij wil is dat gelovigen hun geloof hier afzweren omdat het wetenschappelijk niet te bewijzen is. Als er wat over het geloof uitgelegd wordt lees je er over heen en herhaal je tot vervelens toe dezelfde vragen al is de verpakking soms wat anders. Geloof me Hein, het gaat je niet lukken, je maakt het jezelf onnodig moeilijk. Maar probeer het eens bij Abu Bakr al-Baghdadi, dat is nuttiger lijkt mij en daar laat ik het bij.

 

Je begrijpt me nog steeds niet. Ik begrijp dat gelovigen geloven. Ik begrijp niet dat gelovigen blijven volharden in "waarheden" die achterhaald zijn. De letterlijke Adam en Eva is slechts 1 voorbeeld.
Wij zouden allemaal afstammen van dit ouderpaar en bovendien de zonde erven. Dat is wat grote groepen gelovigen geloven (lees: zeker weten!). En waarom kunnen ze dit blijven geloven? Omdat er goede argumenten voor zijn? Omdat ze de voors-en tegens onderzocht hebben? Of zou er iets anders spelen?
Zij mogen dit van mij blijven geloven, maar doe dat thuis in het achterkamertje, laat je kinderen het zelf onderzoeken en begeef je niet op een discussieforum als je niet tegen onomstotelijke feiten kunt. Het is onmogelijk dat wij als homo sapiens van 1 ouderpaar afstammen. En dat dat hier zo'n getouwtrek oplevert, ligt niet aan mij.
En stel nou dat Abu Bakr al-Baghdadi zich ook aan de spelregels zou houden? Dat hij gaat concluderen dat het wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel onwaarschijnlijk is dat hij opgewacht wordt door 72 maagden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Magere Hein:

Je begrijpt me nog steeds niet. Ik begrijp dat gelovigen geloven. Ik begrijp niet dat gelovigen blijven volharden in "waarheden" die achterhaald zijn. De letterlijke Adam en Eva is slechts 1 voorbeeld.
Wij zouden allemaal afstammen van dit ouderpaar en bovendien de zonde erven. Dat is wat grote groepen gelovigen geloven (lees: zeker weten!). En waarom kunnen ze dit blijven geloven? Omdat er goede argumenten voor zijn? Omdat ze de voors-en tegens onderzocht hebben? Of zou er iets anders spelen?
Zij mogen dit van mij blijven geloven, maar doe dat thuis in het achterkamertje, laat je kinderen het zelf onderzoeken en begeef je niet op een discussieforum als je niet tegen onomstotelijke feiten kunt. Het is onmogelijk dat wij als homo sapiens van 1 ouderpaar afstammen. En dat dat hier zo'n getouwtrek oplevert, ligt niet aan mij.
En stel nou dat Abu Bakr al-Baghdadi zich ook aan de spelregels zou houden? Dat hij gaat concluderen dat het wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel onwaarschijnlijk is dat hij opgewacht wordt door 72 maagden.

Er is een verschil tussen geloven in God en in een boek geloven. De bijbel is een leidraad niet God zelf. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Quest:

Er is een verschil tussen geloven in God en in een boek geloven. De bijbel is een leidraad niet God zelf. 

En de bijbel is een betrouwbaar boek?
En...buiten die bijbel om, welke (betrouwbare) andere methoden zijn er om op deze god uit te komen? Methoden waaruit je kunt concluderen dat deze god moet bestaan?

Maar...is dit niet erg off topic hier? Heeft m.i. weinig met inloggen van I-K te maken. Misschien mag ik je verwijzen naar mijn eigen topic? https://credible.nl/topic/27878-betrouwbare-kenmethoden/#comment-1138072

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Magere Hein:

En de bijbel is een betrouwbaar boek?
En...buiten die bijbel om, welke (betrouwbare) andere methoden zijn er om op deze god uit te komen? Methoden waaruit je kunt concluderen dat deze god moet bestaan?

Maar...is dit niet erg off topic hier? Heeft m.i. weinig met inloggen van I-K te maken. Misschien mag ik je verwijzen naar mijn eigen topic? https://credible.nl/topic/27878-betrouwbare-kenmethoden/#comment-1138072

 

Wat denk je zelf, de bijbel is uiteindelijk een verzameling boeken die door mensen door God geinspireerd is geschreven, die vervolgens door mensen weer geinterpreteerd is. Dus nee, verassend onbetrouwbaar. Het is een verzameling verhalen waaruit niemand DE waarheid kan halen, maar wel iedereen zijn eigen waarheid. Er zijn verder geen betrouwbare methode om op deze God uit te komen, het is een rust, een gevoel, een liefde, niet in boeken, woorden of discussies samen te vatten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Quest:

Het is een verzameling verhalen waaruit niemand DE waarheid kan halen, maar wel iedereen zijn eigen waarheid. Er zijn verder geen betrouwbare methode om op deze God uit te komen, het is een rust, een gevoel, een liefde, niet in boeken, woorden of discussies samen te vatten

Eerlijk antwoord! Maar ieders eigen waarheid...dan maak je wat mij betreft misbruik van het woordje 'waarheid' Adam en Evan hebben WEL of NIET letterlijk bestaan. De aarde is WEL of NIET 4,5 miljard jaar oud. Dat is niet afhankelijk van een persoonlijke waarheid. En dat het rust, een goed gevoel geeft, daar heb ik, wat betreft waarheid/werkelijkheid, geen boodschap aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Rommel locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid