Spring naar bijdragen

Hoe de aanvallen van de boze te weerstaan?


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Magere Hein:

Dat zeg ik. Het is een geëvolueerde (en dus nog steeds evoluerende) afspraak.

Afgewogen tegen de beschikbare sociale alternatieven zijn we diep gezakt, vooral omdat die alternatieven oeroud zijn. Er is dus nog een andere evolutionaire kracht werkzaam, een bewustwordingsproces waardoor we getuige worden van een sociaal drama, een realtime psychodrama.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 216
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Je moet bidden alsof het helemaal van God afhangt en handelen alsof het helemaal van jouzelf afhangt.

Ken je dat, ooit heb je in je leven eens een woord gehoord dat je toen, om welke reden dan ook, verder geen aandacht hebt geschonken. Vele jaren later komt dat woord terug door misschien zelfs een ter

Ik vrees dat er nog velen heel hard zullen gaan vloeken bij het aandachtig beschouwen van dat model, hoog bijbel geleerde is dan een zeer rekbaar begrip.

11 minuten geleden zei Sanne69:

Innerlijke rust is al een hoop waard.

Innerlijke rust met in je achterhoofd dat je zondig bent, verloren bent, slecht bent, immoreel bent, de eindtijd nabij is, de duivel op de loer ligt....

16 minuten geleden zei TTC:

Afgewogen tegen de beschikbare sociale alternatieven zijn we diep gezakt, vooral omdat die alternatieven oeroud zijn. Er is dus nog een andere evolutionaire kracht werkzaam, een bewustwordingsproces waardoor we getuige worden van een sociaal drama, een realtime psychodrama.

't Wordt weer de hoogste tijd om af te dalen naar deze planeet @TTC Ik weet dat jij in staat bent tot intergalactisch reizen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Magere Hein:

't Wordt weer de hoogste tijd om af te dalen naar deze planeet @TTC Ik weet dat jij in staat bent tot intergalactisch reizen.

Achteraf bekeken had ik dat beter niet gedaan, nu zit ik hier in een wereld die nog strijdt tegen virtuele getallen om redenen die haast ongeloofwaardig zijn. Maar toch, we willen wel allemaal vooruit, de antagonisten steken altijd stokken in de wielen, totaal vastgeroest in hun eigen verzonnen paradigma die geen tegenspraak meer duldt. Geef toe, het is werkelijk tragisch absurd, ook de aanvallen van de boze.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@TTCEven op z'n Engelands: Throughout history, humans have been interacting with the dreamscape via bio-electricity.

Illusion is born in the gap where divinity has been excluded. Where there is materialism, synchronicity cannot thrive. Without inseparability, one cannot self-actualize.

You must take a stand against stagnation. We can no longer afford to live with pain. Suffering is the antithesis of coherence.

En als dat jouw elektronen niet doet trillen, weet ik het ook niet meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Magere Hein:

Even op z'n Engelands: Throughout history, humans have been interacting with the dreamscape via bio-electricity. Illusion is born in the gap where divinity has been excluded. Where there is materialism, synchronicity cannot thrive. Without inseparability, one cannot self-actualize. You must take a stand against stagnation. We can no longer afford to live with pain. Suffering is the antithesis of coherence. En als dat jouw elektronen niet doet trillen, weet ik het ook niet meer.

4Ff8pnv.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Magere Hein:

Samuel Langhorne Clemens: Er zijn mensen die moeite hebben met dingen in de bijbel die ze niet begrijpen; maar ik heb moeite met de dingen die ik wel begrijp.

Dat is lastig inderdaad, op die manier ontstaan er verschillende realiteiten op hetzelfde moment, met in het verlengde stellingen zoals 'it's all in the mind'. Speelt de geest dan geen verstoppertje met zichzelf? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎6‎-‎1‎-‎2017 om 14:49 zei Magere Hein:

 Gaitema heeft een punt. Ik word nl. niet door een god of geest afgeremd en leef er dan ook lustig op los! Ik moord, verkracht, help niemand en heb echt overal schijt aan. Maar goed, ik ben dan ook een atheïst. Fatsoen, moraal en menslievendheid zijn mij volkomen vreemd. Ik word geleid door de boze.
Alleen heeft niemand me nog uit kunnen leggen wat het kwade of boze is? Is het een (natuur)constante?

Maar nu even serieus? Ik heb maar 1 leven en hierna houdt het op. Ik moet er nu dus het beste van maken!
Gelovigen hebben na dit leven nog een oneindig(!) leven. Waarom je in dit leven dan druk maken? Als je slechts goed doet, om dat eeuwige leven later te verkrijgen, ben je imo niet echt goed bezig! Ik meen goed te moeten zijn omdat dit een betere wereld zou kunnen creëren. Maar waarom zou een gelovige in dit korte bestaan goed voor een ander zijn? Dit leven telt immers (zo goed als) niet. En als je het alleen maar doet om later een plekje naast je God te krijgen....Is DAT moraal?

De vijand van een mensenleven hier is denk ik door constant in het verleden te leven of te leven voor de toekomst.

Je leeft pas, als je er achter komt dat het altijd om het "nu" gaat.  Het koninkrijk van God win je "nu in u" en als je het "nu" niet vindt, vind je het later ook niet.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-1-2017 om 14:49 zei Magere Hein:

Maar nu even serieus? Ik heb maar 1 leven en hierna houdt het op. Ik moet er nu dus het beste van maken!
Gelovigen hebben na dit leven nog een oneindig(!) leven. Waarom je in dit leven dan druk maken? Als je slechts goed doet, om dat eeuwige leven later te verkrijgen, ben je imo niet echt goed bezig! Ik meen goed te moeten zijn omdat dit een betere wereld zou kunnen creëren. Maar waarom zou een gelovige in dit korte bestaan goed voor een ander zijn? Dit leven telt immers (zo goed als) niet. En als je het alleen maar doet om later een plekje naast je God te krijgen....Is DAT moraal?

Het grootste gebod is om God lief te hebben en je naaste als jezelf. Dat dient dus de motivatie te zijn van een christen. Als je echt geeft om je medemens dan zul niet moorden, stelen, liegen en bedriegen enz. Je wilt altijd eerlijk zijn in alle dingen. Dat geeft je zelf een goed gevoel en anderen zijn daarbij ook gebaad. Bovendien zul je hulp bieden daar waar je kan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Gaitema:

Je leeft pas, als je er achter komt dat het altijd om het "nu" gaat.  Het koninkrijk van God win je "nu in u" en als je het "nu" niet vindt, vind je het later ook niet.

Het zou mi bizar zijn moesten mensen later dat 'nu' niet kunnen vinden, het is er immers altijd, niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Gaitema:

De vijand van een mensenleven hier is denk ik door constant in het verleden te leven of te leven voor de toekomst.

Je leeft pas, als je er achter komt dat het altijd om het "nu" gaat.  Het koninkrijk van God win je "nu in u" en als je het "nu" niet vindt, vind je het later ook niet.

 

Grappig. Het "nu" bestaat niet. Het verleden is geweest en de toekomst moet nog komen. Maar laten we het hier maar bij laten. Ik hoop voor je dat jij dit koninkrijk vind....

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei TTC:

Probeer het eerst te ervaren, je zal geen woorden meer hebben om dat te omschrijven. Velen hebben dat al geprobeerd maar zonder die ervaring zal het betekenisloos blijven.

Verleden en toekomst bestaan slechts voor zover wij eraan denken.
http://www.ninefornews.nl/ervaar-het-zelf-tijd-bestaat-niet/
Start een topic TTC want ook dit is hier wederom off topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Magere Hein:

Verleden en toekomst bestaan slechts voor zover wij eraan denken.
http://www.ninefornews.nl/ervaar-het-zelf-tijd-bestaat-niet/
Start een topic TTC want ook dit is hier wederom off topic.

Alles wat je niet begrijpt zal wel off topic zijn, probeer eerst even van jezelf los te komen en breng dan rapport uit. Succes, eerst bestaat het nu niet, nu bestaat verleden en toekomst weer niet. Beetje in verwarring? :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Magere Hein:

Grappig. Het "nu" bestaat niet. Het verleden is geweest en de toekomst moet nog komen. Maar laten we het hier maar bij laten. Ik hoop voor je dat jij dit koninkrijk vind....

Dat koninkrijk is waar God aan het werk is. Dat is hier en nu.

Je hebt altijd en eeuwig alleen maar invloed op het "nu". Je kunt altijd "nu alleen" handelen.

Zelfs elke voorbereiding voor later doe je "nu".

Je kan als je ergens te laat voor bent, het nooit terug draaien en waarvoor de tijd nog niet rijp is, kan je ook nog niet aan beginnen.

Om een voorbeeld te nemen. Ik zit nu werkloos thuis. Maandag heb ik een sollicitatiegesprek.

Daar kan ik me nu wel druk om maken, maar dat heeft nu geen zin. Behalve wat voorbereidingen op het gesprek, kan ik nu niks er aan veranderen.

Als ik "nu" iemand ontmoet, kan ik er "nu" voor kiezen om iets tegen hem te zeggen etc..

Maar goed, jij weet het natuurlijk beter. Jij weet precies hoe het allemaal zit  X|

Je weet precies hoe andere mensen in elkaar steken. Ze hoeven jou niets meer te vertellen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Gaitema:

Dat koninkrijk is waar God aan het werk is. Dat is hier en nu.

Om een voorbeeld te nemen. Ik zit nu werkloos thuis. Maandag heb ik een sollicitatiegesprek. Daar kan ik me nu wel druk om maken, maar dat heeft nu geen zin. Behalve wat voorbereidingen op het gesprek, kan ik nu niks er aan veranderen.

 

Precies Gaitema. Druk maken is het tegenovergestelde van vertrouwen hebben. Hoe aanvallen van de boze weerstaan? Maak je geen zorgen. Een aanval is vaak een aanklacht. Wanneer satan aanklaagt, wanneer hij jou probeert te ontmoedigen, wanneer satan vraagt, als iets niet lukt "wat ga je nu doen?" antwoord je vol vertrouwen "doen? Ik hoef niks te doen, Jezus heeft alles al gedaan!". Vertrouw op HEM, HIJ zal voorzien in alles.

 

Ik wens je succes en Gods Zegen tijdens je gesprek. Wat HIJ voor jou bestemt heeft, neemt niemand van je af!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 years later...
Op 1-1-2017 om 14:14 zei TTC:

Voor het nieuwe jaar, schijnbaar zijn overheden de grote vijand van Christenen. Hoe kunnen we ons hiertegen behoeden?

Hoe de aanvallen van de boze te weerstaan?

Door vasten en bidden. Dat heeft Jezus zelf benadrukt bij het uitdrijven van de boze geest uit een jonge man. Het gaat echter niet alleen om vasten en bidden, maar om ascese in het algemeen. Ascese (askisi, άσκηση) letterlijk vertaald betekent oefening. In het geestelijk leven van een christen ascese speelt en fundamentele rol in de strijd tegen het egoïsme en alle kwaad; en in het verwerven van deugden en Gods genade. Vasten gaat bijvoorbeeld gepaard met innerlijke waakzaamheid in het hart en gebed met rouwmoedige geest / het besef van onze gevallen staat. Kortom het zijn zonden en oneerlijke gedrag tegen God die aan de duivels macht over de christen geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Modestus:

Door vasten en bidden. Dat heeft Jezus zelf benadrukt bij het uitdrijven van de boze geest uit een jonge man. Het gaat echter niet alleen om vasten en bidden, maar om ascese in het algemeen. Ascese (askisi, άσκηση) letterlijk vertaald betekent oefening. In het geestelijk leven van een christen ascese speelt en fundamentele rol in de strijd tegen het egoïsme en alle kwaad; en in het verwerven van deugden en Gods genade. Vasten gaat bijvoorbeeld gepaard met innerlijke waakzaamheid in het hart en gebed met rouwmoedige geest / het besef van onze gevallen staat. Kortom het zijn zonden en oneerlijke gedrag tegen God die aan de duivels macht over de christen geven.

Een ziener blijkt iemand die visioenen heeft of beweert of denkt in de toekomst te kunnen zien, of in de diepte van de realiteit en daar de onderliggende verbanden in 'ziet'. Lekker mysterieus, misschien dat we morgen allemaal zieners zijn door simpelweg kennis te nemen van de beschikbare alternatieven die iedereen op internet kan terugvinden? Je komt dan vrij snel tot twee grote scenario’s van waaruit het AB-perspectief te verklaren valt, de alternatieven worden effectief toegepast, of ze worden niet toegepast. Het verschil tussen A en B is van die orde dat christenen naar een wereld kijken die het mensenhart elke dag beroert en de pen spontaan laat schrijven om er meer aandacht voor te vragen. Eigenlijk simpel, niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Fundamenteel:

Stoppen met alcohol is de beste manier de aanvallen te stoppen. Drank is den duvel. 

En de beurs is zeker ook de duvel, en de dmt, als je eenmaal beseft hoe die zelfmedicatie u kapot maakt, ook. Neen meneerke, de duvel zit in uzelf, net als de Goddelijke natuur, die hem overwinnen kan mits u zich overgeeft aan Christus. Dan is de duvel gevangen en opgesloten,  namelijk in u. De duvel is niet de drank. De duvel gaat áán de drank. De duvel is niet de beurs, de duvel gaat náár de beurs.  De duvel zuipt, de duvel handelt over de ruggen van verhongerende mensen in geld en de duvel verdooft zichzelf. 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Plume:

En de beurs is zeker ook de duvel, en de dmt, als je eenmaal beseft hoe die zelfmedicatie u kapot maakt, ook. Neen meneerke, de duvel zit in uzelf, net als de Goddelijke natuur, die hem overwinnen kan mits u zich overgeeft aan Christus. Dan is de duvel gevangen en opgesloten,  namelijk in u. De duvel is niet de drank. De duvel gaat áán de drank. De duvel is niet de beurs, de duvel gaat náár de beurs.  De duvel zuipt, de duvel handelt over de ruggen van verhongerende mensen in geld en de duvel verdooft zichzelf. 

Den drank is den duvel. De strijdt begint in het hoofd. Zodra iemand drinkt staat die wagenwijd open voor duistere krachten. Met dmt is dat ook zo, maar ge komt niet recht om anderen schade aan te doen. Noch denk je dat je kunt rijden. Je kan gewoon niets dan. Drank voedt het ego, dmt dood het ego. Niemand die aan zelfmedicatie met dmt doet, en als ze dat doen werkt dat meestal ook. Door dmt hebben terminale patiënten de dood kunnen aanvaarden, ex veteranen hun trauma’s kunnen verwerken en alcoholisten die op een oogslag stopten met alcohol. Alcohol haar enige medische functie is doden/ontsmetten. Verder niets.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid