Spring naar bijdragen

Atheïsten op dit forum


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei ineke-kitty:

@Hitchens

Na  40 jaar zelf de Bijbel onderzocht te hebben,  ben ik wel in staat op eigen voeten te staan, echter ben je nooit te oud om van andere Bijbelonderzoekers te leren . Jouw vergelijking met de "dagelijkse drol"  die ik zou neerleggen, is buitengewoon onbeschoft en onbeschaafd, en dat is voor mij genoeg om je voortaan compleet te negeren. 

Het kwartje wil maar niet vallen bij jou. Als jij uit de bijbel wat hebt opgestoken en dat hier wilt delen is dat prima, wel openstaan voor andere interpretaties. Maar jij deponeert op dit forum ongevraagd een boek van Tim LaHaye, terwijl je weet dat het gros van de Nederlandse gelovigen zijn ideeën over de opname niet deelt. En zeker niet de manier waarop hij de eindtijd commercieel heeft uitgebuit. Hoeveel positieve reacties heb je hier op zijn boek gehad? Hoeveel positieve discussies heb jij hier over zijn boek met geloofsgenoten gevoerd? En jij gaat maar door met je plakwerk. Vind je het dan vreemd dat die behoefte van jou dan vergeleken wordt met iemand die dagelijks naar het toilet moet? Dus niet kinderachtig gaan mevrouwtje.

ps. Het gezegde luidt: Op eigen benen staan en niet op eigen voeten. Niet echt belangrijk maar het zou slordig staan wanneer je het zo in je scriptie zou gebruiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 184
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Eens met student. Hoewel ik zelf ook steeds meer agnost wordt probeer ik zoveel mogelijk de sectie waarin posts en fora zich bevinden te respecteren. Een aantal hier, MH voorop, is helemaal losgeslage

Hoewel ik de bijdragen van Ineke Kitty opbouwend noch interessant vind heeft ze, naar mijn idee, nog nooit gezegd dat ze dit leven als zinloos beschouwt. Je opmerking heeft trouwens ook al niets met d

Haha, sorry dat mijn einde denigrerend overkomt. Wat ik bedoelde te zeggen is hopelijk wel duidelijk. Volgens mij ben ik een van de grootste voorstanders dat mensen alles moeten kunnen zeggen wat ze w

5 uur geleden zei MysticNetherlands:

Waarover ik mijn mening illustreerde aan de hand van bovenstaande analogie. Het is een beetje de omgekeerde wereld, je suggestie. De oprichters en doelgroep moeten wijken voor de gasten die zich niet aan de regels houden. 

Dus jij mag niet gewezen worden op onlogische denkfouten? Ben jij zo iemand die gaat bidden om er voor te zorgen dat een kind geen polio krijgt, of grijp je naar de wetenschap en laat je het kind vaccineren. Bezoek jij de gebedsgenezer of de longarts als je een longontsteking hebt. Ga je naar de shaman of de gynaecoloog als je perse wilt weten of je kindje een jongetje of meisje wordt? Ga je naar de duiveluitdrijver als iemand, die je kent een epileptische aanval heeft, of pak je de anti-epileptica?
Wil jij gerustgesteld blijven dat wij als mens in het centrum van het universum staan en uit klei geformeerd zijn, of kijk je vanavond naar Freek Vonk over de evolutie op NPO1?
En dit forumonderdeel lijkt mij ook voor atheïsten, omdat deze in de titel genoemd worden.

5 uur geleden zei ineke-kitty:

En ik vind dat atheïsten uberhaupt niet thuishoren op een sub forum als Bijbelstudie en daar hun ongeloof in God en de Bijbel poneren.

En moslims? Hindoes? Of mensen die de bijbel heel kritisch gelezen hebben en b.v. ex-christen zijn geworden?

54 minuten geleden zei ineke-kitty:

Er worden wel meer dingen ongevraagd gedeponeerd op het forum, waar totaal geen interesse voor is.  Toevallig worden mijn topics het meest bekeken van alle topics.  Dus ga ik inderdaad maar door.  Wie weet steekt men er nog wat van op.

Jij hebt echt nergens behoefte aan, alleen aan je eigen vooringenomen mening. Die staat NIET ter discussie dus moet verder iedereen zijn plaat houden!

54 minuten geleden zei ineke-kitty:

Er worden wel meer dingen ongevraagd gedeponeerd op het forum, waar totaal geen interesse voor is.  Toevallig worden mijn topics het meest bekeken van alle topics.  Dus ga ik inderdaad maar door.  Wie weet steekt men er nog wat van op.

Je wilt niet weten hoe populair http://www.ufocasebook.com/alienabductions.html is. Wie weet, steek je er nog wat van op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei ineke-kitty:

Toevallig worden mijn topics het meest bekeken van alle topics.  Dus ga ik inderdaad maar door.

TV-programma's over poep en plas hebben inderdaad hoge kijkcijfers, dus ik geef je volkomen gelijk in je redenering.

Maar serieus: een tijdje geleden was hier een Jehova's Getuige onder de naam 'FT'. De topics waarin hij actief was werden het meest bezocht. Hij had een starre en irritante persoonlijkheid. Alsof je tegen een muur van tien meter dik praatte. Hij deed trouwens niet aan bronvermelding en het kon hem niet schelen wat de mening was van andere mensen. Hij bleef het 'Woord van God' verkondigen en alle fatsoenlijke pogingen van mensen tot een redelijk gesprek werden botweg genegeerd. Op de één of andere manier trekt dat mensen aan. Een beetje herkenbaar of...?

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Magere Hein:

Dus jij mag niet gewezen worden op onlogische denkfouten? Ben jij zo iemand die gaat bidden om er voor te zorgen dat een kind geen polio krijgt, of grijp je naar de wetenschap en laat je het kind vaccineren. Bezoek jij de gebedsgenezer of de longarts als je een longontsteking hebt. Ga je naar de shaman of de gynaecoloog als je perse wilt weten of je kindje een jongetje of meisje wordt? Ga je naar de duiveluitdrijver als iemand, die je kent een epileptische aanval heeft, of pak je de anti-epileptica?
Wil jij gerustgesteld blijven dat wij als mens in het centrum van het universum staan en uit klei geformeerd zijn, of kijk je vanavond naar Freek Vonk over de evolutie op NPO1?
En dit forumonderdeel lijkt mij ook voor atheïsten, omdat deze in de titel genoemd worden.

De dag dat jij me wijst op een onlogische denkfout (mooi pleonasme,... Q.E.D.?).....

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Magere Hein:

Vergeet vanavond niet naar Freek Vonk te kijken. Geen idee wat hij gaat vertellen, maar kijken of eea logisch is en waar een god nodig is.

Waarschijnlijk het bekende verhaal dat de dieren met een toevallig ontstaan gen dat betere overleveringskansen bood zich hebben voortgeplant en de achterblijvers uitstierven. De hamvraag bij creationisten is dan steevast waarom er geen duidelijke tussenvormen gevonden zijn. En zo blijft het moeilijk tot elkaar te komen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Magere Hein:

Vergeet vanavond niet naar Freek Vonk te kijken. Geen idee wat hij gaat vertellen, maar kijken of eea logisch is en waar een god nodig is.

Vanavond heeft bij ons de vaatwasser gedraaid. Geen idee hoe zo'n ding werkt, maar zal eens kijken of eea logisch is en waar een god nodig is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb gekeken naar een programma op NPO 2  " Witteman ontdekt:   Het geluk".  aflevering religie.  Daar was Kees Kraaienoord te gast, die Witteman probeerde te 'overtuigen'  van het geloof.  Aardige poging van een bijzondere man, echter Witteman bleef bij zijn standpunt nooit te willen geloven in God.  Ik vrees dat hij dan nooit HET geluk zal vinden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei ineke-kitty:

Ik heb gekeken naar een programma op NPO 2  " Witteman ontdekt:   Het geluk".  aflevering religie.  Daar was Kees Kraaienoord te gast, die Witteman probeerde te 'overtuigen'  van het geloof.  Aardige poging van een bijzondere man, echter Witteman bleef bij zijn standpunt nooit te willen geloven in God.  Ik vrees dat hij dan nooit HET geluk zal vinden. 

Een wijdverbreid misverstand Ineke_Kitty dat je gelovige moet zijn (in wat of wie dan ook) om geluk te vinden. Of iemand die niet in een god gelooft niet gelukkig kan zijn (of iemand die diep religieus is, niet ongelukkig kan zijn...).
Ook een leuk onderwerp: Kijken waar 1 bepaald geloof statistisch gezien in uitblinkt, zodat je dan mogelijk voorzichtig kunt concluderen dat die denominatie of die religie misschien de juiste is en dat de god waar ze in geloven ze bevoorrecht t.o.v alle andere mensen.
Wat betreft geluk kan ik je een beetje gelijk geven als ik dit onderzoek serieus mag/kan nemen (zal ik doen). Maar je moet dan ook verder lezen en zien dat religie (bijna) altijd een groepsgebeuren is en wij homo sapiens een sociaal dier zijn. En laat sociale banden nu 1 van de grootste pijlers voor geluk zijn. En laat dat nu weer evolutionair te verklaren zijn.

En zo kun je meer onderwerpen onderzoeken: criminaliteit onder christenen/atheïsten. Goedgevigheid onder christenen/atheïsten. Intelligentie onder christenen/atheïsten etc. Genezingskansen onder christenen/atheïsten. Ik ben bang dat je hier en daar bedrogen uit zult komen. Het lijkt soms wel of God met atheïsten juist een streepje voor heeft of dat Hij totaal onverschillig is...

1 uur geleden zei violist:

Mooie show maar weinig nieuws bij Freek Vonk

Eens.
Ik wist dan ook op voorhand niet hoe duidelijk hij zou zijn over de ET. De stappen zijn te groot, zodat e.e.a. nog onwaarschijnlijker overkomt (een vis krijgt longen...) als het al is en je je voor kunt stellen. Maar goed, hij heeft een krap uurtje en de rode draad was duidelijk. Het is een wereldwijd geaccepteerde theorie die de diversiteit van leven om ons heen op de best mogelijke meest logische en onderzochte manier verklaart. Gelukkig zijn de meeste gelovigen het hier ook mee eens. Die worstelen dan soms alleen nog met Adam en Eva (m.n. de erfzonde, omdat Jezus dan voor nop aan het kruis gestorven zou zijn...).

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Magere Hein:

kat-in-t-nauw.jpg

Oh MH toch je speelpleintactieken werken niet op mij. Je bent voor mij geen interessante gesprekspartner wat betreft wetenschappelijke kennis, wil je dat ik jou en DBI weer dagelijks ga corrigeren op basale kennis van ruimtereizen, geografie, quantummechanica en algehele logica? :D

 

Nee dank je.... ik heb wel wat beters te doen :)

 

Misschien lukt het met een ander plaatje?

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Oh MH toch je speelpleintactieken werken niet op mij. Je bent voor mij geen interessante gesprekspartner wat betreft wetenschappelijke kennis, wil je dat ik jou en DBI weer dagelijks ga corrigeren op basale kennis van ruimtereizen, geografie, quantummechanica en algehele logica? :D

 

Nee dank je.... ik heb wel wat beters te doen :)

 

Misschien lukt het met een ander plaatje?

Ga dan eens in gesprek en vertel waar deze atheïst fout zit. Leg me uit waarom een atheïst niet op dit forum kritisch zou mogen zijn. Of leg uit waarom jouw visie beter/waarschijnlijker is dan mijn visie. Maar mij (proberen te) kleineren doet het gesprek geen goed. Succes, want m.i. ben je behoorlijk overtuigd van jezelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Magere Hein:

Ga dan eens in gesprek en vertel waar deze atheïst fout zit. Leg me uit waarom een atheïst niet op dit forum kritisch zou mogen zijn. Of leg uit waarom jouw visie beter/waarschijnlijker is dan mijn visie. Maar mij (proberen te) kleineren doet het gesprek geen goed. Succes, want m.i. ben je behoorlijk overtuigd van jezelf.

MH, echt, lezen. Alles wat ik zeggen wou in dit topic heb ik gepost. Zet jezelf niet zo voor schut man met je onbeschofte gedram...

 

Doei. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei ineke-kitty:

Nee, HET geluk heet Jezus Christus, en daar is Witteman geen fan van. 

Iedereen probeert in zijn leven datgene te kiezen waar hij zich het meest gelukkig bij voelt. Witteman kwam bij Bach uit en een ander zoekt zijn geluk in een kerk. Niemand kan voor een ander uitmaken wat het meeste geluk verschaft, het blijft een persoonlijke zaak. De overeenkomst tussen Bach en religie is dat beiden troost kunnen bieden en rust kunnen geven. In die zin zie ik geen verschil tussen beiden. Wat anders wordt het wanneer men zijn enige hoop op een beter onbekend hiernamaals gaat vestigen. Een hiernamaals waar een God met een Zoon zou wonen die zich alleen bekend heeft gemaakt aan een paar Joden, duizenden jaren geleden, meer houvast is er niet. O ja, de wetenschap weet niet hoe het leven is ontstaan, gelovigen zitten niet met dat vraagstuk......

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • tucker locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid