Spring naar bijdragen

HARDE FEITEN over Christenvervolging!


Aanbevolen berichten

Laten we ons niet druk maken om bewijslasten. Zo belangrijk is dat hier niet. Deze getallen lijken me bij benadering. Er is niemand die denkt: "o wacht, we hebben vandaag al zo veel christenen gedood, laten we morgen dan verder gaan, want anders kloppen de statistieken niet". Dat snapt iedereen. Dat christenen vervolgd, gemarteld en gedood worden is absoluut waar en "daar" gaat het hier om.

In Noord Korea, De Islamitische Staat, India, Saoedi Arabië en in Nigeria.. om voorbeelden te noemen, worden christenen vervolgd.

De statement hier is: bidden we voor wie vervolgd worden? Als ik eerlijk ben, doe ik het veel te weinig. Via bladen van Open Doors lees ik er wel eens over en ik hoor het op de Open Doors dagen.Maar eerlijkheids halve ben ik in mijn gebeden vaak druk met mijn eigen problemen en vergeet ik vaak te bidden voor zij die vervolgd worden. Of wat dachten we van mensen die het hoofd amper boven het water houden in hongersnoden en oorlogen? Ook daar zou ik meer voor kunnen bidden. Ik vind hoe dan ook dat er in het christendom teveel nadruk gelegd wordt op "wat wij geloven". Voor dat Jezus voor ons stierf, maakten mensen zich eerder druk om wat God wilde en wie Hij was. Nu we in Jezus geloven, dreigen we soms wie God is uit het oog te verliezen. Het lijkt wel een bijzaak dat God liefde is. Echter door Jezus komen we juist bij God uit die liefde is en gaan we met zijn bril naar de wereld kijken.. bidden we dus voor Zijn kinderen in vervolging en nood? Is geloof in Jezus niet het middel tot het doel: "Gods Liefde?"

Link naar bericht
Deel via andere websites

De statistieken komen ook in de buurt van open doors. Dus je kunt aannemen dat de getallen ongeveer wel kloppen.

Dwarrel, ik probeer mijn inbreng te geven op dit forum. Als ik links zou plaatsen waar dit forum nergens mee te maken zou hebben of wanneer het constant dezelfde links zou zijn. Dan ben ik volledig met je eens dat het spammen zou zijn. Zou je mij om die reden een uitleg kunnen geven wat spammen is op dit forum? Zodat ik het de volgende keer correct doe? Gelet op al mijn berichten staat er ook keurig een titel bij, daarom hoop ik voor verder uitleg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Christenen hebben niet christenen uitgemoord, niet christenen hebben christenen uitgemoord, moslims hebben niet moslims vermoord, hindoes vermoorden weer.... en ga zo maar door! Mensen zijn gewoon dieren waarbij de hersenpan weliswaar iets gegroeid is, maar we kunnen er nog maar moeilijk mee overweg. We zijn sociale dieren en als je niet in de sociale groep past begint het gedonder. Evolutionair weer uitstekend te verklaren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2 Dec 2016 om 11:04 zei RH3MA:

De statistieken komen ook in de buurt van open doors. Dus je kunt aannemen dat de getallen ongeveer wel kloppen.

Dwarrel, ik probeer mijn inbreng te geven op dit forum. Als ik links zou plaatsen waar dit forum nergens mee te maken zou hebben of wanneer het constant dezelfde links zou zijn. Dan ben ik volledig met je eens dat het spammen zou zijn. Zou je mij om die reden een uitleg kunnen geven wat spammen is op dit forum? Zodat ik het de volgende keer correct doe? Gelet op al mijn berichten staat er ook keurig een titel bij, daarom hoop ik voor verder uitleg.

Je plaatst hetzelfde filmpje in verschillende subfora, dat maakt het tot spam. Daarnaast wekt het simpelweg plaatsen van een filpmje, zonder erbij te vermelden waar je nu eigenlijk over wil praten niet echt de indruk dat je in gesprek wil gaan met iemand. En dat is eigenlijk wel het kernpunt van een forum, dacht ik zo. 

In een ander topic waarin je het christenvervolgingfilmpje plakte, heb ik een reactie geplaatst. Aangezien je verder geen actie onderneemt, wijst dat op spam. 

Wat mij betreft verwijdert de crew deze topics compleet. Niet slechts een slotje, maar gewoon weg. Let bygones be bygones. :*

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gezellig sfeertje hier op het forum. Irritaties en ergenissen over en weer.

 

Op Friday, December 02, 2016 om 18:06 zei Magere Hein:

Christenen hebben niet christenen uitgemoord, niet christenen hebben christenen uitgemoord, moslims hebben niet moslims vermoord, hindoes vermoorden weer.... en ga zo maar door! Mensen zijn gewoon dieren waarbij de hersenpan weliswaar iets gegroeid is, maar we kunnen er nog maar moeilijk mee overweg. We zijn sociale dieren en als je niet in de sociale groep past begint het gedonder. Evolutionair weer uitstekend te verklaren.

Nuchter bekeken (en dat ben je) heb je wel gelijk.

 

Eens las ik de cijfers dat 90 procent van de wereldbevolking dat vervolgd wordt christen is. Nu is denk ik een deel van de reden dat de twee grootste bevolkingsgroepen christenen en moslims zijn en momenteel is het zo dat vooral ex moslims die christen worden vervolgd worden, omdat van de Islam de moslim niet mag bekeren... en daarnaast evangeliseren Christenen ook nog eens, wat vaak weer strafbaar is onder moslims en trouwens ook in Israël en zelfs Rusland 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:

Nuchter bekeken (en dat ben je) heb je wel gelijk.

Zit aan een heerlijke Westmalle triple. Dus om te zeggen dat ik nuchter ben....Maar uiteraard was de halve wereldbevolking destijds christen. We weten hoe dit gekomen is. Nu neemt moslimgeloof toe en ook dat is te verklaren. In ieder geval niet omdat het waar is (geldt voor beide religies imo)

Link naar bericht
Deel via andere websites

320 per jaar is altijd 320 te veel. Maar het aantal valt natuurlijk volledig in het niet bij het aantal moslims dat om het leven komt vanwege hun geloof.

Laat ik een willekeurige maand pakken, juli. Dan kom ik al aan ruim 500 moslims door IS - aanslagen.

https://kennisbankterrorisme.nctv.nl/aanslagen_interventies

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Magere Hein:

Zit aan een heerlijke Westmalle triple. Dus om te zeggen dat ik nuchter ben....Maar uiteraard was de halve wereldbevolking destijds christen. We weten hoe dit gekomen is. Nu neemt moslimgeloof toe en ook dat is te verklaren. In ieder geval niet omdat het waar is (geldt voor beide religies imo)

Wereldlijke expansiedrang. Dat is niet iets om trots op te zijn nee :(

45 minuten geleden zei Dat beloof ik:

320 per jaar is altijd 320 te veel. Maar het aantal valt natuurlijk volledig in het niet bij het aantal moslims dat om het leven komt vanwege hun geloof.

Laat ik een willekeurige maand pakken, juli. Dan kom ik al aan ruim 500 moslims door IS - aanslagen.

https://kennisbankterrorisme.nctv.nl/aanslagen_interventies

Het valt wel op wat de oorzaak is. Het schetst dus deels een verkeerd beeld om de vervolging van de christenen bij het christelijke geloof als oorzaak te leggen.

De reden is dus kennelijk de "intollerantie en heerszucht" van de vervolger.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Her is niet zo dat geweld altijd maar één oorzaak heeft. Zou wel makkelijk zijn, maar dat is niet zo. Wat je vaak ziet is dat als de politieke macht bij één religieuze groep ligt, dit leidt tot vervolging van anderen. Om die reden kan het binnen de politiek aankaarten van christenvervolging nogal eens verkeerd vallen: niet omdat er geen christenvervolgingen zouden plaatsvinden, maar omdat andere religies ook, zo niet veel erger, het slachtoffer zijn van vervolging.

Een veel voorkomend misverstand bij christenen is dat in Noord Korea de leiders als atheïsten het hebben gemunt op christenen; dit is niet een geheel juiste weergave want de leiders daar zijn tegen alle vormen van religie en aanhangers van andere religies worden daar net zo hard vervolgd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei RH3MA:

Er zijn meer Christelijke slachtoffers en zowel Moslims en Joden ontkennen dit. Als we zouden gaan tellen hoeveel Christelijke slachtoffers sinds Stefanus er zijn geweest, kunnen we stellen dat de Kerk veel heeft geleden!  

Ik durf hier het aantal slachtoffers dat God op Zijn eigen naam heeft staan niet te posten. Desgewenst mail ik het U aan de hand van de bijbelpassages.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-12-2016 om 11:15 zei Levi:

Je plaatst hetzelfde filmpje in verschillende subfora, dat maakt het tot spam. Daarnaast wekt het simpelweg plaatsen van een filpmje, zonder erbij te vermelden waar je nu eigenlijk over wil praten niet echt de indruk dat je in gesprek wil gaan met iemand. En dat is eigenlijk wel het kernpunt van een forum, dacht ik zo. 

In een ander topic waarin je het christenvervolgingfilmpje plakte, heb ik een reactie geplaatst. Aangezien je verder geen actie onderneemt, wijst dat op spam. 

Wat mij betreft verwijdert de crew deze topics compleet. Niet slechts een slotje, maar gewoon weg. Let bygones be bygones. :*

Crew is niet met je eens simpelweg omdat ze ook wel doorhebben dat velen mensen al deze Christelijke slachtoffers willen ontkennen. Dit filmpje behoort iedereen te zien en btw op geen 1 andere forum is dit filmpje verwijderd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8 Dec 2016 om 17:56 zei RH3MA:

Crew is niet met je eens simpelweg omdat ze ook wel doorhebben dat velen mensen al deze Christelijke slachtoffers willen ontkennen. Dit filmpje behoort iedereen te zien en btw op geen 1 andere forum is dit filmpje verwijderd. 

1. De crew gebruikt het woord spam, dus ik vraag me af op grond waarvan je zegt dat ze het niet met me eens zijn.

2. Waarom zouden op een christelijk forum mensen christelijke slachtoffers willen ontkennen?

3. Dat andere fora hun eigen beleid hebben of voeren zegt niets over de definitie van spam. 

4. Iedereen behoort te weten dat christenen (en andere gelovigen) debet zijn aan letterlijke en geestelijke vervolging van mensen en onnoemelijk veel slachtoffers hebben gemaakt en nog steeds maken. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8-12-2016 om 17:56 zei RH3MA:

Crew is niet met je eens simpelweg omdat ze ook wel doorhebben dat velen mensen al deze Christelijke slachtoffers willen ontkennen. Dit filmpje behoort iedereen te zien en btw op geen 1 andere forum is dit filmpje verwijderd. 

het zou fijn zijn als je niet namens de crew sprak :) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
3 uur geleden zei Lanfy:

@ TS,

is het erger om een christen te vervolgen en te doden dan een moslim, jood of aanhanger van wat voor religie dan ook, te vervolgen en te doden?

Is het beter om wat meer aardappelen dan wortelen te gebruiken bij t bereiden van hutspot?

Ik denk ik vraag ook zomaar wat uit het niets....

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei MysticNetherlands:

Is het beter om wat meer aardappelen dan wortelen te gebruiken bij t bereiden van hutspot?

Ik denk ik vraag ook zomaar wat uit het niets....

Sorry, ik was er niet van op de hoogte dat dit topic over aardappelen en wortels ging. Waar kan ik dat terugvinden? Mijn oprechte excuses indien ik ongelijk heb! 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid