Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

14 minuten geleden zei sjako:

@TTC Het heeft alles te maken met morgen en dan zeker ook met vandaag. Voordat ik 1914 uit ga leggen ga ik eerst aantonen dat de rekenmethode klopt. Dat doe ik aan de hand van Daniël 9:25. In dit vers wordt aangegeven wanneer de Messias ten tonele zou komen. Dit is tevens een sterk bewijs dat Jezus dus inderdaad de Messias was.

Daniël 9:25 luidt: En gij dient te weten en het inzicht te hebben [dat] er vanaf het uitgaan van [het] woord om Jeru̱zalem te herstellen en te herbouwen tot op Messi̱as [de] Leider, zeven weken, alsook tweeënzestig weken, zullen zijn. Ze zal terugkeren en werkelijk herbouwd worden, met een openbaar plein en een gracht, maar in de druk der tijden.

In deze profetie wordt dus aangegeven wanneer de Messias zou komen: 7 + 62 weken = 69 weken na de opdracht om Jeruzalem te herstellen. Dit waren natuurlijk geen letterlijke weken, want 69 weken na het woord (of opdracht) om Jeruzalem te herstellen was er geen Messias. Dit gaat om 69 jaarweken. Volgens Numeri 14:34 werd dat vaker gedaan.

Volgens het aantal dagen dat GIJ het land hebt verspied, veertig dagen, een dag voor een jaar, een dag voor een jaar, zult GIJ veertig jaar de verantwoordelijkheid voor UW dwalingen dragen, daar GIJ moet weten wat het betekent als ik mij afkeer.

69 jaarweken zijn 483 dagen x 1 jaar (een dag voor een jaar) is dus 483 jaar. 

Als we weten wanneer het woord uitging om Jeruzalem te herstellen en te herbouwen zoals dat in Daniël wordt genoemd weten we dus wanneer de Messias naar de wereld kwam. Weten we die datum? Ja! In Nehemia 2:1-8 vinden we de opdracht terug met een datum!

Voorts gebeurde het in de maand Ni̱san, in het twintigste jaar van Artaxe̱rxes, de koning, dat er wijn voor hem stond, en zoals gewoonlijk nam ik de wijn op en gaf die aan de koning. Maar het geval wilde, dat ik nooit droefgeestig was geweest in zijn tegenwoordigheid. 2 Daarom zei de koning tot mij: „Waarom staat uw gezicht somber, terwijl gij zelf niet ziek zijt? Dit is niets anders dan een droefgeestigheid van het hart.” Hierop werd ik zeer bevreesd. 3 Toen zei ik tot de koning: „Dat de koning zelf tot onbepaalde tijd leve! Waarom zou mijn gezicht niet somber worden wanneer de stad, het huis van de grafsteden van mijn voorvaders, verwoest is en zelfs haar poorten door vuur verteerd zijn?” 4 Op zijn beurt zei de koning tot mij: „Wat is het dat gij tracht gedaan te krijgen?” Terstond bad ik tot de God des hemels. 5 Daarna zei ik tot de koning: „Indien het de koning werkelijk goeddunkt, en indien uw knecht goed schijnt in uw ogen, dat gij mij zendt naar Ju̱da, naar de stad van de grafsteden van mijn voorvaders, opdat ik haar kan herbouwen.” 6 Hierop zei de koning tot mij, terwijl zijn gemalin naast hem zat: „Hoe lang zal uw reis duren en wanneer zult gij terugkeren?” Het scheen de koning dan goed toe mij te zenden, toen ik hem de vastgestelde tijd opgaf. 7 Vervolgens zei ik tot de koning: „Indien het de koning werkelijk goeddunkt, laat men mij dan brieven meegeven voor de stadhouders aan de overkant van de Rivier, opdat zij mij doorgang verlenen, totdat ik in Ju̱da aankom; 8 ook een brief voor A̱saf, de bewaker van het park dat de koning toebehoort, dat hij mij bomen geeft, om de poorten van de Burcht die bij het huis behoort, met balken te bouwen, en voor de muur van de stad en voor het huis waar ik mijn intrek zal nemen.” De koning dan gaf [ze] mij, naar de goede hand van mijn God over mij.

Artaxerxes gaf in 455 vGT de opdracht op Jeruzalem te herstellen (in zijn 20ste regeringsjaar)

Als we dus rekenen vanaf 455 vGT + 483 jaar dan komen we in 29 GT, het jaar dat Jezus gedoopt werd en met heilige Geest gezalfd werd.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 365
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

In de topic openbaring is het al ter sprake gekomen, welke wereldmacht is de politieke macht van de profetie van  zijn boek (Daniël) in de eindtijd. Ik zal het bespreken aan de hand van de schrift aan

@sjako Ach broeder, het is zo langzamerhand wel duidelijk dat men negatief reageert op de gebeurtenissen van de eindtijd, en dat is ergens begrijpelijk, omdat men geen onderwijs ontvangt over de

Ik heb het nagezocht en idd wij erkennen dit ook, dus het is geen onkunde van het WTG, maar van mij persoonlijk. Weer wat geleerd.

In mijn vorige post heb ik laten zien wanneer de Messias tot Messias werd gezalfd. 29 GT. Hij ging niet direct regeren. Hij zou pas later als Koning over Gods Koninkrijk worden aangesteld. Ook dit staat in Daniël. Indirect is dat ook een bewijs dat pas later Jezus aangesteld zou worden als Koning. Bewijsvoering doe ik aan de hand van Daniël 4:10-37. Beetje teveel om hier te plaatsen, maar lees het eerst maar eens.

Daar wordt gesproken over een reusachtige, hemelhoge boom. Deze boom stelde Nebukadnezar, de koning van Babylon voor. Hij was echt een wereldheerser, hij was de hoogste menselijke heerser dus. Maar Nebukadnezar moest erkennen dat er nòg een hogere heerser was, namelijk 'de Allerhoogste' of 'de Koning van de hemel' oftewel GOD. Die boom had dus eigenlijk een grotere betekenis, de opperheerschappij van God, vooral met betrekking tot onze aarde. Op aarde was die zichtbaar via het koninkrijk Israël. Koningen die over Israël regeerden zaten dus op 'Jehovah's troon'. zie 1 Kronieken 29:23

In het verslag van Daniël 4 zien we dat de boom wordt omgehakt. De boomstomp bleef echter staan en werd met banden van ijzer en koper omsloten. Daardoor ging de stomp niet uitgroeien. Er zou een tijd komen dat de banden weer verwijderd zouden worden en de boom weer te laten groeien. Dat is wanneer Gods heerschappij is aangebroken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei sjako:

@TTC Het heeft alles te maken met morgen en dan zeker ook met vandaag. Voordat ik 1914 uit ga leggen ga ik eerst aantonen dat de rekenmethode klopt. Dat doe ik aan de hand van Daniël 9:25. In dit vers wordt aangegeven wanneer de Messias ten tonele zou komen. Dit is tevens een sterk bewijs dat Jezus dus inderdaad de Messias was.

Daniël 9:25 luidt: En gij dient te weten en het inzicht te hebben [dat] er vanaf het uitgaan van [het] woord om Jeru̱zalem te herstellen en te herbouwen tot op Messi̱as [de] Leider, zeven weken, alsook tweeënzestig weken, zullen zijn. Ze zal terugkeren en werkelijk herbouwd worden, met een openbaar plein en een gracht, maar in de druk der tijden.

In deze profetie wordt dus aangegeven wanneer de Messias zou komen: 7 + 62 weken = 69 weken na de opdracht om Jeruzalem te herstellen. Dit waren natuurlijk geen letterlijke weken, want 69 weken na het woord (of opdracht) om Jeruzalem te herstellen was er geen Messias. Dit gaat om 69 jaarweken. Volgens Numeri 14:34 werd dat vaker gedaan.

Volgens het aantal dagen dat GIJ het land hebt verspied, veertig dagen, een dag voor een jaar, een dag voor een jaar, zult GIJ veertig jaar de verantwoordelijkheid voor UW dwalingen dragen, daar GIJ moet weten wat het betekent als ik mij afkeer.

69 jaarweken zijn 483 dagen x 1 jaar (een dag voor een jaar) is dus 483 jaar. 

Als we weten wanneer het woord uitging om Jeruzalem te herstellen en te herbouwen zoals dat in Daniël wordt genoemd weten we dus wanneer de Messias naar de wereld kwam. Weten we die datum? Ja! In Nehemia 2:1-8 vinden we de opdracht terug met een datum!

Voorts gebeurde het in de maand Ni̱san, in het twintigste jaar van Artaxe̱rxes, de koning, dat er wijn voor hem stond, en zoals gewoonlijk nam ik de wijn op en gaf die aan de koning. Maar het geval wilde, dat ik nooit droefgeestig was geweest in zijn tegenwoordigheid. 2 Daarom zei de koning tot mij: „Waarom staat uw gezicht somber, terwijl gij zelf niet ziek zijt? Dit is niets anders dan een droefgeestigheid van het hart.” Hierop werd ik zeer bevreesd. 3 Toen zei ik tot de koning: „Dat de koning zelf tot onbepaalde tijd leve! Waarom zou mijn gezicht niet somber worden wanneer de stad, het huis van de grafsteden van mijn voorvaders, verwoest is en zelfs haar poorten door vuur verteerd zijn?” 4 Op zijn beurt zei de koning tot mij: „Wat is het dat gij tracht gedaan te krijgen?” Terstond bad ik tot de God des hemels. 5 Daarna zei ik tot de koning: „Indien het de koning werkelijk goeddunkt, en indien uw knecht goed schijnt in uw ogen, dat gij mij zendt naar Ju̱da, naar de stad van de grafsteden van mijn voorvaders, opdat ik haar kan herbouwen.” 6 Hierop zei de koning tot mij, terwijl zijn gemalin naast hem zat: „Hoe lang zal uw reis duren en wanneer zult gij terugkeren?” Het scheen de koning dan goed toe mij te zenden, toen ik hem de vastgestelde tijd opgaf. 7 Vervolgens zei ik tot de koning: „Indien het de koning werkelijk goeddunkt, laat men mij dan brieven meegeven voor de stadhouders aan de overkant van de Rivier, opdat zij mij doorgang verlenen, totdat ik in Ju̱da aankom; 8 ook een brief voor A̱saf, de bewaker van het park dat de koning toebehoort, dat hij mij bomen geeft, om de poorten van de Burcht die bij het huis behoort, met balken te bouwen, en voor de muur van de stad en voor het huis waar ik mijn intrek zal nemen.” De koning dan gaf [ze] mij, naar de goede hand van mijn God over mij.

Artaxerxes gaf in 455 vGT de opdracht op Jeruzalem te herstellen (in zijn 20ste regeringsjaar)

Als we dus rekenen vanaf 455 vGT + 483 jaar dan komen we in 29 GT, het jaar dat Jezus gedoopt werd en met heilige Geest gezalfd werd.

 

Met alle respect voor je redevoering, kunnen slechts herhalen Sjako : "Als die dagen niet ingekort zouden worden zal er geen 'vlees' behouden blijven."

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe en wanneer werd Gods heerschappij 'omgehakt'?

Het koninkrijk Juda werd zo verdorven dat Hij koning Nebukadnezar toeliet om het te verwoesten. Dit gebeurde in 607 vGT. Toen werd tot Zedekia, de laatste koning van Juda waarvan werd gezegd dat die op 'Jehovah's troon' zat, afgezet als koning. God zij tot Zedekia: "Zet af de kroon... ze zal stellig van niemand worden, totdat Hij komt die het wettelijk recht heeft, en Ik moet het aan Hem geven'. Ezechiël 21:25-27

Vanaf toen zat er dus niemand meer op Jehovah's troon. Deze periode wordt in Lukas 21:24 de bestemde tijden der natiën of tijden der heidenen genoemd. 

en zij zullen vallen door de scherpte van het zwaard en gevankelijk worden weggevoerd naar alle natiën; en Jeru̱zalem zal door de natiën worden vertreden totdat de bestemde tijden der natiën zijn vervuld.

In die tijd zat er dus niemand op Jehovah's troon. Israël werd overheerst door de Romeinen. In Ezechiël 21 zagen we aan het einde van de tijden der heidenen de kroon gegeven wordt aan Hem die daar wettelijk recht op heeft en dat is Jezus Christus. Als wij dus weten wanneer die tijd is, dan weten we dus wanneer Christus op de troon plaats gaat nemen.

Gaan we weer naar Daniël 4. Hier lezen we dat deze 'bestemde tijden' zeven tijden zouden duren. In deze zeven tijden zou er dus geen koning zijn aangesteld door God en dus geen vertegenwoordiger op aarde zou hebben. Als we nu weten hoelang deze 'zeven tijden' zijn dan weten we weer wat meer.

Openbaring hoofdstuk 12 in de verzen 6 en 14 vernemen we meer over deze 'tijden'. Een tijd, tijden [ofwel 2 tijden] en een halve tijd is gelijk aan 1260 dagen. 1260/3,5=360 dagen.

Nu weten we dus wat een tijd is! Gaan we terug naar Daniël waar we zien dat die tijd 'zeven tijden' zou duren. Dus 7 x 360 = 2520 . Volgens de bijbelse regel mogen we voor 1 dag 1 jaar rekenen dus 2520 jaar.

We weten dat de 'bestemde tijden der natiën' in 607 vGT begon. Tellen we daar de 2520 jaar bij op dan komen we in 1914 GT. Hier eindigde dus 'de bestemde tijden der heidenen' en nam Jezus plaats op de troon van Jehovah. We weten allemaal wat er in 1914 gebeurde, de Eerste Wereldoorlog. Satan werd de toegang tot de hemel ontzegt en ging als een bezetene tekeer op de wereld. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

We weten allemaal wat er in 1914 gebeurde, de Eerste Wereldoorlog. Satan werd de toegang tot de hemel ontzegt en ging als een bezetene tekeer op de wereld. 

Kunnen we vanaf hier verder en een sprongetje naar het heden maken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei TTC:

Met alle respect voor je redevoering, kunnen slechts herhalen Sjako : "Als die dagen niet ingekort zouden worden zal er geen 'vlees' behouden blijven."

Dit heeft niks met deze zinssnede te maken. Dat is als de Grote Verdrukking uitbreekt. Deze zal niet lang zijn omdat het anders zo heftig zou zijn dat er geen mens meer over de wereld zou overblijven, en juist die mensen die aan Gods voorwaarde voldoen, zouden hier dan een plek krijgen om voor eeuwig te wonen. Het Paradijs uit Eden zal worden hersteld. Dat is het Messiaanse Koninkrijk. Dus daarom worden die dagen verkort.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:

Dit heeft niks met deze zinssnede te maken. Dat is als de Grote Verdrukking uitbreekt. Deze zal niet lang zijn omdat het anders zo heftig zou zijn dat er geen mens meer over de wereld zou overblijven, en juist die mensen die aan Gods voorwaarde voldoen, zouden hier dan een plek krijgen om voor eeuwig te wonen. Het Paradijs uit Eden zal worden hersteld. Dat is het Messiaanse Koninkrijk. Dus daarom worden die dagen verkort.

Kunnen we dan verder?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei sjako:

Wat mij betreft wel, maar heb je mijn redevoering al helemaal uitgevogeld dan? Zoek op internet de data maar op. Je zult zien dat het klopt.

Ik neem aan dat ze correct is Sjako, we vragen ons af wat er morgen staat te gebeuren, dat is het punt. Onze kinderen ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei sjako:

Dat is als de Grote Verdrukking uitbreekt. Deze zal niet lang zijn omdat het anders zo heftig zou zijn dat er geen mens meer over de wereld zou overblijven, en juist die mensen die aan Gods voorwaarde voldoen, zouden hier dan een plek krijgen om voor eeuwig te wonen.

Door te stellen dat de satan losgelaten wordt is het niet moeilijk  een doemscenario op te voeren. De satan zal echter onzichtbaar blijven neem ik aan, hoe moet ik daarom een grote verdrukking over de hele wereld voorstellen? Wordt het kleine dorpje waar ik woon ook onderdrukt en door wie?

Ook zou ik graag weten wanneer. En dan niet naar de bijbel verwijzen en zeggen dat het heel dichtbij is, daar schiet ik niets mee op. Terug rekenen om zo alle profetiën geloofwaardig te maken is niet moeilijk voor jullie, dan nu vooruit reken met concrete (jaar) weken zoals je ook bij het achteruitkijken deed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei violist:

Door te stellen dat de satan losgelaten wordt is het niet moeilijk  een doemscenario op te voeren. De satan zal echter onzichtbaar blijven neem ik aan, hoe moet ik daarom een grote verdrukking over de hele wereld voorstellen? Wordt het kleine dorpje waar ik woon ook onderdrukt en door wie?

Ook zou ik graag weten wanneer. En dan niet naar de bijbel verwijzen en zeggen dat het heel dichtbij is, daar schiet ik niets mee op. Terug rekenen om zo alle profetiën geloofwaardig te maken is niet moeilijk voor jullie, dan nu vooruit reken met concrete (jaar) weken zoals je ook bij het achteruitkijken deed.

Allemaal wachttoren genootschap geneuzel,de werkelijkheid daarin is wel even  anders;Zie de Heilige Schrift  ;dus niet de vervalste van het wachttoren genootschap.:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei violist:

Door te stellen dat de satan losgelaten wordt is het niet moeilijk  een doemscenario op te voeren. De satan zal echter onzichtbaar blijven,  hoe wat ik me daarom  een grote verdrukking over de hele wereld voorstellen? Wordt het kleine dorpje waar ik woon ook onderdrukt en door wie?

Openbaring verklaart dat Satan naar de aarde wordt geworpen en dat vanaf die tijd een wee over de aarde komt. Ik zie het duidelijk. Twee wereldoorlogen, instorting van de moraal, leegloop van kerken, veel ziektes bijv. de Spaanse griep, aids etc., natuurrampen worden steeds erger. Er zal een uitspraak komen dat er vrede en zekerheid zal zijn. Daarna...Een teken zal zijn dat de valse religie vervolgt gaat worden, iets wat we nu al zien. Vervolgens krijgt de Koning van het Zuiden een groot probleem met de Koning van het Noorden. We weten niet wie dat zal zijn, maar zoals gezegd is volgens mij Rusland een goede kandidaat. En dat zal dus niet mals zijn. Deze Grote Verdrukking mondt uit in Armageddon en dat zal het kantel punt zijn naar de Nieuwe Wereld toe. Christenen met hemelse hoop worden opgenomen in de opname naar de hemel. De Grote Schare zijn overlevenden van de Grote Verdrukking volgens Openbaring. Ja, dus ook in jou kleine dorpje krijg je problemen.

28 minuten geleden zei violist:

Ook zou ik graag weten wanneer. En dan niet naar de bijbel verwijzen en zeggen dat het heel dichtbij is, daar schiet ik niets mee op. Terug rekenen om zo alle profetiën geloofwaardig te maken is niet moeilijk voor jullie, dan nu vooruit reken met concrete (jaar) weken zoals je ook bij het achteruitkijken deed.

Ja, daar zit de crux, dat weten we dus niet precies, niemand. We hebben niet terug gerekend. De profetie van de komst van Christus was bij diverse Joden al bekend omdat veel Joden uitkeken naar de Messias. 

De parousia is een ander verhaal. We weten enkel dat de eindsprint in 1914 begonnen is. Wel wordt gezegd dat deze generatie die dat allemaal hebben meegemaakt het eind ook zullen meemaken. Discussie is nu, wat is een generatie?

11 minuten geleden zei Vrijheid:

Allemaal wachttoren genootschap geneuzel,de werkelijkheid daarin is wel even  anders;Zie de Heilige Schrift  ;dus niet de vervalste van het wachttoren genootschap.:)

Kom jij dan eens met een tegenwerping die op de Bijbel is gebaseerd. Alle teksten en data zijn allemaal buiten het Wachttoren genootschap te vinden. Ze hebben gewoon een helder zicht op deze materie. Daniël zegt in het laatste vers dat de kennis in de Eindtijd overvloedig zou zijn en dat de woorden verzegeld zouden zijn tot in de tijd van het einde. Het is dan ook geen schande dat de RKK dat honderden jaren geleden dit niet konden begrijpen. Maar zoek alles maar op, je zult zien dat het klopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei violist:

Zolang je niet vooruit kunt rekenen maakt het achteraf kloppend maken van gebeurtenissen weinig indruk op me, sorry, ik geloof er helemaal niets van.

Goed gezien,leugen en bedrog.

En de waarheid is te vinden in de Geschriften van de Kerk en de Heilige Schrift dus de echte.

Veel waarheidsvinding plezier gewenst.(I):=

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei violist:

Zolang je niet vooruit kunt rekenen maakt het achteraf kloppend maken van gebeurtenissen weinig indruk op me, sorry, ik geloof er helemaal niets van.

Je gelooft het niet? Of geloof je je ogen niet. Deze berekening hadden ze al gemaakt in de 19e eeuw, ruim voor 1914. Dus niks terug rekenen. Maar als je met open vizier kijkt zal je toe moeten geven dat het wel degelijk klopt.

En Vrijheid, dit komt uit de Heilige Schrift. Pak je eigen Bijbel er maar bij. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei violist:

Nee, ik lees  hier steeds 1914, dan zou er een soort eindtijd zijn ingegaan. Ik merk daar bij ons in t dorp weinig van.

 

Allemaal flauwe kul en  bangmakerij,er is geen vaste datum  van nu gaat de eindtijd in of is begonnen;mensen die zich daar mee bezig houden zijn bang hun geweten speelt op.

De echte Militia Christi staat gewoon zonder vrees klaar om de Heer te ontvangen.

Zo en ga jij nou maar een lekker biertje drinken in de dorps kroeg,dan doe  nog iets leuks:#

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei violist:

1914, so what, er is al 70 jaar vrede in Nederland.

Je zal maar in Syrië wonen, of de twee wereldoorlogen hebben meegemaakt, dan praat je toch anders. Het toont aan dat het aftellen begonnen is. Of je het nu wilt geloven of niet. De eerste berekening geeft aan dat de Messias inderdaad de beloofde Messias was. Anders was het toch wel erg toevallig.

24 minuten geleden zei Vrijheid:

Allemaal flauwe kul en  bangmakerij,er is geen vaste datum  van nu gaat de eindtijd in of is begonnen;mensen die zich daar mee bezig houden zijn bang hun geweten speelt op.

De echte Militia Christi staat gewoon zonder vrees klaar om de Heer te ontvangen.

Zo en ga jij nou maar een lekker biertje drinken in de dorps kroeg,dan doe  nog iets leuks:#

je kan jezelf wel voor de gek houden, maar wat schiet je daar mee op. De RKK zegt wel vreemdere dingen, bijv Vagevuur en dat geloof je wel (F)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is het? Weinig unieks in de geschiedenis van de mensheid.

Mijn vraag is vrij serieus, uit welke concrete dingen blijkt dat in 1914 de eindtijd is ingegaan. En ik krijg een random kulverhaal met wat geschiedkundige zaken die in de 19 eeuwen ervoor ook al wel plaats hebben gevonden.

Serieus antwoord graag of we kunnen dat het hele eindtijddenken wel gelijk naar de prullenbak verwijzen en al helemaal het riedeltje dat het in 1914 begonnen zou zijn.

En nu we het dan toch over het begin in 1914 hebben, de generatie van 1914 zou de wederkomst toch meemaken? Die zijn inmiddels wel zo'n beetje allemaal dood. En nu?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Thorgrem:

 

Dit is het? Weinig unieks in de geschiedenis van de mensheid.

 

Twee oorlogen waarbij de hele wereld betrokken was vind ik nogal wat. Wanneer is dat eerder gebeurd dan? We hebben nucleaire wapens waarbij we 5x de wereld kunnen vernietigen en jij vindt dat niet bijzonder. We hebben de Spaanse Griep gehad waarbij meer mensen overleden zijn dan aan de hele eerste Wereldoorlog. Het klimaat veranderd drastisch en ga zo maar door. Het aantal aardbevingen zijn veel meer en heftiger. Daar zijn statistieken van. Het gaat er over dat het allemaal tegelijkertijd gebeurd, een samengesteld teken. 

Het evangelie is nu in vrijwel iedere taal gepredikt. Volgens sommigen is het herstel van de staat Israël ook een teken. Een generatie behoren ook de mensen die de mensen kennen die 1914 hebben meegemaakt, dus nee, die zijn dus niet allemaal dood.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid