Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei TTC:

Fijne suggestie, het enige dat ik mis is een plan van hoe nu die duivel gaat gevangen worden, vaagheid troef.

Had je die vraag niet een weekje geleden oid al voorgelegd aan de eindtijddenkers? Ik neem aan dat je inmiddels al wel concreet antwoord hebt ontvangen....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 365
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

In de topic openbaring is het al ter sprake gekomen, welke wereldmacht is de politieke macht van de profetie van  zijn boek (Daniël) in de eindtijd. Ik zal het bespreken aan de hand van de schrift aan

@sjako Ach broeder, het is zo langzamerhand wel duidelijk dat men negatief reageert op de gebeurtenissen van de eindtijd, en dat is ergens begrijpelijk, omdat men geen onderwijs ontvangt over de

Ik heb het nagezocht en idd wij erkennen dit ook, dus het is geen onkunde van het WTG, maar van mij persoonlijk. Weer wat geleerd.

@TTC

Openbaring 20:20

20 En ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de afgrond en een grote keten in zijn hand.  2 En hij greep de draak, de oorspronkelijke slang, die de Duivel en Sa̱tan is, en bond hem voor duizend jaar.  3 En hij slingerde hem in de afgrond en sloot en verzegelde [die] boven hem, opdat hij de natiën niet meer zou misleiden totdat de duizend jaar geëindigd waren. Na deze dingen moet hij voor een korte tijd worden losgelaten.

Hierbij is je vraag beantwoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Thorgrem:

Had je die vraag niet een weekje geleden oid al voorgelegd aan de eindtijddenkers? Ik neem aan dat je inmiddels al wel concreet antwoord hebt ontvangen....

Ja, dat antwoord is al meer dan 2000 jaar oud, het is een heel gedoe rond die eindtijd. Misschien is het beter te zeggen dat de Wereldziel diep gezakt is waardoor zowat alles op een openbaring begint te lijken, en dat geloven we dan weer niet wegens 'niet realistisch'. :)

11 minuten geleden zei sjako:

@TTC

Openbaring 20:20

20 En ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de afgrond en een grote keten in zijn hand.  2 En hij greep de draak, de oorspronkelijke slang, die de Duivel en Sa̱tan is, en bond hem voor duizend jaar.  3 En hij slingerde hem in de afgrond en sloot en verzegelde [die] boven hem, opdat hij de natiën niet meer zou misleiden totdat de duizend jaar geëindigd waren. Na deze dingen moet hij voor een korte tijd worden losgelaten. Hierbij is je vraag beantwoord.

Aub Sjako!!!

  1. Die sleutel ligt al een hele tijd in de schuiven van een aantal, wanneer gaan ze hem gebruiken?
  2. Waar zou die sleutel op moeten passen?
  3. In modern taalgebruik noemt die sleutel een 'non-lineaire attractor', lijkt mysterieus maar is dat geenszins.
  4. De toepassing betekent dat de samenleving aan een ethische upgrade onderhevig wordt
  5. Er wordt niemand gevangen, er is - na wellicht veel verzet - vergeving en het sterven van een tijdperk in de menselijke geschiedenis
  6. Er wordt een periode van herstel aangekondigd, om recht te trekken wat scheefgetrokken werd.
  7. ....

Veel blazoengeschal natuurlijk, het wordt voor een aantal misschien bibberen wanneer die sleutel nu eindelijk gebruikt gaat worden. Niets nieuws onder de zon.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei sjako:

@TTC

Openbaring 20:20

20 En ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de afgrond en een grote keten in zijn hand.  2 En hij greep de draak, de oorspronkelijke slang, die de Duivel en Sa̱tan is, en bond hem voor duizend jaar.  3 En hij slingerde hem in de afgrond en sloot en verzegelde [die] boven hem, opdat hij de natiën niet meer zou misleiden totdat de duizend jaar geëindigd waren. Na deze dingen moet hij voor een korte tijd worden losgelaten.

Hierbij is je vraag beantwoord.

Misschien goed om het nog even in herinnering te brengen, er zijn zeven verschillende manieren van openbaringen bekend:

  1. Via een droom
  2. Een Goddelijke inspiratie in het hart zonder dat een engel zich toont
  3. Een engel die de openbaring in de gedaante van een mens brengt
  4. Een openbaring neerdalend in een soort klokgelui, afnemend naarmate de boodschap begrepen wordt
  5. Een engel die zich in zijn werkelijke gedaante toont
  6. Een aanspreken van bovenuit, vanachter een hemels gordijn
  7. Zonder tussenkomst van een engel, direct door Gods openbaring

Openbaringen zijn van alle tijden en alle religies. Echter, in die gevallen dat de openbaringen niet door de volgelingen van een andere religie erkend worden, worden ze vaak door religies gezien als misvatting of soms bezetenheid door de duivel. Hedendaagse auteurs die geschriften met openbaringen uitbrengen, worden door de meeste religies met grote argwaan bekeken, omdat men in twijfel trekt dat die openbaringen daadwerkelijk van hun God afkomstig zijn.

https://visionairsite.wordpress.com/

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei TTC:

Aub Sjako!!!

  1. Die sleutel ligt al een hele tijd in de schuiven van een aantal, wanneer gaan ze hem gebruiken?
  2. Waar zou die sleutel op moeten passen?
  3. In modern taalgebruik noemt die sleutel een 'non-lineaire attractor', lijkt mysterieus maar is dat geenszins.
  4. De toepassing betekent dat de samenleving aan een ethische upgrade onderhevig wordt
  5. Er wordt niemand gevangen, er is - na wellicht veel verzet - vergeving en het sterven van een tijdperk in de menselijke geschiedenis
  6. Er wordt een periode van herstel aangekondigd, om recht te trekken wat scheefgetrokken werd.
  7. ....

Veel blazoengeschal natuurlijk, het wordt voor een aantal misschien bibberen wanneer die sleutel nu eindelijk gebruikt gaat worden. Niets nieuws onder de zon.

Als je het niet gelooft kan ik er ook niks aan doen. Dat is een probleem voor jou niet voor mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei sjako:

Als je het niet gelooft kan ik er ook niks aan doen. Dat is een probleem voor jou niet voor mij.

Je wijkt ver af Sjako, er werd gezegd dat die sleutels bij een aantal in de schuif liggen maar er wordt niets mee gedaan. Wat doen jullie er dan mee? Zijn deze niet gekend?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei TTC:

Vraag aan Ineke, hoe kunnen we als mensen weten dat we bezeten zijn door de duivel?

Regelmatig verwijt Ineke-kitty mij dat ik de Schift ondermijn. Als dat zo is zou ik best wel willen weten of ik dat zelf doe of dat het de duivel is die namens mij tikt. Bezeten zijn door de duivel is een groot woord maar gelovigen zeggen wel te pas en te onpas dat de satan constant bezig is God te dwarsbomen. Volgens mij kan hij dat dan alleen maar via mensen doen maar ook daarover laat Ineke-kitty mij in het ongewisse. Waar het op neerkomt is dat gelovigen wel van alles in het algemeen over de duivel weten te vertellen maar als je dan even doorvraagt en ze met hun persoonlijke mening al of niet gebaseerd op de Schrift moeten komen krijg je ontwijkende antwoorden zoals:

- Je vraag is niet relevant

- Je vraag is niet ter zake doende

- Je verdraait mijn woorden

- Dat heb ik niet gezegd

- Het is een afleidingsmanoeuvre

- Goed lezen wat ik gezegd heb

- Daar gaat het hier niet over

  etc.

Het is dezelfde houding die ik niet begrijp als iemand zegt dat je buiten Christus niet in de hemel komt en als je dan zegt dat die en die Christus niet kenden en dus in de hel zullen zijn krijg je als antwoorden als "dat moeten we aan God overlaten" en "wij mogen niet over andere oordelen" Ik heb dan zoiets van, als je zo zeker van je zaak bent zeg het dan ook en houdt anders je mond over wat er nodig is om in de hemel te komen. Maar ook daarop krijg je dan weer als antwoord dat ze slechts de schrift citeren........Moeilijke mensen streng-gelovigen, voor zichzelf en voor anderen. En geloven nog moeilijker voor wie graag logisch nadenkt.

  

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei violist:

Regelmatig verwijt Ineke-kitty mij dat ik de Schift ondermijn. Als dat zo is zou ik best wel willen weten of ik dat zelf doe of dat het de duivel is die namens mij tikt. Bezeten zijn door de duivel is een groot woord maar gelovigen zeggen wel te pas en te onpas dat de satan constant bezig is God te dwarsbomen. Volgens mij kan hij dat alleen maar via mensen doen maar ook daarin laat Ineke-kitty mij in het ongewisse. Waar het op neerkomt is dat gelovigen wel van alles in het algemeen over de duivel weten te vertellen maar als je dan even doorvraagt krijg je ontwijkende antwoorden zoals:

- Je vraag is niet relevant

- Je vraag is niet ter zake doende

- Je verdraait mijn woorden

- Dat heb ik niet gezegd

- Het is een afleidingsmanoeuvre

- Goed lezen wat ik gezegd heb

  etc.

 

  

Alles gaat goed tot aan 'het Satan vangen', vanaf daar - ondanks wat Openbaringen stelt - kunnen 'mensen' niets doen. Er bestaat ook zoiets als beperkte en/of begrensde rationaliteit, mensen zijn helemaal niet zo dom maar missen misschien wel de informatie om dat bevrijdingsplan te realiseren. Op dat moment stopt het verhaal bij 'het Satan vangen' en de rest van het gekende verhaal. Geen probleem met dat verhaal op zich, het gemis aan info kan wel leiden tot perverse effecten die zeer duivels gaan lijken uiteraard. Ecco homo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei TTC:

Je wijkt ver af Sjako, er werd gezegd dat die sleutels bij een aantal in de schuif liggen maar er wordt niets mee gedaan. Wat doen jullie er dan mee? Zijn deze niet gekend?

Je vind jezelf best stoer zeker. Een Farizeeër is er niks bij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei sjako:

Je vind jezelf best stoer zeker. Een Farizeeër is er niks bij.

Zijn ze niet gekend? Hoeven we niet stoer voor te zijn, het is een ernstige vraag binnen de context van dit topic. Pro memorie wat eerder werd geopperd/gevraagd:

  1. Die sleutel ligt al een hele tijd in de schuiven van een aantal, wanneer gaan ze hem gebruiken?
  2. Waar zou die sleutel op moeten passen?
  3. In modern taalgebruik noemt die sleutel een 'non-lineaire attractor', lijkt mysterieus maar is dat geenszins.
  4. De toepassing betekent dat de samenleving aan een ethische upgrade onderhevig wordt
  5. Er wordt niemand gevangen, er is - na wellicht veel verzet - vergeving en het sterven van een tijdperk in de menselijke geschiedenis
  6. Er wordt een periode van herstel aangekondigd, om recht te trekken wat scheefgetrokken werd.
  7. ....

En zoals eerder gesteld, de gebeden krijgen ook een antwoord maar wat gebeurt er vervolgens?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Fijne suggestie, het enige dat ik mis is een plan van hoe nu die duivel gaat gevangen worden, vaagheid troef.

De eindtijd is nu! De satan wordt nu op dit moment ontmaskerd. Morgen en overmorgen worden de spannendste dagen in onze geschiedenis. Zelfs Alex Jones kan de onthullingen niet langer verdragen. Het is nu de tijd om ons te verootmoedigen voor God onze Vader. Alles wat verborgen was en in het diepste geheim gebeurde wordt nu openbaar. Als de verkiezingen doorgaan en Trump wint mogen we dit beschouwen als een genadige ingreep van boven. Mocht Clinton winnen, dan gaat het licht uit. Ook is er de mogelijkheid dat wat er nu gebeurt Gods laatste waarschuwing is aan de mensheid voordat Hij Zijn Kerk van deze aarde verwijdert. Het is niet zo dat de mensen die achterblijven verloren zijn maar ze worden gedwongen om te kiezen. Het is nu zwart of wit. Het grijze tijdperk is voorbij. Kies je voor Mij of liever voor de duivel? Zeg het maar.

  

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Willempie:

De eindtijd is nu! De satan wordt nu op dit moment ontmaskerd. Morgen en overmorgen worden de spannendste dagen in onze geschiedenis. Zelfs Alex Jones kan de onthullingen niet langer verdragen. Het is nu de tijd om ons te verootmoedigen voor God onze Vader. Alles wat verborgen was en in het diepste geheim gebeurde wordt nu openbaar. Als de verkiezingen doorgaan en Trump wint mogen we dit beschouwen als een genadige ingreep van boven. Mocht Clinton winnen, dan gaat het licht uit. Ook is er de mogelijkheid dat wat er nu gebeurt Gods laatste waarschuwing is aan de mensheid voordat Hij Zijn Kerk van deze aarde verwijdert. Het is niet zo dat de mensen die achterblijven verloren zijn maar ze worden gedwongen om te kiezen. Het is nu zwart of wit. Het grijze tijdperk is voorbij. Kies je voor Mij of liever voor de duivel? Zeg het maar.

  

Eerst maar een Lekker biertje met wat bitterballen met mosterd waar je de tranen van in de neus krijgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Willempie:

Laten we het maar afwachten. En ons verootmoedigen voor onze Maker. Binnen een week zal er veel duidelijk worden.

Op YouTube is bijna iedere maand wel het eind, 100% zeker zeggen ze dan. We weten dat het niet lang meer gaat duren, maar dit moet je met een zak zout nemen. Ga maar rustig slapen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Thorgrem:

Waarom die eindtijd toch altijd zo verbinden aan gebeurtenissen in de VS? Is het misschien omdat dit soort (veelal valse) profetieën daar hun oorsprong hebben en de VS dan ook als middelpunt van de wereld vinden?

Misschien komen we zo terug naar die Anglo-effecten. :)

3 minuten geleden zei sjako:

Op YouTube is bijna iedere maand wel het eind, 100% zeker zeggen ze dan. We weten dat het niet lang meer gaat duren, maar dit moet je met een zak zout nemen. Ga maar rustig slapen.

Daar hoop ik dat je gelijk in hebt Sjako, het is enkel nog de vraag van hoe we de oversteek gaan maken. Zout in de wonde strooien kan pijnlijk zijn, zeker als het een volledige zak is. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid