Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 365
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

In de topic openbaring is het al ter sprake gekomen, welke wereldmacht is de politieke macht van de profetie van  zijn boek (Daniël) in de eindtijd. Ik zal het bespreken aan de hand van de schrift aan

@sjako Ach broeder, het is zo langzamerhand wel duidelijk dat men negatief reageert op de gebeurtenissen van de eindtijd, en dat is ergens begrijpelijk, omdat men geen onderwijs ontvangt over de

Ik heb het nagezocht en idd wij erkennen dit ook, dus het is geen onkunde van het WTG, maar van mij persoonlijk. Weer wat geleerd.

@Desid Maar vind je het dan niet arragant door te zeggen dat dit de Messias niet is. De bijbel is zo vertaald dat iedereen het kan begrijpen. 'De 'een gezalfde' is overduidelijk Jezus. Antoon heeft de duidelijke aanwijzingen daarvoor gegeven en de vertalers hebben dit ook duidelijk gezien dus vandaar 'de Messias'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei sjako:

Maar vind je het dan niet arragant door te zeggen dat dit de Messias niet is. De bijbel is zo vertaald dat iedereen het kan begrijpen. 'De 'een gezalfde' is overduidelijk Jezus. Antoon heeft de duidelijke aanwijzingen daarvoor gegeven en de vertalers hebben dit ook duidelijk gezien dus vandaar 'de Messias'.

Nee, dat is niet arrogant, want ik lees het Hebreeuws en daar staat "(een) gezalfde".

Antoon heeft helemaal geen duidelijke aanwijzing gegeven. Het is alleen duidelijk dat hij niet begrijpend kan lezen want hij maakt er een potje van.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Desid:

Nee, dat is niet arrogant, want ik lees het Hebreeuws en daar staat "(een) gezalfde".

Antoon heeft helemaal geen duidelijke aanwijzing gegeven. Het is alleen duidelijk dat hij niet begrijpend kan lezen want hij maakt er een potje van.

 

Mee eens. Maar een goede vertaling geeft aan wat het woord betekent en in dit geval is 'een gezalfde' overduidelijk de Messias. Een goede vertaling hoeft niet perse letterlijk te zijn. Als dit zo was dan zou de bijbel onleesbaar worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Antoon heeft helemaal geen duidelijke aanwijzing gegeven. Het is alleen duidelijk dat hij niet begrijpend kan lezen want hij maakt er een potje van.

Ik heb meer dan overduidelijke aanwijzingen gegeven op alle punten die ermee te maken hebben, alleen jij begrijpt het niet, of je  wil het niet begrijpen. waar maak ik er een potje van, op deze manier word jij behoorlijk vervelend.

Is het niet jijzelf die er een warboel van maakt en werkelijk alles zelfs je eigen chronologie verdraait. 

Waarom? Waarom niet Onias III?

 

Wat wil je nu eigenlijk???????

waarheidsvinding of gezellig  leuteren, kan leuk en opwekkend zijn dat leuteren, maar is het onderwerp niet te belangrijk, ergo je hebt wel een beetje kennis in huis van de historie bemerk ik, maar wil je de logische gevolgtrekking dan ook maken, dat lijkt het dan weer niet.  

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zitten nog meer aspecten aan vast dan de ragfijne volgorde van 455 tot 29 tot het midden van de laatste jaarweek 14 nisan 33 dood Jezus en dan de laatste halve jaarweek tot oktober 36 doop Cornelius

ik beschouw even dat laatste onderdeel, zijn er aanwijzingen dat dat ook in 36 was, stel dat het in 37 of 38 was of eerder in 35 was, dan kunnen we niet wegkomen met de vervulling in Jezus.
Die aanwijzingen vinden we in Galaten en het handelen van Paulus..Het zijn geen heel zwaarwegende aanwijzingen, DAT ZEG IK ERBIJ, toch halen we er iets uit


Galaten 01:01 Van Paulus, een apostel die niet is aangesteld door mensen of via een mens, maar door Jezus Christus en God, de Vader, die hem uit de dood heeft opgewekt, 

Galaten 01:13 Jullie hebben natuurlijk gehoord hoe ik me heb gedragen, vroeger in het Jodendom, dat ik de gemeente van God fanatiek vervolgde en probeerde uit te roeien. 
Galaten 01:14 Ik maakte grotere vorderingen in het Jodendom dan veel leeftijdgenoten onder mijn volk, omdat ik veel ijveriger was voor de tradities van mijn voorvaders. 
Galaten 01:15 Maar toen besloot God, die mijn geboorte heeft veroorzaakt en me door zijn onverdiende goedheid heeft geroepen, 
Galaten 01:16 om zijn Zoon via mij te openbaren zodat ik het goede nieuws over hem aan de heidenen zou bekendmaken. Ik heb toen geen mens om raad gevraagd 
Galaten 01:17 en ben ook niet naar Jeruzalem gegaan, naar hen die al apostelen waren voordat ik het was. Maar ik ben naar Arabië vertrokken en daarna naar Damaskus teruggegaan. 
Galaten 01:18 Vervolgens ben ik drie jaar later naar Jeruzalem gegaan om Cefas op te zoeken, en ik ben 15 dagen bij hem gebleven. 


Paulus zal in 33 na de dood van de eerste christelijke martelaar Stefanus, met brieven op zak zijn vervolging van christenen begonnen zijn, let op Galaten 01:18 Vervolgens ben ik drie jaar later naar Jeruzalem gegaan,

Speciaal die drie jaar zijn van betekenis, hij moet 36 in Jeruzalem aangekomen zijn, en vond alleen Petrus.
en wat of waar was Petrus mee bezig, we lezen in handelingen dat Cornelius gedoopt werd. kruisen die 2 gebeurtenissen elkaar in oktober 36

dat zou heel goed kunnen dit volgt op Galaten 01:18

Handelingen 9:26 Toen hij in Jeruzalem was aangekomen,  probeerde hij zich bij de discipelen aan te sluiten. Maar die waren allemaal bang voor hem omdat ze niet geloofden dat hij een discipel was. 
27 Barnabas kwam hem te hulp en bracht hem bij de apostelen. 

Niet  lang daarna komt het verslag van de doop van Cornelius, het moet nog in  najaar 36 zijn, de jaarweken zijn geheel afgesloten.


 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Desid:

Waarom? Waarom niet Onias III?

26 Na de 62 weken zal de Messi̱as worden verwijderd, met niets voor zichzelf.Het volk van een leider die komt, zal de stad en de heilige plaats vernietigen. Het einde ervan zal zijn door de vloed. En tot het einde zal er oorlog zijn, er is besloten tot verwoestingen. 27 Hij zal het verbond voor de velen één week van kracht laten blijven. Op de helft van de week zal hij slachtoffer en offergave laten ophouden.

Zie wat er geschreven wordt over die Messias. Alleen Jezus kon dit vervullen. Hoe kan een hogepriester nu bijv slachtoffer en offergave laten ophouden (einde Mozaïsch verbond). Voor de rest klopt het ook precies als je Antoons berekening in ogenschouw neemt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

26 Na de 62 weken zal de Messi̱as worden verwijderd, met niets voor zichzelf.Het volk van een leider die komt, zal de stad en de heilige plaats vernietigen. Het einde ervan zal zijn door de vloed. En tot het einde zal er oorlog zijn, er is besloten tot verwoestingen. 27 Hij zal het verbond voor de velen één week van kracht laten blijven. Op de helft van de week zal hij slachtoffer en offergave laten ophouden.

Zie wat er geschreven wordt over die Messias. Alleen Jezus kon dit vervullen. Hoe kan een hogepriester nu bijv slachtoffer en offergave laten ophouden (einde Mozaïsch verbond). Voor de rest klopt het ook precies als je Antoons berekening in ogenschouw neemt. 

Misschien moet je een lesje begrijpend lezen volgen?

De hij in vers 27 is de buitenlandse leider van vers 26b. Degene die de offers laat ophouden is niet de hogepriester, maar de buitenlandse leider. Precies wat Antiochus IV deed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Desid:

Misschien moet je een lesje begrijpend lezen volgen?

Je hebt gelijk. Ik hoorde de bel luiden, maar kon even de klepel niet vinden. Die 'hij' is die buitenlandse leider. In dit geval de Romeinen. Het gaat om de opvolgende gebeurtenissen na de dood van de Messias. Na de dood van de Messias zou er 'een leider' komen die de 'heilige plaats=Jeruzalem' zou vernietigen. Hij zou slachtoffer en offergave doen ophouden. De inval van de Romeinen en vernietiging van Jeruzalem was feitelijk het einde van het Judaisme (het wordt ook een eindtijd genoemd). De geslachtsregisters werden vernietigd dus niemand kon meer bewijzen dat hij de Messias zou zijn. Dus vanuit bijbels perspectief moest Jezus dus de Messias zijn want niemand na hem zou dat kunnen bewijzen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Die 'hij' is die buitenlandse leider. In dit geval de Romeinen. Het gaat om de opvolgende gebeurtenissen na de dood van de Messias. Na de dood van de Messias zou er 'een leider' komen die de 'heilige plaats=Jeruzalem' zou vernietigen. Hij zou slachtoffer en offergave doen ophouden. De inval van de Romeinen en vernietiging van Jeruzalem was feitelijk het einde van het Judaisme (het wordt ook een eindtijd genoemd).

Het jodendom bestaat nog steeds hoor. Het is een naar antisemitisme riekende opvatting te denken dat het jodendom in 70 is opgehouden.

Maar ter zake: waarom zou je hier opeens de Romeinen invullen? Antiochus IV past namelijk veel beter: 

na 62 weken = ca 171

In de laatste week komt Antiochus IV de boel verzieken, dat is dus ca 171-164 (puur op basis van Daniël). Het einde van de offers zal 3,5 jaar duren, dan gaat de leider dood (puur op basis van Daniël).

Hoe verhoudt dat zich tot de geschiedenis? vanaf ca 171 had hogepriester Menelaos een deal met de Seleuciden. De offers werden verboden vanaf 167 tot 164j. Toen ging Antiochos IV dood.

Met andere woorden, de voorspelling van Dan 9:26-27 past precies op de gebeurtenissen 171-164? Waarom zou je in hemelsnaam dan naar een andere betekenis op zoek gaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog maar weer eens een verduidelijking  misschien helpt het
Daniël 09:01 In het eerste jaar van Darius,  rond 538/ 37 kreeg Daniël  een profetie
Daniël 09:24 Er zijn voor je volk en je heilige stad 70 weken vastgesteld om de overtreding te beëindigen, om een eind te maken aan zonde, om verzoening te doen voor fouten, om eeuwige rechtvaardigheid te brengen, 
om het visioen en de profetie te verzegelen en om het heilige der heiligen te zalven. 
Daniël 09:25 Je moet dit weten en begrijpen: vanaf het moment dat het woord uitgaat om Jeruzalem te herstellen en te herbouwen tot Messias de Leider zullen er 7 weken voorbijgaan en ook 62 weken. 
Ze zal hersteld en herbouwd worden, met een plein en een gracht, maar in moeilijke tijden. 
Daniël 09:26 Na de 62 weken zal de Messias worden verwijderd, met niets voor zichzelf.Het volk van een leider die komt, zal de stad en de heilige plaats vernietigen. Het einde ervan zal zijn door de vloed. En tot het einde zal er oorlog zijn, er is besloten tot verwoestingen. 
Daniël 09:27 Hij zal het verbond voor de velen één week van kracht laten blijven. Op de helft van de week zal hij slachtoffer en offergave laten ophouden.Op de vleugel van walgelijke dingen zal degene komen die verwoesting veroorzaakt, en tot aan de vernietiging zal wat besloten is ook worden uitgestort over degene die woest ligt.’ 

Dit is een duidelijke messiaanse profetie over de bediening van Jezus op aarde. De joden wisten dat zij j de Messias konden  verwachten, ik heb al eerder uitgelegd dat zij ernaar uitkeken.
Daniël himself ontving dit bericht toen Jeruzalem ongeveer  70 jaar lang  een ruïne was. de joden waren aan het eind van hun  ballingschap
Naar de toekomst profeterend  betreffende beslaan   70 jaarweken en dan verdeelt in  7+ 62 +1 week    een totaal van 490 jaar.

Belangrijk is om te onderscheiden WANNEER  het decreet  tot het herbouwen van Jeruzalem UITGING.
Nehemia 2  geeft aan  dat toestemming om Jeruzalem te herbouwen, gegeven is in de eerste maand van het 20e jaar van Artaxerxes, koning van Perzië dat was 455bc
Nehenia moet ongeveer 7 maanden gedaan hebben om Jeruzalem te bereiken najaar 455 ging het besluit echt uit.
Uit chronologiesch  nazoekwerk kunnen we berekenen  dat exact 483 jaar na het decreet van Artaxerxes, 455 bc.  Jezus in het 15e jaar van Tiberius in de Jordaan gedoopt werd

Daniël 09:26 a Na de 62 weken zal de Messias worden verwijderd, met niets voor zichzelf. 
Duidelijk, Jezus werd precies in het midden van de laatste jaarweek gedood 14 nisan 3april Gregoriaans (laatste jaarweek liep van  29/ 36


Een volk van een vorst,  dat komen zal, zal de stad en het heiligdom te gronde richten. 
Duidelijker kan het niet, Titus kwam en vernietigde de stad en haar tempel, een soldaat wierp tegen de instructie in een fakkel in de tempel

Verder  vind ik het best dat hier enkelen onvolwassen en puberaal gedrag vertonen, mij heb je niet andere JG ook niet, 

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei antoon:

 

Verder  vind ik het best dat hier enkelen onvolwassen en puberaal gedrag vertonen, mij heb je niet andere JG ook niet,

Je doet het weer: je herhaalt je verhaal zonder op de vragen van Desid in te gaan.

Anderen afserveren helpt niet........

Ook op mijn verhaal ga je inhoudelijk niet in. Het is de manier van getraind zijn van Jehova's om het op die manier te doen.

Je ziet het overal waar ze verschijnen, zonder uitzondering.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei HJW:

Je doet het weer: je herhaalt je verhaal zonder op de vragen van Desid in te gaan. Anderen afserveren helpt niet........ Ook op mijn verhaal ga je inhoudelijk niet in. Het is de manier van getraind zijn van Jehova's om het op die manier te doen. Je ziet het overal waar ze verschijnen, zonder uitzondering.

Toegegeven, het zijn bijzondere strategieën die niet door iedereen gezien worden, eerder als pijnlijk te ervaren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei antoon:

HJW als jij goede normale to the point vragen stelt ga ik en iedere JG erop in, duidelijk zo, over en sluiten

Zoals HJW als zegt ga je helemaal niet in op mijn voorstel. Je zou bijvoorbeeld kunnen aantonen waarom mijn versie minder waarschijnlijk is.

Jouw verhaal kent een probleem: de laatste jaarweek is bij jou 29-36, maar dan moeten we opeens nog een jaar of 30-35 wachten voor de Romeinen. Bij mij is alles in die laatste jaarweek afgehandeld. Met andere woorden: mijn voorstel laat de profetie veel preciezer uitkomen. How 'bout that?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 23-9-2017 om 11:54 zei Desid:

Het jodendom bestaat nog steeds hoor. Het is een naar antisemitisme riekende opvatting te denken dat het jodendom in 70 is opgehouden.

 

Zin verwijderd die net over het randje gaat.

Antoon stelde wel eens de vraag:

Vind jij joden betrouwbaar voor uitlegging van de bijbel ?

 

Duidelijk is wat zijn inhoud daarmee is.

Op 23-9-2017 om 14:31 zei antoon:

HJW als jij goede normale to the point vragen stelt ga ik en iedere JG erop in, duidelijk zo, over en sluiten

Het ligt altijd aan een ander........

Oke: vragen:

 - mag jij als Jehova iets anders geloven dan dat Daniel over Jezus gaat

 - krijg jij problemen binnen de JG als je anders denkt

 

Aub geen leuterverhaal over: ja, maar dit is gewoon wat ik geloof, of ik geeft slechts aan wat de bijbel leert.

Benieuwd welke omwegen, mistbanken, ontkenningen en dergelijke je nu weer gaat verzinnen.

In het recente verleden heb ik Sjako een aantal vragen gesteld, met hetzelfde resultaat.......er wordt gewoon niet op ingegaan.

Zo zit jullie training nou eenmaal in elkaar.

Op 23-9-2017 om 14:10 zei TTC:

Toegegeven, het zijn bijzondere strategieën die niet door iedereen gezien worden, eerder als pijnlijk te ervaren.

Niet allen pijnlijk, maar ook totaal respectloos.

En niet thuishorend op een discussieforum, want het heeft niets met discussieren te maken.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Desid:

Het jodendom bestaat nog steeds hoor

Het Judaisme is vergeleken met vroeger marginaal. Er bestaan meer Jehovah Getuigen dan personen die het Judaisme aanhangen, wat In geen velden of wegen meer lijkt op het oude Judaisme.

Verder heeft @antoon het goed verwoord. Niks aan toe te voegen.

5 minuten geleden zei HJW:

Kopt. Jehova's zijn nog net geen antisemieten maar veel scheelt het niet.

We zijn absoluut niet antisemitisch. We zijn niet eens politiek aktief. In Israël hebben wij ook een bloeiende gemeenschap. Het zijn onze broeders en zusters. Maar we nemen de bijbel zoals die is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Het Judaisme is vergeleken met vroeger marginaal. Er bestaan meer Jehovah Getuigen dan personen die het Judaisme aanhangen, wat In geen velden of wegen meer lijkt op het oude Judaisme.

Verder heeft @antoon het goed verwoord. Niks aan toe te voegen.

Jehova's zijn ook marginaal.

In Nederland nog geen 30.000, oftewel 0,2%. Wereldwijd ligt dat zelfs nog wat lager.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei HJW:

Aub geen leuterverhaal over: ja, maar dit is gewoon wat ik geloof, of ik geeft slechts aan wat de bijbel leert.

Benieuwd welke omwegen, mistbanken, ontkenningen en dergelijke je nu weer gaat verzinnen.

In het recente verleden heb ik Sjako een aantal vragen gesteld, met hetzelfde resultaat.......er wordt gewoon niet op ingegaan.

Zo zit jullie training nou eenmaal in elkaar.

Wat we ook zeggen, je zal dat toch verdraaien. We moeten niks. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:

 

We zijn absoluut niet antisemitisch. We zijn niet eens politiek aktief. In Israël hebben wij ook een bloeiende gemeenschap. Het zijn onze broeders en zusters. Maar we nemen de bijbel zoals die is.

Jij denkt dat je politiek actief moet zijn om antisemitisch te kunnen zijn ?

Waarom stelt Antoon dan de vraag die ik aangaf ?

Zojuist zei sjako:

Wat we ook zeggen, je zal dat toch verdraaien. We moeten niks.

En weer een mistbank. Alles om maar geen vragen te hoeven beantwoorden.

Je bevestigt wat ik stel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei HJW:

Jehova's zijn ook marginaal.

Het is ten eerste Jehovah's Getuigen en ten tweede de bijbel is duidelijk dat weinigen het smalle pad des levens zullen vinden. Het gaat meer om de kwaliteit dan kwantiteit.

1 minuut geleden zei HJW:

En weer een mistbank. Alles om maar geen vragen te hoeven beantwoorden.

Je bevestigt wat ik stel.

Ik moet eens over de RKK beginnen, dan is de wereld te klein hier. Ik heb geen behoefte om mijn geloof op deze kwalijke manier te verdedigen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Het is ten eerste Jehovah's Getuigen en ten tweede de bijbel is duidelijk dat weinigen het smalle pad des levens zullen vinden. Het gaat meer om de kwaliteit dan kwantiteit.

Ik moet eens over de RKK beginnen, dan is de wereld te klein hier. Ik heb geen behoefte om mijn geloof op deze kwalijke manier te verdedigen.

Ja, die naam is belangrijk.

Jaja, als het om de JG gaat gaat het om de kwaliteit, gaat het over de joden, dan ineens over de kwantiteit.

Grappig dat je iets aanhaalt wat nou juist een vraag was die je in het recente verleden stelselmatig hebt genegeerd.

Ik geef aan wat er aan de hand is, je weerlegt het niet. Opvallend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 22-9-2017 om 14:57 zei antoon:

Galaten 01:01 Van Paulus, een apostel die niet is aangesteld door mensen of via een mens, maar door Jezus Christus en God, de Vader, die hem uit de dood heeft opgewekt, 

Zo kan ik het ook (H), "Van Mullog, een apostel die niet is aangesteld door mensen of via een mens, maar door Jezus Christus en God, de Vader, die hem uit de dood heeft opgewekt,". Het feit dat ik dat over mijzelf schrijf wil nog niet zeggen dat het zo is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid