Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 365
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

In de topic openbaring is het al ter sprake gekomen, welke wereldmacht is de politieke macht van de profetie van  zijn boek (Daniël) in de eindtijd. Ik zal het bespreken aan de hand van de schrift aan

@sjako Ach broeder, het is zo langzamerhand wel duidelijk dat men negatief reageert op de gebeurtenissen van de eindtijd, en dat is ergens begrijpelijk, omdat men geen onderwijs ontvangt over de

Ik heb het nagezocht en idd wij erkennen dit ook, dus het is geen onkunde van het WTG, maar van mij persoonlijk. Weer wat geleerd.

Zojuist zei sjako:

Jehovah is de oudste weergave van Gods naam in het Nederlands. Het staat ook zo in de Statenbijbel.

Ben je dan wel/niet verbonden met WTG, is me niet zo duidelijk en handig om je beter te kunnen begrijpen, vandaar. Ja of neen is voldoende, het kan niet beiden zijn uiteraard.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Wat heeft dit nu met Mohammed te maken? De Islam gebruikt geen beelden.

Het niet mogen afbeelden heeft te maken met ons innerlijke, je mag er zelf naar zoeken maar het is onvindbaar. Derhalve kan er - tenzij als metafoor- ook geen beeld van gemaakt worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Ben je dan wel/niet verbonden met WTG, is me niet zo duidelijk en handig om je beter te kunnen begrijpen, vandaar. Ja of neen is voldoende, het kan niet beiden zijn uiteraard.

Wij heetten Jehovah's Getuigen en onze uitgeverij heet het Watch Tower Bible and Tract Society of in het Nederlands, Wachttoren Genootschap. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei sjako:

Het is zo dat de Eindtijd begonnen is. Volgens mij heeft de Paus tijdens zijn kerstrede dat ook gezegd. Het zou wellicht de laatste kerst zijn volgens hem.

De Bijbel leert dat de Eindtijd een heftige tijd zal zijn, maar Christenen hoeven er niet bang voor te zijn. Als je kijkt naar de ellende in de wereld die steeds erger wordt, snakken mensen naar de nieuwe Messiaanse Wereld. De grote verdrukking  en Armageddon zal aan de ene kant vreselijk zijn want veel mensen zullen het niet overleven, maar iedereen is bereikt met het goede nieuws. Iedereen die luistert naar wat God te zeggen heeft en er geloof in stelt overleeft het of zal snel een opstanding  krijgen. Die Eindtijd is een overgangsperiode tussen de oude wereld en de nieuwe wereld. De wereld zal niet vernietigd worden, maar vernieuwd. Aan de aarde mankeert niks.

Dat verklaart nog niet echt waarom je op de eindtijd zou moeten zitten wachten of er blij mee zou moeten zijn.

Maar kunnen we niet beter gewoon ons best doen en proberen de wereld wat beter te maken dan een beetje wezenloos op de zoveelste niet uitkomende voorspelling te gaan zitten wachten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Het niet mogen afbeelden heeft te maken met ons innerlijke, je mag er zelf naar zoeken maar het is onvindbaar. Derhalve kan er - tenzij als metafoor- ook geen beeld van gemaakt worden.

Hoe kom je daar nu bij. Beelden gebruiken bij de aanbidding is strikt verboden. 

De 4:16 16 opdat GIJ niet verderfelijk handelt en U niet werkelijk een gesneden beeld maakt, de gedaante van enig symbool, de afbeelding van een man of een vrouw, 17 de afbeelding van enig dier dat op de aarde is, de afbeelding van enig gevleugeld gevogelte dat aan de hemel vliegt, 18 de afbeelding van iets wat zich op de aardbodem beweegt, de afbeelding van enige vis die in de wateren onder de aarde is; 19 en dat gij uw ogen niet naar de hemel opslaat en inderdaad de zon en de maan en de sterren, heel het heerleger van de hemel, ziet en u werkelijk laat verleiden en u ervoor neerbuigt en ze dient, die Jehovah, uw God, aan alle volken onder de ganse hemel heeft toebedeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Hoe kom je daar nu bij. Beelden gebruiken bij de aanbidding is strikt verboden. 

Je kan dat zelfstandig onderzoeken, dat is ook waarom we het XY-perspectief kunnen hanteren binnen deze context. Zie eerder, de X kan niet afgebeeld worden maar dat verwijst wel naar de essentie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Mullog:

Maar kunnen we niet beter gewoon ons best doen en proberen de wereld wat beter te maken dan een beetje wezenloos op de zoveelste niet uitkomende voorspelling te gaan zitten wachten?

Ja, dat is altijd beter. Je moet ook niet tot een bepaalde  tijd God willen dienen. Daarover verschillen we niet van gedachte. Maar de Bijbel raad ons ook aan raadzaam te blijven betreffende de eindtijd. Maar dat er van oudsher naar de tweede komst uitgekeken werd kan je goed zien in Openbaring 22:20

20 Hij die getuigenis van deze dingen aflegt, zegt: ’Ja, ik kom vlug.’”

Amen! Kom, Heer Jezus.”

2 minuten geleden zei TTC:

Je kan dat zelfstandig onderzoeken, dat is ook waarom we het XY-perspectief kunnen hanteren binnen deze context. Zie eerder, de X kan niet afgebeeld worden maar dat verwijst wel naar de essentie. 

Begrijp niet wat je bedoelt, maar er is geen enkel excuus om beelden te gebruiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei sjako:

Dacht niet dat ik met jou in gesprek was. Jij zit mijlenver van de waarheid af met jullie beeldenaanbidding, aanbidding van de ;koningin des hemels' (Jeremia 7:18), het ontkennen van het zoenoffer en alle andere heidense praktijken. 

18 De zonen rapen sprokkelhout bijeen en de vaders steken het vuur aan en de vrouwen kneden meeldeeg om offerkoeken te maken voor de ’koningin des hemels’; en er worden drankoffers uitgegoten voor andere goden, ten einde mij te krenken.

Je zit op een forum, iedereen kan op iedereen reageren. Als je dat niet aanstaat weet je waar de uitlog knop is.

En nee, ik zit er niets vanaf met je vuile leugenachtige valse getuigenissen zoals je die gisteren schaamteloos hebt geplaatst en herhaald. Over heidense praktijken ben je afgelopen week al plat op je bek gegaan. Schaamteloos gewoon dat je het nogmaals durft te herhalen. Ik neem aan dat je alle spiegels in huis inmiddels verwijderd hebt. Want je kan jezelf niet eens meer recht in de ogen kijken en dat alles voor je sektarische genootschapje.

 

Lol.:*

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei sjako:

Begrijp niet wat je bedoelt, maar er is geen enkel excuus om beelden te gebruiken.

Daar kan je mi niet over oordelen als je het niet begrijpt, lijkt me logisch Sjako.

38 minuten geleden zei sjako:

Wij heetten Jehovah's Getuigen en onze uitgeverij heet het Watch Tower Bible and Tract Society of in het Nederlands, Wachttoren Genootschap. 

Lijkt even uit de aandacht verdreven te zijn, we mogen dan stellen dat je tot het WTG behoort. Dan kunnen we de aantijgingen misschien achterwege laten en dat in herinnering houden, lijkt me 'bevorderlijk' voor de dialoog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Thorgrem:

Je zit op een forum, iedereen kan op iedereen reageren. Als je dat niet aanstaat weet je waar de uitlog knop is.

En nee, ik zit er niets vanaf met je vuile leugenachtige valse getuigenissen zoals je die gisteren schaamteloos hebt geplaatst en herhaald. Over heidense praktijken ben je afgelopen week al plat op je bek gegaan. Schaamteloos gewoon dat je het nogmaals durft te herhalen. Ik neem aan dat je alle spiegels in huis inmiddels verwijderd hebt. Want je kan jezelf niet eens meer recht in de ogen kijken en dat alles voor je sektarische genootschapje.

Je gedraagt je als een kleuter. Ik heb gelijk en dat weet je heel goed denk ik. Film liegt niet. Je gaat maar te keer en beledigingen naar m'n hoofd slingeren. Ik zie het maar als onmacht. Je hebt werkelijk niet één keer aangegeven wat wij fout doen, niet Bijbels althans. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei sjako:

Je gedraagt je als een kleuter. Ik heb gelijk en dat weet je heel goed denk ik. Film liegt niet. Je gaat maar te keer en beledigingen naar m'n hoofd slingeren. Ik zie het maar als onmacht. Je hebt werkelijk niet één keer aangegeven wat wij fout doen, niet Bijbels althans. 

Jij gedraagt je als een slang. Je hebt verloren, je bent ontmaskerd en meerdere malen keihard op je plaat gegaan.

Als je al niet in staat bent om een filmpje van 1 minuut en 31 seconden juist te interpreteren maar daar leugens bij verzint hoe moet het dan met je bijbelinterpretatie? Lachwekkend gewoon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Thorgrem:

Jij gedraagt je als een slang. Je hebt verloren, je bent ontmaskerd en meerdere malen keihard op je plaat gegaan.

Als je al niet in staat bent om een filmpje van 1 minuut en 31 seconden juist te interpreteren maar daar leugens bij verzint hoe moet het dan met je bijbelinterpretatie? Lachwekkend gewoon.

Ik heb absoluut niet verloren want het is geen wedstrijd om wie er gelijk heeft. Het enige waar ik fout zat dat ik zei dat dat draken schild het oude symbool voor het Vaticaan was terwijl het het wapen van paus Gregorius de zoveelste was. Toch raar dat een paus een satanisch teken gebruikt, maar goed. Waar ik mee kom is veel erger en geeft aan dat de RKK direct tegen de regels van God in gaat. Die toespraak van de Paus is een hele rel en snap ook nog steeds niet waarom hij zoiets heeft gezegd. Of misschien ook wel...... Je kunt het allemaal lachwekkend vinden, maar je bent op de hoogte en je hebt straks geen excuses. Ik heb mijn taak gedaan en nu maak ik er geen woord meer aan vuil.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Ik heb absoluut niet verloren want het is geen wedstrijd om wie er gelijk heeft. Het enige waar ik fout zat dat ik zei dat dat draken schild het oude symbool voor het Vaticaan was terwijl het het wapen van paus Gregorius de zoveelste was. Toch raar dat een paus een satanisch teken gebruikt, maar goed. Waar ik mee kom is veel erger en geeft aan dat de RKK direct tegen de regels van God in gaat. Die toespraak van de Paus is een hele rel en snap ook nog steeds niet waarom hij zoiets heeft gezegd. Of misschien ook wel...... Je kunt het allemaal lachwekkend vinden, maar je bent op de hoogte en je hebt straks geen excuses. Ik heb mijn taak gedaan en nu maak ik er geen woord meer aan vuil.

Je liegt|:( weer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Je gedraagt je als een kleuter. Ik heb gelijk en dat weet je heel goed denk ik. Film liegt niet. Je gaat maar te keer en beledigingen naar m'n hoofd slingeren. Ik zie het maar als onmacht. Je hebt werkelijk niet één keer aangegeven wat wij fout doen, niet Bijbels althans. 

Misschien kunnen we terug naar de orde van de dag, God kan zich ook manifesteren doorheen mensen. Pro memorie:

Citaat

Met Dabrowski in het achterhoofd, een openbaring is een religieus proces waarmee God zichzelf bekendmaakt aan mensen, dit kan zijn een tekst, een idee, een toespraak van een profeet of gebeurtenissen. In de theologie wordt een onderscheid gemaakt tussen natuurlijke- en bovennatuurlijke openbaringen. Zo spreekt de natuurlijke openbaring over Gods aanwezigheid in de natuur en de overtuiging dat mensen het vermogen hebben Gods handelen daarin te (her)kennen. Er zijn zeven verschillende manieren van openbaringen bekend:

  1. Via een droom
  2. Een Goddelijke inspiratie in het hart zonder dat een engel zich toont
  3. Een engel die de openbaring in de gedaante van een mens brengt
  4. Een openbaring neerdalend in een soort klokgelui, afnemend naarmate de boodschap begrepen wordt
  5. Een engel die zich in zijn werkelijke gedaante toont
  6. Een aanspreken van bovenuit, vanachter een hemels gordijn
  7. Zonder tussenkomst van een engel, direct door Gods openbaring

Openbaringen zijn van alle tijden en alle religies. Echter, in die gevallen dat de openbaringen niet door de volgelingen van een andere religie erkend worden, worden ze vaak door religies gezien als misvatting of soms bezetenheid door de duivel. Hedendaagse auteurs die geschriften met openbaringen uitbrengen, worden door de meeste religies met grote argwaan bekeken, omdat men in twijfel trekt dat die openbaringen daadwerkelijk van hun God afkomstig zijn. (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 10 months later...

Naar hier verplaatst

 

 

Citaat

Jesaja 9 gaat over een nieuwe koning van Juda, waarschijnlijk Josia of zo. Niks met de messias te maken.

Volgens het evangelie van Desid

Er moet hier weer het een en ander rechtgezet worden, waarschijnlijk bedoel je Daniël 09: cursief is van mij

 

Citaat

 

Daniël 09:24 Er zijn voor je volk en je heilige stad 70 weken vastgesteld om de overtreding te beëindigen, om een eind te maken aan zonde, om verzoening te doen voor fouten, om eeuwige rechtvaardigheid te brengen, om het visioen en de profetie te verzegelen en om het heilige der heiligen te zalven.
Daniël 09:25 Je moet dit weten en begrijpen: vanaf het moment dat het woord uitgaat om Jeruzalem te herstellen en te herbouwen tot Messias de Leider zullen er 7 weken voorbijgaan en ook 62 weken. Ze zal hersteld en herbouwd worden, met een plein en een gracht, maar in moeilijke tijden.
Daniël 09:26 Na de 62 weken zal de Messias worden verwijderd, met niets voor zichzelf.Het volk van een leider die komt, zal de stad en de heilige plaats vernietigen. Het einde ervan zal zijn door de vloed. En tot het einde zal er oorlog zijn, er is besloten tot verwoestingen.
Daniël 09:27 Hij zal het verbond voor de velen één week van kracht laten blijven. Op de helft van de week zal hij slachtoffer en offergave laten ophouden.Op de vleugel van walgelijke dingen zal degene komen die verwoesting veroorzaakt, en tot aan de vernietiging zal wat besloten is ook worden uitgestort over degene die woest ligt.’

 


 

Daniël 09:24 Er zijn voor je volk en je heilige stad 70 weken vastgesteld (490 jaar) om de overtreding te beëindigen, om een eind te maken aan zonde, om verzoening te doen voor fouten, om eeuwige rechtvaardigheid te brengen, om het visioen en de profetie te verzegelen en om het heilige der heiligen te zalven. (Hij verscheen na zijn dood aan Gods rechterhand. Het tempel gordijn voor het allerheiligste scheurde in 2 delen uiteen ) 

Daniël 09:25 En gij dient te weten en het inzicht te hebben [dat] er vanaf het uitgaan van [het] woord om Jeruzalem te herstellen.(het woord ging 455 van Nehemia uit) en te herbouwen tot op Messias [de] Leider, zeven weken, (49 jaar) alsook tweeënzestig weken, (434 jaar) zullen zijn. Ze zal terugkeren en werkelijk herbouwd worden, met een openbaar plein en een gracht, maar in de druk der tijden. 

Daniël 09:26 En na de tweeënzestig weken zal [de] Messias worden afgesneden, met niets voor zichzelf. (zijn laatste kledingstukken werden verloot) En de stad en de heilige plaats zullen door het volk van een leider die komt, (De Romeinse wereldmacht) ten verderve worden gebracht. En het einde ervan zal door de vloed zijn. En tot [het] einde zal er oorlog zijn; datgene waartoe besloten is, is verwoestingen. (Jeruzalem werd in 70 verwoest door de Romeinse legermacht) 

Daniël 09:27 En hij moet [het] verbond voor de velen één week lang van kracht laten blijven; (Het Abramitisch verbond bleef tot 36 (Bekering van de Romijn Cornelius) van kracht exclusief voor de Joden) en op de helft van de week zal hij slachtoffer en offergave doen ophouden. (zijn dood aan de paal) En op de vleugel van walgelijkheden zal degene komen die verwoesting veroorzaakt; en totdat een verdelging [voltrokken is], zal zich dan juist datgene waartoe besloten is, ook over degene die woest ligt, uitstorten.” 

Er zit meer aan vast, ik noem even de kernpunten 

3018755-eae94e69457291cdd911dafc1b38f90f

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

 

3 uur geleden zei antoon:

En de stad en de heilige plaats zullen door het volk van een leider die komt, (De Romeinse wereldmacht) ten verderve worden gebracht. En het einde ervan zal door de vloed zijn.

 

 

Dat is vreemd. God had toch na de zondvloed gezegd dat hij dat nooit meer zou doen?

Welke tekst klopt er volgens  jou niet @antoon, die van Daniel of die van Genesis ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

Kletskoek. De gezalfde uit Daniël 9 is waarschijnlijk een hogepriester uit de Hellenistische tijd, Onias of zo.

Ik weet dat dit een uitleg is  OA. van Flavius Josephus, die ik zeer hoog acht, maar hier heeft hij het mis

De chronologie van Onias loopt gewoon niet gelijk op met de bijbel teksten, de gegeven uitleg van Daniël loopt precies in het spoor van de schrift en de wereldhistorie

Verder in Genesis wordt de hele wereld bedoelt, ik heb het over een stad 

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Robert Frans:

Je weet het zelf dus ook niet zeker. Waarom dan zo stellig reageren op Antoon?

Omdat ik vrij zeker ben dat antoon's duiding onzin is.

De gegevens over Daniël heb ik echter niet meteen paraat, en aangezien het gaat om een ingewikkelde tekst is er moeilijk zekerheid te verkrijgen. Maar ervan uitgaande dat 'Daniël' de geschiedenis voor hem beschrijft (de visioenen in Dan 11 kun je zó naast de Hellenistische geschiedenis leggen), dan is de gezalfde die na 62 weken, dus 434 jaar wordt gedood, gedood in 605-434=171 vC, en dat klopt precies voor de hogepriester Onias III. Hoe kom ik aan 605 vC? Dat is het eerste jaartal in Daniël, het begin van zijn ballingschap ("In het derde regeringsjaar van Jojakim, ...").

Waarom aan de dood van deze hogepriester zoveel belang wordt gehecht, wordt duidelijk als je bedenkt dat deze executie voor de schrijver nog maar net in het verleden ligt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid