Spring naar bijdragen

De zalige hoop


Aanbevolen berichten

19 uur geleden zei student:

.. Natuurlijk weet ik dat jij iedereen op een rationele discussie probeert uit te lokken, maar dit is toch echt een christelijk forum.

Wat een riskante uitspraak!
Verder ben ik, evenals TTC, alleen maar geïnteresseerd in die manier die wel uitsluitsel kan geven m.b.t. zo ongeveer alle onderwerpen hier. In dit geval dus de 144.000

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 641
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hahahaha, moddergooien. Dat vind ik een fijne activiteit en laat ik me graag toe verleiden, dus bij deze dan maar.  Ik benoem het feit dat het overschrijven van een boek een schending van auteurs

Ik heb het onderzocht en ik concludeer dat Sjako het bij het rechte eind heeft. Jouw visie is van een leugengeest.   

Op ‎13‎-‎11‎-‎2016 om 09:35 zei Vrijheid:

Ach in sommigen kringen maken ze zich druk over de opname,waarom zal je als gelovige daar druk over maken,het is de gelovigen te doen bidden en de lampen brandend houden!!! En het programma Spoorloos kan jet niet aan,er zal eerder grote paniek zijn op aarde en veel infrastructuur zal instorten.Nog steeds zal bekering mogelijk zijn,maar dan moet men wel haast maken.

Inderdaad. En wat die infrastructuur betreft, waarschijnlijk nog letterlijker dan men misschien denkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Magere Hein:

Verder ben ik, evenals TTC, alleen maar geïnteresseerd in die manier die wel uitsluitsel kan geven m.b.t. zo ongeveer alle onderwerpen hier. In dit geval dus de 144.000

Zijn er hier mensen die denken tot één van die 144,000 te behoren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Zijn er hier mensen die denken tot één van die 144,000 te behoren?

In principe behoort iedere gelovige  tot de verzegelden. Getallen in de Bijbel zijn, zeker in de profetieën, bijna altijd symbolisch.  Men gebruikte in die tijd getallen op een symbolische wijze. 12 keer 12 geeft de volheid aan. De ene twaalf betreft het gelovig Israël, de andere twaalf betreft de gelovigen uit de volkeren.  En als men wilde zeggen dat het er héééél veel waren, dan plakte men er een paar nullen achter.   Elders in de Bijbel wordt datzelfde symbolische getal van de 144.000, de "schare die niemand tellen kan" genoemd.  Het symbolische getal van 144.000 betreft alle gelovigen uit het Oude en uit het Nieuwe Testament. En geen mens kan die tellen. Dat drukt dat getal uit. Meer niet. Oneindig veel.  Geen mens kan het berekenen. En iedere gelovige rekent zich daaronder. 

Vrijwel alle getallen in de Bijbel zijn symboliek. Er waren ook niet maar 12 discipelen. Dat waren er veel meer, en daar bevonden zich ook vrouwen onder.  Het is allemaal symboliek.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Dolce Vita:

In principe behoort iedere gelovige  tot de verzegelden. Getallen in de Bijbel zijn, zeker in de profetieën, bijna altijd symbolisch.  Men gebruikte in die tijd getallen op een symbolische wijze. 12 keer 12 geeft de volheid aan. De ene twaalf betreft het gelovig Israël, de andere twaalf betreft de gelovigen uit de volkeren.  En als men wilde zeggen dat het er héééél veel waren, dan plakte men er een paar nullen achter.   Elders in de Bijbel wordt datzelfde symbolische getal van de 144.000, de "schare die niemand tellen kan" genoemd.  Het symbolische getal van 144.000 betreft alle gelovigen uit het Oude en uit het Nieuwe Testament. En geen mens kan die tellen. Dat drukt dat getal uit. Meer niet. Oneindig veel.  Geen mens kan het berekenen. En iedere gelovige rekent zich daaronder. Vrijwel alle getallen in de Bijbel zijn symboliek. Er waren ook niet maar 12 discipelen. Dat waren er veel meer, en daar bevonden zich ook vrouwen onder.  Het is allemaal symboliek.

De meningen zijn daar duidelijk over verdeeld, vandaar ook de vraag of er iemand denkt tot die letterlijke 144,000 uitverkorenen te horen. Maar dank voor extra toelichting, neem aan dat andersgezinden hier wel op zullen reageren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei TTC:

Dit topic zou over de opname van de uitverkorenen gaan, stellig begrensd tot 144.000 stuks. Hoe kan iemand zien dat hij/zij tot deze 144.000 behoort? Enig idee daarover?

Dat weet iemand zo zeker dat iemand weet of hij man is of vrouw. Dit wordt weergegeven in Romeinen 8:15 Want GIJ hebt geen geest van slavernij ontvangen, die wederom vrees veroorzaakt, maar GIJ hebt een geest van aanneming als zonen ontvangen, door welke geest wij uitroepen: „Abba, Vader!”  16 De geest zelf legt getuigenis af met onze geest dat wij Gods kinderen zijn.  17 Indien wij dan kinderen zijn, zijn wij ook erfgenamen, ja, erfgenamen van God, maar mede-erfgenamen met Christus, mits wij te zamen lijden, opdat wij ook te zamen worden verheerlijkt.

Abba is zoiets als papa. Deze personen hebben een heel innige relatie met God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Dat weet iemand zo zeker dat iemand weet of hij man is of vrouw.

Weet jij het dan zo zeker? Dacht dat Ineke eens beweerde dat je dan ook besneden moet zijn, of klopt dat verhaal niet?

10 minuten geleden zei sjako:

Abba is zoiets als papa. Deze personen hebben een heel innige relatie met God.

Andere naam voor Abraham wellicht?

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Dolce Vita:

Het is allemaal symboliek.

Nee...Het werd (en wordt) allemaal symboliek. De wetenschap gooit steeds meer roet in het eten!
Want als het zo is wat je zegt: WIE bepaalt (en hoe) wat symbolisch is en wat letterlijk? Wat doen we met een houtjessprokkelaar op de sabbat?
En Adam en Eva? Symbolen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Magere Hein:

Nee...Het werd (en wordt) allemaal symboliek. De wetenschap gooit steeds meer roet in het eten! Want als het zo is wat je zegt: WIE bepaalt (en hoe) wat symbolisch is en wat letterlijk? Wat doen we met een houtjessprokkelaar op de sabbat? En Adam en Eva? Symbolen?

Misschien wordt het straks 'schijn bedriegt', kwantumfysici komen aardig in de buurt daarvan. Thinking your mind was my own in a dream, een nieuw era biedt zich aan en het oude wereldbeeld wordt symbolisch aan diggelen geslagen. In het beste geval zien we dat louter geestelijk gebeuren, niet al te letterlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Magere Hein:

Nee...Het werd (en wordt) allemaal symboliek. De wetenschap gooit steeds meer roet in het eten!
Want als het zo is wat je zegt: WIE bepaalt (en hoe) wat symbolisch is en wat letterlijk? Wat doen we met een houtjessprokkelaar op de sabbat?
En Adam en Eva? Symbolen?

Zoals Ineke al eerde zei, dit is bijbelstudie en niet levensbeschouwing. In levensbeschouwing kun je, zoals Ineke juist aangaf, alle kanten op.  Maar gelovigen zijn niet meer bevattelijk voor allerlei wind van leer; die geloven iets anders dan wat ongelovigen op dit moment geloven. Gelovigen hebbenallen, op verschillende wijzen maar toch,  het bewijs van  hun geloof ontvangen. Jij wilt andere bewijzen ontvangen en hanteert een argumentatie die je eigen dogma's bevestigt.  In bijbelstudie zijn die niet zo relevant. 

In de wetenschap der theologie is bekend dat de getallen in de Bijbel meestentijds symbolische betekenis hebben. En daar hadden we het over, het getal 144.000 dat overduidelijk betekent: heeeeel veel, oneindig veel, een schare die nienand tellen kan, van gelovigen uit zowel het Oude Testament als uit het Nieuwe Testament. Een volheid van gelovigen uit de joden en de grieken, cq Israël en de volkeren.

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Dolce Vita:

Zoals Ineke al eerde zei, dit is bijbelstudie en niet levensbeschouwing. In levensbeschouwing kun je, zoals Ineke juist aangaf, alle kanten op.  Maar gelovigen zijn niet meer bevattelijk voor allerlei wind van leer; die geloven iets anders dan wat ongelovigen op dit moment geloven. Gelovigen hebbenallen, op verschillende wijzen maar toch,  het bewijs van  hun geloof ontvangen. Jij wilt andere bewijzen ontvangen en hanteert een argumentatie die je eigen dogma's bevestigt.  In bijbelstudie zijn die niet zo relevant. In de wetenschap der theologie is bekend dat de getallen in de Bijbel meestentijds symbolische betekenis hebben. En daar hadden we het over, het getal 144.000 dat overduidelijk betekent: heeeeel veel, oneindig veel, een schare die nienand tellen kan, van gelovigen uit zowel het Oude Testament als uit het Nieuwe Testamenf. Een volheid van gelovigen uit de joden en de grieken, cq Israël en de volkeren.

Het lijkt stilaan een beetje op die Jihad, er is de innerlijke en de uiterlijke Jihad. Wanneer we deze twee verstrengelen dan krijgen we doorgaans de wildste taferelen en bijhorende interpretaties, een bewijs ontvangen en doordreven catharsis laat inderdaad zien dat 144,000 oneindig is. Ergo, bijbelstudie leidt tot de dood van veel verkeerde aannames, inclusief over het eigen bestaan. Maar wie heeft 'meningsconflicten' op zich dan bedacht, ik neem aan dat een mens zoiets wonderbaarlijks onmogelijk zelf kan bedacht hebben. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dolce Vita:

Vrijwel alle getallen in de Bijbel zijn symboliek. Er waren ook niet maar 12 discipelen. Dat waren er veel meer, en daar bevonden zich ook vrouwen onder.  Het is allemaal symboliek.

De bijbel zegt dat God  maar 1 zoon heeft. Wanneer 1 voor weinig staat kunnen het er dus wel meer zijn. Stuk of 7?

En die 6 scheppingsdagen, ook symboliek? Laat Inekje-Kitty dat maar niet horen. 

Hoe weten we dat het ene getal in de bijbel wel correct is en het andere symboliek?

Waarom die geheimzinnigheid? Was dat een hobby van de Joodse bijbelschrijvers of mochten ze van God niet de juiste aantallen noemen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Het lijkt stilaan een beetje op die Jihad, er is de innerlijke en de uiterlijke Jihad. Wanneer we deze twee verstrengelen dan krijgen we doorgaans de wildste taferelen en bijhorende interpretaties, een bewijs ontvangen en doordreven catharsis laat inderdaad zien dat 144,000 oneindig is. Ergo, bijbelstudie leidt tot de dood van veel verkeerde aannames, inclusief over het eigen bestaan. Maar wie heeft 'meningsconflicten' op zich dan bedacht, ik neem aan dat een mens zoiets wonderbaarlijks onmogelijk zelf kan bedacht hebben. :)

Geen idee waar je het allemaal over hebt. In ieder geval niet over bijbelstudie. Het aantal mensen dat zalig wordt is voor mensen niet te berekenen en het de mens niet gegeven dat te weten. Meer niet.  Het is voor alle gelovigen weggelegd en het is een schare die niemand tellen kan. Waar het om gaat is bekering en geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Dolce Vita:

In de wetenschap der theologie is bekend dat de getallen in de Bijbel meestentijds symbolische betekenis hebben. En daar hadden we het over, het getal 144.000 dat overduidelijk betekent: heeeeel veel, oneindig veel, een schare die nienand tellen kan, van gelovigen uit zowel het Oude Testament als uit het Nieuwe Testamenf. Een volheid van gelovigen uit de joden en de grieken, cq Israël en de volkeren.

Daar ben ik het niet mee eens. De 144.000 worden afgezet tegen de grote schare die niemand tellen kan, dat is niet dezelfde groep. Of het nu symbolisch is of niet maakt nog niet eens zo veel uit denk ik. Het is een onderscheiden groep met een speciale bestemming, namelijk als koningen en priesters mee regeren. En dan moet er wat te regeren zijn. Als iedereen als koningen gaat regeren, wat valt er dan te regeren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei sjako:

Ik heb een aardse hoop, dus ik weet het niet uit de praktijk hoe dat is.

Het getal 144,000 blijkt oneindig, dan kunnen we eerst op aarde wat herstellen. Probleem wordt dan dat je zelf niets kan doen, en zo zijn we terug bij het begin.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei violist:

De bijbel zegt dat God  maar 1 zoon heeft. Wanneer 1 voor weinig staat kunnen het er dus wel meer zijn. Stuk of 7?

Hoe weten we dat het ene getal in de bijbel wel correct is en het andere symboliek?

Waarom die geheimzinnigheid? Was dat een hobby van de Joodse bijbelschrijvers of mochten ze van God niet de juiste aantallen noemen? 

Er is maar één Zoon van God, de Heer Jezus Christus. Er is de mens geen andere Naam gegeven door welke hij behouden wordt. Doch het is de bedoeling dat Hij vele broeders en zusters krijgt. Handelingen 4,10-12 zegt daarover:

"10 Zo zij u allen kennelijk, en het ganse volk Israël, dat door den Naam van Jezus Christus, den Nazarener, Dien gij gekruist hebt, Welken God van de doden heeft opgewekt, door Hem, zeg ik, staat deze hier voor u gezond.11 Deze is de Steen, Die van u, de bouwlieden, veracht is, Welke tot een hoofd des hoeks geworden is. 12. En de zaligheid is in geen Anderen; want er is ook onder den hemel geen andere Naam, Die onder de mensen gegeven is, door Welken wij moeten zalig worden."

Wie tot serieuze Bijbelstudie wil komen, zal allereerst een vooringenomen houding moeten laten varen, en naast kennis willen opdoen van een stukje bijbelwetenschap, tekst met tekst moeten leren vergelijken.   Dit begint met het lezen van de hele Bijbel, met een ontvankelijke geest en een ontvankelijk hart. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Dolce Vita:

Geen idee waar je het allemaal over hebt. In ieder geval niet over bijbelstudie. Het aantal mensen dat zalig wordt is voor mensen niet te berekenen en het de mens niet gegeven dat te weten. Meer niet.  Het is voor alle gelovigen weggelegd en het is een schare die niemand tellen kan. Waar het om gaat is bekering en geloof.

Het bewijs krijg je door te sterven, zij het in eerste instantie psychisch. Dat is wat Bijbelstudie leert en/of bevestigt, maar dat terzijde van wel/niet kunnen tellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Het bewijs krijg je door te sterven, zij het in eerste instantie psychisch. Dat is wat Bijbelstudie leert en/of bevestigt, maar dat terzijde van wel/niet kunnen tellen.

Een Christen is allang gestorven. Een Christen is met Hem gekruisigd en opgestaan. Dit heeft niets te maken met alles wat je erbij haalt, maar met geloof in Jezus Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Ik heb een aardse hoop, dus ik weet het niet uit de praktijk hoe dat is.

Dan kan ik je aanraden om eens te spreken met christenen die niet-JG zijn en ook heel bewust met het geloof omgaan. Zij kunnen je heel goed vertellen hoe het is om zo'n innige band met God te hebben. Want het valt mij ontzettend op dat de leer van het WTG veel beloften en eigenschappen op haar klasse van gezalfden toepast, waar het christelijk geloof dezen op álle christenen toepast. De instorting van de heilige Geest, het Offer van Christus zelf, de vereniging met God in de hemel, het kindschap Gods, de daardoor ontstane vertrouwelijke band met God op basis van vriendschap en gemeenschap, etc.

Wat ik dus begrijp, ook uit andere WTG-stukken en van andere JG is dat jij gelooft dat Christus niet voor jou persoonlijk gestorven is, dat je niet de heilige Geest hebt ontvangen, dat je Hem niet op de meest innige wijze mag aanspreken, dat je zelfs niet mag aangaan tijdens jullie viering van het avondmaal en dat je Hem nimmer van aangezicht tot aangezicht zult aanschouwen, maar uitsluitend op aarde de gevolgen van zijn Rijk zult zien. En wat ik ook uit verschillende WTG-stukken begrijp, is dat het WTG de aardse klasse zelfs nog vergelijkt met de hondjes die de kruimels van de baas eten en niet met de tafelgenoten van Christus zelf (vgl. Mt 15,27).

Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar dit staat zó mijlenver af van welk fundament van het christendom ook, dat het helemaal niet vreemd is dat vrijwel alle kerken en kerkgemeenschappen het WTG niet meer als christelijk kunnen herkennen. Daar waar God heel intiem nabij ál zijn volgelingen wil zijn en tot in het diepste innerlijk echte gemeenschap met hen wil hebben, binnen het katholicisme en de orthodoxie zelfs ook op fysiek niveau onder de gedaanten van brood en wijn, plaatsen jullie Hem op verre afstand en mag alleen een heel select groepje uitverkorenen die vertrouwensrelatie genieten.

Ik bedoel, hoeveel christelijke fundamenten moet het WTG nog ontkennen, voordat we volgens sommigen haar eindelijk eens niet-christelijk mogen noemen? En dan niet om te oordelen, zeker niet, maar gewoon om de definitie van christelijk nou eens helder en eenduidig te houden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Robert Frans:

Dan kan ik je aanraden om eens te spreken met christenen die niet-JG zijn en ook heel bewust met het geloof omgaan. Zij kunnen je heel goed vertellen hoe het is om zo'n innige band met God te hebben. Want het valt mij ontzettend op dat de leer van het WTG veel beloften en eigenschappen op haar klasse van gezalfden toepast, waar het christelijk geloof dezen op álle christenen toepast. De instorting van de heilige Geest, het Offer van Christus zelf, de vereniging met God in de hemel, het kindschap Gods, de daardoor ontstane vertrouwelijke band met God op basis van vriendschap en gemeenschap, etc.

Wat ik dus begrijp, ook uit andere WTG-stukken en van andere JG is dat jij gelooft dat Christus niet voor jou persoonlijk gestorven is, dat je niet de heilige Geest hebt ontvangen, dat je Hem niet op de meest innige wijze mag aanspreken, dat je zelfs niet mag aangaan tijdens jullie viering van het avondmaal en dat je Hem nimmer van aangezicht tot aangezicht zult aanschouwen, maar uitsluitend op aarde de gevolgen van zijn Rijk zult zien. En wat ik ook uit verschillende WTG-stukken begrijp, is dat het WTG de aardse klasse zelfs nog vergelijkt met de hondjes die de kruimels van de baas eten en niet met de tafelgenoten van Christus zelf (vgl. Mt 15,27).

Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar dit staat zó mijlenver af van welk fundament van het christendom ook, dat het helemaal niet vreemd is dat vrijwel alle kerken en kerkgemeenschappen het WTG niet meer als christelijk kunnen herkennen. Daar waar God heel intiem nabij ál zijn volgelingen wil zijn en tot in het diepste innerlijk echte gemeenschap met hen wil hebben, binnen het katholicisme en de orthodoxie zelfs ook op fysiek niveau onder de gedaanten van brood en wijn, plaatsen jullie Hem op verre afstand en mag alleen een heel select groepje uitverkorenen die vertrouwensrelatie genieten.

Ik bedoel, hoeveel christelijke fundamenten moet het WTG nog ontkennen, voordat we volgens sommigen haar eindelijk eens niet-christelijk mogen noemen? En dan niet om te oordelen, zeker niet, maar gewoon om de definitie van christelijk nou eens helder en eenduidig te houden?

Mooie bijdrage en geheel waar.De JG,s die wel de moed hebben om is naar  de Katholiek of( protestant) te luisteren en te onderzoeken,komen dan tot het besef dat ze geheel fout zitten en eindelijk door krijgen wieJezus de Christus voor hen wil zijn.De ervaring is dan ook dat zij weer terug keren naar de Kerk naar eigen zeggen;eindelijk thuis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei sjako:

Daar ben ik het niet mee eens. De 144.000 worden afgezet tegen de grote schare die niemand tellen kan, dat is niet dezelfde groep. Of het nu symbolisch is of niet maakt nog niet eens zo veel uit denk ik. Het is een onderscheiden groep met een speciale bestemming, namelijk als koningen en priesters mee regeren. En dan moet er wat te regeren zijn. Als iedereen als koningen gaat regeren, wat valt er dan te regeren?

Het is helemaal niet de bedoeling dat mensen over mensen regeren. Het is de bedoeling dat de mensen regeren over de zonde, over hun lagere begeerten, en dat ziekte en de dood overwonnen worden. En ieder mens kan dat alleen door Jezus Christus.  Dat is het regeren, namelijk dat Christus over jou en mij mag regeren en niet dat jij over andere mensen zou regeren. Dat er in het duizendjarige rijk nog mensen zullen zijn die nog sterfelijk zijn en een regering nodig hebben, is een tussenfase. Maar die regering over andere mensen is niet het doel. Het doel is dat ieder mens met Christus zal heersen, namelijk over de lagere natuur. En dit geschiedt, zoals o.a. Zach.4:6 zegt " Niet door kracht noch door geweld, maar door Mijn Geest zal het geschieden, zegt de HEERE der heirscharen."  Dit geschiedt niet van buitenaf maar van binnenuit: "Op.3:19 -21 Zo wie Ik liefheb, die bestraf en kastijd Ik; wees dan ijverig, en bekeer u. Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij. Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, gelijk als Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.Die oren heeft, die hore, wat de Geest tot de Gemeenten zegt."

De bedoeling is dat ieder mens overwint en zal "regeren". Namelijk over de lagere natuur, zodat hij nooit meer ziek worden of sterven zal.

P.S. Ik heb je antwoord een positieve waardering gegeven, omdat ik veel bewondering heb voor de manier waarop je je berichten schrijft. Daar kan menigeen uit andere denominaties veel van leren. Chapeau. Echt bijzonder goed vind ik dat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Robert Frans

Denk dat je het toch niet goed begrijpt hoe wij het geloven. Ik voel elke dag de aanwezigheid van God en laast, een paar maanden geleden heeft Hij zich heel groots laten zien. Het is dus niet zo dat de Heilige Geest niet in personen werkt die een aardse hoop hebben. De gezalfde hebben extra eigenschappen en hebben andere bestemming.

Vanzelfsprekend is Jezus voor mij persoonlijk gestorven. Wat zijn wij kwijtgeraakt door de zondeval? Hemels leven of een aardse leven, eeuwig? We hebben een aardse eeuwig leven verloren, dus dat moet worden hersteld. Om die zonde weg te nemen is de Heer Jezus voor iedereen gestorven, ook voor de mensen die al dood waren. De groep van 144.000 zijn eigenlijk een uitzondering, die gaan naar de hemel om mee te reageren over het Messiaanse Koninkrijk. Het naar de hemel gaan was een nieuw begrip. 

Bij het avondmaal nemen de gezalfde Christenen de symbolen omdat die personen in het verbond zijn opgenomen. De mensen die een aardse hoop hebben houden als het ware de slip van de Jood vast Zacharia 8:23 23 Dit heeft Jehovah der legerscharen gezegd: ’Het zal zijn in die dagen dat tien mannen uit alle talen der natiën zullen vastgrijpen, ja, zij zullen werkelijk de slip vastgrijpen van een man die een jood is, en zeggen: „Wij willen met ulieden gaan, want wij hebben gehoord [dat] God met ulieden is.”’”

Wij delen dus mee met de 144.000, samen zijn we één kudde.

Het valt me telkens op de mensen van de RKK net zo goed exclusieviteit claimen. Niet zo heel moeilijk te begrijpen. Maar dat onze visie niet Christelijk is ontken ik ten stelligste. Zo komen we ook niet tot een open gesprek en loopt het weer uit op bekvechten en dat moet echt stoppen. Probeer eens wat meer begrip te tonen. Ik hoop dat er nu weer wat zaken duidelijker zijn geworden. Als je meer vragen hebt dan hoor ik het graag, maar probeer het gesprek open te houden.

11 minuten geleden zei Vrijheid:

Mooie bijdrage en geheel waar.De JG,s die wel de moed hebben om is naar  de Katholiek of( protestant) te luisteren en te onderzoeken,komen dan tot het besef dat ze geheel fout zitten en eindelijk door krijgen wieJezus de Christus voor hen wil zijn.De ervaring is dan ook dat zij weer terug keren naar de Kerk naar eigen zeggen;eindelijk thuis.

Hij doet het tenminste op een nette manier. Op deze manier kan het dus ook. Ik heb dan ook een net antwoord gegeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dolce Vita:

Zoals Ineke al eerde zei, dit is bijbelstudie en niet levensbeschouwing. In levensbeschouwing kun je, zoals Ineke juist aangaf, alle kanten op.  Maar gelovigen zijn niet meer bevattelijk voor allerlei wind van leer; die geloven iets anders dan wat ongelovigen op dit moment geloven. Gelovigen hebbenallen, op verschillende wijzen maar toch,  het bewijs van  hun geloof ontvangen. Jij wilt andere bewijzen ontvangen en hanteert een argumentatie die je eigen dogma's bevestigt.  In bijbelstudie zijn die niet zo relevant. 

In de wetenschap der theologie is bekend dat de getallen in de Bijbel meestentijds symbolische betekenis hebben. En daar hadden we het over, het getal 144.000 dat overduidelijk betekent: heeeeel veel, oneindig veel, een schare die nienand tellen kan, van gelovigen uit zowel het Oude Testament als uit het Nieuwe Testamenf. Een volheid van gelovigen uit de joden en de grieken, cq Israël en de volkeren.

 

 

 

Excuus. Ik dacht ook dat gelovigen betrouwbare(!) kennis in handen wilden hebben.
Mijn fout.
Mensen die willen geloven tegen alle bewijzen en logica in, moet ik inderdaad met rust laten en laten speculeren met elkaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Vrijheid:

Mooie bijdrage en geheel waar.De JG,s die wel de moed hebben om is naar  de Katholiek of( protestant) te luisteren en te onderzoeken,komen dan tot het besef dat ze geheel fout zitten en eindelijk door krijgen wieJezus de Christus voor hen wil zijn.De ervaring is dan ook dat zij weer terug keren naar de Kerk naar eigen zeggen;eindelijk thuis.

Och....het zou zomaar kunnen dat Sjako met dank aan de nederigheid die hij betracht, zelf behoort tot de groep waar sommige voorgangers binnen het WTG zichzelf toe rekenen... Waarheid is ultimo in Christus Jezus, niet in een instituut of denominatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • tucker locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid