Spring naar bijdragen

De zalige hoop


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 641
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hahahaha, moddergooien. Dat vind ik een fijne activiteit en laat ik me graag toe verleiden, dus bij deze dan maar.  Ik benoem het feit dat het overschrijven van een boek een schending van auteurs

Ik heb het onderzocht en ik concludeer dat Sjako het bij het rechte eind heeft. Jouw visie is van een leugengeest.   

Jammer dat je niet open wilt staan voor vragen, opmerkingen en mogelijke kritiek. Daar gaan we wereldvrede mee krijgen!
Ik begrijp dat jij exact weet hoe de bijbel gelezen dient te worden en dat de koran, het boek van Mormon en de veda's (allemaal openbaringen!) bij het oud vuil kunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Levi:

Dan zegt je ook nog dat Jezus zijn koninkrijk zal oprichten op aarde. Daar heb ik wat vraagtekens bij. Zo leert Jezus op diverse plekken dat het koninkrijk wat hij verkondigt, het koninkrijk van zijn Vader betreft. En sterker nog: het koninkrijk van de hemel(en), zoals hij dat zelf noemt, daarvan zegt hij tegen zijn volgelingen dat het al onder hen is. Dat koninkrijk van zijn vader bestaat dus al, en begint niet met een 1000-jarig vrederijk. Kunnen we hieruit concluderen dat de Geest die Jezus inzicht gaf niet dezelfde Geest is als waar jij je kennis door krijgt?

Dat Jezus een Messiaans Koninkrijk gaat oprichten op de aarde is juist een heel centrale leerstelling de hele Bijbel door. Zeg maar het verloren gaan van het Paradijs tot het herwinnen van het Paradijs. Je ziet het duidelijk in het Abrahamitische verbond. Via het zaad van Abraham zouden alle volken zich zegenen. Het oprichten zie je mooi in Daniël 2:44

44 En in de dagen van die koningen zal de God des hemels een koninkrijk oprichten dat nooit te gronde zal worden gericht. En het koninkrijk zelf zal aan geen ander volk worden overgedragen. Het zal al deze koninkrijken verbrijzelen en er een eind aan maken, en zelf zal het tot onbepaalde tijden blijven bestaan

En psalm 2:8,9 zie je het Oa ook.

Het is een Koninkrijk zowel in de Hemel als op aarde. Het Koninkrijk waar je om leert te bidden. Uw Koninkrijk kome.

Jehovah geeft de macht wat betreft het Koninkrijk in Jezus handen, zoals Hij dat ook bij de schepping heeft gedaan. Het Koninkrijk was in de eerste eeuw aanwezig en onder de mensen omdat Jezus de Koning over het Koninkrijk is. Daarom kon Hij dat ook zeggen. De teksten hierboven geven duidelijk aan dat het over een échte regering gaat, niet iets wat in harten leeft. Zoals Jesaja ook al profiteerde zal het de oplossing zijn van alle problemen waar we nu mee kampen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei ineke-kitty:

Ik weet mij geleid door de Heilige Geest in, overigens, alles wat ik doe, of het nu gaat over mijn levenswandel met de Heer, of het bestuderen van Gods Woord, en dat te delen met anderen.

Hoe weet je dat zo zeker? Kan het niet slechts een gevoel zijn dat je door je geloof een halve heilige bent geworden die de hele dag door de HG omringd wordt? Ik kan me namelijk indenken dat jij je dat heb aangepraat omdat het zo in de bijbel staat, dat God zijn Geest aan gelovigen schenkt. Jij vindt jezelf  een gelovige dus moet je ook zijn Geest hebben, kan niet missen, goed vaak tegen jezelf zeggen dan wordt het steeds meer een zekerheid. Maar het blijft naar mijn idee slechts een gevoel. Een gevoel wat goed aanvoelt en wat jij koestert, niemand mag daar aankomen. Je zegt niet dat de JG Gods Geest missen maar wel dat jij Hem in elk geval wel hebt. Voor mij mag het maar ik kan met zo'n gevoel niet zoveel, een beetje eng zelfs.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@sjakoDe messiaanse apocalyptische stroming is al actief ver voor het begin van de jaartelling. Dit blijkt uit teksten van de Dode Zee rollen. Visioenen van Daniel en een eschatologisch geschrift (m.n priester Melchizedek), laten een eindstrijd zien. Jezus was een Jood en wandelde in deze tradities.
Hij deed apocalyptische uitspraken en vertelde dat het einde nabij was. Binnen een generatie nog wel! Nu staan we dus al ruim  2000 jaar bij die bushalte. Waarom geloven nog zoveel christenen in een wederkomst, die almaar verder wegschuift. Mag ik Jezus dan zien als een valse profeet? Of moet ik geduld blijven hebben?

Marcus 8: 38.Verder zei hij ook nog: ‘Ik verzeker jullie: sommigen die hier aanwezig zijn zullen niet sterven» voordat ze de komst van het koninkrijk van God in al zijn kracht hebben meegemaakt.’
Matteüs16: 28. Ik verzeker jullie: er staan hier mensen die niet zullen sterven voordat ze de Mensenzoon als koning hebben zien komen.’
Matteüs 24:34. Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren.
Lucas 21:32 Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker niet verdwenen zijn wanneer dit alles gebeurt.

Denk ook aan de gemeente van Tessalonica. Die zaten te wachten op de spoedige wederkomst, waarop Paulus nogmaals benadrukte dat het er aan zat te komen.

1 Tessalonicenzen 4:17-18. En daarna zullen wij, die nog in leven zijn, samen met hen op de wolken worden weggevoerd en gaan we in de lucht de Heer tegemoet. Dan zullen we altijd bij hem zijn.

Nog meer zaken die hier mee te maken hebben.

Johannes 21: 23 Op grond van deze uitspraak hebben sommige broeders en zusters gedacht dat deze leerling niet zou sterven, maar Jezus had niet gezegd: ‘Hij zal niet sterven,’ maar: ‘Het is niet jouw zaak of hij in leven blijft totdat ik kom.’
2 Petrus 3. Met beide wil ik u tot een helder inzicht brengen, 2 en wel door u te herinneren aan de woorden die de heilige profeten destijds hebben gesproken en aan het gebod van onze Heer en redder dat uw apostelen u hebben doorgegeven. 3 Vergeet vooral niet dat er aan het einde van de tijd spotters zullen komen, die hun eigen begeerte volgen en smalend 4 vragen: ‘Waar blijft hij nu? Hij had toch beloofd te komen?
15 Bedenk dat het geduld van onze Heer uw redding is. Dat heeft ook onze geliefde broeder Paulus u geschreven met de wijsheid die hem is geschonken. 16 Hij schrijft dit overigens in alle brieven waarin hij dit onderwerp ter sprake brengt. Daarin staat een en ander dat moeilijk te begrijpen is en dat door onwetende en onstandvastige mensen, tot hun eigen ondergang, wordt verdraaid; dat doen ze trouwens ook met de overige geschriften.


 

@Violist Dit ga je niet winnen van Ineke_Kitty. Zij WEET!  De rest van de wereld is misleid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei ineke-kitty:

Laat ik voorop stellen dat het sowieso niet aan anderen is om te oordelen over de mate van geloof van iemand en hoeveel vrucht hij zou dragen. Het is de vrucht van de Geest,  en niet de 'vruchten'  trouwens.  Alleen God weet dat en alleen Hij zal be-oordelen straks voor de rechterstoel van Christus wat hij/zij verricht heeft in het lichaam.  Wedergeboren kinderen Gods komen niet in het oordeel, want zij zijn reeds behouden door het geloof van Christus Jezus.  Duidelijk is dat men het onderscheid tussen BE- oordelen en oordelen niet weet. 

Op de vraag wie van ons de juiste uitleg geeft, geef ik geen antwoord.  Onderzoek zelf maar de Schrift en trek daaruit je conclusies.  Ik ben niet van plan mijn visie te gaan verdedigen .  Ik weet mij geleid door de Heilige Geest in, overigens, alles wat ik doe, of het nu gaat over mijn levenswandel met de Heer, of het bestuderen van Gods Woord, en dat te delen met anderen.  Degenen die mij persoonlijk kennen weten dat, en dat is voor mij voldoende. 

Ik heb het onderzocht en ik concludeer dat Sjako het bij het rechte eind heeft. Jouw visie is van een leugengeest. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Thorgrem

Ben jij een gelovige?   Dan zou je moeten weten dat Gods Woord niet ter discussie staat.  Dat er verschillende interpretaties zijn OVER dat Woord, is van geheel andere orde.  Alleen al door die verschillende interpretaties zijn er in de loop van de christelijke geschiedenis talrijke scheuringen ontstaan.  Beschamend voor het christelijke geloof.  Ik heb al eens gezegd wat de beste  'gids en de gouden regel'  van Bijbeluitleg is, en dat ga ik niet nog eens herhalen. 

De apostel Paulus waarschuwt dan ook in de 1e brief van de Korinthe 1:10 :  " Maar ik bid u broeders, door den Naam van onzen Heere Jezus Christus, dat gij allen hetzelfde spreekt, en dat onder u geen scheuringen zijn, maar dat gij samengevoegd zijt in een zelfden zin, en in een zelfde gevoelen".   Het gaat erom of wij, als gelovigen, elkaar zouden opbouwen in het geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Dat Jezus een Messiaans Koninkrijk gaat oprichten op de aarde is juist een heel centrale leerstelling de hele Bijbel door. Zeg maar het verloren gaan van het Paradijs tot het herwinnen van het Paradijs. Je ziet het duidelijk in het Abrahamitische verbond. Via het zaad van Abraham zouden alle volken zich zegenen. Het oprichten zie je mooi in Daniël 2:44

44 En in de dagen van die koningen zal de God des hemels een koninkrijk oprichten dat nooit te gronde zal worden gericht. En het koninkrijk zelf zal aan geen ander volk worden overgedragen. Het zal al deze koninkrijken verbrijzelen en er een eind aan maken, en zelf zal het tot onbepaalde tijden blijven bestaan

En psalm 2:8,9 zie je het Oa ook.

Het is een Koninkrijk zowel in de Hemel als op aarde. Het Koninkrijk waar je om leert te bidden. Uw Koninkrijk kome.

Jehovah geeft de macht wat betreft het Koninkrijk in Jezus handen, zoals Hij dat ook bij de schepping heeft gedaan. Het Koninkrijk was in de eerste eeuw aanwezig en onder de mensen omdat Jezus de Koning over het Koninkrijk is. Daarom kon Hij dat ook zeggen. De teksten hierboven geven duidelijk aan dat het over een échte regering gaat, niet iets wat in harten leeft. Zoals Jesaja ook al profiteerde zal het de oplossing zijn van alle problemen waar we nu mee kampen.

Ik snap je punt niet goed. Waarom citeerde je mij bij het schrijven van deze post?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei ineke-kitty:

Dan zou je moeten weten dat Gods Woord niet ter discussie staat.  Dat er verschillende interpretaties zijn OVER dat Woord, is van geheel andere orde.

Is de bijbel dan letterlijk door God geschreven? Want hoe, buiten de bijbel om, weten we wat Gods woord is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Magere Hein

Buiten de Bijbel om weten we niet wat Gods Woord is.  Heel eenvoudig en klip en klaar.  God openbaart Zich uitsluitend in en door Zijn Woord, de Bijbel.  AL de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is .  [ 2 Tim.  3:16].

2 Petrus 1:19 zegt dan ook:  " En wij hebben het profetisch Woord, dat zeer vast is, en gij doet wel, dat gij daarop acht hebt, als op een licht, schijnende in een duistere plaats, totdat de dag aanlichte, en de Morgenster opga in uw harten".

[vs 21]  "Want de profetie is voortijds niet voortgebracht door den wil eens mensen, maar de heilige mensen Gods, van den Heiligen Geest gedreven zijnde, hebben zij gesproken".

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei ineke-kitty:

@Magere Hein

Buiten de Bijbel om weten we niet wat Gods Woord is.  Heel eenvoudig en klip en klaar.  God openbaart Zich uitsluitend in en door Zijn Woord, de Bijbel.  AL de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is .  [ 2 Tim.  3:16].

 

Stel ik ga hierin met je mee. Dan blijft mijn vraag staan: Heeft God of hebben mensen de bijbel geschreven? God is foutloos, maar zijn mensen dat ook? Hoe kunnen we dan uit boeken waarin fouten staan Gods woord filteren zonder zelf ook fouten te maken? En dan heb ik je nog niet eens op de inconsistentie en de problematiek  van openbaringen gewezen.

Je kunt dan daarna zoveel uit de boeken citeren als je wilt, als deze citaten van mensen afkomstig zijn die fouten kunnen maken, hoef ik ze niet serieus te nemen? Waarom jij wel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Magere Hein

Ik meen toch dat ik daar al antwoord op heb gegeven.  Gods Woord is door mensen, geinspireerd door de Heilige Geest geschreven, en nee, ik twijfel er niet aan dat de Heilige Geest WEET wat Hij doet.

Hebreeen 1: 1 maakt dat ook duidelijk waar staat:  " God, voortijds veelmaal en op velerlei wijze, tot de vaderen gesproken hebbende door de profeten, heeft in deze laatste dagen tot ons gesproken door den Zoon".  God heeft gesproken en het laten optekenen door de profeten .  De Evangelien en de brieven zijn opgetekend door de apostelen, zoals Mattheus, Markus, Lukas en Johannes. De brieven zijn geschreven door  Paulus, Johannes , Jakobus , Petrus en Judas. Moeilijker is het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei ineke-kitty:

God openbaart Zich uitsluitend in en door Zijn Woord, de Bijbel.

Is dat zo? Heeft Gods Geest dat tegen je gezegd?  Of praat jij iedereen in de bijbel na zonder zelf na te denken? Denk je nu echt dat God tegen een paar apostelen heeft gezegd dat ze door moesten vertellen hoe Hij tewerk gaat? Een God is niet gebonden aan een bepaalde strategie, een God is daarin vrij en kan  zich openbaren op een manier zoals Hij het wil en aan wie Hij wil. Gelovigen proberen altijd te achterhalen hoe een God te werk gaat en passen dat vervolgens op henzelf toe, jippieeee, ze horen erbij. Heeft een ander andere ervaringen dan zijn de niet van God. Belachelijk. Wie ben jij om, wanneer iemand zegt Gods Geest rechtstreeks buiten de schrift om te hebben ontvangen,  dat tegen te spreken? Hoe ik overigens denk over het geleid worden door een Geest heb ik je al in een eerdere reactie uitgelegd.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei ineke-kitty:

@Magere Hein

Ik meen toch dat ik daar al antwoord op heb gegeven.  Gods Woord is door mensen, geinspireerd door de Heilige Geest geschreven, en nee, ik twijfel er niet aan dat de Heilige Geest WEET wat Hij doet.

Hebreeen 1: 1 maakt dat ook duidelijk waar staat:  " God, voortijds veelmaal en op velerlei wijze, tot de vaderen gesproken hebbende door de profeten, heeft in deze laatste dagen tot ons gesproken door den Zoon".  God heeft gesproken en het laten optekenen door de profeten .  De Evangelien en de brieven zijn opgetekend door de apostelen, zoals Mattheus, Markus, Lukas en Johannes. De brieven zijn geschreven door  Paulus, Johannes , Jakobus , Petrus en Judas. Moeilijker is het niet.

Maar mensen....maken fouten.
En wat deze, door God geïnspireerde mensen hebben ontvangen...Hoe weten wij of ze niet gelogen hebben? Of ze het niet verkeerd begrepen hebben of.....dat de inspiraties van de duivel afkomstig waren? Hoe gaan we dit onderscheid maken? Fatima is even overtuigd als jij Ineke_Kitty en beiden kunnen jullie niet gelijk hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Magere Hein:

Is de bijbel dan letterlijk door God geschreven? Want hoe, buiten de bijbel om, weten we wat Gods woord is?

Door de kerk die de bijbel heeft samengesteld en wat aannames. Maar aangezien de meest verstokte sola scriptura aanhangers diezelfde kerk verwerpen ben ik ook zeer benieuwd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei ineke-kitty:

Dat heet nu geloof @Magere Hein  .  Je kunt de Bijbel aannemen als het Woord van God, of niet.  De keuze is aan de mens zelf.  Ik ben er in elk geval van overtuigd dat de Bijbel het Woord van God is. 

Dat heet "The faith card" Ineke_Kitty! Onbeschoft om zo een gesprek te beëindigen!
https://www.youtube.com/watch?v=_X7_dHA-myI

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei ineke-kitty:

Ik ben er in elk geval van overtuigd dat de Bijbel het Woord van God is. 

Voordat iemand mij ergens van kan overtuigen zal hij met bewijzen moeten komen. Zijn er geen bewijzen dan wordt het een stuk moeilijker, dan wordt het een kwestie van vertrouwen in die persoon hebben of niet. En vertrouwen krijgt iemand van mij alleen op basis van zijn verleden, niet van horen zeggen. Wie of wat heeft jou er van overtuigd dat de bijbel het woord van God is en dat andere religies niet de ware zijn?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei ineke-kitty:

Hier gaan we door met Bijbelstudie. 

Doe maar snel, ben heel benieuwd naar de datum van de eindtijd, wanneer is het zover?. Op zich geen orginele vraag, daar ben ik me van bewust, 2000 jaar geleden vroegen de discipelen hetzelfde aan Jezus. Maar jij hebt zoveel op de bijbel gestudeerd dat je vast meer weet dan anderen. Bovendien word jij in alles geleid door Gods Geest, dan kan het niet missen.   

En als Hij op den Olijfberg gezeten was, gingen de discipelen tot Hem alleen, zeggende: Zeg ons, wanneer zullen deze dingen zijn, en welk zal het teken zijn van Uw toekomst, en van de voleinding der wereld? (Mat. 24:3)

Wat mij bij dit verhaal opvalt wanneer je verder leest is dat Jezus tot hen spreekt alsof het nog tijdens hun leven zal gebeuren. Jezus zegt niet dat ze het moeten opschrijven voor de mensen in de 21ste eeuw, waarschijnlijk dacht Jezus ook dat het einde er snel zou zijn. Gelukkig hebben een paar discipelen wat dingetjes onthouden en hopelijk goed doorverteld wanneer de genoemde tekenen 50 jaar later worden opgeschreven. De haast was er blijkbaar al een beetje van af. Éen ding is zeker, als er een eindtijd komt is die 2000 jaar dichterbij dan 2000 jaar geleden.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • tucker locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid