Spring naar bijdragen

De zalige hoop


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei ineke-kitty:

Overigens prediken zij het Evangelie en niet dat  "Christus in ons is".   Christus is alleen in hen die in Hem geloven.

  1. Overigens prediken zij het Evangelie en niet dat  "Christus in ons is". 
  2. Christus is alleen in hen die in Hem geloven.

Is Christus dan - zij het misschien sluimerend - niet in alle mensen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 641
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hahahaha, moddergooien. Dat vind ik een fijne activiteit en laat ik me graag toe verleiden, dus bij deze dan maar.  Ik benoem het feit dat het overschrijven van een boek een schending van auteurs

Ik heb het onderzocht en ik concludeer dat Sjako het bij het rechte eind heeft. Jouw visie is van een leugengeest.   

6 uur geleden zei ineke-kitty:

..... Mozes stierf en daarna is men uitgebreid gaan zoeken naar zijn graf en men vond het niet. ......het enige wat je kunt bedenken is dat Mozes dat lichaam ooit nog eens nodig zal hebben en daarom werd zijn graf niet gevonden. Het lichaam was er niet. De Heer had Zich er over ontfermd.

Van Elia lezen we helemaal niet dat hij stierf.  Hij werd door een vurige wagen, met vurige paarden, van de aarde weggenomen.........beiden worden alsnog gezien in de verheerlijking op de berg.

Als de Gemeente is opgenomen, zijn er helemaal geen gelovigen meer op aarde, behalve Mozes en Elia.........

Wat een gedoe met hun lichamen, de zielen van Mozes en Elia werden eerst als een geest in de hemel opgenomen en hun lichaam in een vrieskist aldaar bewaard. Om Jezus op de berg te verheerlijken kregen zij hun ontdooide lichaam tijdelijk terug waarna het weer ingeleverd moest worden. En in de eindtijd wordt dat kunstje nog eens herhaald om op aarde te gaan prediken. Pas daarna mogen ze hun lichaam voor goed houden als ik het goed begrijp. Als ze voor de 2de keer op aarde komen en jij inmiddels met alle gelovigen in veiligheid bent gebracht om op een wolk rondjes om de aarde te draaien is het wel zaak dat wij hen goed aan de tand te voelen want er moeten eerst nog wat valse profeten komen herinner ik me gelezen te hebben. Die zal de satan wel sturen om ons in de war te brengen. 't Is allemaal wat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er volgen nu drie verschillende standpunten over de opname van de Gemeente:

1. Het standpunt van de opname VOOR de grote verdrukking [ pre-tribulation rapture]  2. Het standpunt van de opname in het midden van de verdrukking  [ mid-tribulation  rapture]   en 3. Het standpunt van de opname NA de verdrukking  [ post-tribulation rapture].

Er is geen specifiek vers in de Bijbel te vinden dat zegt:  'Christus zal Zijn Gemeente niet opnemen VOOR de grote verdrukking'.  Aan de andere kant is er ook geen tekst in de Bijbel te vinden die leert dat Christus niet zal komen VOOR de grote verdrukking, of dat Hij zal komen in het midden of aan het eind van de verdrukking. Als er EEN vers te vinden zou zijn waarin EEN van deze standpunten uitdrukkelijk voorkomt, dan zou dit een eind maken aan elke discussie.  Ook moet opgemerkt worden dat er geen tekst is die de opname verbindt met de verschijning in heerlijkheid.  Als de mensen die geloven in de opname NA de verdrukking zo'n tekst hadden, zou dit ook een eind maken aan de discussie. Onze taak is alle Bijbelgedeeltes te verzamelen die gaan over de tweede komst van Christus.  Daarna deze teksten zoveel mogelijk in de juiste volgorde te plaatsen en ze vervolgens uit te leggen volgens de basisprincipes van Bijbelstudie. Door het ontbreken van een definitieve tekst, zijn we gedwongen de gebeurtenissen op de beste manier te rangschikken op basis van Bijbelse analyse en onder de leiding van de Heilige Geest.

1. Het standpunt van de opname VOOR de grote verdrukking.

Er zal een verdrukking zijn van zeven jaar, volgens Daniel 9:27.  Deze zal plaatsvinden voordat Christus terugkomt naar de aarde. De Gemeente zal opgenomen worden VOOR de grote verdrukking. Zij zullen door Christus gebracht worden naar het Huis van Zijn Vader.  NA de verdrukking van zeven jaar zal Christus komen in heerlijkheid.  Hij zal de antichrist en de valse profeet vernietigen en satan binden en hem in de afgrond werpen. Dan zal Hij Zijn Koninkrijk oprichten en met Zijn Gemeente over de wereld regeren. Dit standpunt wordt aangenomen door veel Bijbelgetrouwe christenen, die de profetische geschriften letterlijk nemen.

later meer over de verschillende standpunten.

Bron:  uit het boek  "De Here tegemoet"  van Tim LaHaye  blz. 112,113

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei ineke-kitty:

Er is geen specifiek vers in de Bijbel te vinden dat zegt:  'Christus zal Zijn Gemeente niet opnemen VOOR de grote verdrukking'.  Aan de andere kant is er ook geen tekst in de Bijbel te vinden die leert dat Christus niet zal komen VOOR de grote verdrukking, of dat Hij zal komen in het midden of aan het eind van de verdrukking. Als er EEN vers te vinden zou zijn waarin EEN van deze standpunten uitdrukkelijk voorkomt, dan zou dit een eind maken aan elke discussie.  Ook moet opgemerkt worden dat er geen tekst is die de opname verbindt met de verschijning in heerlijkheid.  Als de mensen die geloven in de opname NA de verdrukking zo'n tekst hadden, zou dit ook een eind maken aan de discussie. Onze taak is alle Bijbelgedeeltes te verzamelen die gaan over de tweede komst van Christus.  Daarna deze teksten zoveel mogelijk in de juiste volgorde te plaatsen en ze vervolgens uit te leggen volgens de basisprincipes van Bijbelstudie. Door het ontbreken van een definitieve tekst, zijn we gedwongen de gebeurtenissen op de beste manier te rangschikken op basis van Bijbelse analyse en onder de leiding van de Heilige Geest.

Er is geen specifiek vers in de Bijbel te vinden dat zegt:

  • 'Christus zal Zijn Gemeente niet opnemen VOOR de grote verdrukking'.
  • Aan de andere kant is er ook geen tekst in de Bijbel te vinden die leert dat Christus niet zal komen VOOR de grote verdrukking, of dat Hij zal komen in het midden of aan het eind van de verdrukking.
  • Als er EEN vers te vinden zou zijn waarin EEN van deze standpunten uitdrukkelijk voorkomt, dan zou dit een eind maken aan elke discussie. 
  • Ook moet opgemerkt worden dat er geen tekst is die de opname verbindt met de verschijning in heerlijkheid. 
  • Als de mensen die geloven in de opname NA de verdrukking zo'n tekst hadden, zou dit ook een eind maken aan de discussie.
  • Onze taak is alle Bijbelgedeeltes te verzamelen die gaan over de tweede komst van Christus.
  • Daarna deze teksten zoveel mogelijk in de juiste volgorde te plaatsen en ze vervolgens uit te leggen volgens de basisprincipes van Bijbelstudie.
  • Door het ontbreken van een definitieve tekst, zijn we gedwongen de gebeurtenissen op de beste manier te rangschikken op basis van Bijbelse analyse en onder de leiding van de Heilige Geest.

En wat als de Bijbel niet volledig is Ineke? We hebben hier nog teksten van Jezus gevonden die - om een of andere reden - niet in het boek werden opgenomen. Hoe zou dat het debat veranderen en aansluiten bij de eindtijd? We moeten er dan al vanuit gaan dat ook die teksten gekend en begrepen worden, niet? Waakzaamheid is geboden, de grote lijnen zijn inmiddels wel gekend. Wanneer gaat er nu écht iets gebeuren? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei ineke-kitty:

Door het ontbreken van een definitieve tekst, zijn we gedwongen de gebeurtenissen op de beste manier te rangschikken op basis van Bijbelse analyse en onder de leiding van de Heilige Geest.

 

Ik begrijp het, om het spannend te houden heeft God ons 2000 jaar geleden een doos met puzzelstukjes gegeven en de Heilige Geest helpt ons met het in elkaar zetten. Éen kanttekening daarbij:

 

5 uur geleden zei ineke-kitty:

Hij zal de antichrist en de valse profeet vernietigen en satan binden en hem in de afgrond werpen. Dan zal Hij Zijn Koninkrijk oprichten en met Zijn Gemeente over de wereld regeren. Dit standpunt wordt aangenomen door veel Bijbelgetrouwe christenen, die de profetische geschriften letterlijk nemen.

Als je goed citeer helpt de Heilige Geest alleen degenen die bijbelgetrouw zijn en de bijbel letterlijk nemen. Wat een geluk voor jou Ineke-kitty dat jij nu net tot die groep behoort..............Mijn vraag aan jou blijft daarom  open staan, kun je in je puzzel al aflezen in welk jaar begint de grote verdrukking begint?

Ik wil hierbij wel opmerken dat van Paulus wordt aangenomen dat hij ook dacht in de eindtijd te leven, enige terughoudendheid is dus wel geboden.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

2.  Het standpunt van de opname in het midden van de grote verdrukking.

In veel opzichten komt dit standpunt overeen met die van de opname VOOR de verdrukking. Aanhangers van de mid-tribulation rapture geloven dat de opname [ 1 Kor. 15:52;  1 Thess. 4:16-17 en Openb. 11:12]  zal plaatsvinden in het midden van de verdrukking. Zij geloven niet dat de twee getuigen van Openb. 11 levende personen zijn.  Zij identificeren hen met Israel en de Gemeente.  Na hun dood zullen er geen getuigen meer zijn.  Voorstanders van deze leer benadrukken dat de eerste helft van de verdrukking wordt gekenmerkt door de toorn van de mens, waaronder de Gemeente zal lijden.  Daarna zullen de gelovigen opgenomen worden.  Zij zullen niet komen in de grote verdrukking, onder de toorn van God, tijdens de laatste helft van de verdrukking. Aanhangers van de leer van de opname in het midden van de verdrukking geloven dat de christenen 3,5 jaar langer op aarde blijven [ en dus ook 3,5 jaar korter in het Huis van de Vader zijn]  dan aanhangers van de leer van de opname VOOR de verdrukking.  Dit standpunt is nog niet zo oud.  Het heeft het geringste aantal aanhangers, hoewel hun aantal schijnt te groeien.

3. Volgens het standpunt van de opname NA de verdrukking, zal de Gemeente de hele verdrukking meemaken.

Volgens de aanhangers van deze leer zullen alle andere gebeurtenissen van de eindtijd gelijktijdig plaatsvinden:  de rechterstoel van Christus, de bruiloft des Lams, de verschijning in heerlijkheid van Christus, de vernietiging van de antichrist [ 2 Thess. 2:8-10],  het in de hel geworpen worden van satan en de valse profeet en de oprichting van het Koninkrijk.  Dit standpunt dat veel aanhangers heeft, groeit de laatste jaren.  Veel evangelische christenen geloven niet hierin.  Anderen die de leer van de bedelingen afwijzen,  geloven wel in deze leer. De meeste mensen die dit standpunt aanhangen, nemen de profetische geschriften niet letterlijk,  terwijl ze andere Bijbelplaatsen wel letterlijk nemen.

In de volgende hoofdstukken zal ik ingaan op de twee belangrijkste standpunten tegen de opname VOOR de verdrukking, namelijk het standpunt van de opname in het midden van, of na de verdrukking. Daarna zal ik nog eens samenvatten waarom ik geloof dat het standpunt van de opname VOOR de verdrukking het meest Bijbelse standpunt is. 

Bron: Uit het boek  "De Here tegemoet"  van Tim LaHaye  blz. 113, 116

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-11-2016 om 02:56 zei ineke-kitty:

Overigens prediken zij het Evangelie en niet dat  "Christus in ons is".   Christus is alleen in hen die in Hem geloven. Als de Gemeente is opgenomen, zijn er helemaal geen gelovigen meer op aarde, behalve Mozes en Elia, die aan het Joodse volk het Evangelie zullen prediken, en zoals eerder gezegd is, door hun prediking er Joden tot geloof zullen komen in de Here Jezus Christus.

Laat nu duidelijk zijn dat ik dit een hele rare redenatie vind. Klopt werkelijk niets van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@sjako

Wat kopt er niet aan dan?  Jij gelooft niet dat de Heer Zijn twee getuigen zal zenden om tijdens de eerste helft van de verdrukking het evangelie te prediken aan het Joodse volk?  Ik begrijp dat wel, want dat druist in tegen de leer van de JHG  die meent dat de 70e week van Daniel al  geweest is.  Echter. zoals je ongetwijfeld weet,  ben ik het niet eens met deze redenering.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei ineke-kitty:

Hij zal de antichrist en de valse profeet vernietigen en satan binden en hem in de afgrond werpen. Dan zal Hij Zijn Koninkrijk oprichten en met Zijn Gemeente over de wereld regeren. Dit standpunt wordt aangenomen door veel Bijbelgetrouwe christenen, die de profetische geschriften letterlijk nemen.

Nu begrijp ik je redenering helemaal niet meer. We gaan toch allemaal naar de hemel volgens jou? Wie regeren er dan volgens jou in de Hemel, met hoeveel, zijn ze daartoe in staat en wie zijn er dan op de wereld en hoe ziet de wereld er dan uit?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@sjako

Wat is de relevantie van je vragen?  Het is toch duidelijk dat de Gemeente wordt opgenomen in de hemel, en uit hoeveel gelovigen de Gemeente zal bestaan is toch helemaal niet aan de orde?  Vraag je nu aan mij een getal waaruit de Gemeente zal bestaan?  De Gemeente zal, samen met Christus regeren op aarde, ook dat moge duidelijk zijn.  In tegenstelling tot jouw leer , dat het er maar 144.000 zullen zijn, die met Christus zullen regeren. ALLE gelovigen in Christus Jezus behoren tot Zijn Lichaam, namelijk de Gemeente, en ZIJ zullen samen met Hem regeren op de nieuwe aarde.  Niet alleen maar een select groepje van de JHG.  En nogmaals:  de 144.000 zijn de verzegelden uit de 12 stammen van Israel.  Ik heb dat al uitgelegd, en ik ga daar niet over in discussie in dit topic.  Open zelf daar maar een topic over, waarin een ieder vrij is om daar op in te gaan of niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei ineke-kitty:

Niet alleen maar een select groepje van de JHG.  En nogmaals:  de 144.000 zijn de verzegelden uit de 12 stammen van Israel.

Dus wel een select groepje uit de nazaten van de kinderen van Jakob? Waarom toch altijd dat onderscheid tussen de ene christen en de andere. Is dat echt van God of door christenen bedacht vraag ik me dan af. Ook al zouden bepaalde teksten zo uitgelegd kunnen worden dat God zelf het onderscheid tussen  zijn kinderen maakt, de uitleg blijft mensenwerk en de bijbel is  echt niet uit de hemel komen vallen. En al zou die uit de hemel zijn gevallen, dan nog vreemd dat er geen uitleg bij zat. Gods Geest legt uit zegt men dan, maar ja, 100 verschillende christenen met 100 verschillende Geesten, wie heeft dan de enige ware Geest als leermeester?

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ineke-kitty Vind de redenering van mijn broeders toch echt een stuk logischer.

Elia is trouwens niet in de Hemel opgenomen. Elia sterft niet op dat moment, en hij gaat ook niet naar het onzichtbare geestenrijk, maar hij wordt als profeet naar een andere toewijzing overgebracht (Jo 3:13). Dit blijkt uit het feit dat Elisa geen rouw bedrijft om zijn meester. Een aantal jaren nadat Elia in de storm is opgevaren, is hij nog steeds in leven en als profeet werkzaam, ditmaal bij de koning van Juda. Wegens de goddeloze handelwijze van koning Joram van Juda schrijft Elia hem in een brief dat Jehovah hem veroordeeld heeft, welk oordeel kort daarop voltrokken wordt. — 2Kr 21:12-15;

Het is wel waar dat het doet denken aan de transfuguratie en daarbij aan Elia en Mozes. Het werk wat die 'twee' Getuigen te doen krijgen lijkt op wij zij deden: vurige oordeels boodschappen doorgeven. Gezalfden deden dat in het begin van de Parousia. 

26 minuten geleden zei ineke-kitty:

de 144.000 zijn de verzegelden uit de 12 stammen van Israel.

Ik ga het er weer niet over hebben, maar Paulus is duidelijk wie Israël nú is, dat is het Israël Gods met daaraan vast geënt de natiën.

Ga 6:15 Want noch besnijdenis noch onbesnedenheid is iets, maar een nieuwe schepping [is iets].  16 En allen die volgens deze gedragsregel ordelijk zullen wandelen, op hen zij vrede en barmhartigheid, ja, op het I̱sraël Gods.

Zie ook Romeinen 11:17-24 en Galaten 3:28,29

De 144.000 zijn niét enkel Jehovah's Getuigen! Ze zijn al vanaf de eerste eeuw bijeen vergaderd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@sjako

Het moet toch zo langzamerhand wel duidelijk zijn dat als de Gemeente is opgenomen de ongelovige volkeren achterblijven om door de grote verdrukking heen te gaan?  En UIT die periode van de grote verdrukking zullen mensen tot bekering komen ,door de prediking van de 144.000 verzegelden uit de 12 stammen van ISRAEL, en DAT zijn de martelaren die tot geloof zijn gekomen . Dat wordt beschreven in Openbaring 7. Ik heb nota bene alle gebeurtenissen die tijdens de grote verdrukking plaats zullen hebben punt voor punt behandeld, en nog weet je niet waar het over gaat? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei ineke-kitty:

Dat wordt beschreven in Openbaring 7. Ik heb nota bene alle gebeurtenissen die tijdens de grote verdrukking plaats zullen hebben punt voor punt behandeld, en nog weet je niet waar het over gaat? 

Jij hebt helemaal niets behandeld, een vrome wens van je. Je hebt hier tot nu toe alleen maar gekopiëerde stukken geplaatst. Omdat die blijkbaar op jou grote indruk hebben gemaakt zouden wij die ook zonder verdere onderbouwing moeten accepteren? Vergeet het maar.

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit boek/bijbelstudie heeft niet alleen grote indruk op mij gemaakt, maar ik ben het volledig eens met wat broeder Tim LaHaye uiteen heeft gezet over de gebeurtenissen die overigens nog in de toekomst liggen.  Ik heb in de loop der jaren heel veel studies over Openbaring bestudeerd, en dit is er EEN van, die ik dus deel op dit forum.  Je bent vrij om dit te negeren, OF te beamen.  De keuze is aan de lezer zelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@violist

Laat ik dan nog maar een keer duidelijk zijn.  Wat mij betreft staat Gods Woord niet ter discussie, we kunnen hooguit met elkaar in gesprek gaan over Bijbelse zaken, onderwerpen en thema's.  Aangezien jij een ongelovige bent en niet gelooft dat Gods Woord de Waarheid is,  ga ik niet over Bijbelse zaken met jou in 'discussie'  .  Wat mij betreft heeft een ongelovige niets te zoeken in een sub forum als Bijbelstudie.  Nergens beweer ik dat ik gelijk wil hebben.  Ik deel mijn persoonlijke visie hier, en iedereen die in de Here Jezus Christus gelooft, kan hier op Bijbelse gronden beargumenteren wat er fout of goed is aan hetgeen ik hier deel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei ineke-kitty:

Ik deel mijn persoonlijke visie hier, en iedereen die in de Here Jezus Christus gelooft, kan hier op Bijbelse gronden beargumenteren wat er fout of goed is aan hetgeen ik hier deel. 

Er zijn geen bijbelse gronden, alleen bijbelse verhalen die op verschillende manieren uitgelegd kunnen worden. En de juiste uitleg kan nooit van het geloof in de Here Jezus Christus afhangen, dan wordt je door de betreffende kerk in een bepaalde richting geduwd, ervan uitgaande dat er éen juiste uitleg is. Ik denk juist dat de uitleg steeds bijgesteld moet worden naarmate er meer bekend wordt over het ontstaan van de bijbelse verhalen, ook al zou dat tot gevolg zou hebben dat we moeten vaststellen dat de religie van onze voorvaderen geheel of gedeelteliik op fantasie berust is geweest.

Een voorbeeld over een bijbels verhaal ter illustratie:

Mozes zou hebben opgeschreven dat de eerste mensen door goden zijn geschapen, meervoud. "Laat ONS..."etc. De kerk heeft hiervan gemaakt dat Mozes hier de Drieëenheid bedoelde terwijl die pas veel later is geformuleerd!!! Ook lezen we dat Adam op God leek. De kerk heeft hiervan gemaakt dat dat geestelijk moet worden gezien. Recente vondsten hebben echter een heel ander scheppingsverhaal opgeleverd met grote overeenkomsten met Genesis. De gevonden kleitabletten met haar teksten zijn een kleine 1000 jaar ouder dan de boeken van Mozes die tijdens de Joodse ballingschap zijn geschreven!!! Het is daarom niet uitgesloten dat de Joodse schrijvers bekende mythen hebben gebruikt bij het schrijven van hun scheppingsverhaal voor het Joodse volk bij terugkeer in het door hun God beloofde land. De beoordeling van wat jij hier deelt kan dus heel goed gedaan worden met andere dan "bijbelse gronden"  

Hier een stukje over de Ugaritische kleitabletten waarbij wel dient opgemerkt te worden dat het een zeer moeilijke taal schijnt te zijn.

Strijd tussen goden

Een overeenkomst tussen de Ugaritische tekst en de Bijbel is de Hof van Eden. In de gevonden tekst heet deze tuin “de wijngaard van de grote goden” en wordt dezelfde locatie aangeduid. Adam is in dit verhaal een god die in deze wijngaard leeft en er bevond zich een Boom des Levens in de wijngaard. In plaats van de duivel wordt er in de tekst gesproken over de boze god Horon, die probeerde de oppergod El van de troon te stoten. Wanneer El probeert Horon weg te sturen neemt Horon wraak en verandert in een grote slang. De god vergiftigt de Booms des Levens en verandert deze daardoor in de Booms des Doods.

Sterfelijkheid

Uit angst voor de gevolgen van de Boom des Doods besluiten de goden dat Adam de verantwoordelijkheid over de aarde krijgt en dat hij Horon moet verslaan. Adam faalt hierin en wordt door de tanden van de slang Horon vergiftigd. Door deze beet wordt hij sterfelijk. De zonnegodin zorgt ervoor dat er toch nog hoop is voor Adam, zij schenkt hem namelijk de mogelijkheid tot voortplanting en een vrouw.

Gevolgen vondst

De onderzoekers Marjo Korpel en Professor Emeritus Johannes de Moor wijzen er op dat het opvallend is dat in deze mythe de eerste zonde door een god wordt begaan en niet door een mens. De gevolgen van de ontdekkingen kunnen verschillend worden gezien. Korpel en De Moor wijzen erop dat dit niet per se het Bijbelse scheppingsverhaal ontkracht, maar dat er meer duidelijk wordt waar deze mythe vandaan komt. Dit jaar verschijnt er een boek over hun bevindingen en de onderzoekers gaan door met het bestuderen van kleinere kleitabletten uit de collectie. http://www.isgeschiedenis.nl/nieuws/nieuw-scheppingsverhaal-adam-en-eva-ontdekt/

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei ineke-kitty:

Het moet toch zo langzamerhand wel duidelijk zijn dat als de Gemeente is opgenomen de ongelovige volkeren achterblijven om door de grote verdrukking heen te gaan?  En UIT die periode van de grote verdrukking zullen mensen tot bekering komen ,door de prediking van de 144.000 verzegelden uit de 12 stammen van ISRAEL, en DAT zijn de martelaren die tot geloof zijn gekomen . Dat wordt beschreven in Openbaring 7. Ik heb nota bene alle gebeurtenissen die tijdens de grote verdrukking plaats zullen hebben punt voor punt behandeld, en nog weet je niet waar het over gaat? 

Nou,dat is dus niet duidelijk uit jou verhaal. Waar staat dat de 144.000 op aarde gaan prediken? Wat is volgens jou de uitverkiezing? En in de grote verdrukking komen mensen tot bekering? Ze moeten vóór de grote verdrukking tot geloof komen. Er wordt al 100 jaar voor gewaarschuwd, inderdaad door een selectie van leden van de 144.000 die er nu al zijn en die straks met Christus gaan regeren 1000 jaar lang. Bij de grote verdrukking is het te laat, dan is de 'ark' gesloten.

Ik las trouwens iets opmerkelijks. De schoonzoon van Donald Trump heeft het hoofdkantoor van de Jehovah's Getuigen in Brooklyn gekocht. Is dit misschien de vervulling dat de antichrist zich zal openbaren in de Heilige tempel? Het is maar een gedachte....

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei violist:

Mozes zou hebben opgeschreven dat de eerste mensen door goden zijn geschapen, meervoud. "Laat ONS..."etc. De kerk heeft hiervan gemaakt dat Mozes hier de Drieëenheid bedoelde terwijl die pas veel later is geformuleerd!!! Ook lezen we dat Adam op God leek. De kerk heeft hiervan gemaakt dat dat geestelijk moet worden gezien. Recente vondsten hebben echter een heel ander scheppingsverhaal opgeleverd met grote overeenkomsten met Genesis. De gevonden kleitabletten met haar teksten zijn een kleine 1000 jaar ouder dan de boeken van Mozes die tijdens de Joodse ballingschap zijn geschreven!!! Het is daarom niet uitgesloten dat de Joodse schrijvers bekende mythen hebben gebruikt bij het schrijven van hun scheppingsverhaal voor het Joodse volk bij terugkeer in het door hun God beloofde land. De beoordeling van wat jij hier deelt kan dus heel goed gedaan worden met andere dan "bijbelse gronden"  

Dat Ons is Jehovah en Jezus die als meesterwerker naast God de schepping heeft uitgevoerd. Die kleitabletten vertellen blijkbaar zoals het is. Vind het eerder een bevestiging dat het zo is gegaan dan dat het mythen van andere volken zouden zijn. In het begin zullen de verhalen door overlevering door verteld zijn. Het is typisch dat juist Genesis en Openbaring de boeken zijn die het meest onder vuur liggen. Waarom is dat?!

Link naar bericht
Deel via andere websites

@sjako

Met alle respect Sjako, denk ik dat we er samen niet uitkomen wat betreft onze verschillende visies over de eindtijd.  Het voert gewoon te ver om in detail alles wat het boek Daniel en het boek Openbaring leert over de eindtijd gebeurtenissen, hier uit te leggen, vandaar dat ik een beknopt verslag doe uit het boekje van Tim LaHaye .  De Bijbelstudie waar ik normaliter uit put is vele malen uitgebreider, en niet geschikt voor op een forum. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • tucker locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid