Spring naar bijdragen

Donald Trump versus The New World Order


Aanbevolen berichten

Wat wij al zeiden;  aan vooringenomenheid heeft men niets is altijd een zwaktebod.Men kan de man  Donald Trump leuk vinden of niet,eerst maar is afwachten  wat hij gaat doen als President.En dat er wat moet gebeuren is duidelijk,de trap schoonvegen van boven af gaat hij al zo doen,politiek gezien hard nodig zoals ook in NL.Maar volgend jaar maart zal hier het uur van de verkiezingswaarheid klinken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Opvallend dat je die journalist brutaliteit en onbeschoftheid verwijt, terwijl je tegelijk instemmend een filmpje post van een militair die nog veel brutaler en onbeschofter zijn toekomstige opperbeve

@Gaitema Misschien moet je het advies van je verloofde maar opvolgen en niet meer reageren, en met haar meehuilen als jullie voor de TV zitten en beelden zien van de vluchtelingen.  Je hebt namel

Militairen worden getraind en opgeroepen om namens de overheid onder meer oorlogsmissies uit te voeren. Ongeacht of zij het eens zijn met deze oorlogen, want daar gaan zij dan niet over. Als militair

Posted Images

16 uur geleden zei Thorgrem:

Nog geen antwoord. Schijnbaar te confronterend. Ik ben geen Trump-aanhanger. Ik zie de keuze in de VS als 1 tussen twee slechte kandidaten die beide niet in het witte huis thuishoren. Toch zou ik Trump stemmen, om de simpele reden dat ik denk dat hij het minste kwaad van de 2 is. Of ik zou niet stemmen, dat denk ik eigenlijk eerder. 

De vraag lijkt inderdaad te confronterend voor enkelen in dit topic die hun hand al overspeeld hebben in hun eerdere opmerkingen. Toch doe ik nog een laatste poging aan @Ineke Kitty en @Vrijheid in de hoop eindelijk eens een inhoudelijk en eerlijk standpunt te zien te krijgen van één van hen:

Hoe kun je als christen aanhanger zijn van Trump, waarvan bekend is dat hij de christelijke normen en waarden stelselmatig aan zijn laars lapt?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei ineke-kitty:

Van mijn kant zal je geen antwoord daarop krijgen, want ik ben niemands  "aanhanger"  in deze wereld.  Ik ben een aanhanger van Christus Jezus en verwacht Zijn Koninkrijk hier op aarde . 

Pfft, wat een vroom gepraat. Je hebt hem wel vanaf het begin alleen maar verdedigd mevrouwtje, hem een man Gods genoemd, weet je nog? Of ben je inmiddels door onze lieve Heer teruggefloten? Wel zo eerlijk dat dan toe te geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei ineke-kitty:

Ik ga dus niet in op sarcastische opmerkingen.  Maar dat was al bekend.  Ik acht DT heel goed in staat het land weer op orde te krijgen, inderdaad met Gods hulp, en daarom noemde ik hem "een man Gods".  Dat anderen dat betwijfelen, en hem voor van alles en nog wat beschuldigen, doet voor mij niet ter zake.

Zijn er uitzonderingen dan van mannen die niet 'man Gods' zijn? En Clinton...was dat een "vrouw-Gods' "

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei ineke-kitty:

Van mijn kant zal je geen antwoord daarop krijgen, want ik ben niemands  "aanhanger"  in deze wereld.  Ik ben een aanhanger van Christus Jezus en verwacht Zijn Koninkrijk hier op aarde . 

Wij ook ,wij zijn alleen als Militia Christi in Dienst van de Verlosser Jezus de Christus.

32 minuten geleden zei violist:

Pfft, wat een vroom gepraat. Je hebt hem wel vanaf het begin alleen maar verdedigd mevrouwtje, hem een man Gods genoemd, weet je nog? Of ben je inmiddels door onze lieve Heer teruggefloten? Wel zo eerlijk dat dan toe te geven.

Geen vroom gepraat,ken uw Heilige Schrift geschiedenis,zelfs koning Kores was een man Gods en de ondeugende koning David.:Y

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei ineke-kitty:

@Vrijheid

En DAT is nu precies het probleem.  Ongelovigen kennen en geloven de Heilige Schrift niet eens, maar ze hebben WEL allemaal kritiek op de Bijbel. Het hele forum staat er vol mee. 

En jij hebt helemaal geen kritiek op de bijbel? Is het boek foutloos? Staan er geen gruwelijkheden in? Is de bijbel een wetenschappelijk handvat? Een moreel hoogwaardig handvat misschien? Totaal geen kritiek Ineke_Kitty?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei ineke-kitty:

@Magere Hein

Nee, totaal geen kritiek op Gods Woord inderdaad.  God is Soeverein en daarmee ook Zijn Woord. Dat is wat ik geloof, en ik ga daar dus niet over in discussie met ongelovigen.

Niet meer in gesprek met ongelovigen? Succes in deze seculariserende wereld dan. En is dat wat Jezus zou willen?
En wat zeggen Moslims?
Op naar vrede! Op naar Ineke_kitty's wereldbeeld. Ik hoop dat je dit niet serieus meent trouwens...
Maar waarom ben je zo 100% zeker van de bijbel? Hoe kun jij gelijk hebben en Achmed ook, die 100% vertrouwd op de koran? Dan met er toch gesprek blijven???
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei ineke-kitty:

Van mijn kant zal je geen antwoord daarop krijgen, want ik ben niemands  "aanhanger"  in deze wereld.  Ik ben een aanhanger van Christus Jezus en verwacht Zijn Koninkrijk hier op aarde . 

Je hebt dit hele topic volgeschreven met ongenuanceerde pro-Trump propaganda dus ga nu niet zo hypocriet zitten doen. Ik stel je een relevante vraag, maar het lijkt erop dat je enige doel is hier de discussie te frustreren. 

18 minuten geleden zei ineke-kitty:

@Vrijheid

En DAT is nu precies het probleem.  Ongelovigen kennen en geloven de Heilige Schrift niet eens, maar ze hebben WEL allemaal kritiek op de Bijbel. Het hele forum staat er vol mee. 

Ach, jij kent uitsluitend het deel dat gaat over hel en verdoemenis. OT teksten waarmee je andersdenkenden  wil terechtwijzen. Ik denk dat menig ongelovige een gezondere en bredere kijk op de Bijbel heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei ineke-kitty:

@Vrijheid

En DAT is nu precies het probleem.  Ongelovigen kennen en geloven de Heilige Schrift niet eens, maar ze hebben WEL allemaal kritiek op de Bijbel. Het hele forum staat er vol mee. 

Er zijn ongelovigen die het hoogste woord hebben;toen wij eens vroegen heb je de Heilige Schrift wel is gelezen bleef het muis en muis stil.toen wij is vroegen ben je wel is in een Kerk geweest het zijn Katholiek of Protestants,bleef het ook muis en muis stil;toen wij eens vroegen aan ook weer een ongelovigen .de Heilige Schrift bestaat uit twee grote delen OT en NT  noem ze is op,de man had geen flauw benul.

En dan zou je daar mee een serieuse discussie mee moeten voeren  tja....................(H):X

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei ineke-kitty:

Ongelovigen kennen en geloven de Heilige Schrift niet eens, maar ze hebben WEL allemaal kritiek op de Bijbel. Het hele forum staat er vol mee.

Er is een duidelijk onderscheid tussen het kennen van de heilige schrift en het geloven in de heilige schrift, twee geheel verschillende zaken. Ik ben zelfs van mening dat hoe meer je van de heilige schrift weet des te moeilijker het wordt erin te geloven.

1 uur geleden zei Vrijheid:

Er zijn ongelovigen die het hoogste woord hebben;toen wij eens vroegen heb je de Heilige Schrift wel is gelezen bleef het muis en muis stil.toen wij is vroegen ben je wel is in een Kerk geweest het zijn Katholiek of Protestants,bleef het ook muis en muis stil;toen wij eens vroegen aan ook weer een ongelovigen .de Heilige Schrift bestaat uit twee grote delen OT en NT  noem ze is op,de man had geen flauw benul.

En dan zou je daar mee een serieuse discussie mee moeten voeren  tja....................(H):X

Jammer dat "jullie" mij die vragen niet gesteld hebben:

- de bijbel ken ik uit mijn hoofd.

- ik kom in de kerk voor orgelconcerten, niet omdat het die dag toevallig zondag is.

- geloof in God heeft niets met het op kunnen dreunen van alle bijbelhoofdstukken te maken. Wanneer een gelovige alle namen van de zonen van Jakob kan opnoemen, is hij daarmee een geschikte discussiepartner als het op diepere zaken gaat zoals erfzonde en uitverkiezing?

0m over geloofszaken mee te kunnen praten kom je naast wat bijbelkennis met een redelijke dosis gezond verstand een heel eind. Kennis van oude talen is maar weinigen gegeven maar dat belemmert de meeste gelovigen ook niet  "het hoogste woord" te voeren.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het kennen van de Bijbel en het geloof in God gaan samen, zijn niet van elkaar te scheiden.  Er zijn inderdaad ongelovigen die de Bijbel  'uit hun hoofd'  hebben geleerd, maar zonder het geloof in de Here Jezus Christus,  is dat nutteloos, want alleen 'kennis' brengt de mens niet tot het eeuwige leven, dat alleen gegeven kan worden door te geloven in Hem Die het leven gegeven heeft.  Echter voor de gelovige is het essentieel kennis te hebben van het Woord van God, want Hij openbaart Zich immers door Zijn Woord aan de gelovige mens.  Voor de ongelovige blijft het Woord een gesloten boek, ook al kent hij het  'van buiten',  namelijk de letter van het Woord.  Alleen Gods Geest leert ons als gelovigen dat Woord te verstaan en te begrijpen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei ineke-kitty:

Voor de ongelovige blijft het Woord een gesloten boek, ook al kent hij het  'van buiten',  namelijk de letter van het Woord.  Alleen Gods Geest leert ons als gelovigen dat Woord te verstaan en te begrijpen. 

Ik reageerde slechts op de opmerking van Vrijheid die stelde dat ongelovigen geen bijbelkennis zouden hebben. Dat christenen denken dat de bijbel voor ongelovigen een gesloten boek blijft en alleen voor henzelf geopend wordt is oud nieuws en bovendien een nogal zwak argument.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei ineke-kitty:

Het kennen van de Bijbel en het geloof in God gaan samen, zijn niet van elkaar te scheiden.  Er zijn inderdaad ongelovigen die de Bijbel  'uit hun hoofd'  hebben geleerd, maar zonder het geloof in de Here Jezus Christus,  is dat nutteloos, want alleen 'kennis' brengt de mens niet tot het eeuwige leven, dat alleen gegeven kan worden door te geloven in Hem Die het leven gegeven heeft.  Echter voor de gelovige is het essentieel kennis te hebben van het Woord van God, want Hij openbaart Zich immers door Zijn Woord aan de gelovige mens.  Voor de ongelovige blijft het Woord een gesloten boek, ook al kent hij het  'van buiten',  namelijk de letter van het Woord.  Alleen Gods Geest leert ons als gelovigen dat Woord te verstaan en te begrijpen. 

Klopt helemaal maar ook een van de Geloofsgeheimen de kennis van het hart tot de Levende God.

En de ongelovigen weet daar niet van zou hij/zij daar wel van weten zou men geen vijand van het Geloof zijn en van God; maar wat niet is kan nog komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

18 uur geleden zei Vrijheid:

Er zijn ongelovigen die het hoogste woord hebben;toen wij eens vroegen heb je de Heilige Schrift wel is gelezen bleef het muis en muis stil.toen wij is vroegen ben je wel is in een Kerk geweest het zijn Katholiek of Protestants,bleef het ook muis en muis stil;toen wij eens vroegen aan ook weer een ongelovigen .de Heilige Schrift bestaat uit twee grote delen OT en NT  noem ze is op,de man had geen flauw benul.

En dan zou je daar mee een serieuse discussie mee moeten voeren  tja....................(H):X

Jouw reacties bestaan bijna louter uit een combinatie drogredeneringen en domheid. Dit is er ook weer zo eentje.

Paar tips verder:

- spreek niet in de 'wij' vorm anders denken mensen dat je geen eigen mening hebt (wat waarschijnlijk ook zo is)
- schrijf 'eens' voluit in plaats van 'is' (vmbo-taaltje)
- probeer eens inhoudelijk en zelfstandig te reageren in plaats van continue Ineke-Kitty na te praten 

Link naar bericht
Deel via andere websites

De hertelling gaat helemaal niets opleveren, de marges zijn gewoon te groot en er zijn ook andere verklaringen te verzinnen voor het onderpresteren van Hillary in de 'verdachte' districten, zoals dat er bovengemiddeld veel laagopgeleiden in die districten wonen. De Obama administratie zegt ook dat er geen aanwijzingen zijn dat er gesjoemeld is. De hertelling is een slecht idee, het land is al tot het bot verdeelt, er is gigantisch veel wantrouwen, en dit maakt het alleen maar erger.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid