Spring naar bijdragen

Donald Trump versus The New World Order


Aanbevolen berichten

41 minuten geleden zei ineke-kitty:

@Thorgrem

Je stelt  hier de "haat tegen Moslims" gelijk  met "het gevaar voor de overheersing van de Islam" . Dat zijn twee verschillende zaken.  Je probeert nu degenen,  die de mogelijkheid van die overheersing waarschijnlijk achten,  te vergelijken met de haat die zij volgens jou in dit topic zouden uitdragen. Een totaal verkeerde voorstelling van zaken dus. 

Zo is dat. 

4 minuten geleden zei violist:

Ik betwijfel dit, aan de vrucht kent men de boom:

Want ieder boom wordt uit zijn eigen vrucht gekend; want men leest geen vijgen van doornen, en men snijdt geen druif van bramen. (Luk 6:44)

Maar dat zal je nooit toegeven omdat christenen hun vijanden van Jezus niet mogen haten.

Iemand die in Christus is, die haat ook niet. En omdat de haat uit het hart van die persoon is weggenomen, kan hij de realiteit benoemen zoals die is. 

Echter zien we jou en nog een enkeling hier voortdurend vertellen dat God niet bestaat, en de Bijbel niet waar zou zijn, om vervolgens te proberen de Bijbel tegen christenen te hanteren (wat overigens mislukt, want een christen draagt de geestelijke Wapenrusting waarop al die pijlen afketsen). Van een andere ongelovige hebben we zelfs kunnen lezen dat hij door de God die volgens hem niet bestaat, volgens de Bijbel die volgens hem onzin verkoopt, zal worden opgenomen. En dan noemt zo iemand de ander pathetisch. Heel bijzonder.

1 uur geleden zei violist:

    Een mens lijdt dikwijls 't meest
    Door 't lijden dat hij vreest
    Doch dat nooit op komt dagen.
    Zo heeft hij meer te dragen
    Dan God te dragen geeft.

Precies, dus waarom ben je zo bang van het kruis dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Opvallend dat je die journalist brutaliteit en onbeschoftheid verwijt, terwijl je tegelijk instemmend een filmpje post van een militair die nog veel brutaler en onbeschofter zijn toekomstige opperbeve

@Gaitema Misschien moet je het advies van je verloofde maar opvolgen en niet meer reageren, en met haar meehuilen als jullie voor de TV zitten en beelden zien van de vluchtelingen.  Je hebt namel

Het is puberaal om te reageren op en bijdrage die je niet goed gelezen hebt,en waar lagen in zitten tja........

Posted Images

41 minuten geleden zei Dolce Vita:

Precies, dus waarom ben je zo bang van het kruis dan?

Ik bang?

Ineke-kitty is bang voor de Moslims en Marokkanen. Bang dat ze haar het hoofd afhakken of haar portemonnee rollen.

Het komt nooit opdagen zegt het liedje.

Hier vers 2, geef het maar aan haar door:

    Het leed dat is, drukt niet zo zwaar
    Als vrees voor allerlei gevaar.
    Doch komt het eens in huis,
    Dan helpt God altijd weer
    En geeft Hij kracht naar kruis.

Hoofden afhakken is voor de God in de bijbel trouwens heel normaal:

 De HEERE dan zeide tot Jehu: Daarom dat gij welgedaan hebt, doende wat recht is in Mijn ogen, en hebt aan het huis van Achab gedaan, naar alles, wat in Mijn hart was, zullen u zonen tot het vierde gelid op den troon van Israël zitten. (2 Kon 9:30)

En wat had Jehu dan wel niet voor goeds gedaan waar hij voor beloond werd?  Let op:

Toen schreef hij ten tweeden male tot hen een brief, zeggende: Zo gij mijn zijt, en gij naar mijn stem hoort, neemt de hoofden van de mannen, de zonen uws heren, en komt tot mij morgen omtrent dezen tijd naar Jizreël. De zonen nu de konings, zeventig mannen, waren bij de groten stad, die hen opvoedden. Het geschiedde dan, als die brief tot hen kwam, dat zij de zonen des konings namen, en zeventig mannen sloegen; en zij leiden hun hoofden in korven, die zij tot hem zonden naar Jizreël. (2 Kon 9:6,7)

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dolce Vita:

Waarom gelijk zo denigrerend? Ik stelde je een normale vraag, en later terwijl je al meerdere andere berichten had geplaatst kwam de vervolgvraag.

Heb je ook nog een bron van een niet Israëlisch of Israëlisch gelieerd nieuwsbedrijf? Indien Obama dat daadwerkelijk heeft gezegd moet dat niet zo heel moeilijk zijn. Ik kan het namelijk niet vinden.

En buiten dat, zou het heel verkeerd zijn om zo'n belangrijke plaats voor verschillende religies onder te brengen onder VN vlag opdat er neutraal en behouden mee omgegaan wordt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Thorgrem:

 

Heb je ook nog een bron van een niet Israëlisch of Israëlisch gelieerd nieuwsbedrijf? Indien Obama dat daadwerkelijk heeft gezegd moet dat niet zo heel moeilijk zijn. Ik kan het namelijk niet vinden.

 

Wat is er mis met een Israelische krant? Is die niet antisemitisch genoeg?

13 minuten geleden zei Thorgrem:

En buiten dat, zou het heel verkeerd zijn om zo'n belangrijke plaats voor verschillende religies onder te brengen onder VN vlag opdat er neutraal en behouden mee omgegaan wordt?

Daar is alles mis mee. Religies hebben niets met de VN te maken en de VN niets met religies. Kerk en staat dienen gescheiden te zijn.  Frappant vind ik dan wel dat op hun beurt, in één en dezelfde stemming, zowel de Palestijnse als de Vaticaanse vlag werden gehesen op het VN hoofdkwartier in New York.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dolce Vita:

Wat is er mis met een Israelische krant? Is die niet antisemitisch genoeg?

Er is over het algemeen niets mis met een Israëlische krant. Voor feiten checken is het echter goed om ook verder te kijken dan vanuit 1 gezichtsveld. Wat is er mis met goede en brede informatievoorziening?

En waarom mij uitschelden voor antisemiet? Behoorlijk asociaal van je.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Thorgrem

Het punt is dat het niet gaat om verschillende religies onder te brengen onder een bepaalde vlag, of dat nu de vlag van de VN is of de zwarte vlag van de Islam.  Geen enkele religie heeft het recht een vlag te plaatsen op de plaats die alleen de God van Israel toekomt, dus ALS er al een vlag geplaatst zou moeten worden, is dat de Israelische vlag .  God heeft dat land als erfenis gegeven aan Zijn volk Israel, en daarom heeft geen enkel ander volk , of geen enkele andere religie het recht zijn vlag te plaatsen op de Tempelberg. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nogmaals Ineke Kitty, de verdraagzaamheid druipt van je berichten af. Ik weet dat jouw God jaloers is. Dat Hij korte metten kan maken met de gehele wereldbevolking inclusief alle
dieren als het Hem niet zint. Maar laat dat dan allemaal aan Hem over en laten we als mens wat verdraagzamer met elkaar omgaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei ineke-kitty:

Wel, God is absoluut niet "verdraagzaam"  als het gaat om lui die hun vlag willen plaatsen in ZIJN land, en van plan zijn, zoals de Islam, Zijn volk uit te roeien. Weet je wat dan zal "druipen?"  Het zal van de knieen druipen van angst bij degenen die te maken zullen krijgen met de toorn van God.

Nou, nou, het is voor "die lui" niet te hopen dat jij dan Zijn assistente bent Ineke-kitty.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei ineke-kitty:

@Thorgrem

Het punt is dat het niet gaat om verschillende religies onder te brengen onder een bepaalde vlag, of dat nu de vlag van de VN is of de zwarte vlag van de Islam.  Geen enkele religie heeft het recht een vlag te plaatsen op de plaats die alleen de God van Israel toekomt, dus ALS er al een vlag geplaatst zou moeten worden, is dat de Israelische vlag .  God heeft dat land als erfenis gegeven aan Zijn volk Israel, en daarom heeft geen enkel ander volk , of geen enkele andere religie het recht zijn vlag te plaatsen op de Tempelberg. 

Je gaat al uit van verkeerde veronderstellingen. De VN is geen religie. De huidige staat Israël verwar je met het Israël uit vroegere tijden en je gaat voorbij aan het nieuwe verbond. De huidige staat Israël bestaat overigens bij gratie van diezelfde VN. In hetzelfde plan wat de huidige staat Israël bestaansrecht geeft staat overigens dat Jeruzalem onder internationaal bestuur hoort te staan.

De VN vlag is van ons allemaal. En juist de neutraliteit van de VN is nodig om de situatie daar, op een plek die belangrijk is voor meerdere religies, een beetje normaal te houden en voor iedereen aangenaam.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei ineke-kitty:

@Thorgrem

Het punt is dat het niet gaat om verschillende religies onder te brengen onder een bepaalde vlag, of dat nu de vlag van de VN is of de zwarte vlag van de Islam.  Geen enkele religie heeft het recht een vlag te plaatsen op de plaats die alleen de God van Israel toekomt, dus ALS er al een vlag geplaatst zou moeten worden, is dat de Israelische vlag .  God heeft dat land als erfenis gegeven aan Zijn volk Israel, en daarom heeft geen enkel ander volk , of geen enkele andere religie het recht zijn vlag te plaatsen op de Tempelberg. 

Juist, Ineke. Jij snapt het en verwoordt het beter. Dankjewel.

3 uur geleden zei Thorgrem:

Waarom gelijk zo denigrerend? Ik stelde je een normale vraag, en later terwijl je al meerdere andere berichten had geplaatst kwam de vervolgvraag.

Heb je ook nog een bron van een niet Israëlisch of Israëlisch gelieerd nieuwsbedrijf? Indien Obama dat daadwerkelijk heeft gezegd moet dat niet zo heel moeilijk zijn. Ik kan het namelijk niet vinden.

En buiten dat, zou het heel verkeerd zijn om zo'n belangrijke plaats voor verschillende religies onder te brengen onder VN vlag opdat er neutraal en behouden mee omgegaan wordt?

Een goedmoedige verwijzing naar je ongeduld is niet denigrerend. 

Wat betreft bronnen, de enige betrouwbare nieuwsbron is inmiddels bijna alleen nog het Israëlisch nieuws. Westerse media hebben naar mijn ervaring al in geen tientallen jaren integere nieuwsberichten gemaakt als het om Israël gaat. 

2 uur geleden zei ineke-kitty:

Wel, God is absoluut niet "verdraagzaam"  als het gaat om lui die hun vlag willen plaatsen in ZIJN land, en van plan zijn, zoals de Islam, Zijn volk uit te roeien. Weet je wat dan zal "druipen?"  Het zal van de knieen druipen van angst bij degenen die te maken zullen krijgen met de toorn van God.

Zo is het. En dat is om stil van te worden....  Een deel van de wereld zal het meemaken en bekeert zich toch niet. Als men nu nog zo tekeer gaat, dan houdt het gewoon op. Dus laat gaan ;)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Magere Hein:

Nou reken erop dat ik weet waarover ik het heb en dat ik weet waarom we (sociaal/intellectueel gezien) nog zo weinig verwijderd zijn van de chimpansee.

Je hebt ook 60 procent overeenkomst met de goudvis en 50 procent met fruitvliegjes. Vissenkommetje doen? 

 Maar je bent al goed ingeburgerd, want ongelovige Westerlingen zijn volgens de islam apen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Thorgrem

Ik ga uit van wat de Bijbel zegt over het volk van God, en dat het land wat God Zelf aan hen als erfenis heeft gegeven,  in de toekomst een soevereine Staat zal worden onder leiding van Christus Jezus als Hij Zijn Koninkrijk op aarde zal oprichten, en Hij vanuit Jeruzalem de hele wereld zal regeren op de troon van David.  Daar speelt de VN geen enkele rol in.  ALLE volkeren zullen zich moeten onderwerpen aan Zijn macht .  En DAT is geen "verkeerde veronderstelling"  maar een feit.  Maar de wereld in zijn algemeenheid denkt dat zij het zelf wel kan oplossen , ZONDER Christus , en alle pogingen van de VN  om de "vrede"  te bewaren zullen op niets uitlopen.  Zo'n  vlaggetje is een aanfluiting en een lachertje voor de God van Israel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

sd

Citaat

Ik ga uit van wat de Bijbel zegt over het volk van God, en dat het land wat God Zelf aan hen als erfenis heeft gegeven,  in de toekomst een soevereine Staat zal worden onder leiding van Christus Jezus als Hij Zijn Koninkrijk op aarde zal oprichten, en Hij vanuit Jeruzalem de hele wereld zal regeren op de troon van David.  Daar speelt de VN geen enkele rol in. 

Je gaat uit van een nogal aparte interpretatie van de bijbel eentje met ontzettend veel inlegkunde. Wellicht dat de VN daar geen rol in speelt, evengoed waarschijnlijk het huidige Israël ook niet.

 

Citaat

ALLE volkeren zullen zich moeten onderwerpen aan Zijn macht .  En DAT is geen "verkeerde veronderstelling"  maar een feit.  Maar de wereld in zijn algemeenheid denkt dat zij het zelf wel kan oplossen , ZONDER Christus , en alle pogingen van de VN  om de "vrede"  te bewaren zullen op niets uitlopen.  Zo'n  vlaggetje is een aanfluiting en een lachertje voor de God van Israel.

Als het alle volkeren betreft is de link met de VN er eerder dan met de huidige staat Israël. En dan heeft het volk van God ook weinig betekenis meer (wat jij onterecht 1 op 1 plakt op de inwoners van de huidige staat Israël), het zal immers iedereen beslaan.

Iets is pas een feit als het daadwerkelijk geschied is. Wellicht gaat het zo gebeuren, wellicht ook niet. We praten hier dus niet over feiten.

En indien DAT dan idd geen verkeerde veronderstelling is maakt dat niet al je andere verkeerde veronderstellingen opeens wel waar.

Dat God onze inspanningen voor vrede en een betere wereld een lachertje zou vinden durf ik wel te betwijfelen. Ik denk zelfs dat Hij het zeer kan waarderen.

 

Hoe wordt al deze eindtijd waarzeggerij eigenlijk gelinkt aan het komende presidentschap van Trump?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Thorgrem

"Eindtijdwaarzeggerij?" .  Ga je Bijbel eens lezen zou ik zeggen.  Israel is en blijft het volk van God, en ik heb het niet over de huidige staat Israel, maar over de toekomst waarin God Zich opnieuw zal ontfermen over Zijn volk.  En daar speelt de VN geen enkele rol in.  En God waardeert onze inspanningen voor vrede en een betere wereld helemaal niet. Sterker nog, het is ronduit de hoogmoed van de mens dat hij denkt God een handje te moeten helpen bij Zijn Plan met deze wereld. Nog nooit in de geschiedenis van de wereld tot nu toe heeft de mens met al zijn zogenaamde inspanningen vrede en gerechtigheid kunnen brengen op deze aarde.  De mens is daar eenvoudig weg niet toe in staat.

Feit blijft dat als Christus Jezus Zijn Koninkrijk zal oprichten op aarde,  ZIJN Banier zal wapperen in Jeruzalem.  En mijn  "eindtijdwaarzeggerij" wordt overigens ook niet gelinkt aan het komende presidentschap van Trump, die een ware vriend van Israel is.  Hij is een man Gods die zijn land zal behoeden van ongure types zoals moslim extremisten die erop uit zijn onschuldige burgers te vernietigen, zoals ze erop uit zijn het land Israel van de kaart te vegen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei ineke-kitty:

.......Sterker nog, het is ronduit de hoogmoed van de mens dat hij denkt God een handje te moeten helpen bij Zijn Plan met deze wereld.

Nog nooit in de geschiedenis van de wereld tot nu toe heeft de mens met al zijn zogenaamde inspanningen vrede en gerechtigheid kunnen brengen op deze aarde.  De mens is daar eenvoudig weg niet toe in staat.

.....En mijn  "eindtijdwaarzeggerij" wordt overigens ook niet gelinkt aan het komende presidentschap van Trump, die een ware vriend van Israel is.  Hij is een man Gods die zijn land zal behoeden van ongure types zoals moslim extremisten die erop uit zijn onschuldige burgers te vernietigen, zoals ze erop uit zijn het land Israel van de kaart te vegen. 

Trump een man Gods? Laat me niet lachen. Hij gelooft niet in de opwarming van de aarde, hij wil van het klimaatverdrag van Parijs af. Denk je echt dat God het belangrijker vindt dat een paar christenen tegen  moslims beschermd worden dan dat Zijn mooie schepping behouden wordt? Hoe ver kan een christen  zinken door zichzelf zo belangrijk te vinden. Tijdens de holocaust heeft God geen hand naar de nakomelingen van Abraham uitgestoken zodat er weinig reden is dat in de toekomst wel te verwachten. Misschien dat Trump wat voor de Joden kan betekenen maar zoals je wel terecht stelt, het is voor een mens heel moeiliijk vrede en gerechtigheid te brengen, daarvoor zijn we te veel verdeeld. 

Verder praat je als uit een boekje, dat het allemaal hoogmoed van de mens is als hij denkt iets te kunnen bereiken. Geveinsde nederigheid noem ik dat. In je hart geloof je niets van die onmacht, de topics hier staan bol van jouw geroep om en vertrouwen in een sterk beleid tegen moslims en Marokkanen.  

Koning David was volgens de bijbel een man naar Gods hart, maar Donald Trump? Het enige wat ze gemeen hebben is de belangstelling voor vrouwelijk schoon, de misstappen van beide heren zijn je vast wel bekend :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het toejuichen van het sluiten van grenzen zonder ook maar een woord van medelijden voor al die mensen die zoveel zijn kwijt geraakt. Huizen zijn verwoest. Familie en vrienden in de oorlogen omgekomen.. ik voel me machteloos bij het zien van al die hardheid 

Waarom zou God meer van de Europeanen houden, dan van het midden oosten? Ik snap werkelijk niks van dit in mijn ogen overkomende christen fundamentalisme, waarvan ik voorheen nooit geloofd had dat het bestond. 

Inmiddels ben ik vader geworden, (gisteren) van een joods meisje, want mijn vriendin is (evangelisch christelijk) joods . Toch zijn we gewoon Nederlanders en voelen we ons Nederlanders. De joodse wortels zegt helemaal niks. De Turken, Syriërs en Iraniers worden door God evenwel als gewone mensen gezien. 

Als we Gods liefde voor de moslims en de atheïsten niet meer laten zien en hen als vijanden vijandig te gemoed treden.. hoe slecht zal het er dan voor deze wereld uitzien?

Gods Geest gaat over de wereld opzoek naar iemand wiens hart naar Hem uitstrekt. 

De Vader die op de uitkijk staat en uitziet naar de terugkeer van Zijn verloren zoon.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik stel me zo voor dat Nederland Islamitisch is en dat we allemaal een Islamitische opvoeding hebben gehad. Ik lees de Koran, maar vind het een lastig en moeilijk boek. Echter heb ik geleerd dat God hierin omschreven wordt. Twijfels houden me wel bezig, maar ik vrees dat ik afvallig ben als ik me daaraan toegeef. Vervolgens valt  de IS vanuit België Nederland binnen en schieten en  bombarderen heel Ede aan vlarden. Mijn vrouw wordt ontvoert en mijn kind komt om het leven. Ik zie de mogelijkheid om naar het christelijke Denemarken te vluchten, maar daar stuit ik tegen dichte grenzen en christenen die mij haten en terug willen sturen naar Ede waar mij de strop wacht van de IS, omdat ik een afvallige ben die voor God gevlucht is naar de christenhonden. 

Terwijl ik terug gestuurd wordt houdt me de volgende gedachte bezig: als God bestaat, waarom vermoord zijn leger dan mijn kind, ontvoert en misbruikt mijn vrouw en als Jezus de Zoon van God is, waarom drijft Hij mij de dood in?

 

 

18 minuten geleden zei violist:

Van harte gefeliciteerd, alles naar wens?

 

 

Dank je :)

Bijna alles. Ze is 5 weken en 4 dagen te vroeg geboren, waardoor ze gisteren veel overgaf en soms hulp nodig had om zuurstof te krijgen. Ze ligt in een couffeuse aan de sondevoeding. Gelukkig is ze in goede handen en is ze verder kern gezond. Ook het spugen nam gisteren af. Over een tijdje kan ze ook geheel zelfstandig eten en heeft ze de beademing ook niet meer af en toe nodig :)

Ze is heel lief en maakt al lieve geluidjes.  Ze knijpt in mijn pinkje en drukt zich soms met haar armpjes omhoog.  Een sterk meisje. 5 pond. Best een mooi gewicht voor iemand van 33 weken oud :)

Ze heet Naomi.

Dat betekend aangenaamheid en lieflijkheid 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op Thursday, November 17, 2016 om 10:14 zei Dolce Vita:

Hier gaat mijn antwoord aan Violist helemaal niet over.  

Je hebt naar mijn mening niet begrepen waar andere gelovigen je op wezen.  Ik kan nu weer opnieuw een poging wagen, maar ik doe dat maar niet, want ik heb niet zoveel zin om tegen een muur aan te praten. Als mensen die zich gelovig noemen in hun eentje hun eigen visie en hun eigen rol binnen het Lichaam verabsoluteren, dan vind ik dat een zeer griezelige aangelegenheid. 

In een gesprek, zeker tussen gelovigen, hoort voor mij minimaal enige wederkerigheid te zijn. Die mis ik op dit moment in je manier van discussiëren. Dan wens ik je maar succes met je liefde voor moslims. Ik hoop voor de rest van de wereld dat je je leven ook voor hen geeft. Want je bent net als Petrus voor de duvel niet bang. En we weten toch hoe dat afliep voor Petrus. 

In welk AZC werk je eigenlijk precies?

Ik heb het met je te doen, dat je werkelijk denkt dat God op hun ondergang uit is en niet op hun heil. Die laatste vraag slaat al helemaal nergens op. Je beweerd hard dat al die moslims maar terug moeten en het doet je niets of het wel goed met hen zal vergaan. Je ziet niet in hoe zij zo hard onze liefde en het evangelie nodig hebben. Ik heb daardoor geen afkeer van je, want ook jij bent een parel in Gods handen, maar ik hoop en bid dat je iets meer zult leren kennen van wie Jezus werkelijk is, die stierf voor de hele wereld, omdat " also lief God de 'wereld' heeft gehad..

Ook een babie die in de Islamitische Staat wordt geboren is een Gods geschenk en Zijn liefde waard. Laten we hopen dat er een couffeuse is, als die te vroeg geboren is vanwege de trauma's van zijn moeder!

Hoeveel Zou God treuren als Hij dit kindje moet terugnemen om de reactie van haar broers en zussen in Nederland die zich erin bevestigd zien dat geen van deze getraumatiseerde ouders met kinderen welkom geheten moeten worden?

Al de engelen in de hemel zouden 2 minuten stilte gaan houden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid