Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

In het menu "Activiteit" kun je een tijdlijn zien waarin op chronologische volgorde staat aangegeven wat er gebeurt is, met de nieuwste gebeurtenis bovenaan. Zowel waarderingen, afkeuringen (gek genoeg ook waarderingen genoemd), belangrijke profielwijzigingen als nieuwe posts worden er getoond.
Het voordeel is dat je zo direct kunt zien wat er allemaal gebeurd is, wat een zekere dynamiek aan het forum geeft. Het nadeel is dat de pagina helemaal vol kan stromen met gebeurtenissen in een en dezelfde topic, zodat andere topics die je volgt of nieuwe mogelijk interessante topics ondergesneeuwd dreigen te raken voordat je de gebeurtenissen opgemerkt hebt. En dat is jammer, zeker als het dominerende topic jou minder boeit.

Op het oude forum hadden we echter de Active Topics, ofwel de AT-lijst. Deze lijst sorteerde de gebeurtenissen (beperkt tot nieuwe posts) niet chronologisch, maar strikt per topic. Je zag dus alleen een lijst topics, waarbij elk topic enkel één regel van de AT-lijst in beslag nam. Afijn, het systeem moge bekend zijn en hoeft dus niet verder uitgelegd te worden.
Ik zou het daarom erg op prijs stellen als een soortgelijke optie ook in de huidige tijdlijn zou kunnen worden geïmplementeerd. Zodat je alleen een lijst actieve topics ziet en elk topic kan uitklappen om alle nieuwe posts, likes, etc. daarin te aanschouwen. Voor niet-topicgerelateerde zaken, zoals profielwijzigingen, zou dan een aparte kop kunnen worden gemaakt. Uiteraard zou dit dan naast het huidige systeem moeten staan, zodat users kunnen kiezen.

Dit is in de beginfase van het nieuwe forum ook her en der ter sprake gekomen en volgens mij ben ik niet de enige user die een dergelijke AT-achtige optie zou waarderen. Ik ken echter niet de technische mogelijkheden van de huidige software hiertoe, maar ik begreep wel dat de software flexibeler is in dit soort dingen dan de oude.
Mijn vraag is dus in hoeverre jullie als crew hier al over hebben nagedacht en wat de mogelijkheden hierin zijn met deze software. En als er users zijn met meer of betere ideeën om dit goed weg te zetten, dan kunnen zij hier wat mij betreft ook hun feedback hierover geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
  • 1 year later...

Bij deze breng ik dit nu nogmaals onder de aandacht. :)

Ik zie momenteel als ik op 'alle activiteit' druk slechts 1 topic lansg komen (Agressieve Jezus?), Dat is momenteel schijnbaar populair, maar daardoor worden andere actieve topics uit deze tijdlijn gedrukt. Zodoende is er minder overzicht en worden topics vrij snel inactief.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ter informatie: ben nog aan het kijken/denken hoe dit gedaan kan worden. Dit is namelijk geen standaard functionaliteit van het forum waar we gebruik van maken.

Zag dezelfde vraag wel voorbij komen op het forum van het forum wat we gebruiken en daar had men het genoteerd om topics te groeperen. Had verder geen prio dus weet niet wanneer en of het überhaupt gemaakt zal worden.

Moet zoiets dan zelf gaan maken om dit te kunnen realiseren, wie weet dat ik er een keer voor ga zitten.

Oftewel: ben dit niet vergeten maar wie weet da dit in de toekomst gemaakt zal worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Robert Frans:

Aaah, fantastisch, eindelijk is het er! |P De roepende in de woestijn is nu dan eindelijk verhoord! Hier word ik érg blij van!

En dat nog wel op de sterfdag van de heilige Daniel Brottier. Wie had dat gedacht.

aten we het de brottier functie noemen. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid