Spring naar bijdragen

Het zoveelste merkteken van het beest


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier, geen Christen, maar ook geen Jood, Moslim, Boedha, agnost, of whatever.

Al geruime tijd ben ik bezig met het bestuderen van "het teken van het beest", het is een uit de hand gelopen fascinatie met de Hel, Hemel, God, Satan etc enz welk nu serieuze dwangmatige vormen begint aan te nemen. Voorheen had je alleen internet met een handjevol (vaak slecht ontworpen) webpagina's met tekst en uitleg, maar mede door de opkomst van sociale-media zoals youtube lijkt het wel alsof er wel 101 tekens van het beest zijn.

Dit ben ik allemaal tegengekomen van wat het "teken" of dragers van het teken zouden moeten zijn:

  • Moslims
  • ISIS
  • Al Qaeda
  • Het WWW
  • Een KamervanKoophandel nummer
  • Burgerservicenummer
  • Social Security Number
  • Bepaalde Katholieke rituelen
  • De beurs, beurshandelaren en de beursgang
  • Geld
  • Gekleurde Afrikanen (ja echt!!)
  • De zondagsrust (voornamelijk wordt deze theorie aangehangen door 7e dags adventisten)
  • De bijbel zelf
  • Een onderhuidse  RFID chip
  • Biometrie (inklokken op je werk met een vingerscanner, of deuren openen met een irisscanner)
  • Vingerscanners op mobiele telefoons en mobiele telefoons zelfs
  • Popsterren die bepaalde handsymbolen maken
  • Esotherische genootschappen zoals de Vrijmetselaars of de Rozenkruisers

Dan heb je natuurlijk ook nog een heleboel theorien waarin gespeculeerd wordt wie de antichrist is, bv: Clinton, Bush, Obama, vrijwel iedere president van de US, Europa, Amerika, ISIS, de Islam, de Paus en de Katholieke kerk, Internet etc enz.

Het lijkt wel alsof Christenen zelf het antwoord eigenlijk ook niet weten want iedere keer is het weer iets anders en mond het hele gebeuren weer uit op een wellus/nietus spelleltje waar zelfs de nekharen van een kleuter van overeind gaan staan. Wat moet ik hier nou mee, en wat moeten andere mensen hier nou mee; iedereen kan het immers zien als men het op youtube zet.

Na al die jaren is het enige wat ik eruit kan opmaken dat alles wat je doet verkeerd is, of je nou wel of niet de antichrist aanbid of het teken accepteer:  iedereen zal branden en iedereen is schuldig.

Of ben ik nou een beetje te negatief?

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei ineke-kitty:

Ik begrijp niet waar je je zo druk over maakt, als je toch nergens in gelooft en geen christen bent. Wat wil je nu bereiken met dit topic?  Dat je een antwoord krijgt op de mogelijkheden die je aangeeft wie de antichrist nu zou kunnen zijn? 

Heel fijn topic Ineke, het maakt veel duidelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei KnG:

Na al die jaren is het enige wat ik eruit kan opmaken dat alles wat je doet verkeerd is, of je nou wel of niet de antichrist aanbid of het teken accepteer:  iedereen zal branden en iedereen is schuldig. Of ben ik nou een beetje te negatief?

Vraag stelt zich of je ook theorieën hebt gevonden die de vermeende schuldlast kunnen bekrachtigen op een onderbouwde manier, het zou mi een en ander veel transparanter maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei KnG:

Het lijkt wel alsof Christenen zelf het antwoord eigenlijk ook niet weten want iedere keer is het weer iets anders en mond het hele gebeuren weer uit op een wellus/nietus spelleltje waar zelfs de nekharen van een kleuter van overeind gaan staan. Wat moet ik hier nou mee, en wat moeten andere mensen hier nou mee; iedereen kan het immers zien als men het op youtube zet.

Het 'probleem' is een beetje dat christenen geen homogene groep zijn. Maar vele, vele groepjes in verschillende omvang en ook in die groepjes zijn nog sub-groepjes.

Zo'n groepje of sub-groepje kan wel een heel duidelijk idee hebben over wie nou de anti-christ is, andere groepen kunnen het daar dan volstrekt over oneens zijn. En ja, dan krijg je die wellus nietus gesprekken die in de zandbak van een kleuterklas niet zouden misstaan. :)

11 uur geleden zei KnG:

Na al die jaren is het enige wat ik eruit kan opmaken dat alles wat je doet verkeerd is, of je nou wel of niet de antichrist aanbid of het teken accepteer:  iedereen zal branden en iedereen is schuldig.

Of ben ik nou een beetje te negatief?

 

 

 

Ik denk dat je een beetje negatief bent. Doe gewoon wat jij denkt dat goed is, volg daarin je geweten. En heb vertrouwen op een liefdevolle en vergevingsgezinde God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik maak me niet zo druk om de eindtijd... Ik leef vooral in het hier en nu, en verwacht de komst van de Heer, maar ga niet speculeren erover. Ik denk trouwens voordat hij komt dat het nog een stuk erger zal worden.

Christendom is voor mij niet zozeer het berekenen van de profetieën, ik ben al overtuigd dat de bijbel "waar" is, maar wel een relatie met God die ik in stand wil houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En nu heeft hij nog steeds geen antwoord. Ik zal mijn visie geven. Als je het over het teken van het beest hebt moet je weten a. Wie of wat is dat beest en b. Wat is dat teken.

A. Wie is het beest

Kijken we eerst naar Openbaring 13:11-13 11 En ik zag een ander wild beest uit de aarde opstijgen, en het had twee hoorns, gelijk een lam, maar het ging spreken als een draak.  12 En het oefent alle autoriteit van het eerste wilde beest uit voor diens ogen. En het bewerkt dat de aarde en zij die daarop wonen, het eerste wilde beest aanbidden, dat van zijn dodelijke slag genezen was.  13 En het verricht grote tekenen, zodat het zelfs vuur uit de hemel doet neerdalen naar de aarde ten aanschouwen van de mensen.

Het beest heeft twee hoorns, een teken van bondgenootschap tussen twee politieke machten. Het moet een wereldmacht zijn die tijdens de dag des Heren een belangrijke rol speelt. Uit studie blijkt dit de Anglo-Amerikaanse wereldmacht te zijn. Het doet zich voor als zachtaardig en onschuldig als een Lam, maar spreekt als een draak. Het verricht inderdaad grote tekenen, zoals raketten, atoombommen enz. 

Johannes gaat verder openbaring 13:14 En het misleidt degenen die op de aarde wonen wegens de tekenen die hem gegeven waren te verrichten voor de ogen van het wilde beest, terwijl het tot hen die op de aarde wonen, zegt dat zij een beeld moeten maken voor het wilde beest dat de zwaardslag had en toch weer opgeleefd was.  15 En het werd hem toegestaan adem aan het beeld van het wilde beest te geven, zodat het beeld van het wilde beest niet alleen zou spreken maar ook zou bewerken dat allen die het beeld van het wilde beest op generlei wijze zouden aanbidden, gedood werden.

wat is dat beeld van het wilde beest? Zijn doel is de aanbidding van het zevenkoppig wilde beest, waar het een beeld van is. Dit beeld wordt gemaakt nadat het zevenkoppig wilde beest van zijn zwaard slag is hersteld. Dit was de Volkenbond. Dit ging ter ziele, maar later werd dit de Verenigde Naties, het beeld kreeg dus 'adem'. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

16 En het oefent dwang uit op alle personen, de kleinen en de groten, en de rijken en de armen, en de vrijen en de slaven, opdat men dezen een merkteken aan hun rechterhand of op hun voorhoofd zou geven,  17 en opdat niemand zou kunnen kopen of verkopen, behalve wie het merkteken heeft, de naam van het wilde beest of het getal van zijn naam.  18 Hier komt het aan op wijsheid: Wie intelligentie heeft, berekene het getal van het wilde beest, want het is het getal van een mens; en zijn getal is zeshonderd zesenzestig.

Dat wilde beest (de VN) heeft een naam 666. Dit getal wordt in verband gebracht met Gods vijanden zoals Nero, Nebukadnezar. Het getal is minder dan het volmaakte getal 7 (Goddelijk getal). 666 zes in de derde graad is dus passende naam voor een gigantisch groot politiek wereldsamenstel.

Wat betekent het dat merkteken dan? In de Bijbel komen we verschillende voorbeelden tegen van 'op je voorhoofd dragen'. Bijv. de Joden moesten de wet op hun voorhoofd dragen (deuteronomium 11:18). In nabootsing hiervan doet Satan dat ook. Iedereen die zich bezig houdt met dagelijkse dingen zoals kopen en verkopen wordt gedwongen dit op de wijze te doen zoals het wilde beest dat doet. Dit zijn dingen die gewoon worden gevonden zoals bijzondere feestdagen vieren, de vlaggengroet brengen, hoererij, verplicht moeten stemmen, enz. Degenen die daar niet aan mee doen worden gedwarsboomd. Ze worden gevangen genomen, in concentratiekampen gegooid. In sommige landen kunnen Christenen letterlijk niet kopen of verkopen, of ze mogen geen onroerend goed bezitten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet overtuigend. Het boek Openbaring is zo symbolisch dat iedereen zijn eigen tijd erin kan zien. En dat klopt ook. Openbaring is bedoeld als waarschuwing, maar niet om in alles maar de antichrist te zien en te roepen dat het einde der tijden is genaderd.

Als ik echt zou moeten kiezen voor een uitleg van het getal 666, kies ik voor Nero. Deze verklaring maakt het gedeelte direct een stuk duidelijker.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei student:

Niet overtuigend. Het boek Openbaring is zo symbolisch dat iedereen zijn eigen tijd erin kan zien. En dat klopt ook. Openbaring is bedoeld als waarschuwing, maar niet om in alles maar de antichrist te zien en te roepen dat het einde der tijden is genaderd.

Als ik echt zou moeten kiezen voor een uitleg van het getal 666, kies ik voor Nero. Deze verklaring maakt het gedeelte direct een stuk duidelijker.

Wie de auteur van het  boek Openbaring is en waarvoor het bedoeld is dat zegt de inleiding zelf duidelijk.

Openbaring van Jezus Christus , welke God Hem gegeven heeft om zijn dienstknechten te tonen hetgeen weldra moet geschieden……want de tijd is nabij. (openbaring 1:1-3)

 

En het gaat hierbij dus weldegelijk om een waarschuwing alsook dat de afsluiting van de mensengeschiedenis op dat ogenblik is ingetreden en uiteindelijk zal uitmonden in “de tijd van het einde”.

Dat dit voor velen geen aangename boodschap is omdat zij liever hun eigen leven met hun eigen wetten leiden is dan ook logisch, maar de waarschuwingen die God geeft zijn er daarom niet minder belangrijk door.

De antichrist wordt in dit boek duidelijk beschreven als zij (individu, groep, kerk, politiek –religieus systeem) die zich tegen Christus en zijn geboden keren. Het zijn hen die waarheid en leugen vermengen tot een giftige leer en zodoende een geschikt instrument zijn in de handen van Christus’ grootste tegenstander (Satan).

Daar het hier duidelijk een boodschap ( een profetisch boek) van God zelf betreft is het dan ook noodzakelijk om deze aandachtig en grondig te bestuderen, zich enkel baserende op Gods Woord zelf. Om  zodoende de eigen interpretaties te vermijden of het boek af te doen als louter symbolisch of onbegrijpelijk (onbelangrijk).

Als u als STUDENT dan ook gewillig bent om dit te doen zou ik u ten zeerste de, onlangs verschenen, studie “ Et si l’ apocalypse avait raison? “ van Jean Paul Lagarde willen aanbevelen.

Hierbij steunt deze zich enkel en alleen op Gods woord en laat hij het boek Openbaring zichzelf verklaren.

Veel studiegenot

Ps  de Engelse versie is in de maak maar komt pas over een jaar uit

bewerkt door bernard 3
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei sjako:

Zal het proberen voor je uit te werken. Hoe vind je het verhaal tot nu toe?

Mark Twain zei het veel gepaster, het is eenvoudiger de bevolking te bedriegen dan om uit te leggen waarom ze bedrogen wordt. Anders gezegd, zelfbedrog is moeilijk te doorbreken, hebben we geen lange en vage verhalen voor nodig. 

20 uur geleden zei student:

Ik ben benieuwd. Laat maar eens zien.

Nog niet zo lang geleden schreef iemand het onderstaande, het is destijds goed gelukt. :) 

Citaat

"Dat is natuurlijk nogal pijnlijk voor de betrokkenen. Men zou in de regel haar leugens niet moeten onthullen, omdat men niet weet of en wanneer men ze weer nodig heeft. Het essentiële geheim van Engels leiderschap is niet zozeer afhankelijk van intelligentie. Integendeel, het hangt af van een opmerkelijk dom dik hoofd. De Engelsen houden zich aan het principe dat wanneer men liegt, dan moet het een grote leugen zijn, en deze moet worden volgehouden. Zij houden hun leugens vol, zelfs met het risico ermee voor gek te staan."

https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Grote_Leugen

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei bernard 3:

En het gaat hierbij dus weldegelijk om een waarschuwing

Ik zei:

22 uur geleden zei student:

Openbaring is bedoeld als waarschuwing,

Dus we zijn het eens.

8 uur geleden zei bernard 3:

Als u als STUDENT dan ook gewillig bent om dit te doen zou ik u ten zeerste de, onlangs verschenen, studie “ Et si l’ apocalypse avait raison? “ van Jean Paul Lagarde willen aanbevelen.

Mijn Frans is erg belabberd, want ik heb het maar twee jaar gehad en daar is intussen ook alweer meer dan een jaar overheen gegaan. Verder moet ik eerlijk bekennen dat ik niet zodanig geïnteresseerd ben in Openbaring dat ik er boeken voor ga kopen. Hoewel, ik heb En voort wentelen de eeuwen van dr. Bavink nog in de kast staan, maar nooit gelezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 23-10-2016 om 08:25 zei KnG:

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier, geen Christen, maar ook geen Jood, Moslim, Boedha, agnost, of whatever.

Iets zal je toch zijn. Ik ben bang dat ik je als agnost zie.

Ik heb het idee dat 666 (eigenlijk uitgeschreven in Griekse letters, want die cijfers zijn arabisch en van latere datum) verwijzen naar de Romeinse keizer Nero. Hij leefde in die tijd dat deze tekst werd geschreven. Het was een man die niet bepaald bekend stond om zijn sympathie voor christenen, aangezien een verhaar is dat hij ze als fakkel gebruikte voor zijn tuin. Een moderne datering zou keizer Vespastianus zijn, ook nogal zak kak. Ik zou zeggen, 666 is verwijzing naar de dude die christenen het leven zuur maakte en het geloof wilde uitroeien op gruwelijke wijze. Historisch gezien. Profetisch komt dat patroon weer terug tot een Hitler aan toe. En wie weet wat we als climax nog te wachten staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Grappig dat iedereen het merkteken en het getal ziet als één en hetzelfde. Dat staat namelijk nergens in de tekst. De tekst spreekt over een merkteken van het beest, dat mensen aan hun hoofd of arm dragen. Tot slot zegt de tekst dat het getal van het beest, een getal van mensen is. Er staat dus niet dat het getal hetzelfde is als het merkteken. Bovendien komt het beest op uit de aarde, dezelfde plaats waarvan in het allereerste begin vermeld staat dat G'd daaruit mensen maakte (naar zijn beeld en gelijkenis). En in Openbaring staat dat het zover komt dat mensen het beeld van het beest dat uit de zee (volkenzee?) opkomt zullen aanbidden. Degenen die zich wat meer verdiept hebben in de Tenach (Oude Testament) zullen zien dat een van de dingen waar G'd zich kennelijk nogal over kon opwinden, was dat mensen beelden maakten van aardse mensen of dieren, of een mengeling daarvan, en die als goden vereerden. Het beeld waarvan Openbaring spreekt, is een beeld van het beest dat dat niet hemels is zoals G'd, maar aards zoals wij. En dat is ook wat de tekst letterlijk zegt: het getal van het beest, is het getal van de mens. De griekse tekst zegt letterlijk: 600, 60 en 6. Noach was 600 toen de vloed kwam. Als Israel het beloofde land intrekt, veroveren zij 60 steden. Op de 6e dag maakt G'd de mens. Er zijn zo nog tal van voorbeelden met deze getallen te vinden, die allemaal betrekking hebben op menselijke gebeurtenissen. Maargoed, ik dwaal af van mijn boodschap. Bottom line is volgens mij dus dat het bestuderen van de tekst een eyeopener kan zijn, omdat het merkteken nergens in de tekst gelijkgesteld wordt aan het getal van het beest, terwijl mensen dit vaak wel klakkeloos aan lijken te nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26 Nov 2016 om 02:05 zei Desid:

Het beest uit de aarde is de keizercultus.

Het merkteken van het beest op het voorhoofd en de rechterhand is een symbolische omschrijving van degenen die zich door de deelname aan de keizercultus merken als behorend bij Satan.

Het beest uit de aarde is de anglicaanse kerk. Het merkteken van het beest is iedereen die een Europees paspoort heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid