Spring naar bijdragen

Voorbeeld van bericht


Aanbevolen berichten

Bij de meeste forums is het mogelijk om als je een bericht schrijft dat je het voor het te plaatsen kunt kiezen voor voorbeeld. Eventuele codes worden dan uitgevoerd en je kunt het bericht dan gemakkelijk even doornemen om vergissingen eruit te halen.

Nu bij de nieuwe forumsoftware is die voorbeeldmogelijkheid er niet. Zou die er niet toch weer in kunnen komen?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

De idee is hier volgens mij dat de code al bij het schrijven direct wordt uitgevoerd en dat een voorbeeld dus niet nodig zou zijn. Je zou dan de post al zien zoals deze is. Maar toch mis ik deze optie wel een beetje, ook omdat de post er soms uiteindelijk toch anders uitziet dan wanneer je hem schrijft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor 9,8 van de 10 berichten (niet uitgezocht, een schatting :P ) is de huidige editor prima voor de weergave zoals een bericht op het forum komt. Aangezien alle forumcodes realtime uitgevoerd worden in het bericht wat je aan het typen bent. Dit had ik trouwens bewust uitgezet; omdat de editor juist zo goed is hiervoor en om zo de knoppenoverdaad zo beperkt mogelijk te houden.

Het is wel mogelijk om een een voorbeeldmodus aan te zetten. Ik heb voor nu de functie even aangezet maar zie de meerwaarde hier nog niet echt van. Hoor graag jullie bevindingen, de functie is de vinden in de werkbalk in het tekstveld bij de pagina met het vergrootglas.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even kijken of het werkt....

  • tekst 1
  • tekst 2

Ja het werkt. :)

Bij iets als dit is het wel handig als je het voorbeeld kunt oproepen.

Toch werkt het hier minder handig als bij een phpBB-forum want het voorbeeld komt niet boven het invulvak te staan maar het invulvak is er niet zodra je het voorbeeld hebt opgeroepen. En dan is verbeteren dus niet snel en gemakkelijk mogelijk.

Overigens is het nog-niet-geplaatste bericht er zelfs nog weer als je even in een andere forumdraad bent gaan kijken en weer terugkomt en klikt op:

"Reageer op deze discussie..."

Het is allemaal wennen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja vooral bij het quoten van meerdere citaten uit dezelfde post en het tussenvoegen van antwoorden, zou die functie wel handig zijn. Vroeger kon ik gewoon een tekst in Word typen en dan de {quote} haken tussenvoegen en vervolgens op het forum plaatsen en via Voorbeeld checken.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar een opsomming

  • zoals
  • dit

is toch ook gewoon in de editor te zien? Wat ik nu type dat komt ook zo als uiteindelijke reactie in beeld.

Quotes is inderdaad een moeilijker onderdeel inderdaad. Maar ook daar gaat het volgens mij al vaak goed. Weet je dat jet mogelijk is om quotes te verslepen? Dan zet je hem zo op de juiste plek. Als er echt iets verkeerds staat dan is het bericht aanpassen zo gedaan :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

O ja, zo'n lijst kan inderdaad ook via het aanklikken in de balk boven het invulveld gemaakt worden.

Ik ben gewend zelf de codes in te typen en dan zie je pas hoe het er uit ziet in het voorbeeld, maar het hoeft inderdaad niet op die manier.

Het punt dat St. Ignatius noemt blijft wel van belang: langere posts maak ook ik meestal niet rechtstreeks in het invulvak maar via de tekstverwerker en dan plakken in het invulvak. En dan werk ik dus sowieso met de codes intypen. Na het kopiëren van de tekst in het "hok" in het forum is het dan handig om via voorbeeld te bekijken of het oké is en er geen codes vergeten of onjuist ingetypt zijn.

Voor korte opmerkingen die je rechtstreeks hier op het forum intypt is een voorbeeld inderdaad niet zo nodig, omdat codes die via de balk gekozen zijn al direct worden uitgevoerd. De code die ik nu gebruik gaat overigens niet via de balk, maar deze code is waarschijnlijk ook niet echt de bedoeling om te gebruiken in forumberichten;):P

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is vooral een kwestie van meer tekstruimte (zonder te hoeven scrollen) en die is nu met de nieuwe software al wel groter, lijkt me.

Niettemin vind ik het wel handig dat je nu de mogelijkheid van "Voorbeeld" hebt aangezet zodat wanneer een post toch extern wordt opgesteld en met plakken wordt ingevoegd, het mogelijk is om het als voorbeeld te zien en dan pas te plaatsen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid