Spring naar bijdragen

Actieve donorregistratie.


Aanbevolen berichten

13 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Jij begrijpt geen ene donder van mij. Ik heb niks, geen ene jota, tegen de staat. Maar als ze zo gaan doen, dan hebben ze de verkeerde aan mij. Je mag alles van mij hebben, maar als jij tegen over mij gaat staan en mij dwingt om bepaalde handelingen te verrichten, moet jij eens opletten waar jij mee te maken krijgt. En als jij dan iemand de schuld wil geven, dan verwijs ik je vriendelijk echter dringend door naar: de staat.

Misschien niet altijd lastig om iemand te begrijpen zonder oog contact.

Je doet er de 'staat' (is democratisch gekozen volksvertegenwoordiging) geen pijn mee wel diegene die op een orgaan zit te wachten. Het werkt nu eenmaal zo in een democratisch rechtsstelsel dat de helft plus een nodig is om een wet aan te nemen. Soms ben je het met de voorstemmers een soms met de tegenstemmers. Het is niet volmaakt maar er schijnt geen beter systeem te zijn?

Maar goed jij gaat nee zeggen, ik hoop dat je op een later tijdstip nog van mening veranderd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 480
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat je nabestaanden het niet tegen moeten houden dat je als donor beschikbaar stelt kun je hen laten weten, maar op zich is er iets voor te zeggen dat het moeilijk of onmogelijk zou moeten zijn dat al

Ik heb de discussie hier niet echt precies gevolgd maar ik vind het toch zorgelijk dat er over het algemeen en met name bij de voorstanders over "na de dood" wordt gesproken terwijl als je eens wat ve

Het gaat rechtstreeks in tegen artikel 11 van de Grondwet, de onaantastbaarheid van het lichaam. Maar dat is dan nog de nederlandse wet. Erger is dat het in gaat tegen de christelijke moraal van de Ke

Posted Images

1 minuut geleden zei Jacobus:

Misschien niet altijd lastig om iemand te begrijpen zonder oog contact.

Dat is niet altijd lastig inderdaad. Mijn schrijven is over het algemeen vrij duidelijk van aard. Wellicht zeer expliciet op zijn tijd, maar daar wordt aan gewerkt. Hoewel dit niet altijd hinderlijk hoeft te zijn.

3 minuten geleden zei Jacobus:

Je doet er de 'staat' (is democratisch gekozen volksvertegenwoordiging) geen pijn mee wel diegene die op een orgaan zit te wachten. Het werkt nu eenmaal zo in een democratisch rechtsstelsel dat de helft plus een nodig is om een wet aan te nemen. Soms ben je het met de voorstemmers een soms met de tegenstemmers. Het is niet volmaakt maar er schijnt geen beter systeem te zijn?

Dat is inderdaad zo, ik zie democratie als de dictatuur van de meerderheid. Neemt niet weg dat ik me heb te schikken naar de regels van de overheid. Het vreemde is vind ik dat Nederlanders over het algemeen niet zo in elkaar zitten dat ze zich makkelijk voegen naar opgelegde regels, maar wellicht dat ik teveel in het verleden leef.

6 minuten geleden zei Jacobus:

Maar goed jij gaat nee zeggen, ik hoop dat je op een later tijdstip nog van mening veranderd.

Eerst maar eens uitzoeken of het mogelijk is om alleen nee te zeggen tegen transplantaties waar hersendood voor noodzakelijk is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Op 13-2-2018 om 21:28 zei Thorgrem:

Is het überhaupt per post te regelen? Volgens mij enkel digitaal via je DigID. Dat identificatiemiddel wat vele miljoenen Nederlanders nog niet hebben en/of niet mee om kunnen gaan en/of geen toegang toe hebben en waarvan het weken duurt om je wachtwoord opnieuw op te vragen.

Volgende stap is dat ouderen dusdanig geconditioneerd worden dat ze hun leven voltooid achten en onder staatstoezicht zelfmoord plegen. De stap daarna is dat ook geestelijk gehandicapten dusdanig geconditioneerd worden dat ze hun leven voltooid achten, die organen zijn immers jonger. Daarna komen de depressieve mensen, werklozen en naar goed voorbeeld wellicht ook zigeuners of andere minderheidsgroeperingen die minder gewenst zijn.

Wat dit laatste betreft, dit is reeds zo, en wel in o.a. en met name China. Leden van de Falun Gong bijvoorbeeld, zitten in concentratiekampen, waar hun organen worden geroofd.  Nu kan men mij wel weer wegzetten als een complotter, maakt mij niet uit hoor, maar dat verandert niets aan de feiten.  Bovendien zet u dan al deze advocaten, mensenrechtenorganisaties, artsen, hoogleraren,  senatoren en regeringsleiders inmiddels ook weg als complotters....... en alle mensen die hardop uitspraken waar Hitler mee bezig was waren zeker ook allemaal complotters.  Het eerste deel gaat over zwarte mensen. Daarna komen diverse officials aan het woord over de onbeschrijflijk afschuwelijke situatie in China. Het  China, dat met de recente grondwetwijziging intussen een nieuwe keizer heeft, die in principe aan de macht kan blijven zolang hij wil.....

vanaf de 8e minuut komen diverse officials aan het woord over deze gruwelijke praktijken, waaronder Jean Max Bellerive (voormalig premier van Haïti), Hon David Kilgour JD (Canadese staatssecretaris), Francis Delmonico (professor in de chirurgie op Harvard Medical School, tevens president van "The Transplantation Society"), Gabriel Danovitch (professor in de geneeskunde aan de UCLA Medical School), Arthur L. Caplan PhD (directeur Medische Ethiek aan de NYU Langone Medical Center), Damon Noto MD (woordvoerder voor "Doctors Against Forced Organ Harvesting"), Huang Jiefu (Chinese minister van volksgezondheid) David Matas Esq. (mensenrechtenadvocaat), Edward Mc Millan-Scott (vice president van het Europees Parlement) en vele anderen.

 

Dames en heren, het is niet wijs om zomaar uw en andermans grondrechten weg te geven. Het is niet wijs om nog steeds te blijven weigeren in te zien dat uw steun voor het afnemen van het grondrecht op een natuurlijke dood geen goede beslissing is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei JoostG:

Ik vrees dat ik je hier even niet volg.

Ik volg het wel! Bejaarden, mensen met een psychisch of een verstandelijke "beperking'' zullen er vaak moeite mee hebben. Maar meestal hebben ze een coach, familie, of een bewindvoerder. Wanneer ze hun zorgplan bespreken ( minstens 1x per jaar) nemen ze steeds weer hun wensen door bij evt. sterven, ook andere zaken. Willen ze begraven worden of gecremeerd, zijn er wensen op ander vlak, ook het donorschap komt ter sprake.

Nu hebben we het over wilsbekwame mensen, er zijn zeker mensen die dat niet zelf aan kunnen geven; wilsonbekwame mensen. Familie zou dan kunnen beslissen anders een nee. Deze mensen kunnen geen keuze maken.

Maar dat het DiGid een probleem is? Al jaren lang moeten velen van hen een PGB https://nl.wikipedia.org/wiki/Persoonsgebonden_budget aanvragen. Nooit heb ik daar ooit iemand over horen klagen.Ook daar kun je dus hulp bij krijgen....

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

11 uur geleden zei Dolce Vita:
Op ‎13‎-‎2‎-‎2018 om 21:28 zei Thorgrem:

Is het überhaupt per post te regelen? Volgens mij enkel digitaal via je DigID. Dat identificatiemiddel wat vele miljoenen Nederlanders nog niet hebben en/of niet mee om kunnen gaan en/of geen toegang toe hebben en waarvan het weken duurt om je wachtwoord opnieuw op te vragen.

Volgende stap is dat ouderen dusdanig geconditioneerd worden dat ze hun leven voltooid achten en onder staatstoezicht zelfmoord plegen. De stap daarna is dat ook geestelijk gehandicapten dusdanig geconditioneerd worden dat ze hun leven voltooid achten, die organen zijn immers jonger. Daarna komen de depressieve mensen, werklozen en naar goed voorbeeld wellicht ook zigeuners of andere minderheidsgroeperingen die minder gewenst zijn.

Wat dit laatste betreft, dit is reeds zo, en wel in o.a. en met name China. Leden van de Falun Gong bijvoorbeeld, zitten in concentratiekampen, waar hun organen worden geroofd.

We hebben het over een wet waarbij het enige wat je moet doen om geen donor te zijn een berichtje naar het donorregister te sturen, dat kan via deze pagina, zonder DigiD. Ik weet niet waar jullie paranoia zit maar je moet wel heel erg doorslaan als je denkt dat hier in Nederland deze wet gaat leiden tot dezelfde praktijken als in Nazi Duitsland en/of het inrichten van concentratiekampen op de Veluwe om van misdadigers, debielen, bejaarden, asielzoekers en christenen organen te gaan oogsten :B

3 minuten geleden zei Lobke:

Maar dat het DiGid een probleem is?

Je hebt geen DigiD nodig. Ik heb mezelf zojuist even opnieuw aangemeld op de pagina.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Mullog:

 

We hebben het over een wet waarbij het enige wat je moet doen om geen donor te zijn een berichtje naar het donorregister te sturen, dat kan via deze pagina, zonder DigiD. Ik weet niet waar jullie paranoia zit maar je moet wel heel erg doorslaan als je denkt dat hier in Nederland deze wet gaat leiden tot dezelfde praktijken als in Nazi Duitsland en/of het inrichten van concentratiekampen op de Veluwe om van misdadigers, debielen, bejaarden, asielzoekers en christenen organen te gaan oogsten :B

Je hebt geen DigiD nodig. Ik heb mezelf zojuist even opnieuw aangemeld op de pagina.

@Mullog,

Makkelijker kunnen we het niet voor u maken.:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Lobke:

Nu hebben we het over wilsbekwame mensen, er zijn zeker mensen die dat niet zelf aan kunnen geven; wilsonbekwame mensen. Familie zou dan kunnen beslissen anders een nee. Deze mensen kunnen geen keuze maken.

Waar ik nog extra bij wil vermelden dat deze mensen niet alleen voor het donorschap wilsonbekwaam zijn maar nog voor veel meer zaken die een veel directere invloed op hun levensgeluk hebben dan het donorschap.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Mullog:

We hebben het over een wet waarbij het enige wat je moet doen om geen donor te zijn een berichtje naar het donorregister te sturen, dat kan via deze pagina, zonder DigiD.

Een goede vriendin van mij is inmiddels de negentig ruim gepasseerd en kan niet overweg met computers, laat staan met internet. Het blijft een digitale registratie. Ik ben benieuwd of men ook zo fatsoenlijk is geweest om al die ouderen in Nederland per brief op de hoogte te stellen van de ontstane situatie met uiteraard bijgevoegd het wijzigingsformulier.

Het zal mij overigens ook benieuwen wat men doet als men bij negatieve registratie binnen vier weken komt te overlijden. Ook daar vind ik dat de grondwet mijn recht aantast.

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Een goede vriendin van mij is inmiddels de negentig ruim gepasseerd en kan niet overweg met computers, laat staan met internet.

Dan kun jij het toch voor die goede vriendin doen. Wat je moet invullen zijn NAW gegevens, aangevuld met BSN-nummer en geboortedatum. Ik denk, maar heb het niet gecontroleerd, dat je daarna (je vriendin dus) een bevestigingsbrief krijgt.

58 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik ben benieuwd of men ook zo fatsoenlijk is geweest om al die ouderen in Nederland per brief op de hoogte te stellen van de ontstane situatie met uiteraard bijgevoegd het wijzigingsformulier.

Als ik dit soort zinnen lees krijg ik wel altijd het gevoel dat er veel geroepen wordt zonder enige kennis van zaken. De wet gaat niet eerder dan in 2020 in (over de datum moet nog een besluit over worden genomen) en wordt voorafgegaan door een uitgebreide voorlichtingscampagne (dat is al wel vastgesteld). Als je dat al niet weet dan begrijp ik wel hoe je op het idee komt van orgaanoogsten in concentratiekampen op de Veluwe.

58 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het zal mij overigens ook benieuwen wat men doet als men bij negatieve registratie binnen vier weken komt te overlijden. Ook daar vind ik dat de grondwet mijn recht aantast.

Niets, dat gaat gewoon fout. Zoals menig erfenis fout loopt omdat er net niet voor het overlijden een testament getekend is, of juist wel. Zoals een wilsbeschikking over euthanasie niet wordt uitgevoerd omdat iemand niet meer wilsbekwaam is om te bevestigen dat hij/zij toch echt alle dementie ellende niet meer mee wil maken. Je kunt nu eenmaal uiteindelijk niet alles regelen.

Op je 18e wordt je donor. Je wordt dan persoonlijk voorgelicht. Je kunt dan kiezen en gelijk actie ondernemen. Als je mordicus tegen bent regel je het. Als je dat verzuimd moet je niet gaan liggen miepen. Het lijkt verdorie wel of mensen niks meer zelfstandig kunnen in dit land. .  

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Mullog:

Dan kun jij het toch voor die goede vriendin doen. Wat je moet invullen zijn NAW gegevens, aangevuld met BSN-nummer en geboortedatum. Ik denk, maar heb het niet gecontroleerd, dat je daarna (je vriendin dus) een bevestigingsbrief krijgt.

Waarom zou ik dat voor haar moeten doen? Ik drink liever koffie met haar.

30 minuten geleden zei Mullog:

Als ik dit soort zinnen lees krijg ik wel altijd het gevoel dat er veel geroepen wordt zonder enige kennis van zaken. De wet gaat niet eerder dan in 2020 in (over de datum moet nog een besluit over worden genomen) en wordt voorafgegaan door een uitgebreide voorlichtingscampagne (dat is al wel vastgesteld).

Hoe dan ook, het zal mij benieuwen hoe deze campagne wordt vormgegeven.

40 minuten geleden zei Mullog:

Als je dat al niet weet dan begrijp ik wel hoe je op het idee komt van orgaanoogsten in concentratiekampen op de Veluwe.

Aan de hand van welke berichtgeving van mij rechtvaardig jij deze uitspraak?

41 minuten geleden zei Mullog:

Niets, dat gaat gewoon fout.

Inderdaad.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb geen moeite met de wet.

Wat knaagt is het idee, dat als ik op de spoedeisende hulp in een ziekenhuis beland, mijn onderdelen als geregistreerd donor veel meer waard zijn dan de (voortzetting van) behandeling van mijn algehele ik (kostenpost) .

Ik wacht de voorlichtingscampagne af want ik wil eerst weten hoe de afwegingen in het ziekenhuis worden gemaakt en vooral in welke toonzetting de nabestaanden, die het laatste woord hebben, door het verplegend personeel worden benaderd.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Cybelle Hawke:

Wat knaagt is het idee, dat als ik op de spoedeisende hulp in een ziekenhuis beland, mijn onderdelen als geregistreerd donor veel meer waard zijn dan de (voortzetting van) behandeling van mijn algehele ik (kostenpost) .

Met dat idee zit iedereen wel een beetje denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei sjako:
58 minuten geleden zei Cybelle Hawke:

Wat knaagt is het idee, dat als ik op de spoedeisende hulp in een ziekenhuis beland, mijn onderdelen als geregistreerd donor veel meer waard zijn dan de (voortzetting van) behandeling van mijn algehele ik (kostenpost) .

Met dat idee zit iedereen wel een beetje denk ik.

Ik ben zelf van het gezonde wantrouwen jegens alles en iedereen maar dit vind ik toch wel een beetje ver gaan. Tenzij je je in een privé kliniek laat behandelen, die doorgaans geen spoedeisende hulp hebben, is er geen van de behandelaars die ook maar een extra cent aan je verdient. Tenzij ze natuurlijk een handeltje hebben met de Cosa Nostra, Illegale Orgaanhandel BV of een andere criminele organisatie. Maar in dat geval maakt het werkelijk niets uit hoe onze donor wetgeving eruit ziet want dan wordt er toch wel geoogst.

Er wordt hard gewerkt in de zorg, vooral om mensen te helpen, voor veel te weinig geld. Ik vind op zijn zachts gezegd dit wantrouwen misplaatst. En of die mensen als de wet in gaat opeens iedere patient als potentiele donor ziet ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei sjako:

Met dat idee zit iedereen wel een beetje denk ik.

:D:):D

Nu de zorg in Nederland zo achteruit holt.... komt deze wet toch in een schamper licht te staan, en dit terwijl de gedachtegang achter de wet me zeker aanspreekt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Mullog:

Ik ben zelf van het gezonde wantrouwen jegens alles en iedereen maar dit vind ik toch wel een beetje ver gaan. Tenzij je je in een privé kliniek laat behandelen, die doorgaans geen spoedeisende hulp hebben, is er geen van de behandelaars die ook maar een extra cent aan je verdient. Tenzij ze natuurlijk een handeltje hebben met de Cosa Nostra, Illegale Orgaanhandel BV of een andere criminele organisatie. Maar in dat geval maakt het werkelijk niets uit hoe onze donor wetgeving eruit ziet want dan wordt er toch wel geoogst. 

hmmmmm.....ik herken mezelf niet in het woord wantrouwen. Ik geef aan waar het bij mij knelt en knaagt.

3 minuten geleden zei Mullog:

Die holt niet achteriut vanwege de zorgverleners maar vanwege de politiek en de budgetten die men beschikbaar wil stellen.

Prachtig als je weet wie/waar de oorzaak ligt. Maar we zijn het dus eens dat de zorg achteruit holt. En dat verbind ik aan de timing van het invoeren van de donorwet.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Dat geldt ook voor mij. Maar het is wellicht een niet onderbouwde angst van veel mensen. 

Ik hoop dat de (toegezegde uitgebreide) voorlichtingscampagne juist deze aspecten belicht en twijfels, angsten of onjuiste veronderstellingen wegneemt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Cybelle Hawke:

En dat verbind ik aan de timing van het invoeren van de donorwet.

Euhh..... We voetballen steeds slechter omdat Feyenoord een nieuw stadion wil? Want ik zie die relatie niet zo tenzij je nu beweert dat een slechtere zorg beleid is om voor meer organen te gaan zorgen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid