Spring naar bijdragen

Is het "heilig avondmaal" een Bijbelse instelling?


Aanbevolen berichten

OOOO nou zie ik het. Denk je dat ik dat bewust heb gedaan? Niet dus,.... maar wat is er mis mee? Het is toch jouw bericht en jouw onderschrift. Ik begrijp niet waar je heen wilt.

Niet zo onozel doen, Kwispel. Als je op quote klikt, verdwijnt het onderschrift. Je moet een onderschrift er dus actief in plakken. Aangezien je dit om 12.14 uur deed, dus ongeveer 1,5 uur geleden, weet je heel goed dat je dit doet, en ook bewust. Ik ga er niet verder op in. Het typeert je wel.

Haha, mijn onnozelheid wijst mij dus op het misleidende in je onderschrift. Slim om er geen tekstverwijzing bij te zetten , want het is een misleiding. Had ik normaal gesproken nooit gezien denk ik. Ik let helemaal niet op die onderschriften. |P

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 76
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Absoluut hebben de ouders die verantwoordelijkheid. Ik heb mijn kinderen al op zeer jonge leeftijd uitgelegd wat het betekent om deel te hebben aan de tafel des HEEREN.

De leeftijdsgrens voor het deelnemen aan het avondmaal werd bepaald door de leiders van de gemeente waar ik deel van uitmaakte destijds, en die was pas op 15-jarige leeftijd.

Mijn kinderen begrepen daar niets van, en dan moet je thuis uit gaan leggen dat het een 'regel' van de kerk is, en niet van de Heer Zelf.

Enerzijds beweer je dat ouders een verantwoordelijkheid hebben. Ik kan daar zeker in meegaan. Maar, anderzijds heb je moeite met een verantwoordelijkheid die een kerk of gemeente neemt. Ook dit begrijp ik tot op zekere hoogte. Maar, waarom wel een verantwoordelijkheid bij ouders (die het ook mis kunnen hebben!) neerleggen en niet bij een kerk, dominee of voorganger?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid