Spring naar bijdragen

Varen, varen over de baren.


Aanbevolen berichten

28 minuten geleden zei Lobke:

Hey Willempie,

Blij dat ik je weer zie jongeman. Ben jij ook zo moe van dat kletsen? Ik wel dus wat mij betreft gane we weer. Maar effe wachten of er nog wat bootslui anmeren anders krijgen we er praatjes van. 

Misschien hebbe ze een ander plan, kan natuurlijk ook, maar effe afwachten. Maar ik zeg van te voren; as ik demoontjes rond zie kruipen op onze ouwe schuit dan maak ik ze een kopje kleiner. Ik wil dat gekriebel in mijn nek niet hebben. Hup de grote oceaan in met dat gajes. En net als Corrie ten Boom zeggen we; verboden te vissen. Maar fijn dat je er bent, kun je ook een instrument bespelen?

Ik heb tamelijk goed trompet gespeeld, al zeg ik het zelf, maar het is al lang geleden sinds ik die aan de wilgen heb gehangen. Verder heb ik mij een beetje bezig gehouden met gitaar, mondharmonica en orgel. Ik ben gek op muziek en zelf spelen (en/of zingen) is voor mij vergelijkbaar met een religieuze ervaring. Helaas komt het er niet meer zo van. Bach en Dylan zijn voor mij de grootste musici die de mensheid tot nu toe heeft voortgebracht. Maar er zijn gelukkig nog duizenden anderen die deze fantastische gave hebben ontvangen. Leuk dat je Corrie ten Boom kent. Ik heb haar ooit ontmoet. Ze was erg moe en zelfs een beetje kribbig maar haar boodschappen kwamen voor mij rechtstreeks uit de hemel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 276
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hey Petra, Ja, ik zing weer en ik kom net van de dock of the bay  af, het werd me nu te koud. Mensen een goed 2023 zover dat in je vermogen ligt. Ik kom binnenkort wat langer klets

Lees ik hier en merk ik dat Petra ook op visite geweest is op de ouwe schuit. Waarom hep niemand mij gewaarschuwd? Dragende kracht, daar kan ik mij niets meer bij voorstellen Petra. De Kaptein was een

@Willempie, gelukkig hep je nog van Bob Dylan. ik heb de lp nog van het Newport festival, geweldig.   Vandaag was ik even van boord af . We mosten zingen met een scratshkoor in Amersfoort, d

  • 1 month later...
Op 23-7-2017 om 01:48 zei Lobke:

Maar ik mis mijn ouwe makkers van de zeven provinciën;@student, @tucker, @MysticNetherlands, @Willempiemaar as het mogelijk is kunnen er ook wat humanisten en atheïsten anmeren. En natuurlijk bijbelgetrouwe christenen , die motte bidden as er storm is. Ik wil best weer kousen stoppen,maakt me niet uit, ik zal me heel nederig opstellen.

@Lobke Boe!8-)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Krijg toch het heen en weer Tucker jongen waar hep ie al die tijd gezeten??? Het leek of je van de aardbodem verdwenen was. Maar je leeft nog, gaat het een beetje met je? Ken je het nog een bietje an dat werken in het ziekenhuis? Hep je nog wat folders uitgedeeld, je weet wel van die organen en doneren enzo. Laat ik het maar niet te hard zeggen anders krijgen we daar weer gezeur over. Het is rustig jonge, ze benne allemaal met de eindtijd bezig, nou ik zie het vanzelf wel. As we goed zijn voor een ander en Jezus as voorbeeld nemen, dan gaan ik echt niet rekenen wanneer de eindtijd is. Maar het is wel zorgelijk wij mensen maken er een potje van. Op het journaal zeien ze ook al dat het milieu en het klimaat naar de bliksem gaat. Ik snap er niet veul van maar ik geloof ze wel. En ouwe Lobke scheidt keurig het afval, plastic, papier enzo. Zowat alles met de benenwagen of de fiets. Maar of dat veul aanhaalt, ik weet het niet. 

@tuckerben jij ook milieu bewust, of maak je er een rotzooitje van? En zwerven hier nog meer bootslui rond of gaat het maar door met die bijbelstudie? Ach ja daarvoor zitten ze hier ook op Credible. Ik heb toch meer met muzziekkies en onze boot. Maar soms vind ik het flauwekul; zitten ze 100 pagina's te lu... over wat atheisten zijn. Nou dat kun je toch in één zin zeggen. Zeikerds!! Nee grapje hoor.;) Ze geloven niet in een Opperwezen. Punt,klaar. De meesten hier mag ik wel.

Wat denk je @tuckeras ik m'n charmes in de strijd gooi zo ik @violist dan nog kennen overhalen om terug te komen? Ik mis hem zo, ik hep iedere dag buikpijn van dat gemis. @Dwarreltje is ook alleen maar aan het kamperen.  Nu was ik net effe van slag want ik zag een filmppie van Maarten T'Hart en die zei; dat Luther een grote klier was. Een antisemiet dat wist ik, maar dat waren er meer in die tijd, maar een klier?? @Thorgrem, @tucker@Robert Frans,@Flash Gordon wat vinden jullie daar nou van? Gut en dan hep ik met ons koor nog wel gezongen in het Luther jaar. Ik ga dat filmppie effe opzoeken. As jullie het er ook niet mee eens zijn of juist wel, op dit schip de Zeven Provinciën is het vrije woord Heilig. Nou jongen ik hoor het wel wat je er vindt. Ik ga effe eten koken want Willempie is de hort op.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Willempie:

Maar aan boord mieteren we uiteindelijk alles toch in de zee. We kunnen al dat afval toch niet op onze boot opslaan? :+ 

Dacht ik het niet, dat heb je weer met die evangelische/charismatische jongens. Helemaal in de heer maar het afval in de zee mieteren. Nee dat doen we niet kwajongen. Hep jie ooit van rentmeesterschap gehoord??? Steet in de Biebel. We nemen geen plastic mee, maar alles gaat in rieten manden toch, of nie Kaptein? En het etens afval voeren we an de vissen. De drank in kruiken dus niks geen afval.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Lobke:

Dacht ik het niet, dat heb je weer met die evangelische/charismatische jongens. Helemaal in de heer maar het afval in de zee mieteren. Nee dat doen we niet kwajongen. Hep jie ooit van rentmeesterschap gehoord??? Steet in de Biebel. We nemen geen plastic mee, maar alles gaat in rieten manden toch, of nie Kaptein? En het etens afval voeren we an de vissen. De drank in kruiken dus niks geen afval.

Geen plastic dus en gewone zeep gebruiken, niet van die moderne troep. Dan valt het allemaal reuze mee. We pakken de problemen bij de oorzaak aan, waar ze beginnen, en niet waar het al te laat is, want afval verbranden veroorzaakt weer luchtvervuiling (waar we dan natuurlijk weer gewoon CO2 de schuld van kunnen geven om ons af te leiden van de werkelijke oorzaak van het probleem). Geen wonder dat we allemaal zo lopen te hoesten, alhoewel dat bij ons aan boord, op zee, een stuk minder is. :) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Lobke:

Dacht ik het niet, dat heb je weer met die evangelische/charismatische jongens. Helemaal in de heer maar het afval in de zee mieteren. Nee dat doen we niet kwajongen. Hep jie ooit van rentmeesterschap gehoord??? Steet in de Biebel. We nemen geen plastic mee, maar alles gaat in rieten manden toch, of nie Kaptein? En het etens afval voeren we an de vissen. De drank in kruiken dus niks geen afval.

Zij die het wagen afval in zee te gooien, mogen het zelf weer terug halen. Al zwemmend. Terwijl de boot gewoon verder vaart. Al hárd zwemmend dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
Op 31-8-2017 om 09:36 zei tucker:

Ondertussen van Kajuit gewisseld @Lobke. Werd tijd voor iets ruimer en plaats voor mijzelf. Nu rustig aan het inruimen, want van kajuit wisselen zorgt altijd voor een enorme chaos.

Ach ja jongen ik hep zo weinig van me laten horen, ik had de lust niet meer. Maar ik ben dankbaar dat jij ingescheept hep. Bedankt@tucker, @Willempie ,@Robert Frans@MysticNetherlandsen de Kaptein dat jullie nog zo trouw zijn. Jullie zijn er, sommigen op de achtergrond maar het voelt als duwtje in de rug. Die ouwe schuit motte we weer an gang krijgge. En of iemand vrome of minder vrome woorden gebruikt, het zal mij een worst wezen, er zijn voor elkaar en eerlijk spel spelen dat is belangrijk. Want we weten dat dit een spel is, maar mijn hart krimp samen bij het idee dat er hier ook vrome spelletjes gespeeld worden. Het liefst zou ik deze ouwe schuit opblazen, maar ik ben niet de Kaptein en dat is maar goed ook. Kaptein @Robert Frans houdt de emoties wel onder controle en dat is goed. Ik heb weer last van rimmetiek, jullie weten dat het een kwaal van me is, maar we houden de moed erin. Ik hoorde dat er zoveel ijsbergen naar beneden denderen, motte we die kant niet op Kaptein?

As iedereen z'n plekkie inneemt, @tuckerhep al een nieuw onderkomen. Of motte we toch maar de boel opblazen en één of andere sciens-fiction gedoe starten, past misschien beter bij credible op dit moment. De één is ex bajes-klant, de ander ex GKV, de ander ex gebedsgenezer. En zondags zitten we weer keurig met onze vrouwen in de bank van de keurige kerk. Wat motte we daarmee, wat motte atheïsten hiermee? Dit smerige fake spel van wedergeboren christenen.

Sorry neem me niet kwalijk @Robert Frans jij bent de kaptein, het zal door de whisky komen, maar ik hep hem zelf aan mijn nek gezet, die fles. -tussen neus en lippen door maak ik mijn excuses-:*

Nu nog een mooi lied als afsluiting van dit gezellig samen zijn.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Lobke:

het zal door de whisky komen, maar ik hep hem zelf aan mijn nek gezet, die fles. -tussen neus en lippen door maak ik mijn excuses-

Dat snap ik. Het leek wellicht een goed idee om die fles aan de nek te zetten, maar meer dan een natte rug zal u er niet van krijgen. Ik hoop voor u dat u de eerste fles wel gewoon aan de lippen hebt gezet. Al doende leert men.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Dat snap ik. Het leek wellicht een goed idee om die fles aan de nek te zetten, maar meer dan een natte rug zal u er niet van krijgen. Ik hoop voor u dat u de eerste fles wel gewoon aan de lippen hebt gezet. Al doende leert men.

Welkom aan boord Kaasjeskruid. Ja, ouwe Lobke gebruikt nogal eens dialect, de flesse an de nekke zetten is zo'n uitdrukking. Maar U hep gelijk meneer Kaasjeskruid, an de mond zetten dat geeft tenminste nog jolijt (of ellende) dat kostbare vocht motte we niet verspillen. Maar nu U an boord ben krijg ik weer vertrouwen, dat we de juiste weg zullen bevaren. U kunt er wel voor zorgen dat het geen glijdend vlak wordt.|:(

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Lobke:

Maar U hep gelijk meneer Kaasjeskruid, an de mond zetten dat geeft tenminste nog jolijt (of ellende) dat kostbare vocht motte we niet verspillen.

Ik zeg maar zo: alles waar "te" voor staat is slecht voor je, behalve tevreden. En ja, even aan de wandel met Johny kan een kostbaar ommetje worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh, ik dacht dat U met Johny Uw hondje bedoelde, maar dat spul heet Johny!! Weer wat van U geleerd, inderdaad tevreden is oké . Hep U al een slaap plaatsie uitgezocht? Anders wil Willempie U wel effe helpen, dat is zo'n goeie jongen. Ik zal wel effe tegen hem zeggen dat ie niet teveel tegen U op moet kijken, want die neiging heeft tie. Zelluf ziet tie niet dat hij zo'n mooi mens is. Dus ga niet over hem bazen hè, ouwe zuipschuit.

En hep U de twaalf artikelen bij U want we zijn hier gewend op zondag wel een preekkie te houden. Vaker mag maar hoeft niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Lobke:

Oh, ik dacht dat U met Johny Uw hondje bedoelde

Nee, mijn hondje heet Spike. Hij kan heel goed spiken en nog harder bijten.

2 minuten geleden zei Lobke:

Hep U al een slaap plaatsie uitgezocht?

Nee, eerst ff bekijken wie er aan het roer staat.

3 minuten geleden zei Lobke:

Anders wil Willempie U wel effe helpen, dat is zo'n goeie jongen. Ik zal wel effe tegen hem zeggen dat ie niet teveel tegen U op moet kijken, want die neiging heeft tie. Zelluf ziet tie niet dat hij zo'n mooi mens is. Dus ga niet over hem bazen hè, ouwe zuipschuit.

Ik betwijfel of hij zichzelf niet ziet als een mooi mens. Echter zal hij ervoor waken om zich te verheffen boven een ander. En dat is een goede zaak in mijn optiek.

6 minuten geleden zei Lobke:

En hep U de twaalf artikelen bij U want we zijn hier gewend op zondag wel een preekkie te houden. Vaker mag maar hoeft niet.

Die twaalf artikelen heb ik het niet zo op. Ze pretenderen een formulering van de geloofsinhoud te zijn, welnu in mijn optiek hebben we daar de Bijbel voor.

Ik geloof in God, de almachtige Vader,
Schepper van hemel en aarde.
En in Jezus Christus, zijn enige Zoon, onze Heer,
die ontvangen is van de heilige Geest,
geboren uit de Maagd Maria;
die geleden heeft onder Pontius Pilatus,
is gekruisigd, gestorven en begraven;
die nedergedaald is ter helle,
de derde dag verrezen uit de doden;

die opgestegen is ten hemel,
zit aan de rechterhand van God, de almachtige Vader;
vandaar zal Hij komen oordelen de levenden en de doden.
Ik geloof in de heilige Geest;
de heilige katholieke kerk,
de gemeenschap van de heiligen;
de vergeving van de zonden;
de verrijzenis van het lichaam;
en het eeuwig leven.
Amen.

 

Tijdens de catechisatie werd mij altijd geleerd vanuit de catechismus:

 

Vr.44. Waarom volgt daar: Nedergedaald ter helle?

Antw. Opdat ik in mijn hoogste aanvechtingen verzekerd zij en mij ganselijk vertrooste, dat mijn Heere Jezus Christus door Zijn onuitsprekelijke benauwdheid, smarten, verschrikking en helse

kwelling, in welke Hij in Zijn ganse lijden, (maar inzonderheid aan het kruis) gezonken was, mij van de helse benauwdheid en pijn verlost heeft.

 

Ik lees in de Bijbel dat Jezus lijden aan het kruis werd volbracht. Jezus is niet na Zijn dood in de hel terechtgekomen om daar verder te lijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Kaasjeskruid,

U hep mooi gesproken, ja dat kunt U wel dat weet ik. En nu zult U zeggen, het zijn niet mijn woorden, helemaal gelijk.

Dus U hep ook de Heidelbergse catechismus geleerd ? Ik herinner me het nog uit mijn jeugd, zondag 1 ken ik nog, maar kennen en KENNEN is twee toch?

Vraag 1: Wat is uw enige troost, zowel in leven als in sterven? Antwoord: Dat ik met lichaam en ziel, zowel in leven als in sterven, niet mijzelf toebehoor, maar mijn getrouwe Zaligmaker Jezus Christus. Met zijn kostbaar bloed heeft Hij voor al mijn zonden volkomen betaald en mij uit alle heerschappij van de duivel verlost. Hij bewaart mij zo dat zonder de wil van mijn hemelse Vader geen haar van mijn hoofd kan vallen, ja ook dat alle dingen mij tot mijn zaligheid moeten dienen. 

Nou mot ik zeggen dat de woorden troost eruit sprongen voor mij. Maar nou mot ik proviand halen anders wordt mijn Arie "hellig" dat is dialect en het is vast afgeleidt van de hel. Maar "hellig" worden betekend kwaad worden.

Oh en de Kaptein is zoals altijd @Robert Frans geen discussie over mogelijk. Hij neemt het roer in handen en m.i heeft hij de juiste koers, bescheiden maar daadkrachtig.

Ik bemoei me teveel met deze ouwe schuit maar dat komp omdat ik toch geen verstand hep van bijbel studies, soms zijn het trouwens heibelstudies. Maar goed ik ben ouwe Lobke en ze denken vaak "laat dat mens hier maar lekker kletsen''.  Hep U nog een mooi muziekkie of mot U weer naar afdeling Bijbel studie. En niet liegen hè, want al je haren zijn geteld. Ons hou je voor de gek, maar of God daar in trapt?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Lobke:

Dus U hep ook de Heidelbergse catechismus geleerd ? Ik herinner me het nog uit mijn jeugd, zondag 1 ken ik nog, maar kennen en KENNEN is twee toch?

Vraag 1: Wat is uw enige troost, zowel in leven als in sterven? Antwoord: Dat ik met lichaam en ziel, zowel in leven als in sterven, niet mijzelf toebehoor, maar mijn getrouwe Zaligmaker Jezus Christus. Met zijn kostbaar bloed heeft Hij voor al mijn zonden volkomen betaald en mij uit alle heerschappij van de duivel verlost. Hij bewaart mij zo dat zonder de wil van mijn hemelse Vader geen haar van mijn hoofd kan vallen, ja ook dat alle dingen mij tot mijn zaligheid moeten dienen. 

Nou mot ik zeggen dat de woorden troost eruit sprongen voor mij.

Dat is nog eens andere troost dan uit een flessie. Hoewel ik wel wat kaler aan het worden ben, het hanteren van de tondeuse helpt om dit probleem enigszins te ondervangen. Daarbij komt het positieve effect ook om de hoek kijken dat dit mij weer scheelt in de portemonnee. Ook de jeuk blijft weg, scheelt weer krabben.

Dat antwoord op vraag 1, haalt volgens mij iets door elkaar. In Mat.10:29-30 staat:

Worden niet twee musjes om een penningsken verkocht? En niet een van deze zal op de aarde vallen zonder uw Vader. En ook uw haren des hoofds zijn alle geteld.

Volgens mij staat hier dat alle haren geteld zijn, maar ik lees daar niet dat geen daarvan zonder Zijn wil ter aarde zal vallen. Dat staat ook niet eens zozeer bij het geval van de musjes, althans lees ik daar niet iets over een wil. Kijk, dat zaken gebeuren die destructief van aard zijn, daar is God niet verantwoordelijk voor...

42 minuten geleden zei Lobke:

Maar nou mot ik proviand halen anders wordt mijn Arie "hellig" dat is dialect en het is vast afgeleidt van de hel. Maar "hellig" worden betekend kwaad worden.

Hee had ’n rooie kòp van helligheid? Mijn ervaring is dat dit kan ontaarden in vreselijk veel schade.

42 minuten geleden zei Lobke:

Hep U nog een mooi muziekkie of mot U weer naar afdeling Bijbel studie.

Muziek gemaakt door een dikke pappa met sik. Heb ik ook zo een sik, ben echter niet zo dik, hoewel ik er niet aan ontkom dat die 100 kg ook wel zichtbaar is in de pens. Vroeger zaten daar 6 blokjes, nu nog maar een...

42 minuten geleden zei Lobke:

En niet liegen hè, want al je haren zijn geteld. Ons hou je voor de gek, maar of God daar in trapt?

Mocht ik het bij het verkeerde eind hebben, dan is het altijd fijn om daar op gewezen te worden. Echter laat u zelf ook niet voor de gek houden, dat is net zo goed een verantwoordelijkheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat is nog eens andere troost dan uit een flessie. Hoewel ik wel wat kaler aan het worden ben, het hanteren van de tondeuse helpt om dit probleem enigszins te ondervangen. Daarbij komt het positieve effect ook om de hoek kijken dat dit mij weer scheelt in de portemonnee. Ook de jeuk blijft weg, scheelt weer krabben.

Dat antwoord op vraag 1, haalt volgens mij iets door elkaar. In Mat.10:29-30 staat:

Worden niet twee musjes om een penningsken verkocht? En niet een van deze zal op de aarde vallen zonder uw Vader. En ook uw haren des hoofds zijn alle geteld.

Volgens mij staat hier dat alle haren geteld zijn, maar ik lees daar niet dat geen daarvan zonder Zijn wil ter aarde zal vallen. Dat staat ook niet eens zozeer bij het geval van de musjes, althans lees ik daar niet iets over een wil. Kijk, dat zaken gebeuren die destructief van aard zijn, daar is God niet verantwoordelijk voor...

Hee had ’n rooie kòp van helligheid? Mijn ervaring is dat dit kan ontaarden in vreselijk veel schade.

Muziek gemaakt door een dikke pappa met sik. Heb ik ook zo een sik, ben echter niet zo dik, hoewel ik er niet aan ontkom dat die 100 kg ook wel zichtbaar is in de pens. Vroeger zaten daar 6 blokjes, nu nog maar een...

Mocht ik het bij het verkeerde eind hebben, dan is het altijd fijn om daar op gewezen te worden. Echter laat u zelf ook niet voor de gek houden, dat is net zo goed een verantwoordelijkheid.

Prachtige muziek. De laatste zin ga ik over nadenken. Bedankt dat U er mij op wijst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎22‎-‎9‎-‎2017 om 12:49 zei Lobke:

Prachtige muziek. De laatste zin ga ik over nadenken. Bedankt dat U er mij op wijst.

Lukt het nadenken een beetje? Al varend op het reddingsbootje ben ik nog wat muziek tegengekomen die wellicht het denkproces wat kunnen veraangenamen.

Muziek om lekker hard bij mee te fluiten tijdens het denken, of om het denken juist even te laten varen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
Op 24-9-2017 om 12:16 zei Kaasjeskruid:

Lukt het nadenken een beetje? Al varend op het reddingsbootje ben ik nog wat muziek tegengekomen die wellicht het denkproces wat kunnen veraangenamen.

Muziek om lekker hard bij mee te fluiten tijdens het denken, of om het denken juist even te laten varen.

Kom ik an boord hoor ik die panfluiten nog steeds janken, verschrikkelijk. Wat motte de buren in de haven wel niet denken van dat katte gejank.

@Kaasjeskruidvaar jij nog steeds met je reddingsbootje rond? As je de bijbel wil droppen, niet nodig. We hebben een hele bibliotheek an boord, nog steeds van onze @studenten daar zitten bijbels in in alle soorten en maten. De Statenvertaling, tot aan de Bijbel voor dummies. 

Die pak ik af en toe wel eens. Maar meestal de kinderbijbel, er is niks mooiers dan de kinderbijbel. Zoals het verhaal van Noach en de zonvloed verteld wordt, onze kinderen smulden er vroeger van. Net goed, lekker puh voor die god ontkenners. En die beesten die God ontkenden mosten er ook an, wat dachten ze wel die honden, beren, leeuwen enz...God ontkennen?? Twee maken een kansje maar de rest de pijp uit. Prachtig verhaal.

Maar ga je mee varen met je buldog of met je mot bakke rassie?  Geeft niks as tie maar lief is en hij mag van mij best iedere dag transformeren. Er gebeurd wel meer gekkigheid hier.

Wat me zo tegen valt dat niemand dit ouwe schip eens an veegt. De boel opruimt, de vaat wast, nee kletsen over geloven. Maar ik hou meer van: "geen woorden maar daden''. Zou Feynoord een gelovig kluppie wezen? Ze zeggen het van Ajax maar dat lied van Feynoord hep een religieus tintje.

Maar goed weer genoeg gezwetst, gaan we met z'n allen nog een tochhie doen, Kaptein hep jij tijd of motte we de zeven provinciën effe overnemen. As we gaan dan lijkt het me heerlijk effe naar de zon, of hebben jullie andere plannen. We kunnen ook Bijbels droppen dan zijn Willempie, en Kaasjeskruid ook weer tevreden. Ik ga dan wel gezellig wat kletsen met de vrouwen in het dorp. Vaak hebben ze een alcoholisch drankje gebrouwen en wat cocablad dus ik vermaak me wel.

We motte in iedere geval weer koks hebben want dat is an mij niet besteed. Zal ik weer sokken stoppen en voor jullie zingen?.....Oh dat laatste niet :(. Nou ja misschien kan @Karin-dat dan doen. Kan ik heerlijk staren naar haar avatar, zo mooi!!!!

Ach ik hep er weer zin in, het was zo'n akelige tijd, privé maar ook hier op credible. We motte weer samenwerken en dat kan prima op de zeven provinciën. En nu schiet ik weer vol....ik mis @violistzo, Nederlands hoop in bange dagen. Jonge hoe kun je ouwe Lobke zo alleen op deze boot laten martelen.

Ik probeer je te lokken met een mooi lied net als de sirenes. Er waren ook ouwe sirenes, het is misschien niet eerlijk maar het doel heiligt de middelen.

Effe zoeken. 

Mooi hè @violist. As je weer kompt dan maak ik elke avond een kruikkie voor je warm. Doe maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Lobke:

Kom ik an boord hoor ik die panfluiten nog steeds janken, verschrikkelijk. Wat motte de buren in de haven wel niet denken van dat katte gejank.

@Kaasjeskruidvaar jij nog steeds met je reddingsbootje rond? As je de bijbel wil droppen, niet nodig. We hebben een hele bibliotheek an boord, nog steeds van onze @studenten daar zitten bijbels in in alle soorten en maten. De Statenvertaling, tot aan de Bijbel voor dummies. 

Laat die buis maar wezen voor wat het is Lobke. Die gaat jou geen lange termijn troost geven. Als jij de buren niet wil storen, dan zet je het volume het best wat minder hard. Het is overigens niet mijn reddingsboot. Aan boord bevind zich maar 1 Bijbel...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Karin fijn dat je van de partij bent. Nou dat motte we maar effe bekijken waar we naar toe gaan. Ik weet niet wat de Kaptein voor plannen heeft. Maar ik ben blij met een jonge deerne die meegaat. Eerder ging dwarreltje mee, maar die is in geen velden of wegen te bekennen. Ik wil niet roddelen maar ze was steeds zeeziek en ze is zo fijntjes gebouwd, zat ik weer met mijn groffe lijf op haar omdat ze dan onder de zeilen lag. Daar komp vast onder zeil vandaan. Gaan wij samen in een hut? Dan kan ik mooi naar Jezus kijken, want ze kenne wel zeggen dat we niet weten hoe hij eruit zag. Nou voor mij zo!! En daar ben ik dik tevreden mee.

Nou ga ik onder zeil, ik had het niet zo op met die visioenen maar je bent toch een toffe meid, dat voel ik zo. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid