Spring naar bijdragen

Varen, varen over de baren.


Aanbevolen berichten

14 minuten geleden zei Lobke:

Karin fijn dat je van de partij bent. Nou dat motte we maar effe bekijken waar we naar toe gaan. Ik weet niet wat de Kaptein voor plannen heeft. Maar ik ben blij met een jonge deerne die meegaat. Eerder ging dwarreltje mee, maar die is in geen velden of wegen te bekennen. Ik wil niet roddelen maar ze was steeds zeeziek en ze is zo fijntjes gebouwd, zat ik weer met mijn groffe lijf op haar omdat ze dan onder de zeilen lag. Daar komp vast onder zeil vandaan. Gaan wij samen in een hut? Dan kan ik mooi naar Jezus kijken, want ze kenne wel zeggen dat we niet weten hoe hij eruit zag. Nou voor mij zo!! En daar ben ik dik tevreden mee.

Nou ga ik onder zeil, ik had het niet zo op met die visioenen maar je bent toch een toffe meid, dat voel ik zo. 

Ik hoop dat ik zeebenen heb, anders doe ik geen oog dicht.
Zullen we deze foto van Jezus uitvergroten en op een scheepsmuur plakken?
Fleurt de boel wat op.
Dank je en insgelijks!


 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 276
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hey Petra, Ja, ik zing weer en ik kom net van de dock of the bay  af, het werd me nu te koud. Mensen een goed 2023 zover dat in je vermogen ligt. Ik kom binnenkort wat langer klets

Lees ik hier en merk ik dat Petra ook op visite geweest is op de ouwe schuit. Waarom hep niemand mij gewaarschuwd? Dragende kracht, daar kan ik mij niets meer bij voorstellen Petra. De Kaptein was een

@Willempie, gelukkig hep je nog van Bob Dylan. ik heb de lp nog van het Newport festival, geweldig.   Vandaag was ik even van boord af . We mosten zingen met een scratshkoor in Amersfoort, d

@Karin,

Ja as dat niet teveel gedoe is voor je dan graag. Hang ik hem naast mijn bed en as jij ook nog een poster hebt van Che dan kan je die misschien ook mee nemen.:$ Dat zou Jezus toch niet erg vinden, wat denk jij? Je hep iets meer contacten dan ik. Hep @violist het muziekkie al gehoord? Hep iemand hem al rond zien struinen bij deze ouwe schuit? Het is een mooie jongeman die graag naar de vrouwtjes kijkt, maar hij blijft netjes. En goud eerlijk dat ken je ook niet meer zeggen van iedereen. Ik maak me zorgen om de maatschappij; maar goed de maatschappij zijn wij dus we motte er maar wat van maken.

Kom je vanavond ook effe om de vuurton zitten @Karin- en ook alle anderen zijn uitgenodigd.  Ik neem een flessie rode wijn mee, sterker spul hep ik niet. Oh en wat om te snaaien. Gezellig. Maar nou mot ouwe Lobke an het werk anders krijg ik het an de stok met Arie. Effe nog een bakkie koffie en een muziekkie. Deze jonge lijkt een beetje op @violist nou ken je je wel voorstellen dat het mijn harte pitje is.<3  Kaptein ik bedoel er niks mee hoor, ik ben al een oud mens en ik geniet zo van die jongelui.

@Kaasjeskruid vin jij dit ook mooie muziek of is het niet christelijk genoeg?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Lobke:

Maar ga je mee varen met je buldog of met je mot bakke rassie?  Geeft niks as tie maar lief is en hij mag van mij best iedere dag transformeren. Er gebeurd wel meer gekkigheid hier.

Ik hoop nog een van de volgende honden tegen te komen in het asiel; ook een soort van reddingsbootje. Kan ie achter de zwijntjes aan in het bos en heb ik regelmatig stoofpot zwijn op het menu staan. En dat is lekker joh!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Lobke:

Ja as dat niet teveel gedoe is voor je dan graag. Hang ik hem naast mijn bed en as jij ook nog een poster hebt van Che dan kan je die misschien ook mee nemen.:$ Dat zou Jezus toch niet erg vinden, wat denk jij? Je hep iets meer contacten dan ik. Hep @violist het muziekkie al gehoord? Hep iemand hem al rond zien struinen bij deze ouwe schuit? Het is een mooie jongeman die graag naar de vrouwtjes kijkt, maar hij blijft netjes. En goud eerlijk dat ken je ook niet meer zeggen van iedereen. Ik maak me zorgen om de maatschappij; maar goed de maatschappij zijn wij dus we motte er maar wat van maken.

Kom je vanavond ook effe om de vuurton zitten @Karin- en ook alle anderen zijn uitgenodigd. 

Om nu echt blond over te komen wie is Che?
Ik betwijfel of hij dat erg vind, hij kent de waarde van je hart. ;)
Het zijn vaak de mooiste avonden rond een vuurton (kampvuur) natuurlijk probeer ik te komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Karin-:

Om nu echt blond over te komen wie is Che?

 QBAEAQBAEAQCyfRX1GI96PtiWdjyvucpt/zo9vknEnlCIBQmN62r7b/UZz8+Zn0Sj5Uey9jDMTaIAgCAIAgCAIAgCAc/bW1kw1PM3rMdFUGxJ8eQHbN9Cg6rx0IN9fQtYZerfBFfbY2vUxDZnNgP7VHBf+++W1KlGksRO0QBAEAQBAEAQBAORvbTLYOtbllbyDgn+fKSbRpVUVm2IOVpLH2ZXNCgzsEUFmJsAOZlw2kss4uEJTkoxWWyd7F3Vp0wGqgVX42OqL5c/EysrXblrFs3rXtwvee1K85vLZhQsKFGLjGOj451N1FAAAAAGgA0A8JqbbeWS4xUVhHs8MjgbU2PUrYunVDZEphCL63IZmNgOei8e2TaVeFOluvVvJS3dhWuLtVOEY49zu1UDAqwDA6EEXBHeDIabi8ouJwjNOMllM5W19gU61NUH9PIGCBQAoJtqQB3STSuZQeuuStvNmU68FGOmOHoRqruXWDAK9NgQddRY9hHf2yZG9pvjoUk9hXEZYTTXqRuoliQeINvhJhTNNPDPmDw7G7OCWrXUE0zb1gj3s/aNOYFzbumm4m4wbJ+zqCq10njs+v2LKAlJnOp3KSSwhPD0QBAEAQBAEAsn0V9RiPej7YlnY8r7nKbf86Pb5JxJ5QiAUJjetq+2/wBRnPz5mfRKPlR7L2MMxNogCAIAgCAIBjxC3RgADcEakjjpxANplFpNNmurFyg4or3eXEsSlKolqlK6modC65jY27LWPxlzQisOUXo+hxe0Ks21TqLxR0z6rocObyuM2Fq5HRuOVg3wN55JZTRnTluzUvTUtwG+vnOfaw8H0WL3kmJ4eienmcGvh8dSqEhKlNyOSspPymcqc48UaKV1RqvEJpmGttSkC6CtRRxpZyLBu/UX8jMo0Z8d1tGqd7RzKCmlL7m9eamTE8rInh6au0setCm1R72GgtxJPACbaNN1JqKI13cwt6TnIqljL04BvOp8weGbC4hqbq6mzKbgzxpNYZnTqSpyU48UTfY+9iVPVrZaTX0IvkI8dbHx0lZWs3HWGp1FltqE/DX0fr0JLIRfcRPAIAgCAIAgFk+ivqMR70fbEs7Hlfc5Tb/nR7fJOJPKEQChMb1tX23+ozn58zPolHyo9l7GGYm0QBAEAQBAEAQCAb9NfFDupqP/AKY/vLeyX9r9TjtuPN1+iI5JZTiAWhu7iulwtFjxtkPipy/oAfOUtzDdqNHdbMrfVtot9vwdKRyeJ6MZONW3YwxDAJkJ1zKzXHhckCSVd1U9Xkq57HtWmlHH3TOdtDdvDDo6Kv0dZh6pYsc9rXuOF/C0307mq8yazEgXOy7VbtJSxN8M9SQbPwhpKEzlgERACOBUWJHjpp3SHUqKbzguba3lRio72VhL8GapXVSikgFjZR2kC+kwUW02uhunVjBqMnq+BXm9O02q13XMcitlVdQNLi9u3U6y4t6ShBepxm07qVatJZ8Kei7HEkgrRAEAkW5uzhVqOzC4TL+JlIJuQy25jLa3+6Rbqq4RWOpbbItFXqNyWi/Tj1/YsCVB2SWFgTw9EAQBAEAQCyfRX1GI96PtiWdjyvucpt/zo9vknEnlCIBQmN62r7b/AFGc/PmZ9Eo+VHsvYwzE2iAIAgCAIAgGlgtoB2rIbI1NypUnXLybwIm+pRcUmtckKheRqSnGeE4v9vUgu9uOStiCU1VVCXH4iCSSO0a28pZ2tNwp4Zyu1biFe4cocFp3OLJBWnkAn24+IvhypyizlV11JK5z/ncZWXsPFlHWbCq/2XF+un4yyRsbAk6AanwkFLPAvG0llmrh9opUNPJdg4dg1mAstrnUdrATbKjKKbl0ItO8p1HFQ1Tzr27mPEbaw6Ehq1MEcQDc/K+vdPY29R8ImNTaNtT0lNe/sQzenaVOtVp1aTuSoy8CtrEkMp8/lLK2pSpw3ZHMbUuqdeqqlNv0/HUzbO3wqpYVAtUdv9rfEaH4TCpZQlw0NtvtuvT0n4l+53sVvBh+hTEWDsCciG2cMbg342Fhx7JGhbVN5w6FrV2nbOiq+MyXBdU/4IDi8Qajs7G5Y3PCWkUksI5OpUdSTnLizDPTAQBAJZ6P3/qVl7VU/Brf8pAv14Uy/wD/AD8sVZr7fJNpWHVCAIAgCAIAgFk+ivqMR70fbEs7Hlfc5Tb/AJ0e3yTiTyhEAoTG9bV9t/qM5+fMz6JR8qPZexhmJtEAQBAEAQBAOdtbZdCqC9VAcoJzC4IUC/EcZvpVqkXiLIN5Z29VOdVcOvY0t39nYdqGcUqdnzDX1iFzEWJJOumtrTdcVainu54ELZ1rbTt3PdWufx/JBtq0UStUVGDoGOUg3uPHn2eUsoScoptanL3EIQqyjB5SehqTM0kk3S2qtI9G4BzOhW/Jj6hN+Wh/WRbmk5rKLjZV5GjLcklq1j7dM/glO89N2wzogJZmRbDsLj5SBatKpll/tWM5WzjBatr3M2N2StXKHerlC5SivlRvFRMY3DhnCRnVsIVt1TbwljCeEczEDZ1MlGFAEaEWYkEcri+s3x/qZLKyQqi2XSbjJLK7s5O1cRs4oRTRsxtYoGUjxz6fKSKUbhPMmVt3V2a4Ypxeft/s5FZML0TFGr9JplDBbD1he5HHS/ZN6+pnXGCvkrb6bcXLe6Zxg5t5tIh5AEAQBAJf6P6HrVqnIBU8ybn9B8ZAv5eFI6H/AM/Te/Of2wTOVh1AgCAIAgCAIBZPor6jEe9H2xLOx5X3OU2/50e3yTiTyhEAoTG9bV9t/qM5+fMz6JR8qPZexhmJtEAQBAEAQBANfHuopOXvktZrclOhPgAbnwmykm5LHE0XUoKlLf4dez0K+xYrYQ1KS1bo2hKkFWBXmNcrWPjLiO5VSk1qcZV+taSdOM9H6cGcczcQDyAeiAWjgD0OHpdNUFwqglrcT+Hvtw8pSVP7lR7iO6tn/T20frS/P36HQmknmhjNjUKrZnpKzdt2BPjlIvNsLipBYTIVbZ9tWlvTjr/3oaNTdLDG9ldfBzp363m1XtVehElsO1fDK/UjG8O74wyowqF8zFbFbWFr9snW9x9XKxjBR7Q2b/SpSUspnCMklUeQBAEA9EAtHYGAFCgicyMze0Rr8OHlKS4qb82zu9nWyoUIx6vV92dCaCcIAgCAIAgCAWT6K+oxHvR9sSzseV9zlNv+dHt8k4k8oRAKExvW1fbf6jOfnzM+iUfKj2XsYZibRAEAQBAEAQB856ng8aTWGQDHbo11ZujC1Fvp6wBt3g85bQvKbWujOPr7FuYye4soj9SkV4945cjY2ksqGmuJ8QeHogHe3lxVSquGqk+o1PS3BagNn87gf4JHoQjFyj9yz2hVqVY06jejX7rRm/srfEqoWsrORoGW1zwtcHnx1vNNWyUnmLwTbTbrpx3aqzjqd3D7y4Z7f1Qp7GDD52tIsrSquhbU9r2s1rLHc08XvjRXNkVqhDWHIEW43PfNkbGT4si1tu0o53Fn9iJbW21VxB9cjKDcKALDS3HjJ9OjCmvCjn7q+rXL8b06L0ObNpDEAQBAMuGJDoQMxzAgdpvwnj4GUG1JNFuzn2fRlw1E8PRAEAQBAEAQCyfRX1GI96PtiWdjyvucpt/zo9vknEnlCIBQmN62r7b/AFGc/PmZ9Eo+VHsvYwzE2iAIAgCAIAgCAYcZRL03QMULKVzDlcWvM4S3ZJmmvTdSnKGcZ0z6HAxG6FMg2ZiQhVBoBmsbFjzNyT5+UmxvXlLHUpamw4brak8paf7IGZZHLHkAkO7oSvTq4SowS9qlMm2jjQ2vxuLadxkau3BqpFdy1sFCvCVvN4zrF/f/AGaO0dhV6N8yEr+ZfWX4jh52mynWhPgyNcWFeg/FHT1WqObNpDEA8gCAIAgHQ2fsirWRnprmCkKddbkjgPPjw4zXOrGDw2SqFnVrRcqazj5Otudgj/q2uARTDAkajNfKLH4keE0Xc8UtOpO2PQbutVy5z7E8lQdiIAgCAIAgCAIBZPor6jEe9H2xLOx5X3OU2/50e3yTiTyhEAoTG9bV9t/qM5+fMz6JR8qPZexhmJtEAQBAEAQDwmepNnjklxZq4jaVJDZqiZvyg5mPgouZshRnLgiNVvaFPSUln04v8I5uzt4v9RXFOlSbILlnY8AB2Dt0HHnN9S1VOG9J6kG32q7iuoUoadWztV1JVgDYkEA9hIteRYvEk2WlWLlTlFcWtCo61IqxVgQQbEHkRL9NPVHzyUXF4lxPiemIgGehi6iG6u6nuYieOKfFGyNWceWTR0sTXTEUicqpXQXJUACqvMkD8Y494BmqMXCX29iVUqQr0+GJr0/yX8o403EEQBAEA2Nn0Q9WmjEqGZVJABIubcJjJ4i2baMFOpGL6vBZWz9j06NJqK3Ia+Yk6m4ty4aSmqV5TkpPodvQsKVGk6S4Pj9zPgMBTorkpqFHE8SSe8nUzCpVlUeZG23taVvHdprBszWSBAEAQBAEAQBALJ9FfUYj3o+2JZ2PK+5ym3/Oj2+ScSeUIgFCY3ravtv9RnPz5mfRKPlR7L2MMxNogCAIAgCAYq+FR7Z0R7cMyq1vC4mcZyjwZqqUadTnin3R8UsFSQ5lpUkNrXCINPECeurOWjbMI2tGHiUEv0RmpgADLYDla1vK0xeW9TbBQivDjH2PqYmZydt7Bp4gX/sqcmA49zdo+ck0LmVPTiisvtmU7lZWkvX+SIYndXEq1ggqDkystvmQRLCN3SaznBzlXZN1CW7u5+6O1sXdWmaINdHWpc/i4Dlw0ketdtS8D0LSy2NCVLNeLUjfO6eFsBlcd+drn9vlNP8AWVc9CW9iWrWFn8mDZe6aUqmdnZyrXS2mg/N2n5TOpeylHCRpttiQpz3pyzh6f7NLb+7NNc1ZLogXMwGpvc3sCeGo8Apm63unLwy4kTaOyY081aekeLX8fYhxk4548gCAbGAqhKtJzwV1Y+AYGYyWYtGyjJQqRk+jTLYRwQCCCCLgjgQecoGmnhn0OMlNKS4M+p4ZCAIAgCAIAgCAIBZPor6jEe9H2xLOx5X3OU2/50e3yTiTyhEAoTG9bV9t/qM5+fMz6JR8qPZexhmJtEAQBAEAQBAOTvDs96tI9EzK4FrBiAynip5a9vdJVtVUJYlwKzaVpOtTzSb3vTOjXVFfNVq081ItUTiGS7Aeay2Si/Ece51aeYNteqJ7ultA1cOAzFnQ5Wvxt+E/Dn3GVV3T3J5XBnW7HuXWt8SeXE7UiFsfKVASQCCRoQCLg98ycWuhhGcZNpPgfUxMyL7X3sNGq9JaNyptdmtfS+gA4ecn0rNTipNlBd7alRqunGHD1PcDvnTZgKiGkPzA5hfvAF7fGJ2MkvC8iht6nJ4qRx9+J2MUq4iiejqC3EM

@Karin,

Sorry, je kent Che chevara niet. Dan kopieer ik zelluf zijn foto wel. Maar dat doe ik als mijn Arie niet thuis is, die hep wat last van jalouzie. Een beetje kinderachtig maar ja, iedere gek hep zijn gebrek.

Oh gut wat me nu toch overkompt, wil een een foto van Che plakken begin ik ineens in tongen te spreken.|:) Nooit eerder kon ik dat, ik ben er nog helemaal door van slag. Zou dat komen omdat er zoveel wedergeboren gasten hier op het forum aanwezig zijn? Bedankt jongens, willen jullie het vertalen? Want ik begrijp er weinig van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Man,man wat zwaar is die mand. Hep ik alles?? Wijn, cola, chippies, stukkies kaas. Verhip nou ben ik het hout vergeten en de lucifers.:( Hallo, hallo!!!!!!!!!!!! is er nu niemand?? Niemand die gezellig komp kletsen op de Zeven Provinciën.  Ach ik had het kenne weten, de bijbelstudes zijn nog an de gang. En ik kan er niet over mee praten, over de evolutie ook niet al lees ik daar wel alles over. En dan denk ik ouwe Lobke, je kan niet alles negeren ook al hep je Jezus lief. Ik kan het niet negeren........

Ik ga alleen mijn muziekkie luisteren, want ik ben te trots om te vragen of ze me gezelschap houden, nee dat doe ik niet. En ze houden toch niet van mijn zeikmuziek.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Lobke:

Man,man wat zwaar is die mand. Hep ik alles?? Wijn, cola, chippies, stukkies kaas. Verhip nou ben ik het hout vergeten en de lucifers.:( Hallo, hallo!!!!!!!!!!!! is er nu niemand?? Niemand die gezellig komp kletsen op de Zeven Provinciën.  Ach ik had het kenne weten, de bijbelstudes zijn nog an de gang. En ik kan er niet over mee praten, over de evolutie ook niet al lees ik daar wel alles over. En dan denk ik ouwe Lobke, je kan niet alles negeren ook al hep je Jezus lief. Ik kan het niet negeren........

Ik ga alleen mijn muziekkie luisteren, want ik ben te trots om te vragen of ze me gezelschap houden, nee dat doe ik niet. En ze houden toch niet van mijn zeikmuziek.

 

Ik luister wel met je mee hoor, Lobke. Het is goed om af en toe even rust te vinden op onze boot. Hier is nog zo'n prachtig nummer waar ik ontzettend blij van word.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach Karin wat bin jij en lieffie. Een mooi muziekkie 10.000 redenen. Ja dat denk ik soms ook wel eens. Op een ander forum kwam ouwe Lobke eens een man tegen-en je weet dat Lobke gek op mannen is- die zichzelf Waarom?? noemde. Ik denk dat ook wellus Waarom?? Ik mot nog hout halen dus ik hep vanavond geen tijd voor een kampvuurtje. Maar misschien dat anderen gezellig op de boot willen bivakkeren. Ik hep vandaag Jezus en Che gekopieerd dus onze hut wordt gezellig.:*

@Willempie,

Gelukkig hou jij ook van die zeikmuziek; nee mooi hoor Van Morrison. As we weer eens een feessie houden an boord gaan we effe dansen op dit nummer toch? Want ik weet wel dat jij dit lied geestelijk ziet maar jij bent een fijne vriend dus een dansje moet kunnen.

Dit is een rustig verssie, ouwe Lobke vind het mooi.

Hey @Peter79, ja ik zag je lopen an de haven. Leuk om je weer te zien. Hep jij tijd om wat hout an boord te brengen? Ouwe Lobke hep last van rimmetiek. As het kan,graag!! En as je gezellig om het vuurtje wil zitten dan kan dat best leuk wezen toch? Iedereen is welkom, zelf de dieren. Soms hep je de mooiste gesprekken rond een kampvuur. As je een leuk muziekkie hept graag. Want die nemen we dan mee op reis. Maar voordat dat zover is...eerst proviand, de boot schoon nou ja werk an de winkel.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Lobke:

Hey @Peter79, ja ik zag je lopen an de haven. Leuk om je weer te zien. Hep jij tijd om wat hout an boord te brengen? Ouwe Lobke hep last van rimmetiek. As het kan,graag!! En as je gezellig om het vuurtje wil zitten dan kan dat best leuk wezen toch? Iedereen is welkom, zelf de dieren. Soms hep je de mooiste gesprekken rond een kampvuur. As je een leuk muziekkie hept graag. Want die nemen we dan mee op reis. Maar voordat dat zover is...eerst proviand, de boot schoon nou ja werk an de winkel.

 

 

De beste stuurlui staan aan wal, hè. Maar mijn geld is bijna op, dus laat ik maar weer eens aanmonsteren voor een reisje.

 

hout sjouwen is geen probleem, Ik verheug me al op het kampvuur

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Hé gelukkig Willempie is weer bevrijdt uit het cachot. Ik liep vanavond met mijn Arie an de haven te kuieren en wat lag de Zeven provinciën er mooi bij.  Hij glom als koeienpoep in de manenschijn.......maar het was stil an boord. Niet het geroezemoes en de drukte van zeelui. En dat deed mijn ouwe hart toch zeer. Op een schip hoort; leven in de brouwerij, actie. Het voelt misschien als een kerk die leeg loopt. Ik weet dat niet uit ervaring want waar ik woon, is het een drukte van jewelste op de zondagmorgen. Sabbath had ik ook prima gevonden.

Nu wil ik een aardig verhaaltje vertellen over de gemeenschap waar ik woon. Meer dan 50 jaar geleden was het prima dat de joodse middenstanders hun zaak open hadden op zondag; ze hadden immers sabbath vanaf vrijdag avond tot zaterdag avond? Het werd geaccepteerd door mensen uit de gemeenschap die misschien zeer streng reformatorisch waren, maar gemeenschapszin-acceptatie van elkaars geloof- daar werden niet veel woorden aan vuil gemaakt. En wanneer er op sabbath te weinig mannen aanwezig waren, kwamen er wel wat invallers uit plaatselijke gelederen.

Ik weet niet wanneer we vertrekken dat laat ik an de kaptein over ; maar ik mijmer hier lekker an de haven.  

Ik ben niet zo van het praktische misschien dat anderen daar meer geschikt voor zijn.

Maar ik ga een lied herhalen wat mijn lijflied en ook die van @violist is geworden. Hij leest misschien niet mee, maar dat weet ik. Of niet kwajongen?

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
Op 19-10-2017 om 10:39 zei Robert Frans:

Pardon? Twijfel je aan mijn uitmuntende selectie van stuurlui aan boord en dus aan mijn onovertroffen capaciteiten als kapitein?
De beste stuurlui bevinden zich op deze boot en nergens anders. |:(

Beste kapitein, ik hoorde dat er nog plek op de Zeven Provinciën is. Kan ik aanmonsteren als stuurman? Ik heb ruime ervaring op de zeven wereldzeeën.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Iedere dag sjouwde ouwe Lobke langs de haven, in weer en wind. Ons schip lag er stil en verlaten bij. Soms ging ik effe aan boord zitten, heerlijk de geur van getaande zeilen opsnuiven. En 2 uur geleden overkwam me iets vreemd, ik had een ervaring....~~het komp goed met de schuit en dit forum~~, ik werd helemaal rustig van binnen.. Er komp iemand op ons pad en ja daar kwam @Peter79!!!!!! Altijd behulpzaam en een christen in alle bescheidenheid. Zou dit nou toeval wezen of hep ik een profetisch woord ontvangen? Hoe het ook zei........Peter je zou ook een fijne moderator kunnen zijn. Maar je mot het zelf willen, ik wil me er niet teveel mee bemoeien........maar een profetisch woord kunnen we natuurlijk niet aan de kant gooien.|:)

Wat de toekomst brengen moge, ik hep facebook en email en ik wil jullie niet kwijt. Dus dat motte we allemaal maar effe regelen; we maken nog een tochie met de zeven provinciën. In ouwe Lobkes stadje is een binnenhaven dus daar kunnen we dan wel anmeren. En op deze stormachtige zondag mot ik toch an een oud lied denken.....

Oh ben ik toch vergeten te overleggen met de Kaptein, ik ben ook veul te impulsief. Kaptein sorry ik hep weer voor mijn beurt gesproken.(F)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 years later...

Zijn jullie nog an het varen?  Ik zit al jaren te wachten op een onbewoond eiland, ik heb steeds SOS geseind maar er kwam niks langs. Gelukkig dat hier bessen en bananen groeien, dus ik leef nog.

Ik dacht an al die herinneringen en wat hadden we het fijn samen op het oude schip. Leeft de kaptein nog en Peter die zal inmiddels een eind in de tachtig wezen. As jullie die oude schuit tegen komen, doe de groeten an de bemanning, het was een fijn stel. <3

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Lobke:

Zijn jullie nog an het varen?  Ik zit al jaren te wachten op een onbewoond eiland, ik heb steeds SOS geseind maar er kwam niks langs. Gelukkig dat hier bessen en bananen groeien, dus ik leef nog.

Heel goed. Beproeving doet louteren. Wat heeft dit louteringsproces je gebracht behalve bessen en bananen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Lobke:

As jullie die oude schuit tegen komen, doe de groeten an de bemanning,

heb ze gezien en de groeten gedaan, ze waren op zoek naar een vrouwelijk lid met een gebroken rug. de oude kapitein sliep, alleen peter zat achter het stuur maar wist niet waar hij heen voer. ik heb ze levend water en gebroken brood aanbevolen, dat raad ik u ook aan beste, wellicht veroorzaakt dat verfrissing en genezing, maar goed ik zal er weer van tussen. 🙂

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid