Spring naar bijdragen

Jezus' missie tot een succes maken


Aanbevolen berichten

Komt mijn tekst weer:

als gij gelooft de werken die ik doe, zult gij ze ook doen en grotere.

Het valt me op dat als het om deze Bijbeltekst gaat, dikwijls alleen maar aan zijn 'goocheltrucks' wordt gedacht en al het andere van Jezus' werk, zijn missie, wordt vergeten.

Ik betwijfel of Jezus dat bedoelde toen hij dat zei... ik meen dat hij zelf ook wel laat doorschemeren dat zijn wonderen eigenlijk niet zo belangrijk zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Komt mijn tekst weer:

als gij gelooft de werken die ik doe, zult gij ze ook doen en grotere.

Het valt me op dat als het om deze Bijbeltekst gaat, dikwijls alleen maar aan zijn 'goocheltrucks' wordt gedacht en al het andere van Jezus' werk, zijn missie, wordt vergeten.

Ik betwijfel of Jezus dat bedoelde toen hij dat zei... ik meen dat hij zelf ook wel laat doorschemeren dat zijn wonderen eigenlijk niet zo belangrijk zijn.

Het zijn geen goocheltrucs.

Ik denk dat het bestanddelen zijn van een deel van onze natuur die we vergeten zijn.

Als we die natuur herinneren, dan is dit een normaal onderdeel van ons wezen.

Het zijn leuke zaken, maar uiteraard is de essentie dat we ons onze ware natuur herinneren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Komt mijn tekst weer:

als gij gelooft de werken die ik doe, zult gij ze ook doen en grotere.

Het valt me op dat als het om deze Bijbeltekst gaat, dikwijls alleen maar aan zijn 'goocheltrucks' wordt gedacht en al het andere van Jezus' werk, zijn missie, wordt vergeten.

Ik betwijfel of Jezus dat bedoelde toen hij dat zei... ik meen dat hij zelf ook wel laat doorschemeren dat zijn wonderen eigenlijk niet zo belangrijk zijn.

En daar zeg je nu iets wat ik zelf ook al wilde posten. Het gaat natuurlijk helemaal niet over dat soort wonderen. Er zijn wonderen die oneindig veel belangrijker zijn en ik denk ook dat Jezus daar op doelde. Geestelijke blindheid is vele malen erger dan fysieke blindheid, om maar een voorbeeld te noemen, en als iemand van geestelijke blindheid wordt genezen is dat in wezen een groter wonder, of in ieder geval belangrijker, dan lichamelijke genezing. Ik denk ook dat Jezus daarop doelde en daarmee sluit ik "mindere" wonderen of tekenen geenszins uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid