Spring naar bijdragen

Bidden om een ex terug te krijgen?


Aanbevolen berichten

Beste poiu

Dit was je vraag:

Heeft iemand wel eens gebeden om een ex terug te krijgen? Heeft dit zin?

Had je liever tweemaal een enkel nee gehad?

Ik heb het gevoel dat dit forum niet van een hoog niveau is.

Niemand geeft namelijk een normaal antwoord op mijn vraag, maar iedereen komt met oplossingen hoe ik het zou moeten aanpakken ... jammer!

Juist omdat ik dat niet echt respectvol vond, heb ik voor mezelf en ook voor jou je uitleg geresumeerd ter verduidelijking om waar het je nu om gaat.

Daar kun je op in gaan of niet, zoals je wil of niet.

Dat je niet kreeg waar je om vroeg, is een ander verhaal.

Voor mijn gevoel kun je dit niet afmaken met een "niet van hoog niveau", want dan denk ik duidelijk aan iets anders.

Je zou deze antwoorden zoals ze geven zijn ook kunnen classificeren als:

"Liever koekjes worden er niet gebakken" in het leven, maar je kunt wel een spiegel voorgehouden krijgen.

Het is dan aan "jouw niveau" of je het dan ziet of niet. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Mystic, tip: ga er niet op in. Het is even lastig, en het kan lang duren, maar het gaat zich vanzelf regelen. Wij hebben gelezen wat je schrijft en je hoeft je niet tegen valse beschuldigingen te verdedigen. De Satan put mensen graag uit in verdedigingen tegen valse beschuldigingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb een vriendin gehad en ik hoop eigenlijk dat ze weer terugkomt!

Dat moet dan wel uit haarzelf komen, dus dat ze contact met mij opneemt. Ik ben niet van plan om achter haar aan te gaan.

Basis dingen zoals praten en bij elkaar op je gemak voelen dat hadden we. Ergens heb ik het gevoel dat er meer in had gezeten. Ik heb een goede leeftijd om vader te worden en met haar had ik dat gewild.

Nou, je gaat er blijkbaar echt voor... Sorry, wellicht wat kort door de bocht, maar zo op de weinige info afgaande, klink je niet alsof je de liefde van je leven kwijt bent.

Ik heb het gevoel dat dit forum niet van een hoog niveau is.

Niemand geeft namelijk een normaal antwoord op mijn vraag, maar iedereen komt met oplossingen hoe ik het zou moeten aanpakken ... jammer!

Ik neem jou bericht als voorbeeld omdat dit impliceert dat de reacties totaal geen antwoord geven op mijn vraag. De rest van de antwoorden gaat ook nergens over en zijn weinig respectvol.

Kijk dat is nu precies wat ik bedoel. Iemand stelt een vraag en als men dan op de vraag negatief reageert dan word je aangevallen. En dan is het forum niet van een hoog niveau -knip-

Oplossingen worden gezien als niet een normaal antwoord.

Wat verwacht je dan Poiu?

Wat wil je dan horen op een forum waar niemand je situatie kent?

-knip-

Overigens plaats je 11 mei een oproep voor gebed over je psychische gesteldheid en nog wat 'handicaps', en dan denk ik: "Je zult maar partner zijn van zoiemand".

Ik heb dan meer de neiging om te bidden voor je vrouw/vriendin. Wat zal zij het zwaar hebben. Maar dat horen wij als forumleden niet. En dat geldt altijd voor dergelijke oproepen -knip-

Wij kennen (knip) de situatie niet en dan ga ik niet blindelings bidden. God is geen Sinterklaas. Hoezo een laag niveau?

warningM.pngAdmod note:
geknipt wat offtopic was, tekst was goed genoeg om te laten staan verder *:}
Link naar bericht
Deel via andere websites

Was jij het niet die onlangs op dit forum gebed vroeg omdat je huwelijk dreigde stuk te lopen en je een klein kindje hebt? Of ben ik in de war met iemand anders? Ik zal het even opzoeken.

Hoe gaat het nu? En je verwijt dat poiu weinig informatie geeft, maar kijk eens naar je eigen oneliner. Daar kon ik destijds ook niets mee en commentaar leverde een waarschuwing op, en dat was terecht, ik was vrij scherp, maar wat ik hier lees.....pff.... beetje zielig voor Poiu. Toen ik meldde dat ik niet voor jou ging bidden en ik dus niet iets beloof wat ik niet na kan komen was de eerste reactie dat ik " over lijken ging".

Terwijl het een vergelijkbaar antwoord is om te zeggen zoals anderen deden: "Ik bid niet voor je maar wens je wel sterkte en wijsheid". Dat was een subtieler en beter antwoord geweest achteraf. Vandaar dat ik voorzichtiger ben geworden wat dit soort zaken betreft. We weten immers niet wie achter zulke noodkreten zitten.

viewtopic.php?f=21&t=30814&p=1172127&hilit=huwelijk#p1172127

1) ten eerste, ik heb niet gezegd dat ik wel of niet niet voor hem ga bidden

2) ten tweede, ik zet er heel duidelijk bij, juist om dit soort reacties voor te zijn, "wellicht wat kort door de bocht, maar zo op de weinige info afgaande"\

3) ik heb je niet verweten dat je over lijken gaat (ondanks dat ik t wel met die opmerking eens was, maar dat hield ik voor me)

Ergo, ik heb geen idee waarom je dit allemaal meent te moeten posten. Wellicht zit je iets dwars...

Ja er zit me zeker iets dwars en dat weet jij heel goed.

Of jij wel of niet voor de TS gaat bidden heeft ook niet mijn interesse.

Als iemand eerlijk zegt dat hij niet gaat bidden en dan als verwijt krijgt dat hij over lijken gaat vind ik vreemd want de TS stelt gewoon een vraag en een vraag daar kun je mee instemmen of je kunt zeggen dat je niet meedoet?

Als je dan als verwijt krijgt dat je over lijken gaat vind ik dat je dus een gebed van andere mensen afdwingt. Ik krijg mijn zin niet, dus gaat jij over lijken.

Dat was mijn insteek en aangezien jij voorop loopt met commentaar greep ik even terug naar je eigen vraag van destijds.

Ik denk dat je leeftijd weer parten speelt, want, nogmaals, ik verweet je niet dat je over lijken gaat, dus je conclusies over 'bidden afdwingen' mag je lekker tegen iemand anders aanhangen. Je tirades hier richt je, nogmaals, ongegrond mijn kant op.

EDIT: en verder was je in mijn topic, ook wel heel erg expliciet in aan te geven dat je niet voor me ging bidden toen ik in zijn algemeenheid iedereen voor zijn/haar gebeden bedankte. Dus je wou graag dat even in t voetlicht plaatsen. Prima, maar ga dan niet verbaasd of verbolgen reageren als je daar felle reacties op krijgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mystic, tip: ga er niet op in. Het is even lastig, en het kan lang duren, maar het gaat zich vanzelf regelen. Wij hebben gelezen wat je schrijft en je hoeft je niet tegen valse beschuldigingen te verdedigen. De Satan put mensen graag uit in verdedigingen tegen valse beschuldigingen. Wat betreft over lijken gaan, de waarheid is soms hard.

Krijgen we satan weer! Maar ik ben het met je eens Anja , want tegen valse beschuldigingen hoef je je niet te verdedigen. En inderdaad, de waarheid is soms hard, helemaal eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mystic, tip: ga er niet op in. Het is even lastig, en het kan lang duren, maar het gaat zich vanzelf regelen. Wij hebben gelezen wat je schrijft en je hoeft je niet tegen valse beschuldigingen te verdedigen. De Satan put mensen graag uit in verdedigingen tegen valse beschuldigingen. Wat betreft over lijken gaan, de waarheid is soms hard.

Krijgen we satan weer! Maar ik ben het met je eens Anja , want tegen valse beschuldigingen hoef je je niet te verdedigen. En inderdaad, de waarheid is soms hard, helemaal eens.

Klopt, ik heb je aangegeven dat je tegen de verkeerde begint en ga er vanuit dat het je daarmee duidelijk is geworden en ga je nu verder weer negeren :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat je leeftijd weer parten speelt, want, nogmaals, ik verweet je niet dat je over lijken gaat, dus je conclusies over 'bidden afdwingen' mag je lekker tegen iemand anders aanhangen. Je tirades hier richt je, nogmaals, ongegrond mijn kant op.

O gaan we zo beginnen? Doe je tegen je moeder ook zo? Nee jij verweet niet dat ik over lijken ging dat was Thorgrem, maar je zegt toch dat je met die uitspraak instemt en je hebt toch een TR aangemaakt? Het zijn geen tirades, dat maak jij ervan. Ik werd door jouw reactie en kritiek op de TS herinnerd aan iemand die ook in huwelijksnood zat en om gebed vroeg en dat heb ik even teruggelezen, en dat wilde ik in herinnering brengen. Mag dat niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
EDIT: en verder was je in mijn topic, ook wel heel erg expliciet in aan te geven dat je niet voor me ging bidden toen ik in zijn algemeenheid iedereen voor zijn/haar gebeden bedankte. Dus je wou graag dat even in t voetlicht plaatsen. Prima, maar ga dan niet verbaasd of verbolgen reageren als je daar felle reacties op krijgt.

Als je terugleest heb ik in dat topic heel uitgebreid geschreven over het huwelijk, daar reageert niemand op en dat is geen punt. En dat jij iedereen bedankt die voor je ging bidden is toch fantastisch. Ik hoop dat het gebed verhoord is. Dat meen ik echt. Maar er waren ( gelukkig) ook mensen die hiervoor bedankte en zoals gezegd die zeiden dat ze niet zouden bidden, maar je veel sterkte wensten en daarvan heb ik gezegd dat dat een slimmere opmerking zou zijn geweest. Ik was iets tè eerlijk en tè ongenuanceerd , maar ik bedoelde hetzelfde. Ik ben niet verbolgen en ook niet verbaasd want ik kan de reacties wel naar waarde plaatsen, mensen die dan zeggen dat je dus..."over lijken gaat" neem ik niet serieus. Ik geef alleen maar aan dat je dus niet meedoet als je weigert voor iemand te bidden, wat een gegronde reden inhoudt. Ik ben iemand met een eigen mening en een eigen persoonlijkheid en doe niet mee met de massa in "zieligheid". Ik krijg er ook een beetje kromme tenen van. Misschien niet genoeg doorsnee Christen. Dat zou goed kunnen. Dat hoor ik later dan wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ poiu,

Heb alle reacties gelezen, sommige zijn goed, anderen minder. Wat in me opkomt als ik jou lees, dat is wat jij verlangt van haar. De vraag is of zij dat ook zo ziet, of weet ze helemaal niet hoe jij over haar denkt. Dat zou wel eens kunnen, en dan is het zo dat je het haar moet laten weten. Heb je twijfels, heb je schrik van een negatieve reactie van haar........ kan ik best begrijpen. Wat je wel kan doen is bidden om je moed en/of sterkte te geven om de stap te zetten. Dat wens ik je ook toe !

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ poiu,

Heb alle reacties gelezen, sommige zijn goed, anderen minder. Wat in me opkomt als ik jou lees, dat is wat jij verlangt van haar. De vraag is of zij dat ook zo ziet, of weet ze helemaal niet hoe jij over haar denkt. Dat zou wel eens kunnen, en dan is het zo dat je het haar moet laten weten. Heb je twijfels, heb je schrik van een negatieve reactie van haar........ kan ik best begrijpen. Wat je wel kan doen is bidden om je moed en/of sterkte te geven om de stap te zetten. Dat wens ik je ook toe !

Goed advies wat ik graag onderschrijf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
...Niemand geeft namelijk een normaal antwoord op mijn vraag....

Je vraag was of het zin heeft om te bidden om een ex terug te krijgen.

Denk je dat je gelukkig met je ex zal worden als God haar jou op jouw verzoek bij je terug laat komen en ze geeft niet echt heel veel om je?

Link naar bericht
Deel via andere websites
...Niemand geeft namelijk een normaal antwoord op mijn vraag....

Je vraag was of het zin heeft om te bidden om een ex terug te krijgen.

Denk je dat je gelukkig met je ex zal worden als God haar jou op jouw verzoek bij je terug laat komen en ze geeft niet echt heel veel om je?

OOk een goeie want de man heeft ernstig psychische problemen schrijft hij in een andere vraag om gebed. Heel lastig voor partners lijkt mij.

Triest hoor voor alle partijen denk ik.

Poiu schreef:

Hallo,

Ik worstel de laatste tijd met medische klachten (o.a. pijn). Zou iemand voor me kunnen bidden dat het letsel wat ik heb hersteld? Ik geloof dat God mij kan genezen en dat gebed kan helpen!

Het drukt ook zwaar op mijn psychische gezondheid en mijn relatie(s) met God en met andere mensen. Ik word er depressief van.

Alvast bedankt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben medisch geschoold en "pijn" is slechts een symptoom want daar moet een oorzaak voor zijn. Het letsel is onduidelijk, dus daar kan ik geen advies voor geven. Maar als eerste zou ik zeggen zoek hulp bij je huisarts en die verwijst je dan door.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Niemand geeft namelijk een normaal antwoord op mijn vraag, maar iedereen komt met oplossingen hoe ik het zou moeten aanpakken ... jammer!

(...)

De rest van de antwoorden gaat ook nergens over en zijn weinig respectvol.

Oke prima, dan zal ik proberen met je te levelen:

Heeft iemand wel eens gebeden om een ex terug te krijgen?

Ja

Heeft dit zin?

Nee

En aan de andere heren: mag het moddergooien misschien buiten verder gaan? het wordt anders zo'n rommeltje hier.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ poiu,

Heb alle reacties gelezen, sommige zijn goed, anderen minder. Wat in me opkomt als ik jou lees, dat is wat jij verlangt van haar. De vraag is of zij dat ook zo ziet, of weet ze helemaal niet hoe jij over haar denkt. Dat zou wel eens kunnen, en dan is het zo dat je het haar moet laten weten. Heb je twijfels, heb je schrik van een negatieve reactie van haar........ kan ik best begrijpen. Wat je wel kan doen is bidden om je moed en/of sterkte te geven om de stap te zetten. Dat wens ik je ook toe !

Ik dacht van mss is bidden gevaarlijk voor mijn geloofsleven. Als ze bijvoorbeeld niet terugkomt dan kan een deel in mij God de schuld geven, omdat hij mijn gebed niet verhoord. Of iig niet zoals ik het zou willen. Dit is ook de reden waarom ik dit topic ben gestart.

Link naar bericht
Deel via andere websites
.... Als ze bijvoorbeeld niet terugkomt dan kan een deel in mij God de schuld geven, omdat hij mijn gebed niet verhoord. Of iig niet zoals ik het zou willen.

Dus jouw God is alleen goed genoeg om jouw wensen in vervulling te doen gaan?

Als je zo wil gaan bidden zou ik het zeker achterwege laten.

Lees het boek Job eens goed, heel leerzaam.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat n rare conclusie. Je zou bijna denken dat je anti-religie knobbel je vermogen tot begrijpend lezen en/of logica toepassen n beetje vertroebeld :)

Zet jij hier dan maar een betere conclusie voor hem neer als je hem wilt helpen.

Aan katten doe ik niet mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
.... Als ze bijvoorbeeld niet terugkomt dan kan een deel in mij God de schuld geven, omdat hij mijn gebed niet verhoord. Of iig niet zoals ik het zou willen.

Dus jouw God is alleen goed genoeg om jouw wensen in vervulling te doen gaan?

Als je zo wil gaan bidden zou ik het zeker achterwege laten.

Lees het boek Job eens goed, heel leerzaam.

Meehuilen met de wolven in het bos.

En dus toch een soort van Sinterklaas en dan verongelijkt zijn als je niet krijgt wat op je verlanglijstje stond.

De mens schopt er een puinhoop van en God mag de stukken lijmen alsof Hij niets anders te doen heeft. Maar dat mag je niet zeggen want dan ga je over lijken.

Misschien is dat wel het probleem dat de mens niet wil sterven aan zijn zonden of hoe staat het er ook alweer...?

Overigens is de topictitel geen opdracht maar een vraag over de zin van het bidden, als ik het goed begrijp.

Link naar bericht
Deel via andere websites
...Overigens is de topictitel geen opdracht maar een vraag over de zin van het bidden, als ik het goed begrijp.

De vraag kun je tweeledig opvatten:

- Mag je bidden om iets te krijgen?

- Mag je om iets bidden als een ander erbij betrokken is.

Over het eerste is de bijbel duidelijk genoeg.

Wat het tweede betreft moet je niet vergeten dat de ander zijn eigen wensen kan hebben.

Wanneer de ander op het verkeerde pad is benadeel je die niet door voor hem of haar te bidden. Maar in het geval van Poiu lijkt me dat niet het geval, wellicht is er iets heel moois tussen zijn ex en een derde persoon aan het opbloeien en dan maak je het God wel heel moeilijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
...Overigens is de topictitel geen opdracht maar een vraag over de zin van het bidden, als ik het goed begrijp.

De vraag kun je tweeledig opvatten:

- Mag je bidden om iets te krijgen?

- Mag je om iets bidden als een ander erbij betrokken is.

Over het eerste is de bijbel duidelijk genoeg.

Wat het tweede betreft moet je niet vergeten dat de ander zijn eigen wensen kan hebben.

Wanneer de ander op het verkeerde pad is benadeel je die niet door voor hem of haar te bidden. Maar in het geval van Poiu lijkt me dat niet het geval, wellicht is er iets heel moois tussen zijn ex en een derde persoon aan het opbloeien en dan maak je het God wel heel moeilijk.

Dan heb je wel een heel hoge pet van de mens op denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
violist zei:
Kwispel zei:
wellicht is er iets heel moois tussen zijn ex en een derde persoon aan het opbloeien en dan maak je het God wel heel moeilijk.

Als dat zo is dan gun ik het haar! Ik heb liever dat ze gelukkig is met een andere man, dan ongelukkig met mij. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid