Spring naar bijdragen

Offer en offeren en bloed deel II


Aanbevolen berichten

Jesaja 53 :

[4] Hij heeft onze ziekten op zich genomen,

en onze smarten heeft hij gedragen;

wij echter beschouwden hem als een geslagene,

door God gekastijd en vernederd.

[5] Hij werd doorstoken vanwege onze opstandigheid,

vanwege onze zonden werd hij gebroken.

Hij werd gestraft; ons bracht het vrede,

en dankzij zijn striemen is er genezing voor ons.

-knip-

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 88
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Jesaja 53 :

[4] Hij heeft onze ziekten op zich genomen,

en onze smarten heeft hij gedragen;

wij echter beschouwden hem als een geslagene,

door God gekastijd en vernederd.

[5] Hij werd doorstoken vanwege onze opstandigheid,

vanwege onze zonden werd hij gebroken.

Hij werd gestraft; ons bracht het vrede,

en dankzij zijn striemen is er genezing voor ons.

-knip-

Is deze van Monty Python?
Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarom zo spottend?

Offer en bloed... Het is goed om toch eens stil te staan bij de vreselijke lijdensweg van de Verlosser. Sommigen zullen een aanstoot nemen aan de afbeelding.

THE PASSION OF THE CHRIST toont slechts een fractie van het vreselijke lijden. Het lijden dat nodig was om ons te verlossen, bevrijden, te genezen, te reinigen, enz. enz.

De film is een aanrader.

Link naar bericht
Deel via andere websites
[....Het lijden dat nodig was om ons te verlossen, bevrijden, te genezen, te reinigen, enz. enz....

Voel jij je echt zo slecht dat er door een ander zo zwaar als op je plaatje geleden moest worden? M.a.w, zou jij het eerlijk vinden als jij zo gestrafd zou worden om de dingen in je leven die niet helemaal vlekkeloos zijn gegaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om die reden kijk ik dus nooit naar dat soort films. En jij en ik hebben nooit de Here Jezus gezien, wij weten niet hoe Hij eruit zag en ook dit is beeldvorming zoals een gesneden beeld maken en daar heb ik moeite mee. Bovendien zoals gezegd hebben wij als Christenen een kruis zonder de Here Jezus en mogen wij juichen bij een geopend graf, maar ik heb het gemeld en ik laat het aan de crew over of dit soort akelige plaatjes gepast zijn of ongepast , omdat ik denk dat het helemaal niets toevoegt.

Stilstaan bij het lijden van de Here Jezus daar is niets mis mee, maar waarom dit akelige plaatje?

Ga je straks ook een kind op een altaar laten zien? Om iets te "leren">

Ik walg van dit soort plaatjes en zie het nut er niet van in , maar het is niet mijn topic en ik ben geen moderator. Het is immers een jongerenforum?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarom zo spottend?

Offer en bloed... Het is goed om toch eens stil te staan bij de vreselijke lijdensweg van de Verlosser. Sommigen zullen een aanstoot nemen aan de afbeelding.

THE PASSION OF THE CHRIST toont slechts een fractie van het vreselijke lijden. Het lijden dat nodig was om ons te verlossen, bevrijden, te genezen, te reinigen, enz. enz.

De film is een aanrader.

Ik neem er aanstoot aan en zie mijn verklaring in de vorige post.

En de film is voor mij geen aanrader. Ik zal er nooit naar kijken.

En ik begrijp de reactie van Violist en haar reactie geeft weer dat dergelijke door mensen gemaakte "plaatjes" een verkeerde voorstelling van zaken kunnen geven, we moeten daar voorzichtig mee zijn want wij waren er niet bij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
[....Het lijden dat nodig was om ons te verlossen, bevrijden, te genezen, te reinigen, enz. enz....

Voel jij je echt zo slecht dat er door een ander zo zwaar als op je plaatje geleden moest worden? M.a.w, zou jij het eerlijk vinden als jij zo gestrafd zou worden om de dingen in je leven die niet helemaal vlekkeloos zijn gegaan?

Ik vind het vooral tegenstrijdig dat een christelijk geloof wat de boodschap van het Nieuwe Testament uitdraagt van vrede, pacifisme en vergevingsgezindheid, voor haar verlossing een mens aan een kruis moest laten spijkeren. Had ook anders gekund naar mijn bescheiden mening.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Blijkbaar gaat men er dusdanig prat op dat men het mooi vindt om bepaalde vreselijke plaatjes te plaatsen.

Met de boodschap dat wij ( ik) ermee geconfronteerd moeten worden.

Los van het feit of dit plaatje de werkelijkheid weergeeft. Er is n.l. veel kaf onder het koren. En met fotoshoppen kun je veel manipuleren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vind het vooral tegenstrijdig dat een christelijk geloof wat de boodschap van het Nieuwe Testament uitdraagt van vrede, pacifisme en vergevingsgezindheid, voor haar verlossing een mens aan een kruis moest laten spijkeren. Had ook anders gekund naar mijn bescheiden mening.

Mattheus 9 1 en 2:

1 En in het schip gegaan zijnde, voer Hij over en kwam in Zijn stad. En ziet, zij brachten tot Hem een geraakte, op een bed liggende.

2 En Jezus, hun geloof ziende, zeide tot den geraakte: Zoon! wees welgemoed; uw zonden zijn u vergeven.

Het kan dus gewoon door het uit te spreken.

Geen kruisdood, geen offer.

En "hun geloof ziende". Welk geloof ? Niet dat Jezus is gestorven voor hun zonden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Voel jij je echt zo slecht dat er door een ander zo zwaar als op je plaatje geleden moest worden?

Zeker, violist. Ik ben geen haar beter dan de tollenaars en zondaars.

M.a.w, zou jij het eerlijk vinden als jij zo gestrafd zou worden om de dingen in je leven die niet helemaal vlekkeloos zijn gegaan?

Dingen niet vlekkeloos gegaan is iets heel anders dan zondaar zijn. Ik word niet gestraft, omdat er dingen niet vlekkeloos gaan. Ik hoor gestraft te worden, omdat ik een zondaar ben. Zonder Jezus zou ik God de Vader niet onder ogen kunnen komen. Dankzij Jezus ben ik geheel rechtvaardig en sta ik rein voor de Vader. Niet, omdat ik iets verdien, maar uitsluitend door Genade, dankzij het Verlossende Werk van Jezus Christus!

De afbeelding weerspiegelt slechts een fractie van de ellende. Als we bedenken dat Jezus de ellende van iedereen heeft gedragen, dat HIJ gestraft is voor alle zonden van alle mensen, kunnen we amper bevatten hoe dankbaar we mogen (moeten) zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid