Spring naar bijdragen

Dieren en de zondeval


Aanbevolen berichten

...Bij de opstanding zal je nog niet volmaakt zijn. Na het duizendjarig rijk en na een laatste beproeving kan de mens op aarde voor eeuwig leven...

Ingewikkeld allemaal. Bij de opstanding der doden krijgt iedereen dus een herkansing?

Bij goed gedrag een eeuwig leven op de nieuwe aarde. En wie nog steeds ongelovig blijft?

Gaat die tijdens dat duizendjarig rijk net als nu opnieuw dood en wordt die bij een 2de opstanding vernietigd? Hoe krijgt men dit alles bedacht!!!

Het lijkt mij toch allemaal niet zo moeilijk te begrijpen. Dat heb je goed verstaan, iedereen krijgt een herkansing waarbij iedereen volmaakt zal worden, een volmaaktheid die we door het eerste mensenpaar verloren hadden maar terug verkrijgen door Jezus loskoopoffer. Na de duizend jaar krijgt de volmaakte mens een beproeving, wanneer Satan en zijn demonen zullen losgelaten worden en net als Adam en Eva zal Satan en co. de mensen trachten te verleiden. En er zullen mensen toehappen en zondigen, deze zullen van de aarde verdwijnen en ook Satan zal dan voor eeuwig in het vuur geworpen worden samen met zijn demonen. Vuur staat hier weer als symboliek van eeuwige vernietiging. Al deze dingen tonen de rechtvaardigheid aan van onze Schepper. Zijn doel die hij voor de aarde voorzien had zal dan zijn hoogtepunt hebben bereikt, nl. van de aarde een paradijs maken. Wie wil daar niet in leven ? Ons lichaam is aards en kan de hemel niet erven. God heeft miljarden engelen geschapen in de hemel waarom zou hij mensen onttrekken aan de aarde en families scheiden ? Nee we zullen onze kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen enz..... kunnen beleven. Wat een mooi vooruitzicht.

Ten andere heeft God de wens in onze harten gelegd om eeuwig te willen leven. Een mens doet er alles aan om in leven te blijven !

Wel gaat er een kleine groep van mensen samen met Christus vanuit de hemel de aarde besturen, dat is dan het hemelse koninkrijk waarvoor wij bidden : "uw rijk kome" en waarvan Jezus sprak tegen Pontius Pilatus :" mijn koninkrijk is niet van deze wereld".

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 138
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

... De dood deed zijn intrede op aarde na de zondeval, en die dood zal op aarde niet meer bestaan, met als gevolg eeuwig leven !

Naar schatting hebben er tot nu toe in totaal zo'n 100 miljard mensen op aarde geleefd.

Waar wil je die allemaal laten?

Het universum is groot genoeg. Wie weet wat God nog van plan is. Voordat de zondvloed kwam was er meer aarde dan de ca. 30% van de oppervlakte die wij nu bewonen. Misschien voorziet God nog in een 2de,3de soort aarde. Openbaring schrijft dat er nieuwe boekrollen zullen geopend worden. Alles op zijn tijd. Waarom je er nu druk ommaken !

Link naar bericht
Deel via andere websites
... Waarom je er nu druk ommaken !

Ik maak me er niet druk om, ik probeer alleen in te schatten of het reëel is wat jij allemaal verwacht. Wat hebben we voor houvast?

Slechts wat uitspraken van een paar duizend jaar geleden.

Toen droomde men ook al graag over een nieuwe aarde zonder oorlogen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
... Waarom je er nu druk ommaken !

Ik maak me er niet druk om, ik probeer alleen in te schatten of het reëel is wat jij allemaal verwacht. Wat hebben we voor houvast?

Slechts wat uitspraken van een paar duizend jaar geleden.

Toen droomde men ook al graag over een nieuwe aarde zonder oorlogen.

Zo is het ! De wens is in ons hart ingebakken om op de aarde in vrede te leven.

Onze houvast is de Schrift, die ondanks vervolging, het meest verspreide boek ter wereld is of op No. 1 staat van alle bestaande boeken. Veel encyclopedieën verschijnen opnieuw omdat zij moeten aangepast worden. De bijbel blijft onveranderlijk, Vind jij dat niet raar ? Veel van oude manuscripten zijn verloren gegaan, of hebben we er maar een klein aantal exemplaren van. Van de Schrift bestaan er zo'n 25.000. God zegt het immers : mijn Woord blijft eeuwig bestaan. De bijbel is een uniek boek!

Tja, uitspraken van een paar duizend jaar geleden, maar doen nog zoveel stof opwaaien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De Bijbel is al zo oud, maar het is het enige Boek waarvan de Auteur na duizenden jaren nog leeft.

574c056c27716-Bijbel_is_het_enige_Boek_waarvan...jpg

Ik vrees voor je dat alle auteurs van de bijbel inmiddels al lang zijn overleden.

De gedachte dat God de auteur is, is niet vol te houden. Daarvoor zitten er teveel (één zou al teveel zijn) fouten en tegenstrijdgiheden in de bijbel.

Ik heb veel pogingen gezien om deze zaken goed te praten en aan elkaar te praten, maar dat lukt gewoonweg niet.

Je kunt hooguit stellen dat de bijbel is geschreven door mensen die geïnspireerd waren door hun geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De Bijbel is al zo oud, maar het is het enige Boek waarvan de Auteur na duizenden jaren nog leeft.

574c056c27716-Bijbel_is_het_enige_Boek_waarvan...jpg

Ik vrees voor je dat alle auteurs van de bijbel inmiddels al lang zijn overleden.

De gedachte dat God de auteur is, is niet vol te houden. Daarvoor zitten er teveel (één zou al teveel zijn) fouten en tegenstrijdgiheden in de bijbel.

Ik heb veel pogingen gezien om deze zaken goed te praten en aan elkaar te praten, maar dat lukt gewoonweg niet.

Je kunt hooguit stellen dat de bijbel is geschreven door mensen die geïnspireerd waren door hun geloof.

De bijbel geschreven door mensen maar geïnspireerd door GOD.

Over welke tegenstrijdigheden heb je het bv.? Ik had weet dat er eens een lijst opgesteld werd met 95 tegenstrijdigheden, maar na onderzoek allemaal weerlegd. Heb je dat ook onderzocht ? Anders kan je er niet van meespreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als de evolutietheorie enigszins klopt (en ik lees hier dat veel christenen evolutionisten zijn) dan waren de dieren er eerder dan de mensen. Die dieren stierven al.

Ik kan in genesis niet vinden dat de dieren al stierven voor de zondeval. Daarmee is er een aanname in de openingspost die de hele redenatie dat er een probleem in de tijdlijn is onzin. Of mis ik iets?

Link naar bericht
Deel via andere websites
De bijbel geschreven door mensen maar geïnspireerd door GOD.

Over welke tegenstrijdigheden heb je het bv.? Ik had weet dat er eens een lijst opgesteld werd met 95 tegenstrijdigheden, maar na onderzoek allemaal weerlegd. Heb je dat ook onderzocht ? Anders kan je er niet van meespreken.

De geslachtslijsten van Jezus in Matteüs 1:1-17 en Lucas 3:23-38 zijn niet met elkaar in overeenstemming te brengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De bijbel geschreven door mensen maar geïnspireerd door GOD.

Daarmee is het citaat wel weg. De auteurs zijn er dus niet meer.

Over welke tegenstrijdigheden heb je het bv.? Ik had weet dat er eens een lijst opgesteld werd met 95 tegenstrijdigheden, maar na onderzoek allemaal weerlegd. Heb je dat ook onderzocht ? Anders kan je er niet van meespreken.

Genesis 1: eerst worden de dieren geschapen, daarna de mens

Genesis 2: eerst de man geschapen, daarna de dieren, daarna de vrouw

Daar begint het al.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als de evolutietheorie enigszins klopt (en ik lees hier dat veel christenen evolutionisten zijn) dan waren de dieren er eerder dan de mensen. Die dieren stierven al.

Ik kan in genesis niet vinden dat de dieren al stierven voor de zondeval. Daarmee is er een aanname in de openingspost die de hele redenatie dat er een probleem in de tijdlijn is onzin. Of mis ik iets?

Openingspost: als de eveolutietheorie enigszins klopt en de dieren er eerder waren dan de mensen........

Dan stierven ze al voordat de eerste mens er was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De bijbel geschreven door mensen maar geïnspireerd door GOD.

Daarmee is het citaat wel weg. De auteurs zijn er dus niet meer.

Over welke tegenstrijdigheden heb je het bv.? Ik had weet dat er eens een lijst opgesteld werd met 95 tegenstrijdigheden, maar na onderzoek allemaal weerlegd. Heb je dat ook onderzocht ? Anders kan je er niet van meespreken.

Genesis 1: eerst worden de dieren geschapen, daarna de mens

Genesis 2: eerst de man geschapen, daarna de dieren, daarna de vrouw

Daar begint het al.

Ken je Joodse literaire constructies ;)
Link naar bericht
Deel via andere websites
De bijbel geschreven door mensen maar geïnspireerd door GOD.

Daarmee is het citaat wel weg. De auteurs zijn er dus niet meer.

Over welke tegenstrijdigheden heb je het bv.? Ik had weet dat er eens een lijst opgesteld werd met 95 tegenstrijdigheden, maar na onderzoek allemaal weerlegd. Heb je dat ook onderzocht ? Anders kan je er niet van meespreken.

Genesis 1: eerst worden de dieren geschapen, daarna de mens

Genesis 2: eerst de man geschapen, daarna de dieren, daarna de vrouw

Daar begint het al.

Ken je Joodse literaire constructies ;)

Ja.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De bijbel geschreven door mensen maar geïnspireerd door GOD.

Over welke tegenstrijdigheden heb je het bv.? Ik had weet dat er eens een lijst opgesteld werd met 95 tegenstrijdigheden, maar na onderzoek allemaal weerlegd. Heb je dat ook onderzocht ? Anders kan je er niet van meespreken.

De geslachtslijsten van Jezus in Matteüs 1:1-17 en Lucas 3:23-38 zijn niet met elkaar in overeenstemming te brengen.

Klopt. Mattheus geeft de geslachtslijsten van Jezus via Joseph en Lucas via zijn moeder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De bijbel geschreven door mensen maar geïnspireerd door GOD.

Over welke tegenstrijdigheden heb je het bv.? Ik had weet dat er eens een lijst opgesteld werd met 95 tegenstrijdigheden, maar na onderzoek allemaal weerlegd. Heb je dat ook onderzocht ? Anders kan je er niet van meespreken.

De geslachtslijsten van Jezus in Matteüs 1:1-17 en Lucas 3:23-38 zijn niet met elkaar in overeenstemming te brengen.

Klopt. Mattheus geeft de geslachtslijsten van Jezus via Joseph en Lucas via zijn moeder.

In Lucas staat gewoon Jozef.

Genealogie gaat via de man, zeker in die tijd in het jodendom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De bijbel geschreven door mensen maar geïnspireerd door GOD.

Over welke tegenstrijdigheden heb je het bv.? Ik had weet dat er eens een lijst opgesteld werd met 95 tegenstrijdigheden, maar na onderzoek allemaal weerlegd. Heb je dat ook onderzocht ? Anders kan je er niet van meespreken.

De geslachtslijsten van Jezus in Matteüs 1:1-17 en Lucas 3:23-38 zijn niet met elkaar in overeenstemming te brengen.

Klopt. Mattheus geeft de geslachtslijsten van Jezus via Joseph en Lucas via zijn moeder.

Dat lost het probleem niet (Geslachtslijn via Joseph of Maria). Ik verwijs naar https://nl.wikipedia.org/wiki/Genealogi ... iepogingen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Genesis 1: eerst worden de dieren geschapen, daarna de mens

Klopt.

Genesis 2: eerst de man geschapen, daarna de dieren, daarna de vrouw

Staat er niet.

Daar begint het al.

Het begint ermee de boodschap te (willen) begrijpen. De Bijbel is niet bedoeld als geschiedenisboek, noch als natuurwetenschappelijke verklaring. De bedoeling is ons te vertellen hoe deze wereld is, waarom die zo is en wat het doel ervan is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De Bijbel is al zo oud, maar het is het enige Boek waarvan de Auteur na duizenden jaren nog leeft.

Is dat zo? Zeg mij dan even wat zijn laatste teken van leven was.

Hij spreekt altijd. De mensen die niet doof en blind zijn weten dat en horen Zijn stem. Ik denk zelfs dat wij alleen maar bestaan door Zijn woord. Zodra God zou ophouden met spreken is er niets meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Genesis 2: eerst de man geschapen, daarna de dieren, daarna de vrouw

Staat er niet.

Tja, beter lezen dan maar.

Hij schiep de mens en later, toen God het niet goed vond dat de mens alleen was schiep Hij de dieren.

Het begint ermee de boodschap te (willen) begrijpen. De Bijbel is niet bedoeld als geschiedenisboek, noch als natuurwetenschappelijke verklaring. De bedoeling is ons te vertellen hoe deze wereld is, waarom die zo is en wat het doel ervan is.

Als je de boodschap vertelt, daar veranderen de feiten niet van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid