Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

En wat Bonjour zegt is natuurlijk ook erg aan te bevelen. Geef het niet te snel op alsjeblieft! Scheiden is bijna altijd de slechtste oplossing.

Soms zijn mensen t stadium van luisteren echt mijlenver gepasseerd... Soms komen mensen van zo'n andere achtergrond en cultuur, hebben ze zulke verschillende waarden, zulke tegenovergestelde verwachtingen, zulke ver van elkaar verwijderde doelen, n dermate andere kijk op t Leven, op wat belangrijk is, op wat God dienen is, op t rollenpatroon van man en vrouw, op wat voor rol geld moet spelen etc etc etc, dat praten en luisteren soms geen zin meer heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Soms zijn mensen t stadium van luisteren echt mijlenver gepasseerd... Soms komen mensen van zo'n andere achtergrond en cultuur, hebben ze zulke verschillende waarden, zulke tegenovergestelde verwachtingen, zulke ver van elkaar verwijderde doelen, n dermate andere kijk op t Leven, op wat belangrijk is, op wat God dienen is, op t rollenpatroon van man en vrouw, op wat voor rol geld moet spelen etc etc etc, dat praten en luisteren soms geen zin meer heeft.

Ja, dat kan. Het is heel erg pijnlijk en moeilijk maar soms is er geen andere optie over dan uit elkaar gaan. Kinderen lijden daar natuurlijk altijd onder maar ik weet uit ervaring dat ze daar best wel vaak goed doorheen komen. Heel veel sterkte hoor!

Link naar bericht
Deel via andere websites

@MysticNetherlands,

Wat triest dat jullie huwelijk bijna op de klippen loopt. Ja ik begrijp dat het verdriet om je kind groot is. Maar daar kun je beiden veel aan doen om de situatie voor de kleine zo makkelijk mogelijk te maken. Goede opvangregeling, niet elkaar zwart maken waar jullie kind bij is. Ik hoop dat de liefde voor jullie dochtertje maakt dat jullie er beiden voor haar kunnen zijn.

Heel veel sterkte, voor jullie alle drie. :|:|

Link naar bericht
Deel via andere websites

Soms zijn mensen t stadium van luisteren echt mijlenver gepasseerd... Soms komen mensen van zo'n andere achtergrond en cultuur, hebben ze zulke verschillende waarden, zulke tegenovergestelde verwachtingen, zulke ver van elkaar verwijderde doelen, n dermate andere kijk op t Leven, op wat belangrijk is, op wat God dienen is, op t rollenpatroon van man en vrouw, op wat voor rol geld moet spelen etc etc etc, dat praten en luisteren soms geen zin meer heeft.

Juist doordat je heel verschillend bent, kun je elkaar vaak ook heel goed aanvullen. Uit ervaring weet ik overigens dat als je allebei tegelijk praat alleen de buren luisteren. Echt luisteren en proberen te begrijpen wat de ander beweegt, is best moeilijk. Maar ik kan niet voor de kleine bidden zonder voor haar ouders te bidden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En wat Bonjour zegt is natuurlijk ook erg aan te bevelen. Geef het niet te snel op alsjeblieft! Scheiden is bijna altijd de slechtste oplossing.

Soms zijn mensen t stadium van luisteren echt mijlenver gepasseerd... Soms komen mensen van zo'n andere achtergrond en cultuur, hebben ze zulke verschillende waarden, zulke tegenovergestelde verwachtingen, zulke ver van elkaar verwijderde doelen, n dermate andere kijk op t Leven, op wat belangrijk is, op wat God dienen is, op t rollenpatroon van man en vrouw, op wat voor rol geld moet spelen etc etc etc, dat praten en luisteren soms geen zin meer heeft.

Dat zijn zeker aspecten, die een rol kunnen spelen, maar het is toch in grote mate een investeren in die ander die je liefhebt. Wat ik om mij heen zie is dat de één de ander wil veranderen zodat het in zijn of haar "patroon" of straatje past, danwel ze willen van die partner de man of vrouw MAKEN die zij wensen maar... Rom. 15 vers 7: "Daarom neemt elkander aan, gelijk ook Christus ons aangenomen heeft, tot heerlijkheid Gods".

En terwijl ik mijn Bijbel pak, rolt er tot mijn verbazing een kaartje uit en dat wil ik dan ook graag meegeven: "Als ik kijk naar de wereld, vrees ik voor morgen;

Als ik kijk naar mezelf; maak ik me zorgen.

Maar als ik naar de Here Jezus kijk, dan weet ik mij geborgen!

Corry ten Boom.

Nu weet ik niet of jij en je partner gelovige wedergeboren Christenen zijn, dat maak ik ook uit je reacties op het forum niet op. Want zo een tekst van Paulus richt hij tot gelovigen.

Ik geloof in de kracht van het gebed want het gebed van een rechtvaardige vermag alle dingen, of vermag veel. Ik heb ook deze week weer ervaren hoe God ons gebed t.o.v. een bepaalde situatie die heel basaal was en heel menselijk, niets verhevens, heeft verhoord.

Nog voor kort riep ik : "Ach God heeft wel wat anders te doen dan zich met dit soort heel gewone zelfs aardse dingen bezig te houden". Maar ik heb begrepen dat als het om Zijn kinderen gaat dan bidt en pleit de Heer dagelijks voor ons.

Hoe vaak en waarom en waartoe Hij dat doet zien we terug in het Hogepriesterlijk gebed en ook in de wat wij noemen "Bergrede".

Hoewel Hij dat dagelijks doet zoals Hij ons dagelijks de voeten wast die hier vuil en smerig worden door de wandel op aarde, toch mogen wij onze wensen en smekingen bij Hem bekend maken.

De verantwoordelijkheid voor jullie dochter ligt bij jullie samen. Ik ken de hele situatie niet van jullie als ouders en echtpaar, dus kan ik verkeerde conclusies trekken en dat moet je me danook maar niet kwalijk nemen want ik heb geen goed beeld gekregen dan alleen de noodkreet voor jullie dochtertje. Je spreekt opvallend over jouw dochter, maar het is ook de dochter van de vrouw met wie jullie het kindje samen hebben gekregen en in dankbaarheid hebben ontvangen neem ik aan.

Het pand dat jou is toevertrouwd is zeer kostbaar, maar ook jullie verantwoordelijkheid waarbij je soms eigen belangen opzij moet zetten.

En ik spreek uit ervaring van 46 jaar huwelijk en 2 dochters van resp. 44 en 45 jaar ( binnenkort) en 5 kleinkinderen en zelf kom ik uit een groot gezin van ( nu nog) 7 kinderen.

Ooit vertelde ik op het forum dat 4 van mijn broers 15 jaar uit ons leven zijn gegaan door een sektarische leidster te volgen als blinden. Ik heb mijn ouders meer verdriet zien hebben bij die gebeurtenissen dan toen ze een jong dochtertje van 2 jaar naar het graf moesten brengen.

Het huwelijk is hoedanook een hele investering en kan ook een hele innerlijke strijd met zich meebrengen. "In mijn tijd" was er een proces van verkering en dan verloving en dan pas het huwelijk waar je dus ongeveer 3 tot 4 jaar de tijd hebt elkaar te leren kennen en zelfs dat is onvoldoende.

De korte tijd waarin men tegenwoordig een kindje krijgt a.h.w. nog binnen genoemd termijn is van dien aard dat vaak heel jonge ouders geen idee hebben wat de consequenties zijn.

Dit is natuurlijk allemaal achteraf gepraat, toch neem ik de moeite omdat je schrijft dat het huwelijk BIJNA op de klippen is gelopen. Ik weet niet of jullie een traject van therapie hebben doorlopen of hulp van buitenaf.

Ik kan wel toezeggen dat ik voor jullie zal bidden, maar overeind blijft dat ik een forumlid heb leren kennen via zijn reacties die op een bepaalde manier bij mij overkwamen, waardoor ik een bepaald beeld heb gevormd. Of dat juist is, is nog maar de vraag want zoals iemand onlangs schreef: Op de reunie van het forum bleken de onvriendelijke posters toch de aardigste mensen te zijn en v.v.

Wellicht heeft je partner alle reden om een eind te maken aan jullie relatie en dan vind ik het lastig om tegen wil en dank te gaan bidden voor "herstel" of verzoening.

Wat je dochter betreft zou ik persoonlijk het belangrijkste vinden dat ze zou opgroeien in "de vreze van de HEER", anders gezegd dat je haar het Woord zou bij brengen, dat staat voor mij boven een gelukkig aards leven omdat dat leidt tot een Godzaliglijk leven en dat stijgt daar ver boven uit, om in de toekomst de lasten van het leven te kunnen dragen.

En dat kan niemand voor jullie doen, dat is jouw verantwoordelijkheid, als je een gelovige bent. Ben je dat niet dan zou je eerst de Heer Zelf moeten zoeken. Het is dan aan jou en niet aan anderen.

Kinderen blijken altijd enorm loyaal en veerkrachtig te zijn, ook als het om verbroken relaties gaat. Een goede omgangsregeling in harmonie van de ouders van het kind is dan meer aan de orde dan eigen frustraties en boosheid of wrok of erger.

Ik ken vele gescheiden ouders waar de kinderen prima mee "overweg" kunnen zelfs als er nieuwe partners in beeld komen.

Maar misschien bedoel je dat ook met de opmerkingen dat het vooral om jullie dochtertje gaat. Dat kan ik zo op afstand niet beoordelen.

Ik hoop dat ik je iets tegemoet ben gekomen in je zorgen en dat je er iets aan hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb niet beloofd, dat ik zou bidden. En de reden heb ik omschreven, ik kan niet iets beloven wat ik niet ga doen, dat lijkt me niet eerlijk. Het gebed vind ik een heilige en zeer persoonlijke zaak.

Serieus? Je gaat ook over lijken hè om jezelf even in het middelpunt te zetten... Echt verder geen woorden voor.

MysticNetherlands, sterkte gewenst voor jou en je gezin.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid