Spring naar bijdragen

Nieuw kerkgenootschap nu ook in Nederland


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 145
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

A, een parasiterend anti-geloofje dus. Wat grappig dat ze nu kerkje willen spelen. Ik wens ze heel veel plezier.

:#

Ach, het is al heel wat dat evolutiegelovigen inzien dat hun zogenaamde theorie een geloof is, dat op fantasie berust. En hoe kolderiek die is, daar getuigen ze van met een vergiet op hun hoofd. :# Zo lek als een mandje _O- .Heel knap dat ze tenminste al in staat zijn om een alternatiefje voor Russells theepot te verzinnen. Er zit een klein beetje schot in zullen we maar zeggen. Het gaat langzaam, maar je kunt ook niet anders verwachten van een dergelijk geloof. De "evolutie", een van de hoofddogma's van hun geloof, duurt immers ook al miljoeoeoeoeoeoenen jaren. :+.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat je (a) het vliegende spagettimonstergeloof verwart met de evolutietheorie en

Waow, nú al kerkscheuring :+:# .

(B) niet begrijpt wat de evolutietheorie is en wat 'evolutiegelovigen' geloven.

Ik heb liever niet :+ dat hier de bekende afgezaagde honderden pagina's herhaalde pseudowetenschappelijke evolutieriedel weer wordt afgedraaid. ;)

Over op de orde van de dag maar weer, hierzo, koffie: koffie-verlaagt-kans-op-kanker-e1442223160841.jpg

Wie niet kan slapen na een bakkie koffie zo laat op de avond, er is ook thee:

images?q=tbn:ANd9GcQ0tyDFzj19T9ctL7HsyJgSj9Sxslg4BQglS60Sbj2VpPK-t7s32Wt7CtWl

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waow, nú al kerkscheuring :+:# .

Ja Anja, de Evangelische Hogenschool is ook al om.

http://www.eh.nl/activiteiten/eh-sympos ... n-evolutie

Het komt nu wel angstig dichtbij. :(

Ik denk dat ze zo de weg plaveien voor de weerlegging van het evolutiegeloof die zich vanzelf gaat openbaren en dan niet meer tegen te houden is. Iets, ook al is het zo irrationeel als het evolutiegeloof, moet er eerst mogen zijn voor er naar gekeken kan worden. :+

Naar mijn ervaring zijn internet-evolutiegelovigen meestal niet alleen evolutiegelovigen maar ook anticreationisten. Ze geven zich uit voor evolutigelovigen, wat dan geen geloof mag worden genoemd maar zogenaamd wetenschap moet heten, maar in feite zijn het vaak anticreationisten. Dat is niet houdbaar. Zelfs zonder Christelijk geloof is anticreationisme niet houdbaar. :E

Ik ken overigesns een heleboel atheisten en andersgelovigen in real life, lieve mensen, die ware wetenschap bedrijven, op een waarlijk kritische wijze wetenschap bedrijven en die dus geen van allen doen wat dat deel van hen doet die zich op internet en specifiek op geloofsfora begeeft. Zij krijgen kromme tenen van de wijze waarop internet-evolutiegelovigen omgaan met de wetenschap en die onheus gebruiken om hun anticreationistische gevoelens te rechtvaardigen. Dus zij die zich op internet en specifiek op geloofsfora begeven, zijn geen representatie van de wetenschap.

Het Geloof is in wezen een vanzelfsprekendheid. De meest geweldige wet die de kosmische Intelligentie de mens gegeven heeft, bevindt zich daar waar tegenwoordig niemand meer zoekt, namelijk in de natuur en in de landbouw. Alle boeren weten, dat als zij een vijgenboom planten, ze geen druiven zullen oogsten maar vijgen en dat ze van een appelboom geen peren kunnen plukken. Dat nu is de grootste morele wet: men oogst wat men gezaaid heeft.

Uit apen komen geen mensen voort. En uit dinosaurussen geen vogels. De hele empirie daartoe ontbreekt. Hoe hard men ook tekeer gaat, men verandert daar in het geheel niets aan. Het meest irrationele geloof ter wereld is het evolutiegeloof. En alleen al dat te benoemen maakt de gelovigen daarin zo razend, dat er van enige vorm van wetenschappelijkheid niet eens meer sprake is :| .

55 procent van alle wetenschappers gaat nog altijd van intelligent design uit en niet van het evolutiegeloof. Maar helaas, evolutiegelovigen maken wel nog 45 procent van de wetenschappers uit. Zoveel heeft dat geloof wel om zich heen gegrepen. Maar ook onder hen komen er steeds meer tot de conclusie van een intelligent design.

Link naar bericht
Deel via andere websites
A, een parasiterend anti-geloofje dus. Wat grappig dat ze nu kerkje willen spelen. Ik wens ze heel veel plezier.

Over parasieten gesproken, wist je dat ze aflaten verkopen? Bij elke liter saus wordt 1 zonde kwijtgescholden

Ah, ze parasiteren dus écht op de Roomse religie. Nou, origineel hoor. En wat een statement van weldoordachtheid ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

55 procent van alle wetenschappers gaat nog altijd van intelligent design uit en niet van het evolutiegeloof. Maar helaas, evolutiegelovigen maken wel nog 45 procent van de wetenschappers uit. Zoveel heeft dat geloof wel om zich heen gegrepen. Maar ook onder hen komen er steeds meer tot de conclusie van een intelligent design.

Heb je enigszins betrouwbare bronnen voor deze boude beweringen? Mijn bronnen spreken nl over héél andere percentages. En ja, zelfs in de VS.

http://www.people-press.org/2009/07/09/ ... er-issues/

Link naar bericht
Deel via andere websites
Alle boeren weten, dat als zij een vijgenboom planten, ze geen druiven zullen oogsten maar vijgen en dat ze van een appelboom geen peren kunnen plukken.

Uit apen komen geen mensen voort. En uit dinosaurussen geen vogels. De hele empirie daartoe ontbreekt.

55 procent van alle wetenschappers gaat nog altijd van intelligent design uit en niet van het evolutiegeloof.

Waarvan akte.

(OMG!)

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 procent van alle wetenschappers gaat nog altijd van intelligent design uit en niet van het evolutiegeloof. Maar helaas, evolutiegelovigen maken wel nog 45 procent van de wetenschappers uit. Zoveel heeft dat geloof wel om zich heen gegrepen. Maar ook onder hen komen er steeds meer tot de conclusie van een intelligent design.

Sommigen durven te beweren dat slechts 0,2 % van alle wetenschappers jongeaardecreationist is. Ik denk dat dit percentage hoger ligt, omdat er veel creationisten er niet voor durven uitkomen dat ze creationist zijn (ik ken persoonlijk voorbeelden). Daarvan hebben zich er hooguit 500 actief uitgesproken voor het creationisme sinds de opkomst van het moderne creationisme (McReady Price). Ik heb er daar nog geen 300 van kunnen catalogiseren: https://oorsprongsvraag.files.wordpress ... nists2.pdf. Laten we het houden op 2 % jongeaardecreationist in totaal. Voeg daarbij nog de Intelligent Design-aanhangers en evolutiesceptici als Michael Denton aan toe en je komt hooguit op 5 % voor alle wetenschappers die NIET in de evolutietheorie geloven. 95 % gelooft er dus wel in. De evolutietheorie wordt onderwezen aan universiteiten, geleerd in schoolboeken, als basis aangenomen in wetenschappelijke artikelen. Denk je echt dat 55 % van alle wetenschappers niet in de evolutietheorie gelooft?

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 procent van alle wetenschappers gaat nog altijd van intelligent design uit en niet van het evolutiegeloof. Maar helaas, evolutiegelovigen maken wel nog 45 procent van de wetenschappers uit. Zoveel heeft dat geloof wel om zich heen gegrepen. Maar ook onder hen komen er steeds meer tot de conclusie van een intelligent design.

Sommigen durven te beweren dat slechts 0,2 % van alle wetenschappers jongeaardecreationist is. Ik denk dat dit percentage hoger ligt, omdat er veel creationisten er niet voor durven uitkomen dat ze creationist zijn (ik ken persoonlijk voorbeelden). Daarvan hebben zich er hooguit 500 actief uitgesproken voor het creationisme sinds de opkomst van het moderne creationisme (McReady Price). Ik heb er daar nog geen 300 van kunnen catalogiseren: https://oorsprongsvraag.files.wordpress ... nists2.pdf. Laten we het houden op 2 % jongeaardecreationist in totaal. Voeg daarbij nog de Intelligent Design-aanhangers en evolutiesceptici als Michael Denton aan toe en je komt hooguit op 5 % voor alle wetenschappers die NIET in de evolutietheorie geloven. 95 % gelooft er dus wel in. De evolutietheorie wordt onderwezen aan universiteiten, geleerd in schoolboeken, als basis aangenomen in wetenschappelijke artikelen. Denk je echt dat 55 % van alle wetenschappers niet in de evolutietheorie gelooft?

Waarschijnlijk bedoelt ze haar eigen kromme versie van evolutie waarin die wetenschappers niet geloven. Zoals mensen die uit apen komen. Dan zit ze met 55% nog aan de lage kant (H)

In feite komt de hele gedachtegang hier op neer: ik wil niet in evolutie geloven en dus presenteer ik een feitelijk onjuist beeld van evolutie om op die manier mijn basis te vergroten. In de tussentijd doe ik alsof het me niet interesseert, maar schrijf wel hele epistels over hoe de wetenschappers mijn feitelijk onjuiste beeld van evolutie ook verwerpen.

Anyway. Met het vliegende spaghettimonster heeft het weinig van doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Anyway. Met het vliegende spaghettimonster heeft het weinig van doen.
52. In this connection, in accordance with the principle of an open attitude to the alternative theories advocated by the scientific creationists, and in order to show the illogicality of teaching intelligent design alongside the theory of evolution, a movement has, ironically, developed in the United States. The so-called Pastafarian movement supports the theory of the Flying Spaghetti Monster. Pastafarianism is a parody on religion created in response to the decision of the Kansas State Board of Education to permit the teaching of intelligent design in science courses on an equal footing with the theory of evolution. According to Pastafarianism, an invisible and omniscient being called the Flying Spaghetti Monster created the universe in one day. The supporters of Pastafarianism are demanding the same place in the school curricula as intelligent design. Full of irony, this pseudo-religion is setting a trend and the cult is spreading.

http://assembly.coe.int/nw/xml/XRef/X2H ... 51〈=EN

In het Nederlands:

Ofschoon aanhangers van het pastafarianisme zich met publicaties en symboliek als echte gelovigen presenteren, wordt het meestal als een parodie op het geloof in een god of een 'intelligent design' beschouwd.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegend_Spaghettimonster

Dus het Vliegend Spaghettimonster is o.a. een reactie op creationimse en Intelligent Design, dus heeft het wel met bovenstaande discussie te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid