Spring naar bijdragen

Wat staat de wereld te wachten?


Aanbevolen berichten

Prima, duidelijk. Dat gezegd hebbende, waar kan ik vragen naar welk boek, hoofdstuk etc?

Die kan ik je dus niet geven, want het gaat niet om boeken en hoofdstukken, maar om een privé verzameling van een Duitse pater, van door de Kerk getoetste privé-openbaringen. Die ik dus aanhaalde om daarmee aan te geven dat de Moederkerk op zeer verstandige wijze is omgegaan met profetieën en ook met genezingen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de JG en sommige evangelische kerken.

Je zou misschien, zoals met iedere zoekopdracht bij bijvoorbeeld universiteitsbilbiotheken ook zo werkt, kunnen gaan navragen welke door de Heilige Kerk getoetste profetieen over Europa bekend zijn. Of dat bij het Vaticaan ook zo werkt weet ik niet. Dat kun je beter navragen bij de RKK. Maar in principe is alle kennis toegankelijk voor wie het wil onderzoeken. Ook zou je kunnen beginnen met zoeken op basis van wat namen van de zieners van de getoetste profetieën over Europa. Ik ga ze niet allemaal noemen, daarvoor moet ik dat werk weer helemaal doorspitten en daar heb ik geen tijd voor en geen zin in. Maar een paar van die namen zijn Caesarius von Heisterbach, Bartholomäus Holzhauser, Hildegard von Bingen, Anna Katharina Emmerich, Fransisca Maria Beliante, de monnik uit Sankt Gallen: Hepidanus, de Heilige Ottilia, de monnik van Werl, Jasper von Huckarde, Antonius von Sinai, Bernhard Rembort, Michel de Notre Dame ( ook wel bekend als Nostradamus), Melanie Matthieu, Anne Claire Lenormand, de Heilige Don Bosco , de zalige Amadeus, de Franciscaner pater P. Lavinsky (gestorven in 1718 in Siebenbürgen), de Jezuïeter pater Necton (gestorven op 12-7-1772), de Jezuïetengeneraal P. laurentius Ricci (gestorven 1775). En zo zijn er nog veel meer. Het " testament van de vluchtende paus", ook wel genoemd " het testament van een dominee", is ook het nazoeken waard. Dit is van onbekende afkomst, gevonden bij de afbraak van een muur van het klooster "zum Heiligen Christ" en vervolgens bewaard in een bijbel onder afgesloten glas in het stadhuis van Wismar. Het wordt gedateerd omstreeks het jaar 1700.

Ik hoop dat je hier toch iets mee kunt. Trefwoorden: profetieen over Europa.

Dank voor de uitgebreide informatie. Toch wel jammer dat je me niet direct naar één werk kunt leiden. Persoonlijk lijkt me als er zo specifiek over de aanslagen in Parijs wordt gesproken je dit dus moet kunnen onderbouwen met specifieke citaten uit specifieke werken. Nu bekruipt alweer t mvermoeden dat t helemaal niet zo duidelijk staat aangegeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 567
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Prima, duidelijk. Dat gezegd hebbende, waar kan ik vragen naar welk boek, hoofdstuk etc?

Die kan ik je dus niet geven, want het gaat niet om boeken en hoofdstukken, maar om een privé verzameling van een Duitse pater, van door de Kerk getoetste privé-openbaringen. Die ik dus aanhaalde om daarmee aan te geven dat de Moederkerk op zeer verstandige wijze is omgegaan met profetieën en ook met genezingen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de JG en sommige evangelische kerken.

Je zou misschien, zoals met iedere zoekopdracht bij bijvoorbeeld universiteitsbilbiotheken ook zo werkt, kunnen gaan navragen welke door de Heilige Kerk getoetste profetieen over Europa bekend zijn.

Terwijl je in je vorige post over Parijs zei:" Letterlijk voorzegd. Letterlijker kan niet."

Kun je dan uit de privé verzameling van de Duitse pater waar je toegang tot hebt even één quote neerzetten waaruit blijkt dat de tereuraanslagen in Parijs, zo extreem letterlijk zijn voorzegd? De hele werken doorspitten hoeft niet, gewoon één letterlijke passage is al voldoende.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja graag idd.

Om je ondertussen bezig te houden: Google eens op "Caesarius von Heisterbach aanslag Parijs".

Kijk, en daarom wilde ik die namen ook niet meteen geven, want zo werkt dit dus niet. De luie mens met Google komt niet ver. Ik begrijp het wel dat je dat probeert,dat zou ik ook doen als ik niet wist wat er allemaal aan vast zit aan werk, maar zo werkt het niet. Ook de losse profetieen zonder de beoordelingen en het onderzoek van de Moederkerk, levert je niets op. Je zou geen kop of staart aan kunnen geven. Bovendien gaf ik de namen van zieners die profetieen hebben gedaan over Europa. Niet specifiek Parijs.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja graag idd.

Om je ondertussen bezig te houden: Google eens op "Caesarius von Heisterbach aanslag Parijs".

Kijk, en daarom wilde ik die namen ook niet meteen geven, want zo werkt dit dus niet. De luie mens met Google komt niet ver. Ik begrijp het wel dat je dat probeert, maar zo werkt net niet. Ook de losse profetieen zonder de beoordelingen en het onderzoek van de Moederkerk, levert je niets op.

Beetje irritant. Je meldt wel iets interessants, vervolgens wordt er gevraagd of je meer informatie kan geven, maar dat kan dan weer niet.

Zeg dan niets.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Prima, duidelijk. Dat gezegd hebbende, waar kan ik vragen naar welk boek, hoofdstuk etc?

Die kan ik je dus niet geven, want het gaat niet om boeken en hoofdstukken, maar om een privé verzameling van een Duitse pater, van door de Kerk getoetste privé-openbaringen. Die ik dus aanhaalde om daarmee aan te geven dat de Moederkerk op zeer verstandige wijze is omgegaan met profetieën en ook met genezingen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de JG en sommige evangelische kerken.

Je zou misschien, zoals met iedere zoekopdracht bij bijvoorbeeld universiteitsbilbiotheken ook zo werkt, kunnen gaan navragen welke door de Heilige Kerk getoetste profetieen over Europa bekend zijn.

Terwijl je in je vorige post over Parijs zei:" Letterlijk voorzegd. Letterlijker kan niet."

Kun je dan uit de privé verzameling van de Duitse pater waar je toegang tot hebt even één quote neerzetten waaruit blijkt dat de tereuraanslagen in Parijs, zo extreem letterlijk zijn voorzegd? De hele werken doorspitten hoeft niet, gewoon één letterlijke passage is al voldoende.

Ja, dat kan ik, wel meer dan één ook. Maar ik doe dat dus niet, omdat je uit die quotes nog meer kunt opmaken, wat nog in de toekomst ligt, en de Moederkerk de fouten zoals van de JG die op profetieen afging, dus wijselijk niet heeft gemaakt. En ik ga dat dus ook niet doen. De leek beschikt niet over de know how van de juiste omgang hiermee, zoals de Moederkerk en een handjevol geesteswetenschappers daar wel over beschikt.

De gelovige weet dat de vervolgers van de Kerk van Jezus Christus uiteindelijk te gronde gaan en dat zij niet overwinnen en dat Hij, Onze Heer, hen reeds heeft overwonnen. En alle mensen zullen Hem dienen. En daar kijken wij naar uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Hendrik-NG

Doe nu eens wat ik vraag, en toon jij maar eens aan MET de Schrift dat deze Psalm NIET profetisch zou zijn. De hele Psalm is nog niet vervuld en ligt dus in de toekomst.

Het zijn niet de "gedachten" van de Psalmist, maar een profetisch vooruit gezicht van wat nog komen moet.

Ah. Een omgekeerde bewijslast... Ik zou kortweg kunnen zeggen: daar beginnen we niet aan; jij claimt een profetie aan te leveren, dan toon jij ook maar aan dat het om een profetie gaat!

En ik zou dat nog kunnen onderbouwen vanuit de Schrift ook. Zie wat Mozes leerde over "hen die beweren een profetie te brengen":

Deut 18:22 Als een profeet spreekt in de naam des Heren en zijn woord wordt niet vervuld en komt niet uit, dan is dit een woord, dat de Here niet gesproken heeft; in overmoed heeft de profeet het gesproken, gij zult voor hem niet vrezen.

Je geeft zelf al aan dat niet alles wat in de Psalm vermeldt staat vervuld is. Dat de psalm profetisch is (in de zin van Deut 18!) moet dus gewoon nog bewezen worden...

-------------------------------

"Doe nu eens wat ik vraag", zeg je. "Waarom ik wel, en jij niet?", denk ik dan. Maar ik ben de vervelendste niet, en zal je wat tegemoet komen. Ik stelde je (o.a.) de vraag:

3) En als je beide psalmen als "profetisch" leest, wat betekent dan dat woord "profetisch"? Dat hetgeen er in beschreven staat ook stellig zal gebeuren? Of zou je dat "profetisch" ook als "waarschuwen voor een mogelijkheid" mogen zien? Als, zoals de Engelsen zeggen, een "admonition". Een "vermaning". Een "let op dat het je niet zo zal vergaan zoals ik je nu profeteer!"?
Je claims doen vermoeden dat het je om die eerste categorie gaat. Dat die psalm ons iets leert over "de eindtijd", en het scenario volgens welke die eindtijd "stapsgewijs en zonder twijfel zal gaan verlopen".

Nu zijn er, denk ik, meerdere vormen van profetie:

1) die uitspraken over "hetgeen stellig zal gebeuren". Zie daarvoor opnieuw Mozes:

Deut 18:18 Een profeet zal Ik hun verwekken uit het midden van hun broederen, zoals gij zijt; Ik zal mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal alles tot hen zeggen, wat Ik hem gebied. 18:19 De man, die niet luistert naar de woorden welke hij in mijn naam spreken zal, van die zal Ik rekenschap vragen. 18:20 Maar een profeet, die overmoedig genoeg is om in mijn naam een woord te spreken, dat Ik hem niet gebood te spreken, of die in de naam van andere goden spreekt, die profeet zal sterven.

18:21 Wanneer gij nu bij uzelf mocht zeggen: Hoe onderkennen wij het woord dat de Here niet gesproken heeft? 18:22 Als een profeet spreekt in de naam des Heren en zijn woord wordt niet vervuld en komt niet uit, dan is dit een woord, dat de Here niet gesproken heeft; in overmoed heeft de profeet het gesproken, gij zult voor hem niet vrezen.

Uit die tekst wordt duidelijk:

- God spreekt rechtstreeks tot de profeet, en die spreekt "alles wat Hij hem gebiedt".

- de profeet spreekt in de naam van de Heer: "Zo spreekt de Heer! etc."

- toetssteen: komt de profetie van deze categorie uit of niet?!

Enkele voorbeelden van dergelijke profetieën (ze komen voor in deze vorm):

Jes 1:2 Hoort, hemelen, en aarde, neig uw oor, want de Here spreekt: Ik heb...

Jer 1:4 Het woord des Heren nu kwam tot mij: 1:5 Eer Ik u vormde...

Hos 4:1 Hoort het woord des Heren, gij Israelieten, want...

Amos 3:1 Hoort dit woord, dat de Here over u spreekt, gij Israelieten...

Obadja 1:1 Gezicht van Obadja. Zo zegt de Here Here over Edom...

Micha 6:1 Hoort toch wat de Here zegt: Sta op...

Mal 1:1 Een godsspraak. Het woord des Heren tot Israel door de dienst van Maleachi.

Duidelijk is dat psalm 83 niet tot deze categorie behoort: er staat overduidelijk niet een inleidend "Zo spreekt de Heer: ..."

2) De "profetie met een doel". Meestal: bekering, verandering van denken en/of doen. Deze profetie komt niet noodzakelijkerwijs uit. Voorbeeld: de profetie van Jona:

Jona 3:1 Het woord des Heren kwam ten tweeden male tot Jona: 3:2 Maak u op, ga naar Nineve, de grote stad, en breng haar de prediking, die Ik tot u spreken zal. 3:3 Toen maakte Jona zich op en ging naar Nineve, overeenkomstig het woord des Heren. Nineve nu was een geweldig grote stad, van drie dagreizen. 3:4 En Jona begon de stad in te gaan, een dagreis, en hij predikte en zeide: Nog veertig dagen en Nineve wordt ondersteboven gekeerd!

3:10 Toen God zag wat zij deden, hoe zij zich bekeerden van hun boze weg, berouwde het God over het kwaad dat Hij gedreigd had hun te zullen aandoen, en Hij deed het niet.

Het moge duidelijk zijn dat Jona, indien hij enkel op deze ene profetie beoordeeld zou moeten worden, naar aanleiding van Deut 18 een probleem zou hebben gehad!!!

Psalm 83 valt niet onder deze categorie: hij is niet overduidelijk uit op bekering; het is geen vermaning (in engere zin) - het is een "gebed tot God in nood" (en als zodanig wellicht wel een voorbeeld voor ons)

3) Je zou nog een bijbelgedeelte als "profetisch" kunnen zien indien een profeet die tekst als profetisch aanduidt.

Zoals b.v. Jezus (of de Evangelist) regelmatig doet. Wanneer er gezegd wordt: "zo ging in vervulling wat gezegd is", of wanneer er staat: (Luc 24:27) "Daarna verklaarde Hij hun wat er in al de Schriften over Hem geschreven stond, en Hij begon bij Mozes en de Profeten."

Met de kanttekening dat hier vaak niet zozeer sprake is van een profetie "in engere zin" (een exact en eenmalig uitkomen van een voorzegging uit vroeger tijden), maar vaker van een "typologie": een tekst wordt vervuld door Jezus: vindt zijn vervulling in de Messias, wordt pas in Hem "volgemaakt", krijgt in Hem zijn volle glans, werpt een schaduw vooruit over het karakter van de Christus.

Volgens mij wordt psalm 83 door geen enkele profeet als profetisch aangemerkt, of als typologie aangehaald. Maar ik kan me natuurlijk vergissen...

---------------------------------------

Ik zou zeggen: inneke-kitty, jij bent nu echt aan zet: jij claimt dat die psalm een "profetische voorzegging over de eindtijd" bevat, dan zal jij echt moeten aantonen dat dat het geval is!!!

En tot die tijd is er géén reden om aan te nemen dat Hitchens niet volledig terecht de opmerking plaatst:

Oké, je ziet ontwikkelingen in de wereld, plakt er een psalm op en zegt: met heel veel fantasie: tadaa!

Zoals men in situaties als deze zo mooi kan formuleren: 'zo ken ik er ook nog wel een paar'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarbij aangevuld kan worden dat elke psalm in principe ook het gebed van Jezus is, daar Jezus ze ook heeft gebeden en in zijn leven volmaakt eigen heeft gemaakt. Zo zijn de psalmen ook de gebeden van de Kerk geworden, zodat Jezus direct door ons tot God de Vader bidt, en zijn ze door zijn gebed in het bijzonder geheiligd.

Lees en bidt elke psalm als een woord van Jezus zelf, als een heenwijzing naar zijn leven en zijn karakter, en je leert Hem nog dieper kennen. In Psalm 41 leer je zijn droefheid kennen over onder meer het verraad van Judas, in Psalm 22 zijn lijden aan het kruis, in Psalm 51 zijn schuldbelijdenis namens ons, in Psalm 24 zijn triomftocht ter helle en in de hemel, in Psalm 30 zijn vreugde over zijn verrijzenis, in Psalm 45 het huwelijk tussen de Bruidegom Jezus en de Bruid de Kerk, etc.

Als je echter meent dat ze profetiën zijn in de directere zin van het woord, dus dat ze daadwerkelijk uitspraken doen over wat nog te gebeuren staat zoals de Profeten uit het OT, dan schrijft Hendrik-NG terecht dat de bewijslast bij jou ligt. Je zult dan moeten aantonen waar in de Schrift de psalm in kwestie als zodanig wordt aangeduid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ten eerste pas ik altijd, als ik de Schrift bestudeer, de sleutel toe om te begrijpen waar en wanneer, op wie, en hoe die van toepassing is op het verleden, heden en toekomst, door Schrift met Schrift te vergelijken.

Psalm 83 staat niet op zichzelf, als het gaat om het profetisch Woord.

Ik geloof dat de Bijbel letterlijk, overdrachtelijk en profetisch is, en helaas is dit "zicht" op de Schrift maar bij weinigen bekend.

Hoe dan ook, ik ben niet van plan nog eens een keer uit te leggen dat Psalm 83 een profetische Psalm is die nog vervuld moet worden in de toekomst.

Ik ben begonnen met die Psalm en ben nog lang niet klaar met aan te tonen vanuit andere Schriftplaatsen wat Israel en de wereld staat te wachten in de nabije toekomst.

Men mag het geloven of niet, het maakt mij niet uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe dan ook, ik ben niet van plan nog eens een keer uit te leggen dat Psalm 83 een profetische Psalm is die nog vervuld moet worden in de toekomst.

Men mag het geloven of niet, het maakt mij niet uit.

Je hebt nog helemaal niets uitgelegd. Je stelt alleen maar (zonder nadere onderbouwing) dat die psalm profetisch is.

Waarmee je je feitelijk als profeet opstelt... En stelt dat wij maar moeten geloven dat je gelijk hebt...

Het enige wat ik daarover kwijt wil is dat ik niet zo bijster veel vertrouwen heb in theologen, en wel in bijbelleraren. Bovendien doe ik zelf al meer dan 40 jaar Bijbelonderzoek, en heb daarnaast jarenlang bijbelonderwijs gegeven.
Weet je: jij wantrouwt theologen, maar vertrouwt (naar je zegt) wel op bijbelleraren. En blijkbaar vooral ook op jezelf ("na 40 jaar studie"). Ik wantrouw (bijzonder sterk) zelfbenoemde profeten die maar wat roepen, maar niet aantonen waar ze hun "gezag" aan ontlenen...

Het ga je goed met je bijbelstudie blog...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Men mag het geloven of niet, het maakt mij niet uit.
Het maakt mij wel degelijk iets uit... Want het zijn o.a. allerlei "eindtijdprofeten" die in de loop der geschiedenis keer op keer ongelijk blijken te hebben, intussen wel hordes mensen op het verkeerde been zetten, en daarmee aanleiding zijn tot veel hoon m.b.t. het christendom en teleurstelling/afval bij de voormalige achterban van die profeten.

Bezien in het licht van Mat 24 maakt het mij wel degelijk uit als iemand allerlei m.i. misleidende praat rondstrooit...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ach, de zogenaamde 'christelijke' fora staan vol van "misleidende praat", dus zo gek is dat niet.

Nogmaals, het maakt mij niet uit wat men wel of niet gelooft.

En het maakt je blijkbaar ook niks uit dat je je eigen stellingen niet kunt onderbouwen richting medegelovigen.

Als om een onderbouwing gevraagd wordt dan geef je niet thuis.

Blijft over dat je hier hooguit persoonlijke hersenspinsels wilt rondstrooien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bovendien gaf ik de namen van zieners die profetieen hebben gedaan over Europa. Niet specifiek Parijs.

Terwijl je eerder heel specifiek zei:

"De profetieën van de Heiligen van de Moederkerk die door de Rota Romana zijn getoetst, zijn uitgekomen en komen ook nu nog uit waar we bij staan. De gebeurtenissen in Parijs zijn daar een voorbeeld van. Letterlijk voorzegd. Letterlijker kan niet."

Dus wat is het nou?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Reacties als "prietpraat" kan ik niks mee, dus ga ik maar verder met de hoofdstukken 38 en 39 uit Ezechiel en Openbaring. Over "onderbouwen" gesproken.

De legers van Gog zijn dus een geweldig groot leger, dat als "een opkomend onweer" [38] onverwachts over Israel valt. In het Hebreeuws staat: "als een SHOA". Deze uitdrukking is een indicatie voor de gruwelijke voornemens van de overvallers.

De wereld kijkt toe en doet niets. Ze vragen alleen maar: "Komen jullie om grote buit te maken?" [38].

Het IS speculatie mijnerzijds, maar misschien de reactie van de VN, de EU of de VS?

Want Tarsis, dat in die tekst wordt genoemd, staat voor Spanje. Of wellicht Saoedi-Arabie?

Want in die tekst worden ook Sheba en Dadan genoemd en dat zijn oude namen voor een gebied dat nu Saoedi-Arabie is.

Na die overval en het oordeel van God kost het Israel 7 maanden tijd om het land te reinigen. Dan kan men 7 jaren stoken van de brandstoffen die het reusachtige leger van Gog heeft achtergelaten [ 39:9-16].

Daarna volgt een grote geestelijke revival [ 39:29]. Dan komen in Ezechiel de hoofdstukken 40 t/m 44 over de nieuwe Tempel, en de verdeling van het land onder de stammen [ 45:1-8 en 47:21 - 48:29].

De profetie van Ezechiel eindigt dan met een geweldig woord over Jeruzalem, de Heilige Stad: "De naam van de stad zal voortaan zijn: De HERE is aldaar" [48].

Overigens zijn de 7 volken die genoemd worden in Ezechiel 38:1-6 zonder uitzondering Islamitische volken. Vier of vijf van die volken komen uit Trukije en de Islamitische republieken uit het Zuiden van Rusland. De twee andere volken zijn Lybie en Soedan.

En Perzie is niet moeilijk te identificeren, en is het huidige Iran.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bovendien gaf ik de namen van zieners die profetieen hebben gedaan over Europa. Niet specifiek Parijs.

Terwijl je eerder heel specifiek zei:

"De profetieën van de Heiligen van de Moederkerk die door de Rota Romana zijn getoetst, zijn uitgekomen en komen ook nu nog uit waar we bij staan. De gebeurtenissen in Parijs zijn daar een voorbeeld van. Letterlijk voorzegd. Letterlijker kan niet."

Dus wat is het nou?

Parijs maakt onderdeel van Europa uit he. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe dan ook, ik ben niet van plan nog eens een keer uit te leggen dat Psalm 83 een profetische Psalm is die nog vervuld moet worden in de toekomst.

Men mag het geloven of niet, het maakt mij niet uit.

Je hebt nog helemaal niets uitgelegd. Je stelt alleen maar (zonder nadere onderbouwing) dat die psalm profetisch is.

Waarmee je je feitelijk als profeet opstelt... En stelt dat wij maar moeten geloven dat je gelijk hebt...

Het enige wat ik daarover kwijt wil is dat ik niet zo bijster veel vertrouwen heb in theologen, en wel in bijbelleraren. Bovendien doe ik zelf al meer dan 40 jaar Bijbelonderzoek, en heb daarnaast jarenlang bijbelonderwijs gegeven.
Weet je: jij wantrouwt theologen, maar vertrouwt (naar je zegt) wel op bijbelleraren. En blijkbaar vooral ook op jezelf ("na 40 jaar studie"). Ik wantrouw (bijzonder sterk) zelfbenoemde profeten die maar wat roepen, maar niet aantonen waar ze hun "gezag" aan ontlenen...

Het ga je goed met je bijbelstudie blog...

Amen!

Men mag het geloven of niet, het maakt mij niet uit.
Het maakt mij wel degelijk iets uit... Want het zijn o.a. allerlei "eindtijdprofeten" die in de loop der geschiedenis keer op keer ongelijk blijken te hebben, intussen wel hordes mensen op het verkeerde been zetten, en daarmee aanleiding zijn tot veel hoon m.b.t. het christendom en teleurstelling/afval bij de voormalige achterban van die profeten.

Bezien in het licht van Mat 24 maakt het mij wel degelijk uit als iemand allerlei m.i. misleidende praat rondstrooit...

Zo is dat. Het trieste is dat mensen die zich wrokkig aan een allergie blijven vasthouden (bijvoorbeeld een allergie opgelopen door onjuiste omgang met geestelijke zaken door een individuele voorganger in een pinkstergemeente), zelf onvermijdelijk in dezelfde valkuil stappen (bijvoorbeeld door het maken van een eigen leer en het vertrouwen op uitsluitend de eigen interpretatie, en erger nog dat als inwerking van de heilige geest te gaan benoemen). Oplossing is ermee in het reine komen in het geleefde leven o.a. door verantwoordelijkheid te nemen voor de eigen keuzes en de eigen rol, maar de bereidheid daartoe is helaas niet altijd aanwezig. Eens houdt het dan ook voor de omgeving op om daarmee (met de allergie en de valkuil) in gesprek te blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Reacties als "prietpraat" kan ik niks mee, dus ga ik maar verder met de hoofdstukken 38 en 39 uit Ezechiel en Openbaring. Over "onderbouwen" gesproken.

...Overigens zijn de 7 volken die genoemd worden in Ezechiel 38:1-6 zonder uitzondering Islamitische volken. Vier of vijf van die volken komen uit Trukije en de Islamitische republieken uit het Zuiden van Rusland. De twee andere volken zijn Lybie en Soedan.

En Perzie is niet moeilijk te identificeren, en is het huidige Iran.

Het enige dat uit Trukije komt is je uitleg...

Die volken die daar in Ezechiël 38 beschreven worden komen zeker niet uit Turkije!! Over die Gog, grootvorst ("nasi rosj") van Mesech en Tubal zegt mijn "(NBG51)bijbel met kanttekeningen" dat men daar "wel de Kleinaziatische landschappen Frygië en Cappadocië moeten verstaan"...

Wie daar dan ook woonden in (het gebied dat wij noemen) Klein-Azië (!!!), Turken waren dat zeker niet!! Want die kwamen pas rond de 11e eeuw dat gebied binnen trekken vanuit Centraal Azië... En Turkije bestaat pas sinds 1923. Die "vier of vijf volken" kwamen daar dus zeker niet vandaan!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid