Spring naar bijdragen

God heeft mij bezocht


Aanbevolen berichten

Dit is mijn eerste post op dit forum.

Ik heb een vraag.

Een engel heeft mij gister bezocht. Nu werd het mij niet geheel duidelijk wat hij bedoelde maar ik zag een bruiloft tussen 2 mannen. Het enige bezoek wat er was waren 5 engelen, nu vraag ik af we nog steeds niet met hetzelfde geslacht mogen trouwen. Uit deze ervaring kan ik toch een duidelijke conclusie maken dat onze Heer het niet erg vind dat hetzelfde geslacht trouwt. Misschien wil God een verandering?

Groet,

Peter

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dit is mijn eerste post op dit forum.

Ik heb een vraag.

Een engel heeft mij gister bezocht. Nu werd het mij niet geheel duidelijk wat hij bedoelde maar ik zag een bruiloft tussen 2 mannen. Het enige bezoek wat er was waren 5 engelen, nu vraag ik af we nog steeds niet met hetzelfde geslacht mogen trouwen.

Dat mocht al, en niet zo heel veel mensen hebben daar problemen mee in Nederland of op dit forum.
Uit deze ervaring kan ik toch een duidelijke conclusie maken dat onze Heer het niet erg vind dat hetzelfde geslacht trouwt. Misschien wil God een verandering?

Groet,

Peter

Wat moet er nog mee veranderen dan, want de afgelopen 30 jaar is er op dat gebied al veel veranderd.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou zeggen, leg het voor aan je pastoor, dominee of voorganger. Die zal je dan als het goed is snel genoeg uitleggen waarom de kerk haar leer nimmer zal baseren op louter persoonlijke ervaringen en waarom God zijn leer ook niet op dergelijke wijze zal verkondigen.

Daarbij komt het op mij meer over dat je gewoon een droom hebt gehad en geen daadwerkelijke verschijning van een engel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Enkele jaren geleden ben ik in een psychose beland, ik ben toen in gesprek getreden met Jezus en met God... Maar in diezelfde tijd dacht ik onder meer ook de reïncarnatie van Hitler te zijn...

Toch geloof ik dat ook de kerk zich in ieder geval op één vlak door een persoonlijk visioen heeft laten leiden, namelijk de bekering van de heidenen, die een visioen van Petrus was. Ook in de reformatie werden de preken van personen uitgeplozen en soms gevolgd door de parochianen.

Aan de andere kant zijn er velen, ook vandaag de dag, die zich profeten noemen en vaak met tegenstrijdige ideeën komen.

Tja, het is vooral een persoonlijke beleving. Wat je er uiteindelijk mee doet is meer jouw zaak dan die van een ander.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De bekering van de heidenen was alreeds aangekondigd en opgedragen door Christus zelf. Ook de Profeten kondigden al aan dat God door alle volkeren van oost tot west aanbeden zou worden en door Hem zijn volk genoemd zouden worden.

Petrus had alleen even, om het zo te zeggen, een schop onder zijn kont nodig om dan ook als apostel daadwerkelijk naar de heidenen te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dit is mijn eerste post op dit forum.

Ik heb een vraag.

Een engel heeft mij gister bezocht. Nu werd het mij niet geheel duidelijk wat hij bedoelde maar ik zag een bruiloft tussen 2 mannen. Het enige bezoek wat er was waren 5 engelen, nu vraag ik af we nog steeds niet met hetzelfde geslacht mogen trouwen. Uit deze ervaring kan ik toch een duidelijke conclusie maken dat onze Heer het niet erg vind dat hetzelfde geslacht trouwt. Misschien wil God een verandering?

Groet,

Peter

Hallo Peter. Ik kan datgene wat je zegt in de titel niet terugvinden in je verhaal. Daarin komen namelijk slechts 2 mannen en 5 engelen voor.

Dromen zeggen mijzelf eigenlijk niet zo heel veel. Ik ben niet zo heel goed in het onthouden van dromen maar weet dat ik vooral toen ik jonger was wel heel pikante dromen had met een aantal dames. Daarin kwam geen huwelijk voor maar ruimschoots geslachtsgemeenschap. Wil God daarmee zeggen dat seks hebben met vrouwen die je begeert zonder ze te trouwen wel prima is? Of, en dat lijkt mij waarschijnlijker, was het een product van mijn eigen fantasie?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat God wel degelijk werkt door dromen. Dat kan een manier zijn om dingen aan mensen te vertellen.

Daarbij een aantal kantekeningen.

1. Zeker niet alle dromen zijn van God afkomstig, je dromen komen meestal gewoon door je eigen hersenen. Het moet dus wel om een speciale droom gaan, bijvoorbeeld eentje die je dagen later nog steeds in detail weet te vertellen of een droom die regelmatig terug komt.

2. Niet alleen God, maar ook zijn tegenstander kan zorgen dat je bepaalde dromen en fantasieen krijgt. Puur omdat je het droomt wil dat niet zeggen dat het Gods wil is. Waakzaamheid is dus altijd geboden.

Ik zou dus biddend en met de Bijbel en samenspraak met priester of geloofsgenoten hier naar kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Overigens:

je conclusies deel ik niet: wanneer we kijken naar wat de aanwezigheid van slechts engelen zegt over seksualiteit is niet een goedkeuring, maar een duidelijk teken van afkeuring van seksualiteit.

Immers: wie is als engelen heeft juist geen partner meer. Bovendien blijkt de ongelukkige combinatie van Engelen en seksualiteit in Sodom.

Al met al zou het denk ik, mocht het van God komen, iets vertellen over God;s innige omarming en liefde voor alle mensen, zeker ook homoseksuelen, maar wel gekoppeld aan een oproep tot een heilig leven dat gekenmerkt wordt door een engelachtige omgang met seksualiteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid