Spring naar bijdragen

Verschil in behoefte intimiteit


Aanbevolen berichten

Sinds kort ben ik aan het daten met een vrouw en we zijn rustig en serieus aan het aftasten of we een goede combi zijn. Wat betreft het aftasten neem ik dat wat letterlijker dan zij. Uitgaand van het concept van de talen van de liefde van Chapman is mijn eerste en tweede liefdestaal fysical touch en quality time. Zij kon tot een jaar geleden geen fysieke aanraking verdragen en het is dan ook heel bijzonder dat haar mag aanraken en knuffelen. De nadruk in die zin ligt wel op mag want zij haalt daar zo goed als geen voldoening uit. Ze is wel een enorme pleaser (dingen voor de ander doen omdat de ander dat leuk vind en daarbij soms over eigen grenzen heen gaan) dus dat is ook deel van de reden dat ik haar mag knuffelen. Maar het voelt als zij mij knuffelt dat ze het puur voor mij doet en niet omdat ze mij wil knuffelen.

Voor mij is het elkaar fysiek aanraken heel belangrijk in een relatie. Nu uiteraard nog niet maar voor mij is regelmatig (meerdere keren per week) uitgebreide seks belangrijk. En ik denk dat zij dat niet zo belangrijk vind of het van zichzelf niet zo goed weet.

Waar ik nu dus bang voor ben is dat als we verder gaan in een relatie dat ik opdringerig wordt. En voor haar en dat haar lagere libido/behoefte aan lichamelijk contact ervoor zorgt dat ik mij als persoon en seksueel afgewezen ga voelen. Wat ik graag wil is een vrouw met een vrij hoge behoefte aan deze dingen en ook initiatief neemt.

Mij vraag aan jullie is; heeft er iemand ervaring en/of wijsheid hierin en kan je mij advies geven? Ik ben overigens niet op zoek naar feelgood meningen, ik wil hierin voor mijzelf heel realistisch zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

DeThomas slaat de spijker op z'n kop met zijn eerste vraag.

Aangezien dit een christelijk forum is kunnen we je een heel simpel, christelijke verantwoord antwoord geven: geen seks.

Dit is meer een topic dat thuishoort op, bijvoorbeeld, het forum van Viva.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik stel de vraag hier omdat ik wil weten of het verstandig is om een relatie aan te gaan met iemand die dit onderdeel van een relatie niet zo belangrijk vind terwijl het voor mij fundamenteel is. Ik ben heel erg van het knuffelen en strelen en daar blijft het dan ook bij voordat ik getrouwd ben. En ik ben dus bang bang dat ik gefrustreerd kan raken door haar lagere libido en nagenoeg afwezige behoefte om fysiek close te zijn.

Wat betreft je andere "adviezen". Ik zit nu dus nog niet met haar in een relatie maar we zijn heel serieus aan het daten. Om dan ook zomaar te zeggen dat je het geen kans moet geven zonder het goed te onderbouwen waarom vind ik vrij jammer. Ik hoop hier wat raad te krijgen van mensen die uit een gelijke situatie hier zelf over kunnen vertellen of eventueel een toepasselijk stuk uit de bijbel.

Je tweede en derde advies vind ik helaas niet de moeite waard om op in te gaan. Voor mij het het respecteren van haar heel belangrijk en daarom zoek ik het beste voor ons allebei.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik stel de vraag hier omdat ik wil weten of het verstandig is om een relatie aan te gaan met iemand die dit onderdeel van een relatie niet zo belangrijk vind terwijl het voor mij fundamenteel is. Ik ben heel erg van het knuffelen en strelen en daar blijft het dan ook bij voordat ik getrouwd ben. En ik ben dus bang bang dat ik gefrustreerd kan raken door haar lagere libido en nagenoeg afwezige behoefte om fysiek close te zijn.

Wat betreft je andere "adviezen". Ik zit nu dus nog niet met haar in een relatie maar we zijn heel serieus aan het daten. Om dan ook zomaar te zeggen dat je het geen kans moet geven zonder het goed te onderbouwen waarom vind ik vrij jammer. Ik hoop hier wat raad te krijgen van mensen die uit een gelijke situatie hier zelf over kunnen vertellen of eventueel een toepasselijk stuk uit de bijbel.

Je tweede en derde advies vind ik helaas niet de moeite waard om op in te gaan. Voor mij het het respecteren van haar heel belangrijk en daarom zoek ik het beste voor ons allebei.

Ok je wilt geen feelgood advies, wat wil je dan wel? Ik zou namelijk nooit de bijbel als basis van relatieadvies gebruiken. Volgens je eigen woorden is je verlangen "fundamenteel". Ik gebruik het woord basaal. Op welk gebied heb ik je tekort gedaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zij kon tot een jaar geleden geen fysieke aanraking verdragen en het is dan ook heel bijzonder dat haar mag aanraken en knuffelen.

Dat wijst op dat ze een opvoeding heeft gehad waar geen liefde of genegenheid werd gegeven. Ik zou haar willen adviseren het boek Grenzen van Townsend en Cloud te gaan lezen/bestuderen.

Om dezelfde reden heeft zij moeite met seks wellicht, en dus is het jou geraden rustig aan met haar te doen. Als je echt van haar houdt dan kun je je eigen egoïsme wel ter zijde zetten om meer vertrouwen in te boezemen. Hoe meer ze jou vertrouwd, hoe meer zij zichzelf zal durven geven, en op de lange duur wordt het meisje een volwassen vrouw.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zij kon tot een jaar geleden geen fysieke aanraking verdragen en het is dan ook heel bijzonder dat haar mag aanraken en knuffelen.

Dat wijst op dat ze een opvoeding heeft gehad waar geen liefde of genegenheid werd gegeven. Ik zou haar willen adviseren het boek Grenzen van Townsend en Cloud te gaan lezen/bestuderen.

Om dezelfde reden heeft zij moeite met seks wellicht, en dus is het jou geraden rustig aan met haar te doen. Als je echt van haar houdt dan kun je je eigen egoïsme wel ter zijde zetten om meer vertrouwen in te boezemen. Hoe meer ze jou vertrouwd, hoe meer zij zichzelf zal durven geven, en op de lange duur wordt het meisje een volwassen vrouw.

Of je accepteert dat sommige mensen nu eenmaal weinig behoefte aan aanraking en seks hebben zonder meteen over hen te oordelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Of je accepteert dat sommige mensen nu eenmaal weinig behoefte aan aanraking en seks hebben zonder meteen over hen te oordelen.

Doe jij nu toch ook?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat klopt. Ik wil namelijk alles begrijpen en niets veroordelen, maar het lukt me niet om iemand te begrijpen die alles veroordeelt. Los van het feit dat "ja, maar jij doet het ook" niet echt een sterke reactie is.

Waarom ben je zo gefocust op dat woord... als blijkt dat wat ik schreef niet zo is dan kan die persoon dat toch kenbaar maken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Verder wens ik je alle plezier met het actief maken van dode topics

Dat is leerzaam.. net als de Bijbel, en die is al veel ouder!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid