Spring naar bijdragen

Verhuizing Credible 29 mei


Aanbevolen berichten

Beste Crediblers,

Tussen de laatste aankondiging en dit bericht heeft wat tijd gezeten maar achter de schermen is er flink doorgewerkt. Het testen van de nieuwe Credible server is ondertussen afgerond, dit is gedaan met een complete kopie van de website en alles werkt goed!

Nu is het de tijd om de website over te zetten en dat gaan wij doen op vrijdag 29 mei. Om het verlies van nieuwe data tegen te gaan en om een goede verhuizing te kunnen garanderen zal het forum tijdelijk in onderhoudsmodus gaan zodat het niet mogelijk is om het forum te bezoeken. Daarna zal de website overgezet worden wat de nodige tijd zal kosten. Dit alles zal begin van de avond starten, een tijd wanneer alles klaar is kan ik jullie helaas niet geven.

We hopen in ieder geval iedereen 30 mei te verwelkomen op de nieuwe server! |P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ok, dat ging even anders dan ik had verwacht! Na veel te hebben getest ging het uiteindelijk toch mis. De database gooide roet in het eten waardoor het een stuk langer duurde dan nodig was.

Maargoed: het werkt nu allemaal weer volgens mij!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben nog aan het uitzoeken waarom de berichten zijn verdwenen op de nieuwe server. Het lijkt alsof de laatste berichten niet juist zijn overgezet. Er is nog een back-up dus de berichten zijn niet verdwenen. Ik zal kijken of ik die makkelijk kan terugplaatsen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Na onderzoek is gebleken dat helaas niet alle posts zijn meegenomen in de backup. Om precies te zijn: de posts vanaf 28 mei 2015 19:48 tot 30 mei 2015 02:17 zijn niet meegenomen.

Ik heb nog gekeken of het haalbaar was om de verloren berichten terug te halen. Helaas is dit technisch lastig en in de praktijk moeilijk uitvoerbaar dus daarom is er besloten dit niet te doen.

Desalniettemin kunnen we toch terugblikken op een geslaagde verhuizing, als het goed is merken jullie er verder weinig van en zijn er van de 1.1 miljoen berichten maar 0.001% verloren gegaan! :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wil het hele team van credible feliciteren met deze geslaagde verhuizing. Ik zit nu een jaartje in het moderatorteam van de buren en weet hoeveel tijd dat kan kosten. De wisseling van de wacht en de verhuizing moet heel veel werk zijn geweest. Ik ben even een tijdje niet geweest en merk nergens aan dat de techniek anders is. Knap gedaan. _:)__'>

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb twee losse boutjes gevonden en ook een o-ring... is dat wel goed?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid