Spring naar bijdragen

Is dit nu wel of geen 'goede muziek'? 'Eurodance'


Aanbevolen berichten

Ik en als tiener opgegroeid halverwege jaren 90' (jaha ik ben al 32 ;) )en dus ook met de 'eurodance'. Dat is een breed begrip van happy hardcore tot dance. Als ik nu de video's zie (die ik toen niet zag) denk ik 'echt geliëerd aan de gabberperiode'.

Toch associeerde ik het daar niet mee het echte hakkuh heb ik nooit gedaan ben nooit naar dancefeesten geweest etc. En daarom zie ik niet als slechte muziek, al kan ik me voorstellen dat sommige die in die scéne ondergedompeld waren en later bekeerd nu zeggen dat het helemaal not done is.

Ik wéét als ik het te lang en vaak luister en te weinig Gods muziek ik van Hem afdrijf. Toch denk ik dat er niks mis mee is als je dat soort muziek af en toe opzet...

Hoe zien jullie dit, ben erg benieuwd!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Graag wil ik me bij deze distantiëren van de link 'eurodance' en 'gabber' ;)

Daarnaast ontopic; dance-muziek is volgens mij niet direct verkeerd. Ik luister heel af en toe nog hardcore en komende maand schijn ik zelfs op een feestje te draaien. :P

Sowieso: zodra muziek niet zozeer gemaakt is om God te kleineren/Satan te aanbidden kan ik de stempel 'verkeerd' niet zozeer drukken. Bij bands als Ghost kan dat weer wel, hoewel het wel erg lekker klinkt (maar daar gaat het in dit draadje natuurlijk niet over).

Concreet dus:

Toch denk ik dat er niks mis mee is als je dat soort muziek af en toe opzet...

Hier ben ik het mee eens. Het moet alleen niet je leven gaan beheersen en een afgod worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met muziek an sich niet snel iets mis mee vind ik (even mijn muzieksmaak er buiten gelaten :#). Maar als je ervaart dat iets tussen jou en God staat, kun je het misschien beter laten. Maar dat is dan denk ik iets persoonlijks en maakt het muziekgenre op zichzelf niet fout voor een ander.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Met muziek an sich niet snel iets mis mee vind ik (even mijn muzieksmaak er buiten gelaten :#). Maar als je ervaart dat iets tussen jou en God staat, kun je het misschien beter laten. Maar dat is dan denk ik iets persoonlijks en maakt het muziekgenre op zichzelf niet fout voor een ander.

Jij bent toch van de jaren 60/70 muziek of heb ik het nu mis :P?

In mijn optiek is er niet zo snel iets mis met een muziekgenre, het zijn de teksten waar soms iets mee is. Ik zou zelf niet willen luisteren naar muziek waar seksueel getinte zaken in zitten of dood en verderf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Persoonlijk heb ik een hele brede smaak, die gaat van kleinkunst (Boudewijn De Groot, Wim Sonneveld) naar Gothic (epica, Nightwish, Indica) naar Dance (Regi, Milk inc)...

En ook heel veel christian rock uiteraard :D

Wat dance betreft is het uitsluitend house en trance... De harde versies gaan mij wat te ver... Maar daarvoor ga ik zeker niet bepalen dat het "verkeerd" is... Als het "openlijk" Satan begint te verheerlijken ofzo ga ik het wel afzetten, maar voor de rest, blijft het intertainment en ga ik dus ook niet het voorbeeld van de artiesten volgen of doen wat er in een lied wordt gezongen.

my two cents

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk persoonlijk dat gospel een grijs gebied is. Stel je voor dat je de verkeerde God aanbidt, dan wordt de echte alleen maar kwader en kwader bij al die loftuitingen.

Waarom roepen dit soort topics toch altijd dit soort reacties bij me op?

Als ik het goed doorheb bedoel je dit sarcastisch... Maar ik kan je vertellen dat dat niet altijd zo sarcastisch moet hoor...

Ik zat vroeger bij de JG, en ik zat ook op internet op een forum specifiek voor JG, en zoals op de meeste fora had je daar ook een rubriek "Wat luister je nu", ik had ooit de vergissing gemaakt laten vallen dat ik naar het liedje "Jehovah" van Amy Grant aan het beluisteren was... Ik werd prompt op het matje geroepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, het is best jammer dat er best wel wat christenen zo bangig over muziek zijn. Het jaagt juist soms mensen weg ben ik bang. Nu, mensen moeten natuurlijk hun eigen afweging maken natuurlijk, maar het is wel jammer wanneer je dan je eigen afweging als een soort wet ziet die voor iedereen zou gelden.

Niet dat ik zeg dat mijn verheven muzieksmaak nou voor iedereen enorm opbouwend is. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op de psalmen na vind ik maar weinig christelijke muziek echt goed te noemen. Je komt als muziek liefhebber uit op seculiere muziek, voor mij is de grens satan aanbiding en sexueel intimiderend, criminele muziek (gangster rap etc). Muziek over der krankheid in de wereld en mens ook bijv, boos zijn op God, Christenen en georagniseerde religieuse kerken kan ik nog wel naar luisteren. Nu mag ik graag luisteren naar zware metal, ik hoop ooit op een tijd dat hun muziek kunnen maken tegen allah, Mo en de islam. Dan zijn we pas echt het vrije westen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op de psalmen na vind ik maar weinig christelijke muziek echt goed te noemen.

Ieder zijn smaak natuurlijk. Maar Bach, Mozart, etc. staan wel enorm hoog in de aanzien binnen de muziek kenners. Zelf kan ik ook Gregoriaans best wel hebben. En hedendaagse muziek bestaat er vind ik ook wel leuk spul. Ironisch genoeg is het soms ook christelijke muziek van mensen die zelf zeggen niet christen te zijn zoals Nick Cave. :# (Maakt hele mooie religieuze spannende liederen).

Nu mag ik graag luisteren naar zware metal, ik hoop ooit op een tijd dat hun muziek kunnen maken tegen allah, Mo en de islam. Dan zijn we pas echt het vrije westen.

Mja, ik heb er niet zoveel mee. Islam is veel te makkelijk. Ik vind het te makkelijk als het wat verder van je af ligt. Ik heb dan toch zelf meer iets met Wilderness van Joy Division.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik werd prompt op het matje geroepen.

Lijkt me geweldig om op het matje geroepen te worden...ik ben reuzebenieuwd wie dat gaat doen.

Maar beste Evie, ik haal je topic niet offtopic, ik spiegel je eigen antwoorden. Als het je niet bevalt wat je leest, het zij zo.

In feite zeg ik wat Olorin ook zegt, dat christenen te bangig voor muziek zijn. Hij is misschien een wat aardiger/geduldiger/christelijker persoon dat ik en zegt het anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op de psalmen na vind ik maar weinig christelijke muziek echt goed te noemen.

Ieder zijn smaak natuurlijk. Maar Bach, Mozart, etc. staan wel enorm hoog in de aanzien binnen de muziek kenners. Zelf kan ik ook Gregoriaans best wel hebben. En hedendaagse muziek bestaat er vind ik ook wel leuk spul. Ironisch genoeg is het soms ook christelijke muziek van mensen die zelf zeggen niet christen te zijn zoals Nick Cave. :# (Maakt hele mooie religieuze spannende liederen).

Nu mag ik graag luisteren naar zware metal, ik hoop ooit op een tijd dat hun muziek kunnen maken tegen allah, Mo en de islam. Dan zijn we pas echt het vrije westen.

Mja, ik heb er niet zoveel mee. Islam is veel te makkelijk. Ik vind het te makkelijk als het wat verder van je af ligt. Ik heb dan toch zelf meer iets met Wilderness van Joy Division.

Mozart, Bach en Penderecki staan bij mij in zeer hoog aanzien ;). Ik doelde meer op hedendaags relipop en opwekking. Gregoriaans ben ik niet echt heel bekend mee, mijn moeder mag graag naar enya luisteren. Joy Division ken ik niet :).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ow zonde, Joy Division is geweldig. Qua genre moet het je liggen natuurlijk (postpunk), tekstueel prachtig spul.

Euh.. Relipop en opwekking hou ik niet van. Maar genre ligt me niet. Als je zware metal leuk vindt, zoek eens Antestor op, is Christelijke black metal, met teksten die bij de muziek passen. Callisto vind ik ook leuk, is post-Doom. Als je metalcore trekt, raad ik ZAO enorm aan, met name 'The funeral of God" (ja ja, christelijk album) en "when blood and fire bring rest".

Mocht je Hardcore-punk trekken, dan ken ik ook nog wel leuke christelijke bands. In de postpunk en de gothic hoek ken ik vooral seculiere bands die (typisch voor dat genre) wel aanschuren tegen christelijke symboliek. Nick Cave, Current93, etc. en natuurlijk ladingen fantastische muziek die met deze post ff niks te maken heeft.

Oe, en vergeet Boney M. niet, Psalm: By the rivers of Babylon. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid