Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hoi,

Het is niet raar. Ik ben ook 17 en heb ook nog nooit een vriendje gehad en gezoend. Ik wacht op de ware.Ben wel 1 keer goed mijn hart verloren, die verliefdheid duurde 5 jaar maar het was niet andersom. Gelukkig ben ik nu over hem heen. Maar nee ik ben niet meer verliefd, denk ik..

Maar het is echt niet raar.

Groetjes Johanna

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 466
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op dinsdag 20 december 2005 13:18:50 schreef Martj het volgende:

Beter geen verkering dan dat je er achteraf enorm spijt van hebt (gehad)...

ben ik het niet mee eens. Van een verkering wat uiteindelijk niks is geworden kun je enorm veel leren. Ik bescouw zoiets dus als een soort van persoonlijke ontwikkeling flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 20:46:33 schreef Diliaantje het volgende:

HELEMAAL NIET!! Ik heb ook nog nooit gezoend/verkering gehad/gevreeën! Voor mij ben je hartstikke normaal! Geniet van het leven als maagd zijnde joh! Het doet alleen maar pijn!
knipoog_dicht.gif

Hoe weet je dat het pijn doet als je het nooit heb geprobeerdknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 20:51:04 schreef Diliaantje het volgende:

Ik ben op dit momrent smooor op een joodse jongen en die scheld me de hele tijd uit en vind me raar! Ik heb hem ook verkering gevraagd maar dat was een definitieve NEE!! Gevolg: 3 nachten niet geslapen, vier onvoldoendes, en vernederd worden als je langs iemand loopt!
cry.gif

Ow je had het over liefde, dacht ff dat je op iets anders doelde bloos.gif

Liefde kan pijn doen, maar het kan ook iets moois zijn... Het is maar net wie je tegen komt...

Tis waardeloos dat iemand zich zo tegen je gedraagd, maar dat betekend dat je beter verdiend dan zo iemand...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben 22 en heb ook nog nooit verkering gehad. Wel eens bijna, maja daar heb je niets aan puh2.gif 1e situatie wou het meisje niet en in de 2e situatie heb ik zelf ingezien dat het (toch) niet wat werd.

Geniet nog lekker van je vrijgezellen leven. Doe ik ook. Dan kom je vanzelf wel ''die ene' tegen. Komt wel goed knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 26 maart 2006 14:02:29 schreef Johan het volgende:

Ik ben 22 en heb ook nog nooit verkering gehad. Wel eens bijna, maja daar heb je niets aan
puh2.gif
1e situatie wou het meisje niet en in de 2e situatie heb ik zelf ingezien dat het (toch) niet wat werd.

Geniet nog lekker van je vrijgezellen leven. Doe ik ook. Dan kom je vanzelf wel ''die ene' tegen. Komt wel goed
knipoog_dicht.gif

ja maar als je niet op zoek gaat kom je ook niet ver toch?verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 26 maart 2006 14:03:36 schreef Diliaantje het volgende:

[...]

ja maar als je niet op zoek gaat kom je ook niet ver toch?
verbaasd.gif

Heb je wel gelijk in, maar ik wil mezelf niet zo pushen in het persé een vriendin zoeken. Dan leg je de druk bij jezelf neer en wordt je misschien alleen maar pessimistisch al je geen vriend(in) kan vinden. Ik denk dat dat juist niet goed is. Ik ben meer van mening dat je in zoiets rustig aan moet doen (niet te rustig natuurlijk).

Het kan zelfs zijn dat je 'die ene' al jaaaaaren kent....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 26 maart 2006 14:08:43 schreef Johan het volgende:

[...]

Heb je wel gelijk in, maar ik wil mezelf niet zo pushen in het persé een vriendin zoeken. Dan leg je de druk bij jezelf neer en wordt je misschien alleen maar pessimistisch al je geen vriend(in) kan vinden. Ik denk dat dat juist niet goed is. Ik ben meer van mening dat je in zoiets rustig aan moet doen (niet te rustig natuurlijk).

Het kan zelfs zijn dat je 'die ene' al jaaaaaren kent....

jep das waar!

yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 20:46:33 schreef Diliaantje het volgende:

HELEMAAL NIET!! Ik heb ook nog nooit gezoend/verkering gehad/gevreeën! Voor mij ben je hartstikke normaal! Geniet van het leven als maagd zijnde joh! Het doet alleen maar pijn!
knipoog_dicht.gif

Vrij makkelijk om te zeggen als je pas 12 bent.

Sowieso wel makkelijk om te zeggen: gewoon wachten, de ware komt vanzelf wel langs. Als je voor je gevoel al zo verschikkelijk lang zit te wachten.

Al denk ik wel dat wanhopig op zoek gaat ook niet echt de manier is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 26 maart 2006 15:20:15 schreef Videl het volgende:

[...]

Vrij makkelijk om te zeggen als je pas 12 bent.

Sowieso wel makkelijk om te zeggen: gewoon wachten, de ware komt vanzelf wel langs. Als je voor je gevoel al zo verschikkelijk lang zit te wachten.

Al denk ik wel dat wanhopig op zoek gaat ook niet echt de manier is.

Nou ik ken een jongen in mijn klas van 13 en die zegt dat ie HET al gedaan heeft en hoesow makkelijk?boosrood.gifpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 20:46:33 schreef Diliaantje het volgende:

HELEMAAL NIET!! Ik heb ook nog nooit gezoend/verkering gehad/gevreeën! Voor mij ben je hartstikke normaal! Geniet van het leven als maagd zijnde joh! Het doet alleen maar pijn!
knipoog_dicht.gif

Wat doet alleen maar pijn?

Verder lijkt het me logisch dat je op je 12e nog nooit een relatie hebt gehad... Het kan wel natuurlijk, maar op die leeftijd stelt dat over het algemeen nog niets voor.

Quote:
Op zondag 26 maart 2006 15:22:08 schreef Diliaantje het volgende:

[...]

Nou ik ken een jongen in mijn klas van 13 en die zegt dat ie HET al gedaan heeft en hoesow makkelijk?
boosrood.gifpuh2.gif

Zou kunnen, maar stoere uitspraken van jongens van 13 neem ik niet zo serieus knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ook al een bijna 2 jaar geen verkering mee gehad, ik ben nu ongekust en toch geen kikker aan het lezen. Ik merk dat ik eigleijk helemaal met het boek eens ben. Er gaat zoveel mis op gebied van relaties. maak je niet te druk dat je nog geen relatie hebt... Zoveel relaties zijn niet goed of maken veel kapot. Wachten hoeft niet verkeerd te zijn! In tegendeel misschien is het juist heel goed.

Alle vrijgezellen die het toch moeilijk hebben met vrijgezel zijn veel sterkte ermee! Er komt echt wel iemand voor jullie. Heb geduldsmile.gif

groetjes,

Joël

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 26 maart 2006 15:37:59 schreef Diliaantje het volgende:

Nou zeg, bedankt! Maar vertel me dan is wat het verschil is tussen de liefde van mensen boven de zestien en onder? Liefde is toch liefde of niet soms?
dis.gif

Liefde is liefde dat klopt. Maar boven de 16 lijkt het me dat je er meer van bewust bent.

Ik vergelijk dit even met het geloof:

Kijk eens hoe (kleine) kinderen geloven. Die zijn er zo open en spontaan over. Dat is soms heerlijk om te zien.

Naarmate je ouder wordt kan het gebeuren dat je steeds meer begint te twijfelen; je voelt steeds meer druk op je van buitenaf en allemaal dat soort dingen. Zo kan je minder open en spontaan worden over het geloof. Hoeveel durven er minstens spontaan te zeggen in een grote sportkantine of een schoolkantine dat hij/zij geloofd?? Dat zijn er (denk ik) schrikbarend weinig.

Het is een beetje moeilijk uit te leggen maar hopelijk snap je me knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Ag ik ben ook een ramp wat betreft de liefde, regelmatig baal ik ervan, maar ben nog jong (18) en er komt vast nog wel ooit iemand voor me, hoop ik ;-) Alhoewel ik flink baal af ent oe daarover, maar dan denk ik maar mijn tijd komt nog wel ;-)

Mijn probleem is ook een beetje dat ik tog wat dingen uit t verleden meespelen. In t verleden ben ik weleens gepest waardoor ik niet zo snel toenadering tot mensen durf te nemen en snel het vermoeden krijg dat ze me een loser vinden.

Ook één keer een gigantisch blauwtje gelopen alweer twee jaar geleden. Een klasgenote van mij waar ik goed mee bevriend was en ook een aantal christelijk events had bezocht had ik verteld over de msn (heel tactisch, maar ja vond het zo al verschrikkelijk eng) dat ik haar leuk vond. Het gevolg was dat ze me daarna helemaal negeerde en niet meer aankeek op school. cry.gifmuur.gif

Maar goed ik probeer me gewoon lekker tussen de leeftijdsgenoten te begeven. Sinds kort lid van een jongerenvereniging en dat bevalt me erg goed...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 26 maart 2006 17:17:20 schreef Johan het volgende:

Liefde is liefde dat klopt. Maar boven de 16 lijkt het me dat je er meer van bewust bent.

Ik vergelijk dit even met het geloof:

Kijk eens hoe (kleine) kinderen geloven. Die zijn er zo open en spontaan over. Dat is soms heerlijk om te zien.

Naarmate je ouder wordt kan het gebeuren dat je steeds meer begint te twijfelen; je voelt steeds meer druk op je van buitenaf en allemaal dat soort dingen. Zo kan je minder open en spontaan worden over het geloof. Hoeveel durven er minstens spontaan te zeggen in een grote sportkantine of een schoolkantine dat hij/zij geloofd?? Dat zijn er (denk ik) schrikbarend weinig.

Het is een beetje moeilijk uit te leggen maar hopelijk snap je me
knipoog_dicht.gif

Mee eens. Onder de 16 (je moet deze leeftijdsgrens natuurlijk niet strikt nemen) is het allemaal nog wat vrijer en speelser.

Als je ouder bent ga je daarentegen ook nadenken over de toekomst van je relatie. En vooral in christelijk Nederland, komt er al vrij snel trouwen bij.

Dus het word serieuzer, omdat je de liefde in je leven dan meer van je gaat vragen. Als je jong bent hoef je, je daar geen zorgen over te maken en kan je gewoon lekker lol maken, uitgaan, zoenen, en weet ik het allemaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 17 april 2006 19:09:02 schreef Thijs K het volgende:

Maar goed ik probeer me gewoon lekker tussen de leeftijdsgenoten te begeven. Sinds kort lid van een jongerenvereniging en dat bevalt me erg goed...

dat gaat bij mij moeilijk.

er zitten weinig dames bij mij in de kerk.

dus ook weinig van mijn leeftijd nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid