Spring naar bijdragen

De toekomst van Credible


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 168
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oh dit nieuws raakt me echt Zonder Credible had ik nu nooit gestaan in mijn leven waar ik nu ben. Indirect heb ik vrijwel mijn hele vriendengroep te danken aan Credible, zelfs mijn huidige verlovin

Deze week zullen we suggesties uit dit topic bespreken en komen daarop terug bij jullie.

Wil je dan ook meenemen dat het samenvoegen van meerdere fora een optie is?

Er is geloofsgesprek.nl (klein forum) en verbumdomini.nl (nog kleiner).

Als die drie samen gaan in één forum kun je mogelijk meer bereiken.

Van beide fora weet ik dat de beheerders hier niet negatief tegenover staan!

De ervaring leert mij dat meerdere kapiteins op één schip niet (echt) werkt.

Maar misschien dat het hier werken kan met een hele duidelijke taakverdeling.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is inderdaad spijtig... Het lijkt wel alsof de meeste religieuze fora aan het verdwijnen zijn, ik herinner me dat nog niet zo lang geleden er heel wat werden genoemd op de bijbel startpagina, en inmiddels zijn dat er nog maar enkele... Ik snap wel dat het veel tijd en energie kost hoor... Maar het lijkt steeds meer dat alles naar facebook wordt overgeheveld... Zelf ben ik nooit een fan geweest van web 2.0 juist omdat het eigenlijk tegen de visie van het Internet in ging, om zoveel mogelijk te decentraliseren, nu centraliseren we alles toch terug zelf.

Het gaat iedereen in ieder geval goed, en dank voor de tips van de andere fora, heb me inmiddels ook opgegeven.

Heel gek is dat niet, Nederland word steeds minder gelovig. De secularisatie zet nog steeds door. Wel jammer dat het allemaal op zwart gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is inderdaad spijtig... Het lijkt wel alsof de meeste religieuze fora aan het verdwijnen zijn, ik herinner me dat nog niet zo lang geleden er heel wat werden genoemd op de bijbel startpagina, en inmiddels zijn dat er nog maar enkele... Ik snap wel dat het veel tijd en energie kost hoor... Maar het lijkt steeds meer dat alles naar facebook wordt overgeheveld... Zelf ben ik nooit een fan geweest van web 2.0 juist omdat het eigenlijk tegen de visie van het Internet in ging, om zoveel mogelijk te decentraliseren, nu centraliseren we alles toch terug zelf.

Het gaat iedereen in ieder geval goed, en dank voor de tips van de andere fora, heb me inmiddels ook opgegeven.

Heel gek is dat niet, Nederland word steeds minder gelovig. De secularisatie zet nog steeds door. Wel jammer dat het allemaal op zwart gaat.

De secularisatie heeft er geen drol mee te maken. De secularisatie stagneert. Maar zelfs op haar hoogtepunt, ging de secularisatie niet zo hard dat het verklaart waarom een christelijk forum in een paar jaar tijd in de problemen komt.

Het probleem zit hem erin dat forums gewoon minder populair zijn. Dat geldt niet alleen voor christelijke forums, maar ook voor seculiere forums. Ook daar zie ik veel minder belangstelling voor dan een paar jaar geleden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pffff wat een posts al! Ik wist al dat het er aan kwam en bedacht me dat ik eens een kijkje zou gaan nemen naar de reacties en dat zijn er best veel.

Leuk om "oude bekende" te zien en herinneringen op te halen/ krijgen, want die heb ik wel :). De laatste 4 jaar ben ik niet meer actief, door prive leven. Ik heb nog het idee gehad om mij in te zetten als crewlid maar dat was toch niet haalbaar.

Die jaren crew en lid van Credible hebben ook bij mij altijd een speciaal plekje achter gelaten.

Ik weet wat de impact is van crewlid zijn, het gaat meer tijd en inzet van je vragen dan je van tevoren hebt bedacht. Zeker wanneer je de taak serieus neemt en je een plek wilt creeeren waarin een ieder op een opbouwende manier de ruimte kan krijgen, dat is niet altijd even makkelijk.

Het stoppen is denk ik niet iets wat "zomaar" besloten is... het is ook niet iets wat je "zomaar" even over gaat nemen. Als je besluit om daadwerkelijk crewlid te worden, is dat niet een taak van een half uurtje per dag, vaak ongemerkt ben je veel meer tijd en energie kwijt.

Al met al, ik denk dat het mooi geweest is zo en wil iedereen bedanken voor de inzet en toewijding. Dat geldt niet alleen voor de crew ook voor gebruikers.

Laat vooral de mooie herinneringen een inspiratie zijn voor wie weet welke momenten in je leven :)|P

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is inderdaad spijtig... Het lijkt wel alsof de meeste religieuze fora aan het verdwijnen zijn, ik herinner me dat nog niet zo lang geleden er heel wat werden genoemd op de bijbel startpagina, en inmiddels zijn dat er nog maar enkele... Ik snap wel dat het veel tijd en energie kost hoor... Maar het lijkt steeds meer dat alles naar facebook wordt overgeheveld... Zelf ben ik nooit een fan geweest van web 2.0 juist omdat het eigenlijk tegen de visie van het Internet in ging, om zoveel mogelijk te decentraliseren, nu centraliseren we alles toch terug zelf.

Het gaat iedereen in ieder geval goed, en dank voor de tips van de andere fora, heb me inmiddels ook opgegeven.

Heel gek is dat niet, Nederland word steeds minder gelovig. De secularisatie zet nog steeds door. Wel jammer dat het allemaal op zwart gaat.

De secularisatie heeft er geen drol mee te maken. De secularisatie stagneert. Maar zelfs op haar hoogtepunt, ging de secularisatie niet zo hard dat het verklaart waarom een christelijk forum in een paar jaar tijd in de problemen komt.

Het probleem zit hem erin dat forums gewoon minder populair zijn. Dat geldt niet alleen voor christelijke forums, maar ook voor seculiere forums. Ook daar zie ik veel minder belangstelling voor dan een paar jaar geleden.

Nee deze zet nog steeds door al gaat het niet meer zo hard als vroeger.

Een eeuw geleden ging bijna iedereen nog regelmatig naar de kerk (Van der Bie, 2009). De

helft ging naar de hervormde kerk, een op de drie naar de katholieke kerk en een op de tien

naar de gereformeerde kerk. In de periode 1997–1999 behoorde nog maar 60 procent van

de volwassen bevolking tot een religieuze groepering. De cijfers laten zien dat in 2010 dit

percentage geslonken is tot 55. Daarna nam het nog iets af in 2011 en 2012

http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/20EC6E0B ... b15art.pdf

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Credibler,

Bij deze een reactie op de verschillende vragen die in dit topic zijn gesteld. Sinds 2007 hebben we geen topic meer geopend om mensen aan te trekken voor het vrijwilligerswerk. Vanaf toen hebben we direct mensen benaderd met de vraag een bijdrage te willen leveren. De response daarop is steeds minder positief geworden. In 2012 is een topic openen nog wel ter sprake gekomen, maar is dat niet meer van de grond gekomen.

Om wat inzicht te geven in de verschillende taken die we uitvoeren als vrijwilliger en als stichting onderstaand een lijstje:

  1. Actief topics in de gaten houden en bijsturen waar nodig.
  2. Sfeer en lijnen van de FAQ op het forum bewaken.
  3. Gebruikers beheren, verwijderen van spam accounts.
  4. Social media koppeling met Facebook en Twitter op schonen na spam.
  5. Actieve bijdrage aan discussies.
  6. Zorg dragen voor aantrekking van nieuwe leden.
  7. Forum beheer, via admin paneel.
  8. Frontpage beheer, via admin paneel.
  9. Nieuws plaatsen.
  10. Bloggers aantrekken.
  11. Mensen enthousiasmeren voor crew werkzaamheden en blog.
  12. Overleg met mede crew-/ redactieleden over gang van zaken en manier van ingrijpen.
  13. Dagelijks beschikbaar, met regelmaat aanwezig om bovenstaande te verzorgen.

Vanuit Stichting Credible.nl

  1. Marketing: advertenties plaatsen en verkopen voor het dekken van de kosten.
  2. Financiele verslaglegging per kwartaal.
  3. Overleg over gang van zaken en hoe verder.
  4. Technish beheer van servers.
  5. Ondersteuning van alle ontplooide activiteiten van Credible.nl.

Vanuit het huidige moderatie team hebben een drietal mensen aangegeven beschikbaar te zijn bij een voortzetting van Credible. De overige moderators zullen sowieso de taken neerleggen en niet beschikbaar zijn voor voortgang, waaronder ikzelf. Dingo en ik zijn bereid de stichting voort te zetten, om op die manier de activiteiten van Credible te ondersteunen en de marketing en het financiele gedeelte voor haar rekening te nemen.

Wij als beheer en stichtingsbestuur staan open voor suggesties van leden om Credible ook na 30 mei in de lucht te houden. Voorstellen hiervoor zijn welkom info@. We zijn dan met name benieuwd naar hoe je denkt het een en ander te gaan oppakken en eventueel met wie. Plannen nemen we in overweging die binnengekomen zijn voor 1 april. We zullen deze bespreken en in de maand april met de planmakers contact opnemen. Dan kunnen we omstreeks 1 mei een voorstel eventueel aankondigen of definitief per 30 mei Credible stoppen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Credible was voor mij het forum waar ik me lange tijd "thuis" voelde. De crew is/was deskundig, serieus, zette m.i een goede koers en was af en toe rationeel. En dat was goed omdat er vaak zoveel emoties een rol spelen. Het ligt niet aan Credible dat men minder actief is, maar alle onderwerpen zijn al eens besproken. Misschien zal een samengaan met andere fora een optie zijn. Ik heb veel geleerd van mensen op allerlei fora's en zeker ook op Credible. Ik hoop dat er een samengaan zal zijn en dat dat een forum voor mensen is en niet persé voor jongeren. Ik zal daar graag lid van zijn. :Y

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het ligt niet aan Credible dat men minder actief is, maar alle onderwerpen zijn al eens besproken.

Als een forum met de tijd meegaat ofwel actueel nieuws onder de aandacht blijft brengen, kan er genoeg uitdaging zijn hoor. En wie daarbij de jeugd ook heeft of betrekt, heeft de toekomst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben zelf alweer een tijdje inactief op Credible. Het is heel eerlijk gezegd niet echt mijn thuis. Maar Credible was daar voor mij wanneer ik het nodig had, ook al verliep het niet geheel soepel. Daarom lijkt het mij wel zo gepast om een helpende hand aan te bieden in deze tijd van nood.

Ik werk zelf als programmeur en beschik over een "Dedicated server". Deze kan onbeperkt dataverkeer aan en, voor de wat meer technische mensen, heeft een stabiele verbinding van 300 Mbit up/down.

Ik vind het absoluut geen probleem om geheel kosteloos hier (tijdelijk) een forum op te installeren waar iedereen onderdak kan vinden tot er een permanente oplossing gevonden is.

Ik wil er wel duidelijk bij zeggen dat ik niet van plan ben om het forum te gaan beheren. Technische dingen op de achtergrond zijn absoluut geen probleem, maar ik voel mij totaal niet geroepen als Admin / Moderator actief op het forum op te treden. Daarvoor ken ik deze community veels te slecht. Huidige Admins / Moderators die deze taak graag op zich nemen hoeven zich maar bij mij te melden indien ze dit een interessant initiatief vinden.

En heb je al reactie gekregen van de moderators/Admins of beheerders? Het zou een goede oplossing zijn. Bedankt daarvoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ooit hier binnenkomen waaien na een zoekvraag volgens mij over engelen o.i.d. Wat direct opviel was de enorme verscheidenheid aan mensen (vooral jongeren) die hier hun dagen letterlijk vulden. Hardcore theologen in spé, onzekere pubers, zoekende zieltjes en natuurlijk de diehard atheïsten (meestal waren ook zij best lief).

Veel mooie momenten beleefd (on- en offline) met enkele hardcore bezoekers. Heel veel MSN-gesprekken gevoerd die mij enorm hebben geholpen om mijn geloof uit te diepen. Verbaasd over bans die soms wel of niet werden uitgedeeld. 1 april grappen die best ok waren :Y. (ben er vol ingelopen...) Volgespamde profielen (waar zijn ze gebleven!?) die soms tot over de 10.000 berichten hadden (Tamar/Dwarrel/en nog iemand, maar die naam weet ik niet meer..). Het hoogtepunt van elk jaar, het verjaardagstopic [1] [2]. En zelfs Gedaanteverwisselingen :?

Veel ontluikende liefdes gezien. Ik ben kwetsbaar, geïnteresseerd, lomp en boos geweest op dit mooie forum. Verbaasd over gezichten achter de meest bijzondere namen. En nog veel meer waar ik nu niet op kom...

Het doet me toch wel iets dat zo belangrijk is geweest in mijn leven nu verdwijnt. -O-

Crew, users en sponsoren, bedankt voor alle bijdragen! _O_

En voor de geïnteresseerde; ondertussen ben ik papa van 2 fantastische kindertjes en ben getrouwd met mijn lieve vrouw :*

Link naar bericht
Deel via andere websites

Erg jammer dat het stopt. Maar in de huidige vorm ook wel begrijpelijk. Ik merk aan mezelf al hoe weinig ik nog op fora zit, laat staan jongeren.

Ik ben al ontzettend lang bij Credible betrokken, omdat ik het superbelangrijk vond dat er zo'n plek was online. Het visje blijft voor mij een logo met een bijzondere lading. Ik hoop dat Credible zich voortzet, zij het in een andere vorm, en wil alle vrijwilligers bedanken voor de mooie jaren. Jullie hebben keihard gewerkt!

Mocht er in de toekomst weer iets van vormgeving nodig zijn, jullie weten me te vinden!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Credible was voor mij het forum waar ik me lange tijd "thuis" voelde. De crew is/was deskundig, serieus, zette m.i een goede koers en was af en toe rationeel. En dat was goed omdat er vaak zoveel emoties een rol spelen. Het ligt niet aan Credible dat men minder actief is, maar alle onderwerpen zijn al eens besproken. Misschien zal een samengaan met andere fora een optie zijn. Ik heb veel geleerd van mensen op allerlei fora's en zeker ook op Credible. Ik hoop dat er een samengaan zal zijn en dat dat een forum voor mensen is en niet persé voor jongeren. Ik zal daar graag lid van zijn. :Y

Ik was hier vroeger kortere tijd en nu weer terug en ik begon me juist thuis te voelen hier. Ik vind het ontzettend jammer dat het credible forum stopt. En verder sluit ik me helemaal aan bij jouw woorden.

Zelf ben ik ook nog actief op www.geloofsgesprek.nl Dat vind ik ook een heel fijn forum. Ik zou het wel fijn vinden als veel mensen van hier daarnaartoe zouden komen. Vooral de bijdragen aan bijbelstudiegesprekken van/tussen Broer Konijn en Hendrik-NG en vele anderen zal ik enorm missen. En ik hoop dat het forum als archief behouden zal blijven, zodat die topics nog geraadpleegd kunnen worden.

Crew, in elk geval bedankt en moge het jullie allen goed gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid