Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en nu ook een account aangemaakt. Ik ben Katholiek opgevoed en mijn vriend protestants. We zijn nu samen lid van een Christelijk gereformeerde kerk. We gaan met plezier naar deze kerk, maar we vinden het jammer dat er naast de zondagsdienst er weinig georganiseerd word en we vinden het jammer dat er weinig jonge volwassenen zijn in onze kerk.

Nu kwam ik op het idee om wat andere kerken te bezoeken. Mijn vriend heeft er niet zoveel behoefte aan maar steunt me wel in dat ik wel andere kerken wil bezoeken. Nu wil ik City Life Church in Rotterdam bezoeken. Maar ik vind het heel erg eng om in me eentje een kerk te bezoeken. Ik wil gewoon rustig de kerk bezoeken zonder dat er allerlei mensen op me af komen.

Heeft iemand ervaring met een City Life Church? Zijn jullie wel eens alleen naar een kerk gegaan, zo ja hoe was het?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je gewoon rustig wil kijken en een minimale kans wil hebben om aangesproken te worden dan kan ik je een willekeurige katholieke viering aanraden om eens te bezoeken.

Wil je vooral jongeren en ook gezelligheid en plezier, dan is de scouting (een christelijke groep dan) wellicht wat voor je. Daar wordt erg veel georganiseerd, ook buiten de zondagochtend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn ervaring is, dat het nergens perfect is en overal zijn er gebreken.

Het aangesproken worden in een andere kerk ervaar ik doorgaans als heel gastvrij.

Ik zag dat bij een pinkstergemeente en een baptistengemeente.

Als je eerlijk zegt dat je aan het rondkijken bent en verder op dat moment gewoon je eigen kerk bezoekt, dan hebben mensen daar doorgaans wel begrip voor.

Hoe het er in de door jou genoemde gemeente is, weet ik niet, maar ik zou er niet te veel vrees voor hebben.

Waarschijnlijk dat in je eigen gemeente wel een gespreksgroep is waar jonge gemeenteleden bij zitten, of dat er in je directe omgeving een open kring is waar je als anders kerkelijke ook mee mag doen. Ik zit op een kring waar mensen vanuit 3 PKN gemeentes (van midden orthodox tot Gereformeerde bond)en een Gereformeerd vrijgemaakte kerk op zitten.

Mijn ervaring is dat de contacten steeds hechter worden. Je krijgt er vrienden en staat voor elkaar klaar. Een echte aanrader.

Het is dus niet alleen goed voor je geloofsontwikkeling, maar ook voor je sociale contacten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben zelf lid van City Life Church in Utrecht, en kan je vertellen dat het (in Utrecht) een hele warme en moderne gemeente is. Het lijkt een beetje op Hillsong. Ik ben er zelf ook in mijn eentje naartoe gegaan, en ben er heel vriendelijk begroet. De welkomstmedewerker maakte even een praatje, en zocht me na de dienst bij de koffie ook even op. Niks om bang voor te zijn, in ieder geval. Ze kijken je niet raar aan als je in je eentje komt. Als je geen praatje wil maken, dan hoeft dat natuurlijk ook niet. :)

CLC Rotterdam zal wel anders zijn dan in Utrecht, maar het concept moet ongeveer hetzelfde zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 months later...

Eigenlijk is het beter om je bij een gemeente aan te sluiten

Elke dominee heeft zijn eigen kwaliteiten.

Ik ga vaak met mijn opa mee en ik ga graag naar Ds. F. Wijnhorst die in wijkgemeente Sion staat in Katwijk aan Zee.

Ik ga eigenlijk naar de Ontmoetingskerk in Katwijk aan den Rijn, maar ik ben meestal of bij mijn opa of bij dominee Wijnhorst

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid