Spring naar bijdragen

dichter bij god komen


Aanbevolen berichten

Hee,

Ik geloof al zo lang ik mij kan herinneren in god. Het is alleen zo moeilijk omdat mijn ouders niet geloven en daardoor zakt het bij mij een beetje weg. Ik zou zo graag dichter bij god willen komen maar het lukt niet goed. Hebben meerdere dit gehad en hoe zijn jullie daar mee omgegaan en hoe zijn jullie uiteindelijk dichter bij god gekomen?

Xxxx

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoek medechristenen (een kerk, een bijbelstudiegroep, een christelijke studentenvereniging etc) en houd samen met hen je geloof levend. En, wat ik persoonlijk de BESTE manier vind om mijn geloof levend te houden, is het dienen van anderen. Koken voor daklozen, werken in een dierenasiel, boodschappen doen met gehandicapten, dan voel ik me het dichts mogelijk bij God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jakobus 1:27

De zuivere en onbevlekte godsdienst voor God en den Vader is deze: wezen en weduwen bezoeken in hun verdrukking, en zichzelven onbesmet bewaren van de wereld.

Ik denk dat we daar met zijn allen te weinig van doen, en te veel zwetsen over wie wel/niet wanneer/waarom naar de hel/hemel gaat volgens deze/die Bijbelverzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om dichter bij God te naderen is het noodzakelijk om meer over Hem te weten te komen. Net zoals er inspanning nodig is om een persoon te leren kennen, dat uiteindelijk een goede vriend van ons kan worden, hetzelfde geldt ook voor God. Om God beter te leren kennen is het belangrijk om de bijbel geregeld te bestuderen en wat we leren toe te passen in ons leven. Door de bijbel te bestuderen zie je hoe liefdevol God en zijn eigenschappen zijn. Met mensen om te gaan die een band met God belangerijk vinden, kan je helpen om dichter bij God te naderen. Hierdoor zal je hetzelfde ervaren als de dichter die schreef: “Wat mij betreft, het naderen tot God is goed voor mij†(Psalm 73:28).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hee,

Ik geloof al zo lang ik mij kan herinneren in god. Het is alleen zo moeilijk omdat mijn ouders niet geloven en daardoor zakt het bij mij een beetje weg. Ik zou zo graag dichter bij god willen komen maar het lukt niet goed. Hebben meerdere dit gehad en hoe zijn jullie daar mee omgegaan en hoe zijn jullie uiteindelijk dichter bij god gekomen?

Xxxx

Welkom op dit prachtige forum!

Heb je al een Bijbel in huis? Ik ben zelf door veel Bijbel studie echt tot geloof gekomen :).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Doe je dat ook MysticNL? Respect.

Dat vind ik nog ns een goede manier om je geloof te uiten.

Overigens zijn de dingen die ik deed noemde per se dingen die ik allemaal doe. Ik ben door mijn depressie nogal thuisgebonden, maar ik doe wat ik kan doen.

Ja, ik zit momenteel een beetje met hetzelfde probleem.

Depressie :@

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ik zit momenteel een beetje met hetzelfde probleem.

Depressie :@

Het is heel vervelend geplaagd te worden door depressie. Als we dichter tot God naderen, kan ons dat wel helpen. Hierboven is al aangegeven wat we kunnen doen. Bidden en Bijbellezen bijvoorbeeld.

In de Bijbel vinden we veel gedachten die ons kunnen sterken. Zo lezen we in de Psalmen bijvoorbeeld dat God dichtbij degenen is die "gebroken van hart" zijn en dat hij degenen die "verbrijzeld van geest" zijn troost.- Psalm 34:18. Daar over na te denken kan ons al verlichting geven. En dat maakt ook dat je je aangetrokken voelt tot zo'n God. Tenminste zo ervaar ik dat.

Bovendien staan er in de Bijbel heel veel nuttige raad en tips. Ook hoe we met onze emoties om kunnen gaan. Als we deze raad gaan toepassen en merken dat het inderdaad nuttig is, dan naderen we ook steeds dichter tot God. Je zult dan namelijk steeds zijn leiding willen zoeken.

In Jakobus 4:8 staat: "Nader tot God en hij zal tot u naderen". Als wij stappen naar hem toe zetten, dan zal hij zich aan ons laten zien. Hij zal ons dan ook aandacht en liefde geven. En wel op manieren die we zelf niet kunnen bedenken of hopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid