Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Stel......

Je krijgt een aanbieding om 1x gratis gebruik te maken van een Lease Auto.

Deze Lease maatschappij geeft je een willekeurige auto, m.a.w. alles van een Smart t/m een Ferrari

Je krijgt de de keuze om een bijrijder te nemen namelijk:

Zoon van de Lease maatschappij: Degelijke kerel

De zoon van de concurrent: Snelle, gladde jongen, een populaire "leuke" gast.

Zelf in te vullen ...........

Aan de gratis periode zit 1 maar; als je de auto terug brengt, wanneer deze dus "total loss" is, moet je aan de Lease maatschappij uitleggen wat er allemaal gebeurd is.

Wat kan er allemaal gebeuren dan? Nou wat er met elke auto kan gebeuren:

· deuken,

· botsingen

· ongelukken

· onderhoud

· defecte onderdelen

· etc.

Maar ook:

· slecht luisteren naar tips en/of advies van je bijrijder.

· Je eigen wil of keuze, bijv te hard blijven rijden.

Natuurlijk zijn er altijd factoren die je niet in de hand heb, zoals:

· iemand rijd jou aan, gevolg………?.

· slecht onderhoud

· moment van onoplettendheid

· auto is wat zwakker.

· andere dingen buiten jouw schuld om.

De gevolgen van bovestaande kan van klein tot heel groot uitpakken

Maar de bijrijder heeft wel invloed, hij kan wel het verschil maken!!!

Welke zoon of ....... denk je dat jouw het beste kan helpen?

Wie kan jouw het beste steunen en helpen als je de auto moet terug brengen?

.....................................

En...... als...

De auto nu eens jouw lichaam was en de bestuurder je Geest.

De zoon van de lease maatschappij: Jezus

De zoon van de concurrent: de Duivel

Zelf in te vullen.....: Zelf in te vullen blijft.........

De botsingen etc.: Problemen, ziektes, etc zijn

Wie zou je dan kiezen?

Kies dus bewust!

Uit mijn blog: http://opnieuwgestart.blogspot.nl/2013/04/lease-auto.html

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus; Bijrijder of Full Control?

In mijn blog Lease auto (zie ook hierboven) geef ik aan dat je een keuze heb om Jezus of Satan als bijrijder te nemen.

Luister: http://www.dehoeksteen.com/images/preken/11-2013/14-11-2013%20Bayless%20Conley.mp3

Bayless Conley vanaf 1:10:30 tot 1:14:30 & lees onderstaand:

Tijdens een dienst vroeg de aanbidding zangeres aan iedereen: " Laat je Jezus als bijrijder in je auto? Of..... geef je Jezus de stuur en geef je Jezus de volledige controle over je leven?"

Er is dus nog een keuze, Jezus Full Control geven, dat is dus net een stapje verder dan bijrijder, je geeft dus het stuur van je leven over aan Jezus en je kiest dus om zelf bijrijder van Jezus te worden.

Wat is het verschil dan tussen Jezus als bijrijder en Jezus als bestuurder van je leven te geven.

Het verschil is vrijheid, vrijheid je heb immers de stuur van je leven los gelaten en aan Jezus.

Laat je Jezus als bijrijder zitten, dan hou je zelf de controle over je leven, dat is niet wat God wenst.

God wenst dat je thuis komt en niet buiten blijft spelen.

Als bestuurder van je leven, ben je altijd gevangenen van je eigen daden, gelukkig kan je dit veranderen door voor Jezus te kiezen. In de eerste plaats kan je Jezus als bijrijder meenemen.

Een goede keuze, Hij helpt je en begeleid je.

Maar..... wil je meer? Dan moet je de controle uit handen geven en voluit voor Jezus kiezen.

Lukas 9:23-24 HTB

23-24 Daarna zei Hij tegen allen die bij Hem waren: "Wie bij Mij wil horen, moet zichzelf volledig onbelangrijk vinden. Hij moet iedere dag zijn kruis dragen en dicht bij Mij blijven. Want wie zijn leven opgeeft voor Mij, zal het redden. Maar wie zijn leven wil vasthouden, zal het verliezen.

(The Message)

23-24 Then he told them what they could expect for themselves: “Anyone who intends to come with me has to let me lead. You’re not in the driver’s seat—I am. Don’t run from suffering; embrace it. Follow me and I’ll show you how. Self-help is no help at all. Self-sacrifice is the way, my way, to finding yourself, your true self.

The Message is duidelijk: "You’re not in the driver’s seat—I am." Jesus is youre driver, the best that a men (or woman) can get!

Hieronder een klein stukje uit http://www.gold4life.org/

Voor een persoon die leefde in de eerste eeuw betekende het kruis maar één ding: De dood, op de meest pijnvolle en vernederende manier iemand ooit had kunnen denken!

Toewijding aan Jezus betekent dagelijks je kruis op nemen en Hem volgen! Het kruisigen van je eigen verlangens, dromen, eigendommen, en je eigen ik, en misschien zelfs het verliezen van je eigen leven!

Het kruisigen van je eigen verlangens, etc is dus Jezus Full control geven. Als je kruis op neemt en Jezus volgt geef je Jezus dus Carte Blanche. Jezus neemt jouw plaats achter het stuur in.

Jij bent Barabas

Maar wist je dat Jezus ieder zijn plaats wil innemen? Echt ieder z'n plaats, wat je ook gedaan heb?

Lucas 23:13-25

25 Hij liet de man gaan die wegens oproer en moord gevangen was gezet en om wiens vrijlating ze hadden gevraagd, en leverde Jezus uit aan hun willekeur.

Barabas was een wreede moordenaar uit de tijd van Jezus. Pilatus lied het volk bepalen wie dood moest....... de wreede moordenaar Barabas of de onschuldige 'koning' Jezus van Nazareth.

Het volk schreeuwde dat Barabas vrij moeste en Jezus moest worden gedood.

Maar waarom, waarom mocht een moordenaar blijven leven en een onschuldige moet dood.

Als zelfs een wreede moordernaar mag blijven leven, dan geld dat zeker voor jou.

Hoe zou jij reageren als jij Barabas was en het volk schreeuwde om jouw vrijlating en dat een onschuldige jouw plaats inneemt?

Het volk wat nu schreeuwt voor jou vrijlating zijn alle christenen, een grote groep (miljoenen) schreeuwen om jouw vrijlating. Bedenk eens wat er door je heen kan gaan als je werkelijk beseft dat miljoenen mensen om jou geven.

En weet je...... dat Jezus graag jou plaats inneemt? Met liefde zelfs!

Je bent een gevangene van je eigen leven, wil je dat blijven? Of mag Jezus jouw plaats innemen?

Durf jij de controle over je leven aan Jezus te geven?

Pak dan je kruis op.

Stap uit je auto en geef het stuur over aan Jezus en ga zelf op de bijrijder stoel zitten.

Geef de sleutels "Controle" aan Jezus

Jezus werd uitgeleverd en Barabas kwam vrij...........Jezus wordt uitgeleverd en JIJ komt vrij!

Uit mijn blog: http://opnieuwgestart.blogspot.nl/2014/ ... ntrol.html

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als leaserijder blijf je altijd zelf verantwoordelijk. Jij hebt je rijbewijs, jij maakt de beslissingen. Het maakt niet uit wie naast je zit, jij moet je kunnen verantwoorden.

Waarom zou je je bijrijder moeten betrekken in de verklaring voor een ongeluk? Daar komt bij dat een degelijke kerel die omslachtig in vergelijkingen antwoord geeft je niet echt helpt, en een gladde jongen hebben ze bij de leasemaatschappij ook al eerder meegemaakt. Dus je kan net zo goed zelf je beslissingen nemen.

Daarnaast zou ik oppassen met snelle jongens en gladde praters. Maar ook een gast die mijn koffie in wijn kan veranderen, zou ik laten liften.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als leaserijder blijf je altijd zelf verantwoordelijk. Jij hebt je rijbewijs, jij maakt de beslissingen. Het maakt niet uit wie naast je zit, jij moet je kunnen verantwoorden.

Waarom zou je je bijrijder moeten betrekken in de verklaring voor een ongeluk? Daar komt bij dat een degelijke kerel die omslachtig in vergelijkingen antwoord geeft je niet echt helpt, en een gladde jongen hebben ze bij de leasemaatschappij ook al eerder meegemaakt. Dus je kan net zo goed zelf je beslissingen nemen.

Daarnaast zou ik oppassen met snelle jongens en gladde praters. Maar ook een gast die mijn koffie in wijn kan veranderen, zou ik laten liften.

Het is een vergelijking over heel je leven.

Je bent zelf verantwoordelijk, maar......... je bijrijder is wel je getuigen en daar gaat het om.

Zo is het ook met je leven. Jezus wil jou getuigen zijn.

En dat is ook de essentie van dit verhaal. Wie wil jij als getuigen? Jezus of .........

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is een vergelijking over heel je leven.

Ik had het ook niet alleen over het besturen.

Je bent zelf verantwoordelijk, maar......... je bijrijder is wel je getuigen en daar gaat het om.

Zo is het ook met je leven. Jezus wil jou getuigen zijn.

Maar wanneer? Wat is de analogie voor het leasebedrijf? God? Maar die ziet alles sowieso, dus daar heb je geen getuige voor nodig. Bovendien is de zoon van het leasebedrijf/God wellicht partijdig.

En dat is ook de essentie van dit verhaal. Wie wil jij als getuigen? Jezus of .........

De essentie is helemaal niet dat jij een getuige wil. Jij wilt een leidende hand. Een inspirator. En helaas kan dat alleen in een package-deal, want je moet je opeens ook verantwoorden voor je daden. Dat zou nog niet zo vervelend zijn als de spelregels duidelijk omschreven staan.

What would Jezus do? vraag je in je onderschrift. Goede vraag. Maar hoe weet jij wat Jezus zou doen? Zijn de geschriften wel duidelijk genoeg en wel een goede afspiegeling van de uitspraken van Jezus? Zijn ze tegenstrijdig en nog wel toepasbaar vandaag? Er is hier wel eens geopperd dat Jezus zijn uitspraken aanpaste aan de kennis en gewoonten van zijn publiek. Dus wat hij eigenlijk vond is ook nog onduidelijk.

Dus wat mij betreft is zeggen dat je Jezus bij je hebt een schijn zekerheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik respecteer je mening, maar neem deze niet over, sorry.

Dat is in ieder geval al wat, maar ik heb nog een vraagje.

Denk je dat er nog tussenwegen zijn in het leven, tussen het kiezen voor Jezus en het kiezen voor de duivel?

Wat denk jezelf? Je hebt in je leven altijd een keuze.

Dus ook van bijrijder.

God heeft ons immers de mogelijkheid gegeven om altijd te kiezen.

Je kan en mag altijd je keuze herzien, maar je bent hier wel zelf verantwoordelijk voor.

Dus (net als de reclame slogan) kies bewust..... je leven lang.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat denk jezelf? Je hebt in je leven altijd een keuze.

Ok,

Dus eigenlijk is je voorbeeld:

Deze Lease maatschappij geeft je een willekeurige auto, m.a.w. alles van een Smart t/m een Ferrari

Je krijgt de de keuze om een bijrijder te nemen namelijk:

1: Iemand die zegt de leasemaatschappij te vertegenwoordigen en een hele partij extra regels introduceert waarvan hij zegt dat de leasemaatschappij die ook hanteert. Daar zitten ook wat rare regels bij, zoals het nooit voorrang verlenen aan kleine auto's omdat die eigenlijk niet op de weg horen te zijn. Hieraan niet voldoen betekent ook een boete, zegt deze persoon.

2: Een gladde prater die je wellicht goed kan verdedigen, maar die je wellicht ook verlokt tot hard rijden.

3: Je eigen gezonde verstand van wat goed verantwoord rijden is. Eventueel kies je een goede vriend die je af en toe helpt.

Sorry dat ik hier zo op inga, maar met je voorbeeld probeer je mensen te overtuigen van de correctheid van je geloof, door naar mijn inziens wel een hele gebrekkige voorstelling van zaken te geven. En ze enorm te sturen met keuzes als "my way, wrong way, right way".

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat denk jezelf? Je hebt in je leven altijd een keuze.

Ok,

Dus eigenlijk is je voorbeeld:

Deze Lease maatschappij geeft je een willekeurige auto, m.a.w. alles van een Smart t/m een Ferrari

Je krijgt de de keuze om een bijrijder te nemen namelijk:

1: Iemand die zegt de leasemaatschappij te vertegenwoordigen en een hele partij extra regels introduceert waarvan hij zegt dat de leasemaatschappij die ook hanteert. Daar zitten ook wat rare regels bij, zoals het nooit voorrang verlenen aan kleine auto's omdat die eigenlijk niet op de weg horen te zijn. Hieraan niet voldoen betekent ook een boete, zegt deze persoon.

2: Een gladde prater die je wellicht goed kan verdedigen, maar die je wellicht ook verlokt tot hard rijden.

3: Je eigen gezonde verstand van wat goed verantwoord rijden is. Eventueel kies je een goede vriend die je af en toe helpt.

Sorry dat ik hier zo op inga, maar met je voorbeeld probeer je mensen te overtuigen van de correctheid van je geloof, door naar mijn inziens wel een hele gebrekkige voorstelling van zaken te geven. En ze enorm te sturen met keuzes als "my way, wrong way, right way".

Nee mijn voorbeeld is niet zoals jij punt 1 schetst.

1: Iemand die zegt de leasemaatschappij te vertegenwoordigen en een hele partij extra regels introduceert waarvan hij zegt dat de leasemaatschappij die ook hanteert. Daar zitten ook wat rare regels bij, zoals het nooit voorrang verlenen aan kleine auto's omdat die eigenlijk niet op de weg horen te zijn. Hieraan niet voldoen betekent ook een boete, zegt deze persoon.

Maar:

Iemand die de leasemaatschappij vertegenwoordigd, wel regeltjes maar geen zware boete als je deze overtreed, zolang je beseft wat je fout doet en deze fout probeert te verbeteren en van te leren. Zodat je steeds beter gaat rijden.

Voorrang verlenen wanneer je behoort voorrang te verlenen, dus geen gevaarlijke situaties creëren hoort hierbij.

Ieder auto mag op de weg zijn en er ook zijn. ongeacht zijn bijrijder. En hier ga je met respect mee om.

Punt 2 komt in de buurt met mijn voorbeeld.

Punt 3: Inderdaad je eigen gezond verstand, maar ben je daar toe wel in staat?

Zijn wij (mensen) hier wel toe in staat?

Een goede vriend er bij??? Nee die keuze is er niet. (Kies je voor de ander dan de zoon van de lease maatschappij, dan kies je automatisch voor de gladjanus

Het is altijd goed of fout en niet een beetje.

Dus punt 3 is voor de mens eigenlijk, naar mijn mening niet echt mogelijk.

Je kiest dan namelijk toch te gauw voor de gladjanus, die is voor de mens toch te verleidelijk. En gezond verstand? ...... Dan kies je voor optie 1 (mijn optie 1).

Maak zelf maar je keuze.

Ieder is hier vrij in.

Ik kies voor optie 1 (Jezus)

Link naar bericht
Deel via andere websites

We zijn al een heel stuk opgeschoven, maar we zijn het nog niet helemaal eens.

Iemand die de leasemaatschappij vertegenwoordigd, wel regeltjes maar geen zware boete als je deze overtreed, zolang je beseft wat je fout doet en deze fout probeert te verbeteren en van te leren. Zodat je steeds beter gaat rijden.

Voorrang verlenen wanneer je behoort voorrang te verlenen, dus geen gevaarlijke situaties creëren hoort hierbij.

Ieder auto mag op de weg zijn en er ook zijn. ongeacht zijn bijrijder. En hier ga je met respect mee om.

Er lopen een heleboel mensen rond die allemaal zeggen dat ze vertegenwoordiger zijn van de leasemaatschappij. Ze hanteren verschillende regels die elkaar ook uitsluiten en dat maakt dat ze niet allemaal gelijk kunnen hebben. Zo zegt één groep dat je niet op vrijdag mag rijden, een ander zegt niet op zaterdag, en de laatste groep niet op zondag. Die laatste groep heeft weer een sub-groepje die zegt dat je wel op zondag mag rijden, maar wel altijd 20 km/h langzamer dan op ander dagen. Aangezien we niet vooraf kunnen controleren welke vertegenwoordigers de echte zijn, moeten we ervoor oppassen dat we een verkeerde in de auto krijgen. Er is zelfs een groep dat er helemaal geen controle is bij het inleveren van de auto. Dus ik blijf bij de constructie "Iemand die zegt de leasemaatschappij te vertegenwoordigen".

Verschillende van de groepen vertegenwoordigers hebben toch merkwaardige regels. Bij sommige mag je alleen de weg op als je een speciale strik om de motorkap doet. Iedere auto mag de weg op, maar roze auto's mogen dat alleen na zonsondergang doen. Zolang niemand maar ziet dat ze roze zijn. Er is een garage die een bijzondere methode heeft om de wielen van je auto uit te lijnen, maar die mag niet gebruikt worden. Er wordt gezegd dat het niet van de leasemaatschappij mag, maar dit is nergens in de voorwaarden terug te vinden. Er is ook een groepje die wil dat je geen riem om doet en de airbags uitschakelt. De leasemaatschappij zal volgens hun wel voor je zorgen.

Dankzij protesten van de bestuurders, zijn alle groepen, op kleine uitzonderingen na, het erover eens dat je auto's van andere leasemaatschappijen niet gelijk naar de sloop stuurt. Gelukkig heeft gezond verstand hier gezegen viert.

Maar jij ondermijnt gelijk het gezond verstand. Terwijl ik denk dat mensen op basis van hun rijopleiding heel goed kunnen beslissen wanneer ze goed of fout zitten. Dat ze daar geen vertegenwoordiger of gladjanus voor nodig hebben, hooguit eens de hulp van een vriend.

Maar de originele optie 1 is uitgesloten. De volgelingen van Jezus wachten op de wederkomst. Gelukkig voor ze is die aangekondigd, maar helaas nog niet ingepland. Dus kiezen voor optie 1 is de auto ophalen en wachten totdat Hij komt. Hele grote kans dat je de auto ongebruikt in moet leveren.

Leuk zo'n analogie. Doet denken aan de Gates vs Ford anekdote.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hoeft niet te luisteren naar mensen die rond lopen en verkondigen dat zij de zoon zijn.

Of volgen van allerlei

Nee. Kies voor Jezus, laat Hem in je hart wonen en betrek Hem bij al je keuzes.

Want:

Johannes 14:6 (HTB)

6 "Ik ben de weg, de waarheid en het leven", antwoordde Jezus, "Ik ben de enige weg tot de Vader.

John 14:6 (NIV)

6 Jesus answered, “I am the way and the truth and the life. No one comes to the Father except through me.

Kies dus voor de weg, de waarheid en het leven.

Jezus wil nu al in je hart wonen, je hoeft niet te wachten totdat Hij (Fysiek) komt.

Hij is er nu al, je hoeft het alleen maar te accepteren.

Betrek Jezus bij elke Keuze (middels gebed), stel jezelf de vraag bij (ingewikkelde) situaties: "W.W.J.D.?

Johannes is duidelijk en waar.

Dat is dus optie 1 (Dat is dus gezond verstand gebruiken, kiezen voor optie 1: Jezus)

Is dit nog te ingewikkeld voor je?

Stap dan eens binnen bij een kerk en leg jouw vragen daar eens voor. Wellicht begrijp je dan wel: Wat Jezus met Jou wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap jullie beiden wel. En denk dat jullie beiden n beetje gelijk hebben.

Reckless benadrukt vooral een echte, bovennatuurlijke relatie met Jezus. Waarbij de Heilige Geest je leidt. Ik geloof daar wel in, Bonjour ws niet.

Maar dan moet ik toch Bonjour gelijk geven dat er velen zijn die zeggen Jezus te vertegenwoordigen, en vol van de Heilige Geest, en toch elkaar tegenspreken. Bijvoorbeeld over roze auto's idd.

En wat ik ook n moeilijk punt vindt is dat Reckless aangeeft dat optie 3 niet werkt. Waarbij ik dan meen te bespeuren dat optie 1 en 3 mutually exclusive zijn. Dus dat bijv een atheïst die zijn hele leven de armen voedt en dat met n groep vrienden doet, blijkbaar toch voor de gladjanus kiest. Ik weet niet of je dat zo ziet Reckless maar ik denk persoonlijk dat die atheïst voor optieb1 kiest. Ik geloof eigenlijk niet dat optie 3 bestaat. Je zegt het zelf al: er is alleen goed of slecht.

En verder Reckless je geeft aan dat je niet naar andere mensen hoeft te luisteren, maar zo werkt het in de praktijk niet. Als gelovigen binnen en buiten het kerkgebouw onderricht je elkaar. Je komt binnen je grloofsgroep al gauw mensen met andere interpretaties dan je eigen tegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Johannes is duidelijk en waar.

Dat is een leuke stelling. Kan je hem bewijzen? Ik denk het niet. Je zult 2 dingen moeten bewijzen, namelijk dat Jezus dit daadwerkelijk gezegd heeft en dat Jezus de waarheid gesproken heeft. Jij valt terug op je dogma's. Maar om nu op grond van dogma's zeggen dat je overtuiging de waarheid is?

Dat is als een autoverkoper die een tweedehands wrak probeert aan te smeren. Als er maar een koper is die de verkooppraatjes niet doorziet is het leuk.

W.W.J.D? Wat vindt Jezus van de Zwarte Piet discussie? Daar kom je niet uit. Al eeuwen zeggen mensen dat ze door Jezus laten leiden, terwijl ze de meest uiteenlopende handelingen doen. Je kan wel een stelling nemen in de Zwarte Piet discussie en die op grond van uitspraken in de Bijbel motiveren, maar de andere stelling is ook verdedigbaar. En dat is dan op grond van verzen uit de Bijbel, en dat is niet gelijk aan een verdediging op grond van uitspraken van Jezus, want we kunnen niet met zekerheid zeggen wat Jezus echt gezegd heeft.

Het is helemaal niet ingewikkeld voor mij. Ik heb een hele eenvoudige visie over het hele gebeuren rond Jezus. Maar wellicht is dat te ingewikkeld voor jou. Toch is het heel simpel en opeens vallen alle puzzelstukjes op zijn plaats. Geen kerk die die stukjes weer uit elkaar krijgt.

Ik snap Reckless ook wel. Voor hem/haar is alles eenvoudig, zolang je niet de verkeerde vragen gesteld krijgt. Dus moet het wel heel vreemd zijn dat anderen zich storen aan dit soort verhaaltjes over leasemaatschappijen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik snap jullie beiden wel. En denk dat jullie beiden n beetje gelijk hebben.

Reckless benadrukt vooral een echte, bovennatuurlijke relatie met Jezus. Waarbij de Heilige Geest je leidt. Ik geloof daar wel in, Bonjour ws niet.

Maar dan moet ik toch Bonjour gelijk geven dat er velen zijn die zeggen Jezus te vertegenwoordigen, en vol van de Heilige Geest, en toch elkaar tegenspreken. Bijvoorbeeld over roze auto's idd.

En wat ik ook n moeilijk punt vindt is dat Reckless aangeeft dat optie 3 niet werkt. Waarbij ik dan meen te bespeuren dat optie 1 en 3 mutually exclusive zijn. Dus dat bijv een atheïst die zijn hele leven de armen voedt en dat met n groep vrienden doet, blijkbaar toch voor de gladjanus kiest. Ik weet niet of je dat zo ziet Reckless maar ik denk persoonlijk dat die atheïst voor optieb1 kiest. Ik geloof eigenlijk niet dat optie 3 bestaat. Je zegt het zelf al: er is alleen goed of slecht.

En verder Reckless je geeft aan dat je niet naar andere mensen hoeft te luisteren, maar zo werkt het in de praktijk niet. Als gelovigen binnen en buiten het kerkgebouw onderricht je elkaar. Je komt binnen je grloofsgroep al gauw mensen met andere interpretaties dan je eigen tegen.

Het klopt, het gaat om de bovennatuurlijke relatie met God, via de Heilige Geest door voor Jezus te kiezen.

(De auto in mijn voorbeeld is je lichaam, zoals iedereen weet ben je meer dan alleen een lichaam. Het bovennatuurlijke doet immers ook mee in je leven.)

(Kijk over een atheïst die heel zijn leven het goede doet kan ik niet oordelen, ik kan ook niet over jullie oordelen, dat is immers aan God.)

Naar andere mensen luisteren, doe je automatisch, maar blijf dicht bij Jezus, iedereen heeft andere interpretaties ook op het forum, we zijn immers allemaal anders en uniek.

Maar communiceren is o zo moeilijk, goed duidelijk je verhaal verwoorden, het komt toch vaak anders over dan je bedoeld.

Sommige nemen iets letterlijk en een ander iets figuurlijk (of een combinatie) en ook vaak vanuit eigen visie en standpunt.

Dat is ook goed.

En je hoeft het niet eens te zijn met iemand (Dat bedoelde ik) je hoeft dan niet te luisteren.

Het is ook zo dat je altijd mensen heb die je verhaal begrijpen en mensen die je verhaal niet begrijpen. En helaas ook mensen die je verhaal (vaak vanwege een persoonlijke standpunt) niet willen begrijpen. Dit is gewoon heel normaal.

Echt goed luisteren is complexer en moeilijker dan de meeste mensen beseffen, luisteren doe je niet alleen met je oren.

Maar je innerlijke relatie en communicatie (met Jezus, dat gebeurt namelijk innerlijk)is anders dan met mensen, dit is ook op een ander niveau, een persoonlijk niveau. Niet te vergelijken met het wereldse communiceren.

Nogmaals het hele verhaal gaat om je innerlijke relatie met...... je bijrijder.

De auto vertegenwoordigt je lichaam. Ieders lichaam is immers anders en daarmee moet je je hele leven mee doen, of je nu gelooft of niet je zult met dit lichaam je hele leven moeten leven.

In je innerlijke heb je wel een keuze.

En dat probeer ik duidelijk te maken.

Sorry als het niet duidelijk genoeg is, maar dit beeld kreeg ik via de Heilige Geest binnen, zoals ook Bayless Conley via de Heilige Geest zijn preken kan vertellen.

(http://www.dehoeksteen.com/images/preken/11-2013/14-11-2013%20Bayless%20Conley.mp3)

En duidelijker als dit kan ik het echt niet maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
maar blijf dicht bij Jezus,

Ik heb geprobeerd je te laten zien dat dit helemaal niet kan. Helaas ga je daar niet op in.

Dat zijn verschillende visies, wij verschillen van visie dat is duidelijk. En.... ook niet erg.

We zijn immers allemaal verschillend, maar toch ook uniek.

Groetjes en bedankt voor je reactie en het delen van jouw visie; Bonjour.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid