Spring naar bijdragen

Waarom praat God niet met ons direct


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zit momenteel in een wat lastige tijd van twijfel.En in deze tijd heb ik twee vragen gekregen die ik niet zo goed kan beantwoorden.

vraag 1:

Waarom praat God niet met ons door middel van een te horen stem?

Is dit omdat we door de zondeval gescheiden zijn van zijn directe aanwezigheid?

vraag 2:

Waarom werkt vragen om een teken niet?

Ik ben erg geholpen met jullie interpretaties hiervan.

Alvast bedankt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Sleutel, ik zelf denk dat wij mensen God teveel als mens zien. Wellicht in de hand geholpen door n beperkt voorstellingsvermogen en de Bijbelpassage over 'in Zijn evenbeeld'. Ik denk dat God veel te woest, groots, machtig en onbegrijpbaar is (en dat we Hem alleen kunnen kennen als het Goede en, nog intiemer, via Jezus). God is het universum, de leeuw, de olifant, de amoebe, de bacterie, de zon, de regendruppel, Hij is overal. Ik denk eerlijk gezegd dat sommige christenen Hem te veel als een persoonlijke, continue ingrijpende en continue pratende God zien. Hij praat wel continue, maar niet in menselijke zinnen. Hij is er wel continue maar acteert niet continue, Hij grijpt niet continue in, we hebben veel meer verantwoording en vrijheid dan we zouden willen.

warningM.pngAdmod note:
Aangepast i.v.m. reactie op een verwijderd bericht.
Link naar bericht
Deel via andere websites
vraag 1:

Waarom praat God niet met ons door middel van een te horen stem?

Is dit omdat we door de zondeval gescheiden zijn van zijn directe aanwezigheid?

Ik vraag me af of wij de stem van God zouden kunnen verdragen. Als God in de Bijbel direct spreekt zijn mensen vaak (letterlijk) overdonderd. God spreekt door de Bijbel, door christenen om je heen, door je dominee, door gedachten die binnenkomen als je bidt.

vraag 2:

Waarom werkt vragen om een teken niet?

Wat heb je geprobeerd? God is geen antwoordmachine. Ik moet zelf altijd denken aan Abraham. Het lijkt alsof God heel vaak bij hem op bezoek komt of met hem spreekt. Maar als je tussen de regels door kijkt zie je dat er soms jaren tussen zitten, waarin Abraham op zichzelf was aangewezen. God zal een teken geven als Hij dat nodig vindt. Het kan zijn dat Hij je nu vraagt te geloven, te vertrouwen op Zijn beloften.

Ik ben erg geholpen met jullie interpretaties hiervan.

Alvast bedankt!

Graag gedaan, ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik herken er ook wel wat van. Ik denk dat twijfel niet verkeerd is, en het ook goed is die vragen bij God neer te leggen in gebed. Dan kan het juist zijn dat je op een verrassende manier een teken krijgt. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er zijn toch veel christenen die dat wel geloven, dat God tot iedere gelovige spreekt. Door een teken of een droom, een Bijbeltekst of een preek, zelfs door hedendaagse (persoonlijke) profetieën. Hoe zit dat dan precies?

Veel christenen hebben ze zelfde ervaring dat wanneer je gebeurtenissen in je leven overdenkt, al dan niet in combinatie met gebed, dat je tot inzichten komt, waarvan je zelf overtuigt bent dat je ze niet zelf hebt bedacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid