Spring naar bijdragen

Een schunnige gamenaam (gamertag)


Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb al gepost op dit forum maar pas 1 keer dus ik zal beginnen met mezelf voorstellen. Ik ben Danny woonachtig in capelle a/d ijssel en 33 jaar.

Mijn vraag gaat over mijn game account op xbox. Die is namelijk "BasedKut". Nu heeft xbox deze zelf voor mij aangemaakt en veranderen kost ongeveer 10 euro. Ik heb de naam dus niet zelf verzonnen. Ik gebruik de naam al bijna twee jaar maar de laatste tijd begin ik er dubbele gevoelens bij te krijgen. Ik zit veel online en kinderen kunnen dus ook het woord kut in mijn naam zien. En door het uitspreken van mijn naam hebben ze direct al door mij een slecht woord gezegd. Het lijkt me niet dat God dit echt een geslaagd iets zal vinden. Maar wat moet ik nu doen. Al mijn accounts staan op deze naam aangesloten en veranderen zou betekenen dat ik dagenlang bezig ben: twitter facebook, twitch, youtube, mail, snapchat, mijn webpagina. Echt alles. Maar toch zit ik erover te denken om mijn naam te veranderen in DUNSTAN, dit is mijn doopnaam. Maar ik speel call of duty en dan krijg je dus weer het probleem dat je te pas en te onpas uitgemaakt word van alles, en dan word er door mijn toedoen constant een heilige uitgescholden. Het lijkt een stom probleem maar ik heb geen zin om straks naar de hel te gaan vanwege een gamer naam. Heeft iemand tips voor mijn probleem?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vroeg of laat worden ze toch wel blootgesteld aan dit soort taal, en een "vies woord" is niet zo erg denk ik, zolang je maar duidelijk maakt dat het ook een woord is dat je niet moet gebruiken (maar als vader snap je dat natuurlijk gewoon). Als je CoD speelt zien ze dat mensen worden neergeschoten, daarvan heb je ook niet veel moeite dat je kinderen het zien, dus... Je moet het zelf weten. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, om naar de hel te gaan heb je wel meer op je kerfstok nodig dan een gamersnaam hoor. ;)

Wel vreemd trouwens dat je niet zelf je gamersnaam kon uitzoeken. Echter, in het Engels heeft het betreffende woord echter niet dezelfde betekenis als in het Nederlands. Zie bijvoorbeeld de Amerikaanse christelijke rockband Kutless. Voor Microsoft is BasedKut waarschijnlijk dus geen aanstootgevende naam.

Als je dus vooral Engelstalige gamers tegenkomt, dan zullen zij zich daar niet zo aan storen. Alleen bij Nederlandse gamers kun je inderdaad gefronste wenkbrauwen tegenkomen, maar ook zij zien denk ik wel dat het duidelijk een Engelse naam is en dat het woord dus een andere betekenis zal hebben.

Als je je er echter toch aan stoort, dan rest je inderdaad niet anders dan je username te veranderen. Het kost wat geld en ook wat tijd, maar het resultaat is wel blijvend. Liever een paar dagen of weken extra werk dan nog een paar jaar een knagend geweten, toch? ;)

Overigens, als er blijkbaar zoveel gescholden wordt op de servers en fora waar jij komt, dat je zelfs niet de naam van een heilige wil aannemen, dan kun je je natuurlijk ook afvragen of je daar wel echt thuis bent.

Er zijn namelijk ook gamecommunities waar men niet zoveel scheldt en waar het er wat volwassener aan toegaat. Ik bedoel, je moet toch in alle vrijheid een mooie naam kunnen gebruiken zonder dat iedereen meteen begint te schelden of wat dan ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nou, om naar de hel te gaan heb je wel meer op je kerfstok nodig dan een gamersnaam hoor. ;)

Wel vreemd trouwens dat je niet zelf je gamersnaam kon uitzoeken. Echter, in het Engels heeft het betreffende woord echter niet dezelfde betekenis als in het Nederlands. Zie bijvoorbeeld de Amerikaanse christelijke rockband Kutless. Voor Microsoft is BasedKut waarschijnlijk dus geen aanstootgevende naam.

Als je dus vooral Engelstalige gamers tegenkomt, dan zullen zij zich daar niet zo aan storen. Alleen bij Nederlandse gamers kun je inderdaad gefronste wenkbrauwen tegenkomen, maar ook zij zien denk ik wel dat het duidelijk een Engelse naam is en dat het woord dus een andere betekenis zal hebben.

Als je je er echter toch aan stoort, dan rest je inderdaad niet anders dan je username te veranderen. Het kost wat geld en ook wat tijd, maar het resultaat is wel blijvend. Liever een paar dagen of weken extra werk dan nog een paar jaar een knagend geweten, toch? ;)

Overigens, als er blijkbaar zoveel gescholden wordt op de servers en fora waar jij komt, dat je zelfs niet de naam van een heilige wil aannemen, dan kun je je natuurlijk ook afvragen of je daar wel echt thuis bent.

Er zijn namelijk ook gamecommunities waar men niet zoveel scheldt en waar het er wat volwassener aan toegaat. Ik bedoel, je moet toch in alle vrijheid een mooie naam kunnen gebruiken zonder dat iedereen meteen begint te schelden of wat dan ook.

Bedankt voor je antwoord. Het is zo dat ik de naam al een keer veranderd had vandaar, een tweede keer kost geld.

En met schelden op de gamechat bedoel ik meer dat je dan gaat krijgen van "Dunstan is echt een klootzak" als je wint bijvoorbeeld, dat soort dingen. En ik maak nu toevallig live streams in het nederlands. Maar er is ook nog een andere reden, en hoe hypocriet dat ook eigenlijk is, besef ik me net, denk ik dat het daarom ook verstandiger is om de naam te veranderen. Het is namelijk zo dat je vrij snel gesponsord wordt op twitch als je een aantal kijkers hebt. En ik ben bang dat bijvoorbeeld een kinderbueno mij niet gaat sponseren door de naam. Dus als ik alle aspecten bekijk lijkt het me verstandiger om een geheel andere naam te gaan gebruiken. Maar heel erg bedankt voor het advies.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid