Spring naar bijdragen

Opstartproblemen


Aanbevolen berichten

Zijn hier nog nerds actief?

Ik heb problemen met mijn computer. Op een gegeven moment werd hij redelijk plotseling verschrikkelijk traag, zo dat het het wel een kwartier of langer duurde voor Windows was opgestart. Een vriend van mij heeft er aan gesleuteld maar dat mocht niet baten. Op een gegeven moment was ik het zat en heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd. Dat leek te werken. Even dan, want al gauw had hij momenten dat hij leek te blokkeren. Dan was er steeds hetzelfde ratelgeluidje, alsof hij iets niet of met moeite kon laden. Eerst deed hij het dan nog wel, maar nu lijkt het of ik terug bij af ben. :(

Ik ben bang dat ik toch echt een hardware probleem heb, en dan mijn processor of moederbord op zijn laatste benen loopt. :'(

Iemand nog tips die me zouden kunnen helpen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

De symptonen wijzen inderdaad op harde schijfproblemen. Bij de verse installatie worden de kapotte sectoren als slecht gemarkeerd en heb je even geen last maar aangezien de schijf steeds slechter wordt krijg je heel veel retries om een kapotte sector te lezen of te schrijven en raak je ook steeds meer data kwijt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je je kast openschroeft en je oor bij de hardeschijf houdt, hoor je dan een tikkend geluid? Zo ja, HDD kaduuk.

Zo nee, kan je eens wat benchmarks uitproberen om je diskperformance eens te testen. Heb je trouwens een HDD of een SSD?

en wat Michiel zegt, gelijk backupje maken van de bestanden die je niet wilt missen. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben bang dat hij al verloren is. Ik probeer het nu met een andere harde schijf en als dat lukt kan ik later misschien de oude HD aansluiten en bestanden overzetten. Heel veel tak III niet kwijt overigens, ik heb behoorlijk wat dingen in mijn dropbox staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sorry voor de autocorrect. De andere schijf lijkt goed te werken. Zit alleen nog met een klein probleem dat het me niet goed lukt de juiste resolutie in te stellen. Mijn monitor is namelijk geschikt voor 1920x1080 maar momenteel draai ik 'm op 1280x1024. Volgens het internet moet ik een DVI kabel hebben of ingewikkelde dingen doen. Ik heb nu overigens een VGA kabel aangesloten op een DVI aansluiting. Eerder is het een vriend van mij wel goed gelukt. Ik weet alleen niet zo goed wat ik moet doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid