Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

ER zij twee tips die ik heb:

1. maak een planning/verhaallijn die je schematisch uitwerkt. Een geraamte zeg maar waar je later het vlees aanhangt.

2. Elke dag een beetje eraan werken. Probeer een vast aantal woorden minimaal te schrijven (100, 200, 500), zelfs als je er geen zin in hebt. Misschien is het tevergeefs, maar ik heb zo mijn eerste boek geschreven en ben nu bijna klaar met mijn tweede.

Link naar bericht
Deel via andere websites
ER zij twee tips die ik heb:

1. maak een planning/verhaallijn die je schematisch uitwerkt. Een geraamte zeg maar waar je later het vlees aanhangt.

2. Elke dag een beetje eraan werken. Probeer een vast aantal woorden minimaal te schrijven (100, 200, 500), zelfs als je er geen zin in hebt. Misschien is het tevergeefs, maar ik heb zo mijn eerste boek geschreven en ben nu bijna klaar met mijn tweede.

Even off- topic, maar wat voor boek heb je geschreven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik schrijf graag in me vrije tijd,vandaar dat ik ook enkele forums bezichtig.

maar ik heb er zeerste moeite mee goeie stukken te schrijven iemand tips of trucs?

Hey,

Dit is nogal een brede vraag. Schrijf je al wel eens wat, en zo ja, wat? Wat wil je precies schrijven (artikel, boek? Fictie of non-fictie? Betoog of beschouwend? Enz.)? Waar heb je moeite mee?

Misschien is het wat om workshops of cursussen te volgen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thanks! allemaal bedank voor de reacties, ik probeer vooral beter te schrijven op forums dus ik weet niet wat ik ga schrijven,ik kom van alles tegen.

Na een paar waarschuwingen op forums is het me wel duidelijk dat u Heer wilt dat ik beter leer schrijven.

Toen ik in psychoses zat schreef ik zonder moeite boeken vol nu heb ik er meer moeite mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Thanks! allemaal bedank voor de reacties, ik probeer vooral beter te schrijven op forums dus ik weet niet wat ik ga schrijven,ik kom van alles tegen.

Na een paar waarschuwingen op forums is het me wel duidelijk dat u Heer wilt dat ik beter leer schrijven.

Toen ik in psychoses zat schreef ik zonder moeite boeken vol nu heb ik er meer moeite mee.

Wat voor teksten schreef je toen :)?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Thanks! allemaal bedank voor de reacties, ik probeer vooral beter te schrijven op forums dus ik weet niet wat ik ga schrijven,ik kom van alles tegen.

Na een paar waarschuwingen op forums is het me wel duidelijk dat u Heer wilt dat ik beter leer schrijven.

Toen ik in psychoses zat schreef ik zonder moeite boeken vol nu heb ik er meer moeite mee.

Je zegt het goed: niet 'uw Heer'; maar 'u heer'. :D

Laat je niet in de maling nemen; een forum wil helemaal niet veel kwaliteit, want dat kost de lezers teveel energie en verhoogt de wegclickfactor. Maar bagger is sympathiek. Gebruik dat liever bewust, en maak er je handelsmerk van. Is principieel net als moderne kunst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Thanks! allemaal bedank voor de reacties, ik probeer vooral beter te schrijven op forums dus ik weet niet wat ik ga schrijven,ik kom van alles tegen.

Na een paar waarschuwingen op forums is het me wel duidelijk dat u Heer wilt dat ik beter leer schrijven.

Toen ik in psychoses zat schreef ik zonder moeite boeken vol nu heb ik er meer moeite mee.

Je zegt het goed: niet 'uw Heer'; maar 'u heer'. :D

Laat je niet in de maling nemen; een forum wil helemaal niet veel kwaliteit, want dat kost de lezers teveel energie en verhoogt de wegclickfactor. Maar bagger is sympathiek. Gebruik dat liever bewust, en maak er je handelsmerk van. Is principieel net als moderne kunst.

Dit voorbeeld gaat ergens anders over, namelijk lange teksten toch?

Pain2hands bedoelt zijn zinsbouw.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Thanks! allemaal bedank voor de reacties, ik probeer vooral beter te schrijven op forums dus ik weet niet wat ik ga schrijven,ik kom van alles tegen.

Na een paar waarschuwingen op forums is het me wel duidelijk dat u Heer wilt dat ik beter leer schrijven.

Toen ik in psychoses zat schreef ik zonder moeite boeken vol nu heb ik er meer moeite mee.

Je zegt het goed: niet 'uw Heer'; maar 'u heer'. :D

Dit vind ik nogal flauw.

Goed schrijven gaat niet over dit soort muggenzifterij over spelling, daar zou ik me in de eerste plaats niet op focussen (want geloof me: drie kwart van de forummers maken daar fouten in). Wat in het algemeen goed is om op te letten:

- Gebruik punten, komma's en hoofdletters. Anders is het heel moeilijk te lezen.

- Maak je zinnen niet te lang. Zet regelmatig een punt neer, en begin dan weer een nieuwe zin met een hoofdletter. Klinkt simpel, maar het is heel vervelend om eindeloos lange zinnen te lezen.

- Gebruik simpele woorden. Sommige mensen denken dat ze slim overkomen door hele dure woorden te gebruiken, maar het gevolg is dat veel mensen afhaken bij het lezen van je tekst.

- Less is more. Hoe langer je post, hoe minder kans je hebt dat mensen hem helemaal lezen.

- Gebruik alinea's en witregels.

- Vraag je steeds af of je oma het zou snappen als ze het zou lezen. Teksten moeten makkelijk zijn, anders haken mensen al snel af.

- Leg uit! Als je je mening geeft, leg uit wat je bedoelt en beargumenteer. Dus niet: "Ik vind de muziek van Michael Jackson leuk." Maar: "Ik vind de muziek van Michael Jackson leuk. Het is zo lekker swingend, en ik houd ervan om op te dansen. Bovendien zijn zijn melodieën origineel."

Link naar bericht
Deel via andere websites
Thanks! allemaal bedank voor de reacties, ik probeer vooral beter te schrijven op forums dus ik weet niet wat ik ga schrijven,ik kom van alles tegen.

Na een paar waarschuwingen op forums is het me wel duidelijk dat u Heer wilt dat ik beter leer schrijven.

Toen ik in psychoses zat schreef ik zonder moeite boeken vol nu heb ik er meer moeite mee.

Hoi,

Ik schrijf zelf een blog (zie de link bij mijn forum profiel).

Ik ben zelf geen echte schrijver, de ene keer lukt het en de andere keer weer niet.

Maar ik doe het om God te eren en er zelf weer van te leren.

Mij is verteld dat het belangrijk is dat je het kort houd, zodat het leesbaar blijft en mensen niet afhaken omdat het een lap tekst is.

Maar succes!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid