Spring naar bijdragen

Verlangens bij Gods troon leggen.


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb al een tijdje last van eenzame en depressieve gevoelens. Ik heb bepaalde verlangens in mijn leven die op het moment niet in mijn leven zijn, en mijn leven voelt ontzettend leeg. Ik wil bijvoorbeeld erg graag iets doen met tieners, bijvoorbeeld een leiding zijn op een christelijke tienergroep. Maar ik wil me niet 'opdringen' en ik wil hier dan voor gevraagd worden, dan weet ik ook dat het Gods leiding was. Daarnaast verlang ik naar meer intens contact met mede christelijke jongeren. (ik ben 21)

Nu vraag ik me af of dit niet enorm egoïstisch is. Want ik heb God, dan heb ik toch alles wat ik nodig heb? Maar aan de andere kant, God heeft mij gemaakt met mijn verlangens. Ik ben een mens die ook op aarde behoefte heeft aan contact met anderen en aan een zinvolle invulling van mijn leven. Anders wordt mijn leven wel heel erg moeilijk. Ik huil elke dag omdat ik me zo somber en beroerd voel.

Het is een constante tweestrijd. Ik heb nu mijn verlangens voor Gods troon gelegd en wil ze laten rusten. God kent mijn verlangens en ik heb ze aan Hem gegeven, mijn hele leven heb ik in Zijn handen gelegd. mag ik er nu van uit gaan dat Hij er wat mee gaat doen? Mag ik er vanuit gaan dat God de leiding zal nemen over mijn leven? Dat Hij een plan heeft met mijn leven?

Zo gaat het echt niet verder.. Ik wil een zegen kunnen zijn voor andere mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo,

Ik heb al een tijdje last van eenzame en depressieve gevoelens. Ik heb bepaalde verlangens in mijn leven die op het moment niet in mijn leven zijn, en mijn leven voelt ontzettend leeg. Ik wil bijvoorbeeld erg graag iets doen met tieners, bijvoorbeeld een leiding zijn op een christelijke tienergroep. Maar ik wil me niet 'opdringen' en ik wil hier dan voor gevraagd worden, dan weet ik ook dat het Gods leiding was. Daarnaast verlang ik naar meer intens contact met mede christelijke jongeren. (ik ben 21)

Nu vraag ik me af of dit niet enorm egoïstisch is. Want ik heb God, dan heb ik toch alles wat ik nodig heb? Maar aan de andere kant, God heeft mij gemaakt met mijn verlangens. Ik ben een mens die ook op aarde behoefte heeft aan contact met anderen en aan een zinvolle invulling van mijn leven. Anders wordt mijn leven wel heel erg moeilijk. Ik huil elke dag omdat ik me zo somber en beroerd voel.

Het is een constante tweestrijd. Ik heb nu mijn verlangens voor Gods troon gelegd en wil ze laten rusten. God kent mijn verlangens en ik heb ze aan Hem gegeven, mijn hele leven heb ik in Zijn handen gelegd. mag ik er nu van uit gaan dat Hij er wat mee gaat doen? Mag ik er vanuit gaan dat God de leiding zal nemen over mijn leven? Dat Hij een plan heeft met mijn leven?

Zo gaat het echt niet verder.. Ik wil een zegen kunnen zijn voor andere mensen.

Niemand zal je op je 21 ste steeds bij het handje gaan nemen en gaan raden wat je nu eigenlijk wil. Je zult echt zelf wat actie moeten gaan ondernemen om verder te komen, je wilt zin geven aan het leven toch, pak die telefoon en ga je aanmelden voor die groepsleider ofzo iets, dat kun je vanavond nog doen.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Pinkiepink,

vervelend voor je dat je je zo voelt. Ik hoop dat je er met iemand dichtbij over kunt spreken? Als je echt het gevoel hebt dat je iemand wil spreken en iemand in je omgeving en je huisarts zijn geen optie, of je wil graag iemand spreken met ervaring én een christelijke achtergrond, dan kun je contact opnemen met Chris.nl Zij kunnen je ook verder helpen als ze merken dat je meer hulp nodig hebt. Je hoeft er in ieder geval niet alleen mee te blijven zitten!

Voor wat betreft je verlangen om met christelijke jongeren te werken: ik zou zeggen maak er wél werk van. Je kunt ook ervaren dat God je geroepen heeft doordat het werk je goed ligt en dat blijkt dat het je goed afgaat. De meeste groepen zijn altijd op zoek naar vrijwilligers, zeker van het enthousiaste soort. Er zijn vaak ook een hele grote diversiteit aan taken en engagement mogelijk, maar dat staat niet altijd op bijvoorbeeld een website uitgemeten.

Mensen zijn sociale wezens, contact met andere mensen en met andere gelovigen ligt aan de basis van ons mens-zijn. Maar ik denk dat je er ook zelf een beetje werk van moet maken om dat te verwezelijken, contact met andere mensen komt helaas niet zomaar aanwaaien. En een zegen zijn voor de mensen om je heen zit soms in kleine dingen die het leven voor anderen nét dat beetje aangenamer maakt. Zoals op de koffie gaan bij je vriendin die je al even niet gezien hebt, of ...

Ik neem je zorgen mee in gebed. Sterkte!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even heel cru, God roept je toch ook niet iedere keer als je naar t toilet moet? Of geeft je iedere zaterdagavond een visioen opdat je de dag erna naar de kerk gaat?

Ik ben er van overtuigd dat God t fantastisch zou vinden als jij Quests advies opvolgt en binnenkort Hem dient in een tienergroep oid. Je hoeft toch niet van God te verwachten dat Hij je specifiek iedere keer gaat roepen om Hem te dienen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

De ervaring leert dat depressie niet helpt in het ondernemen van dingen. Ik raad je wel aan de stap te nemen. Als je uit je cocon komt is dat ook goed voor je (geestelijk) welzijn. God heeft ons niet geschapen om alleen te zijn. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ik ga met Ursa mee en heb het vermoeden dat je moeite hebt met die telefoon op te pakken vanwege je depressieve gevoelens, en zodoende 'smoesjes' zoekt om toch niet zelf die stap te hoeven nemen, het is gewoon een drempel voor je. Maar neem onze aanmoedigingen ter harte en bel zelf! Laat weten dat je graag wil meewerken en praat met ze over wat je voor ze zou kunnen betekenen.

En als je het verlangen hebt om om te gaan met christenen van jouw leeftijd, kun je zelf ook niet ergens bij een leuke jongerenkring terecht?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

God huilt met u u lichaam doet het werk vanzelf,u hoeft alleen voor eten en drinken te zorgen.

dat betekend geld in deze wereld....

Verder hoeft u niets te doen met de zon komt de lach terug,het is moeilijk om te begrijpen maar god weet precies hoe je je voelt hij is alwetend....u heeft allang al geboden,en u bid nog steeds dagelijks ook als u er niet mee bezig bent.

U verlangens zijn allang al gehoord maar je zal er zelf wat voor moeten doen.

regel een god:

god kan maar heel weinig invloed op je hebben thuis op de bank je ontmoet er nooit iemand.

Hij is in stede zeer beperkt en moet met weigerende mensen werken....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 7 months later...
Hallo,

Ik heb al een tijdje last van eenzame en depressieve gevoelens. Ik heb bepaalde verlangens in mijn leven die op het moment niet in mijn leven zijn, en mijn leven voelt ontzettend leeg. Ik wil bijvoorbeeld erg graag iets doen met tieners, bijvoorbeeld een leiding zijn op een christelijke tienergroep.

Hey Pinkiepink

Als je weet wat je wilt, vraag God dan of Hij het wil zegenen, blijf niet wachten op een vraag of een antwoord. Je wordt juist depressief als je niks doet. Stap erop af en vraag het en dan hoor je vanzelf wel of ze je kunnen gebruiken... wie weet zitten zij al heel lang op iemand als jij te wachten, en zoniet.. vraag het dan gewoon ergens anders.. maar blijf niet stilzitten! ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid