Spring naar bijdragen

In een ongelukkige relatie en verliefd


Aanbevolen berichten

Beste mede-forummers,

Ik zit op dit moment in een relatie van 4,5 jaar. We zijn beide belijdende christenen. De laatste paar maanden gaat onze relatie steeds dieper en dieper het dal in. Ik ben totaal niet meer gelukkig.

Ik heb ook al gebeden of onze relatie beter mag gaan, maar tot op heden is dat nog niet gebeurt.

Nu ben ik verliefd op iemand geworden, waarvan ik niet eens weet of hij ook wel op mij verliefd is. Nu weet ik niet meer wat ik moet doen.

Kan iemand mij tips geven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou beginnen met minder bidden en meer met elkaar praten. Of in elk geval dat laatste. Veel huwelijks/relatie problemen zijn daarmee op te lossen. Mijn tip is desnoods om dit te plannen, want anders komt het er niet van. Als hij dit niet wil is het eigenlijk trekken aan een dood paard, want als er maar 1 persoon moeite in de relatie steekt, dan is het hopeloos (tenminste ik denk niet dat daar een gezonde relatie uit voorkomt).

Maak dit gesprek overigens niet te lang, anders ga je in kringetjes redeneren n verval je in verwijten. Gesprekken zijn goed, maar gedoseerd.

Schakel eventueel een professional in. Ik zou eerder een therapeut aanraden dan een priester, maar dat is en blijft jullie keuze.

Een methode om je verliefdheid voor een ander af te zwakken in die persoon zo veel mogelijk te ontwijken. Het is helaas niet heel romantisch, maar verliefdheid is ook gewoon te sturen. Ik denk overigens niet zo dat verliefd worden op een ander per definitie betekent dat je relatie niet goed is.

Een laatste tip is de handdoek in de ring te gooien. Misschien is je relatie gewoon niet (meer) te redden en heb je dit al lang genoeg geprobeerd. Dat is iets waar jij een beter zicht op heb. Persoonlijk vind ik dat een jarenlange relatie wel wat aandacht en investering, voordat je deze stap neemt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat betreft je verliefdheid op de ander, dit zou ik voor nu even in de ijskast zetten.

Je moet eerst weten wat je met je huidige relatie wil, blijven jullie het proberen, hebben jullie dingen uitgepraat, of blijft er nog veel ongezegd? of ben je er al eigenlijk helemaal klaar mee.

persoonlijk ben ik ook van mening dat je na een relatie het beste eerst even een tijdje alleen kan zijn, zodat je zelf weer gelukkig bent en weet wat je wil als je in een nieuwe relatie stapt. anders neem je snel allemaal bagage en gedoe uit je oude relatie mee de nieuwe in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Wat vervelend dat je je zo voelt... Een tip van mij is om er met elkaar over te praten en eventueel met de hulp van iemand anders. Er is niks mis mee om soms hulp te zoeken van een professional zoals www.verrijkjerelaties.nl

Je hoeft je niet te schamen voor je problemen, ik heb hetzelfde mee gemaakt. Wij zijn door de bovenstaande vrouw erg goed geholpen en zijn weer helemaal verliefd geworden op elkaar.

Veel sterkte!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid