Spring naar bijdragen

Komen alleen bekeerde mensen bij God


Aanbevolen berichten

Komen alleen de mensen bij God die in Geloof hun oude slechte natuur belijden en er tegen strijden, het nieuwe testament heeft het over de oude natuur doden.en de goede strijd strijden.

Ik heb heel vaak dingen moeten beleiden en wegdoen en God heeft mij ook van binnen verandert, 2 jaar geleden was ik totaal anders , God heeft mij hart en verlangens verandert .

Link naar bericht
Deel via andere websites
Komen alleen de mensen bij God die in Geloof hun oude slechte natuur belijden en er tegen strijden, het nieuwe testament heeft het over de oude natuur doden.en de goede strijd strijden.

Ik heb heel vaak dingen moeten beleiden en wegdoen en God heeft mij ook van binnen verandert, 2 jaar geleden was ik totaal anders , God heeft mij hart en verlangens verandert .

Als je wordt getrokken, ben je nog niet op de plaats waar je heengetrokken wordt.

1. Het trekken is het eerste, en dat komt van God. Dat hoef je niet zo te voelen, maar is iets van God.

2. Het getrokken voelen is het tweede en dat komt uit je hart.

3. Het erkennen wat het is dat je trekt geeft een basis voor inrichting van je leven. Dat gaat gepaard met belijden, en keuzes maken. Dat is bij uitstek iets van het verstand.

4. En dan begint het pad van een relatie. En zoals elke relatie staat of valt het met de wijze waarop de relatie is ingericht, en wat het is waarmee je die relatie laat voeden.

De strijd moet dus worden gestreden en de oude natuur moet worden gekruisigd. Maar de duurzaamheid wordt gegeven door innerlijke verandering en de volharding. En alleen de liefde tot God maakt het verschil.

De bijbel geeft een beeld van zaad in een akker, in doornige struiken, en in rotsgrond. Het geeft verschillende types van geloof, terwijl het geloof dat werd gezaaid in principe hetzelfde is. De bijbel geeft ook een beeld van gearriveerden die in slaap sukkelen, en vechters die er menen nog steeds te moeten komen. Het hart maakt het verschil. Eersten kunnen laatsten worden en laatsten eersten. De bijbel geeft ook een beeld van een wedren die gelopen moet worden, en wel zodanig dat je voor goud gaat. Maar alle beelden gaan over het blijven in liefde en barmhartigheid en rechtvaardigheid, waarop zowel de gelovigen als de ongelovigen worden afgerekend. En alle redding vanuit een aards perspectief tot een hemels perspectief gaat over het aannemen van Jezus Christus als voorbeeld en levensdoel en koning van je handelen.

En natuurlijk, wie niet gelooft in een God en Schepper van hemel en aarde, voor hem worden al deze zaken vervormd tot iets dat niet van God is, maar van wat mensen ervan maken.

De bijbel is dan de essentiële kennisbron om het verschil te kunnen maken.

Om Jezus ècht te leren kennen, zogezegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid