Spring naar bijdragen

Jezelf genezen door gebed?


Aanbevolen berichten

Vandaag zag ik een filmpje voorbij komen van een meisje wat ziek was. Ze had last van hoofd en keelpijn. Maar tijdens het filmpje gaat ze voor zichzelf bidden en rond de 2:00 in het filmpje gilt ze het plotseling uit en hierna voelde zij zich bevrijd.

Persoonlijk geloof ik zeker in de kracht van God ook met betrekking tot genezing, maar of je het dan ook maar makkelijk bij jezelf kan doen....daar zet ik dan mijn vraagtekens bij.

Ik heb hieronder de link naar het filmpje geplaatst ik ben benieuwd naar hoe jullie er over denken.

https://www.facebook.com/photo.php?v=663430437064763

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga mee met Lock&Stock. Ik heb vroeger zo vaak gebeden voor mijn genezing (van chronische vermoeidheid, depressie, etcetera). Ik heb momenten gehad dat ik écht dacht dat God bezig was, om een paar maanden later weer volledig terug te vallen. Ondertussen weet ik wat de oorzaak was van mijn depressie (en die heb ik weg kunnen nemen), maar ik ben nog steeds moe. Ondertussen al 12 jaar. Dus ik heb er een beetje hard hoofd in dat het écht het werk van God is. Maargoed, als zij wil dat het God is, is het voor háár God. Voor haar is het dus waarheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoofd- en keelpijn zijn erg vaag. Een dosis adrenaline kan die al wegvagen. We weten dat er bij genezingen vaak spanning en verwachting wordt opgebouwd (waardoor adrenaline vrijkomt).

Dit is al 100 keer gezegd, maar: we wachten nog steeds op de gebedsgenezing van iemand met een geamputeerd been of arm.

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik geloof ook wel dat je voor jezelf kunt bidden maar met betrekking tot krachtig bidden bijvoorbeeld voor genezing sta je geestelijker ook sterker met een grote groep. Daarom dat ik hier dus ook mijn twijfels bij heb.

Waarom zou de grote van de groep uit moeten maken voor God? Heeft God meer met populaire mensen ofzo?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Persoonlijk geloof ik zeker in de kracht van God ook met betrekking tot genezing, maar of je het dan ook maar makkelijk bij jezelf kan doen....daar zet ik dan mijn vraagtekens bij.

Het gebed is toch geen toverformule die je wel of niet kunt toepassen? Dit riekt een beetje naar ketterij, eerlijk gezegd.

Laat ik het maar direct zeggen: of een gebed verhoord wordt of niet, is geheel afhankelijk van Gods soevereine Wil. Als Hij wil dat je ook fysiek geneest, dan zul je fysiek genezen en als Hij wil dat je eerst maar eens innerlijk geneest, dan zul je ziek blijven en met die ziekte delen in het Offer van Christus.

In het gebed kun je Hem je verlangens en vragen voorleggen, waar Hij graag naar zal luisteren als je gebed gepaard gaat met een rechtvaardig leven, en kun je ook met Hem twisten en zo met Hem zoeken naar wat goed is voor jou en je relatie met Hem.

Maar uiteindelijk zal Hij handelen naar jouw bestwil en dat is niet altijd zoals jijzelf dat voor ogen hebt.

Vaste gebeden, riten, kunstuitingen en devoties zijn daarom enkel hulpmiddelen om op Hem gericht te blijven, maar ze hebben geen kracht in zichzelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik geloof ook wel dat je voor jezelf kunt bidden maar met betrekking tot krachtig bidden bijvoorbeeld voor genezing sta je geestelijker ook sterker met een grote groep. Daarom dat ik hier dus ook mijn twijfels bij heb.

Een krachtig gebed? Met zn allen het hart roepen omdat God het anders niet kan horen wellicht?

Je snapt dat dit volop Farerisich is. Christelijk bidden is bescheiden, alleen of on kleine groepen. En bovenal kort, in feite ish et Onze Vader zeggen genoeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geloof me, hordes christenen geloven in 'de kracht van gebed'. En dat lijkt inderdaad op een toverformule alleen wordt dat natuurlijk anders genoemd en bovendien glashard ontkend.

Net zoals het 'aanroepen van Gods Geest' en het door middel van aanbidding 'komen in zijn aanwezigheid'. Het riekt allemaal ergens naar...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...

In Handelingen 3 lezen we dat Petrus in de NAAM van Jezus Christus, den Nazarener een verlamde geneest! Geneest God vandaag nog?

En Petrus zeide: Zilver en goud heb ik niet, maar hetgeen ik heb, dat geve ik u; in den Naam van Jezus Christus, den Nazarener, sta op en wandel! En hem grijpende bij de rechterhand richtte hij hem op, en terstond werden zijn voeten en enkelen vast. En hij, opspringende, stond en wandelde, en ging met hen in den tempel, wandelende en springende, en lovende God. En al het volk zag hem wandelen en God loven.

In Handelingen 3 lezen we dat de verlamde man vanaf zijn geboorte verlamd was:

En een zeker man, die kreupel was van zijner moeders lijf, werd gedragen, welken zij dagelijks zetten aan de deur des tempels, genaamd de Schone, om een aalmoes te begeren van degenen, die in den tempel gingen;

Jezus heeft hem ongetwijfeld vaak bij de tempel zien zitten, maar toch werd deze man niet door Jezus genezen!

En er kwamen blinden en kreupelen tot Hem in den tempel, en Hij genas dezelve (uit Matthëus 21)

Was deze man door Jezus vergeten? Of, had de verlamde man een te klein geloof? Hoeveel mensen zijn teleurgesteld, omdat ze ziek waren en niet genazen en dan vervolgens te horen kregen: “Je bent kleingelovig, daarom ben je niet genezen!†Soms was er inderdaad geen geloof aanwezig en daarom deed Jezus niets, maar dat betekent absoluut niet dat dit altijd het geval was of is. De uitspraak “Je bent kleingelovig, daarom ben je niet genezen!†kan slechts gedaan worden, wanneer deze door de Heilige Geest geopenbaard wordt!

En, Waarom zei Petrus: Zilver en goud heb ik niet? We gaan deze tekst in zijn context lezen:

Deze tekst wordt vaak verkeerd begrepen en verkeerd uitgelegd. De tekst is niet bedoeld om aan te geven dat Christenen geen rijkdom of welvaart mogen hebben. De verlamde man had slechts één doel, bedelen! En daarom zei Petrus: “Zilver en goud heb ik niet†(Petrus zal ongetwijfeld zilver en goud gehad hebben, maar niet op dat moment), maar Petrus had iets anders, iets wat de verlamde niet had: Jezus woonde in hem! In Zijn autoriteit opereerde Petrus: "in den Naam van Jezus Christus, den Nazarener, sta op en wandel!" De Bijbel zegt dat Petrus hem bij zijn rechterhand greep en hem oprichtte: De verlamde man kreeg direct kracht in zijn voeten en enkels. Hij sprong op en stond en liep heen en weer. En hij, opspringende, stond en wandelde, en ging met hen in den tempel, wandelende en springende, en lovende God.

In Handelingen 3 lezen we dat Petrus iets geeft dat waardevoller is dan zilver en goud:

En Petrus zeide: Zilver en goud heb ik niet, maar hetgeen ik heb, dat geve ik u; in den Naam van Jezus Christus, den Nazarener, sta op en wandel!

Petrus gaf wat hij had! Waarom werd de verlamde man pas genezen toen Petrus en Johannes langskwamen? Had hij toen ineens wel geloof in zijn genezing? Het antwoord luidt nee!

En hij hield de ogen op hen, verwachtende, dat hij iets van hen zou ontvangen.

Maar, dat had absoluut niks te maken met geloof in genezing. De verlamde man dacht niet eens aan genezing, zoals we wel vaker zien bij mensen die de hoop hebben opgegeven! Als de hemel gesloten lijkt en als jij je eenzaam voelt en je nog steeds in die ellendige situatie zit, dan kan als je niet oppast alle hoop in je denken vervlogen zijn. Maar, God is jou niet vergeten!

We zien hier dat alles op Gods tijd gebeurt. De verlamde man werd genezen, maar dus niet door zijn geloof in de genezing. Petrus wist dat het zou gaan gebeuren.

Betekent dit dat we geen geloof in genezing moeten of mogen hebben? Integendeel! Vaak gebeuren de dingen naar het geloof, twee (van de vele!) voorbeelden uit de Bijbel:

Toen raakte Hij hun ogen aan, zeggende: U geschiede naar uw geloof. (uit Matthëus 9)

En Jezus zeide tot den hoofdman over honderd: Ga heen, en u geschiede, gelijk gij geloofd hebt. En zijn knecht is gezond geworden te diezelver ure. (uit Matthëus 8)

Wat is het geweldig om te weten dat God leeft! God houdt van iedereen! Blijf vertrouwen op Zijn beloften. Hij zal voorzien! God is een God van wonderen! Hij is Dezelfde, toen, nu, tot in alle eeuwigheid!

Jezus Christus is gisteren en heden dezelfde en in der eeuwigheid. (uit Hebrëen 13)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geen enkele reden te denken dat het God is die geneest. Er zijn zoals al geopperd is meerdere redenen die de genezingen verklaren. Vaak psychische verklaringen. Als ik me brak voel ga ik leuke dingen doen, omdat mijn psyche me dan van mn brakheid 'geneest'. Ik heb meegemaakt dat iemand genezen werd van een chronische ziekte. Maar zo voelde ze zich tijdelijk door haar psyche. De volgende dag had ze al weer last, maar dat durfde ze niet te vertellen, omdat ze de extase van de andere mensen niet wou bederven. En ik denk dat dat veel meer gebeurd dan gelovigen doorhebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geen enkele reden te denken dat het God is die geneest. Er zijn zoals al geopperd is meerdere redenen die de genezingen verklaren. Vaak psychische verklaringen. Als ik me brak voel ga ik leuke dingen doen, omdat mijn psyche me dan van mn brakheid 'geneest'. Ik heb meegemaakt dat iemand genezen werd van een chronische ziekte. Maar zo voelde ze zich tijdelijk door haar psyche. De volgende dag had ze al weer last, maar dat durfde ze niet te vertellen, omdat ze de extase van de andere mensen niet wou bederven. En ik denk dat dat veel meer gebeurd dan gelovigen doorhebben.

Jammer van die eerste zin anders had ik t met je eens kunnen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geen enkele reden te denken dat het God is die geneest. Er zijn zoals al geopperd is meerdere redenen die de genezingen verklaren. Vaak psychische verklaringen. Als ik me brak voel ga ik leuke dingen doen, omdat mijn psyche me dan van mn brakheid 'geneest'. Ik heb meegemaakt dat iemand genezen werd van een chronische ziekte. Maar zo voelde ze zich tijdelijk door haar psyche. De volgende dag had ze al weer last, maar dat durfde ze niet te vertellen, omdat ze de extase van de andere mensen niet wou bederven. En ik denk dat dat veel meer gebeurd dan gelovigen doorhebben.

Jammer van die eerste zin anders had ik t met je eens kunnen zijn.

Je kunt het met de rest eens zijn ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens christenen eigenlijk niet, maar toch noemen ze Hem vaak 'Vader', waarschijnlijk naar t voorbeeld van Jezus. Maar ik zie God ook soms wel als Vrouw, als archetypische Leeuw, als Kat, als Mier, als Universum, als Big Bang... Soms heb ik dat nodig om n beetje van t enge (mijn) christelijke beeld af te stappen. Maar goed, dat zegt evt meer over mij dan andere christenen haha.

Verder beschouw ik mezelf als panentheist dus zie ook God per definitie niet als n soor mannelijke Entiteit die in n andere dimensie leeft. Of zo :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid