Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Ik zit met een voor mij enorm groot probleem en een strijd waarmee ik enorm worstel.

Ik heb in mijn verleden veel seks gehad met verschillende vrouwen, zowel vriendinnen als prostituee's.

Echter nu ik gelovig ben in Jezus Christus zie ik dat dat niet de bedoeling is.

Ik vraag God, Jezus om hulp om mijn lichaam te bedwingen tegen die lust, maar ik faal erg vaak en ik baal daar enorm van. Ik baal daar zelfs zo erg van dat ik mijzelf niet waardig vindt om Jezus te aanbidden.

Ik heb in het verleden dus van de lust geproefd en nu pluk ik daar de doornen van, omdat ik weet hoe seks is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zichzelf is geen één mens waardig om Jezus te aanbidden. Gelukkig is er in Hem vergeving, elke keer weer. Gelijkertijd moet je niet bij de pakken neer gaan zitten en het dan maar laten gebeuren. Zoek hulp bij deze strijd want het klinkt meer als een verslaving dan als gezonde seksualiteit die ieder mens heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aansluitende bij mn voorganger:

Erkennen dat je zondig bent, ook al klinkt het in de huidige tijd wellicht nogal raar, is een belangrijk onderdeel van het tot geloof komen. Doordat je je realiseert dat je zelf uiteindelijk toch altijd in bepaalde opzichten tekort zal blijven schieten is Christus juist noodzakelijk. En bedenk: God weet al wat je gedaan hebt, dus wanneer je je daar schuldig over voelt en het bij Hem neerleegt is Hij daar juist heel erg blij mee.

En natuurlijk zal dit misschien een lastig punt zijn, maar God vergeeft je niet een keer, Hij vergeeft elke keer als je er om vraagt. En hoe meer je genade en kracht ervaart, hoe sterker je uiteindelijk ook zelf in je schoenen komt te staan. Je geloof en je leven kunnen zich ontwikkelen, maar dat gaat in stapjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Beste forumleden,

Ik zit met een voor mij enorm groot probleem en een strijd waarmee ik enorm worstel.

Ik heb in mijn verleden veel seks gehad met verschillende vrouwen, zowel vriendinnen als prostituee's.

Echter nu ik gelovig ben in Jezus Christus zie ik dat dat niet de bedoeling is.

Ik vraag God, Jezus om hulp om mijn lichaam te bedwingen tegen die lust, maar ik faal erg vaak en ik baal daar enorm van. Ik baal daar zelfs zo erg van dat ik mijzelf niet waardig vindt om Jezus te aanbidden.

Ik heb in het verleden dus van de lust geproefd en nu pluk ik daar de doornen van, omdat ik weet hoe seks is.

Komt je lust in uiting tot het doen van bepaalde 'handelingen'?

Ik zou aanraden om veel te bidden en desnoods een deskundige op te zoeken, want volgens mij heb jij een verslaving ontwikkelt. Wat ook wil helpen is om extra te gaan sporten of hobby te zoeken (Bijbel bestuderen ;)), zorg gewoon dat je niet in de verleiding komt!

Link naar bericht
Deel via andere websites
...of gauw een vriendinnetje zoeken en trouwen

Alsof je dan wel altijd kan/mag toegeven aan je lusten :? Er bestaat nog zoiets als liefde, het lijkt me niet dat je omwille van lust moet trouwen. Dat lijkt me erg dom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
want volgens mij heb jij een verslaving ontwikkelt

Seksverslaving komt voor 98 procent voor onder christenen. Waarom? Omdat die een volstrekt natuurlijke neiging afdoen als iets zondigs.

TS heeft helemaal niets raars, je bent jong, hormonen gieren door je lijf, het is allemaal zo normaal als wat.

Als ik mijn lunch over sla krijg ik om 4 uur afkickverschijnselen van niet-eten. Dat betekent niet dat ik een voedseljunie ben:P

Link naar bericht
Deel via andere websites
want volgens mij heb jij een verslaving ontwikkelt

Seksverslaving komt voor 98 procent voor onder christenen. Waarom? Omdat die een volstrekt natuurlijke neiging afdoen als iets zondigs.

TS heeft helemaal niets raars, je bent jong, hormonen gieren door je lijf, het is allemaal zo normaal als wat.

Als ik mijn lunch over sla krijg ik om 4 uur afkickverschijnselen van niet-eten. Dat betekent niet dat ik een voedseljunie ben:P

Er is wezenlijk een verschil tussen een seksverslaving of gezonde seksualiteit ;). Seksverslaving is het obsessief bezig zijn met seks, waaronder het dagelijks functioneren kan lijden.

De vergelijking tussen voedsel snap ik wel, maar voedsel is een primaire levensbehoefte waar seks dat in mijn ogen niet is. Ik snap ook dat de hormonen bij jongeren (val ik ook onder) door het lijf gieren. Maar er bestaat toch ook nog iets als zelfbeheersing?

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ Aer

Ja, maar als je begint met het accepteren van je seksualiteit als iets natuurlijks, kan je daarmee aan de slag gaan.

Sowieso is labeltjes plakken niet vreselijk constructief, maar die seksverslaving is echt een dramatisch iets.

Ja seksualiteit is ook iets natuurlijks, maar iemand dient er ook beheerst mee om te gaan. Seks moet namelijk een kleine rol in je leven zijn en niet een hoofdrol vervullen ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
...dat jij nou je westerse romantisch ideaal boven de Bijbel zet.

Pardon? Niks Westers ideaal, gewoon goed fatsoen. Nergens zegt Paulus dat je moet trouwen om dan je lusten te kunnen botvieren op een vrouw, omdat je te weinig karakter hebt om jezelf in te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid